Decizia nr. 863 din 06.10.2009
06.10.2009

privind amendarea cu 5.000 lei a S.C. TV ANTENA 1 S.A.,
cu sediul în Bucureşti, Şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 25-27, sector 1
CUI R 1599030
pentru postul de televiziune ANTENA 1
Întrunit în şedinţă publică în ziua de 06 octombrie 2009, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare, cu privire la nerespectarea duratei orare de difuzare a publicităţii în cadrul serviciilor de programe, în perioada 14-30 septembrie 2009, de către postul de televiziune ANTENA 1.
Postul de televiziune ANTENA 1 aparţine radiodifuzorului S.C. TV ANTENA 1 S.A. (licenţa audiovizuală nr. TV 012.1/25.01.1993, decizia de autorizare nr. 025/14.06.1994 şi reautorizare nr. 025-1/14.06.1994).
În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Potrivit dispoziţiilor invocate, proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute.
În fapt, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul ANTENA 1, în perioada 14-20 septembrie 2009, în intervalul orar 19.00-23.00, s-a constatat că durata publicităţii dintr-un interval de o oră, inserată între ecrane, în cadrul grupajelor, precum şi în alte moduri, cum ar fi, prin ecran partajat sau suprapusă peste o parte a imaginii, a fost difuzată după cum urmează :
De asemenea, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul ANTENA 1, în ziua de 30 septembrie 2009, în intervalul orar 19.00-23.00, s-a constatat că durata publicităţii difuzate în cadrul unei ore date a fost, după cum urmează :
Faţă de datele menţionate în tabelele prezentate, rezultă că timpul de publicitate difuzat peste durata maximă legală, în perioada de referinţă precizată în raportul de monitorizare, a variat între minimum 8 secunde şi maximum 331 de secunde.
Or, normele din domeniul audiovizualului, cu privire la regimul difuzării publicităţii, prevăd la art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului că proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20 %, respectiv 12 minute. Faţă de aceste aspecte, Consiliul a propus amendarea radiodifuzorului cu suma de 5.000 lei.
Supusă la vot, propunerea de amendare a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
În temeiul art. 90 alin. (1) lit. g) şi alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea
DECIZIE :
Articol unic : Radiodifuzorul S.C. TV ANTENA 1 S.A., titular al licenţei audiovizuale nr. TV 012.1/25.01.1993, al deciziei de autorizare nr. 025/14.06.1994 şi reautorizare nr. 025-1/14.06.1994, pentru postul de televiziune ANTENA 1, se sancţionează cu amendă în cuantum de 5.000 lei pentru încălcarea prevederilor 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Către,
S.C. TV ANTENA 1 S.A.,
Şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 25-27, sector 1 BUCUREŞTI
CUI R 1599030
pentru postul de televiziune ANTENA 1
Vă înaintăm, alăturat, Decizia C.N.A. nr. 863/06.10.2009 privind amendarea cu suma de 5.000 lei a radiodifuzorului S.C. TV ANTENA 1 S.A., pentru postul ANTENA 1 şi vă atenţionăm că, potrivit dispoziţiilor Deciziei C.N.A. nr. 52/2003, aveţi obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text :
„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune ANTENA 1 cu amendă în cuantum de 5.000 lei, întrucât durata grupajelor publicitare difuzate în perioada 14-30 septembrie 2009, în intervalul orar 19.00-23.00, a depăşit timpul permis publicităţii în cadrul unei ore date, fapt ce contravine prevederilor din legislaţia audiovizuală.
Potrivit dispoziţiilor legale, durata publicităţii pe parcursul unei ore date nu poate depăşi 12 minute.”
Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.