Decizia nr. 863 din 06.10.2009

06.10.2009


envoyer l'article par mail title=

privind amendarea cu 5.000 lei a S.C. TV ANTENA 1 S.A.,
cu sediul în Bucureşti, Şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 25-27, sector 1
CUI R 1599030

pentru postul de televiziune ANTENA 1

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 06 octombrie 2009, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare, cu privire la nerespectarea duratei orare de difuzare a publicităţii în cadrul serviciilor de programe, în perioada 14-30 septembrie 2009, de către postul de televiziune ANTENA 1.

Postul de televiziune ANTENA 1 aparţine radiodifuzorului S.C. TV ANTENA 1 S.A. (licenţa audiovizuală nr. TV 012.1/25.01.1993, decizia de autorizare nr. 025/14.06.1994 şi reautorizare nr. 025-1/14.06.1994).

În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziţiilor invocate, proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute.

ÃŽn fapt, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul ANTENA 1, în perioada 14-20 septembrie 2009, în intervalul orar 19.00-23.00, s-a constatat că durata publicităţii dintr-un interval de o oră, inserată între ecrane, în cadrul grupajelor, precum ÅŸi în alte moduri, cum ar fi, prin ecran partajat sau suprapusă peste o parte a imaginii, a fost difuzată după cum urmează :

Word - 62 ko
Tabel (1)
Antena 1

De asemenea, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul ANTENA 1, în ziua de 30 septembrie 2009, în intervalul orar 19.00-23.00, s-a constatat că durata publicităţii difuzate în cadrul unei ore date a fost, după cum urmează :

Word - 25.5 ko
Tabel (2)
Antena 1

Faţă de datele menţionate în tabelele prezentate, rezultă că timpul de publicitate difuzat peste durata maximă legală, în perioada de referinţă precizată în raportul de monitorizare, a variat între minimum 8 secunde şi maximum 331 de secunde.

Or, normele din domeniul audiovizualului, cu privire la regimul difuzării publicităţii, prevăd la art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului că proporÅ£ia de spoturi publicitare televizate ÅŸi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20 %, respectiv 12 minute. Faţă de aceste aspecte, Consiliul a propus amendarea radiodifuzorului cu suma de 5.000 lei.

Supusă la vot, propunerea de amendare a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

În temeiul art. 90 alin. (1) lit. g) şi alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea

DECIZIE :

Articol unic : Radiodifuzorul S.C. TV ANTENA 1 S.A., titular al licenÅ£ei audiovizuale nr. TV 012.1/25.01.1993, al deciziei de autorizare nr. 025/14.06.1994 ÅŸi reautorizare nr. 025-1/14.06.1994, pentru postul de televiziune ANTENA 1, se sancÅ£ionează cu amendă în cuantum de 5.000 lei pentru încălcarea prevederilor 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare.


Către,

S.C. TV ANTENA 1 S.A.,
Åžos. BucureÅŸti-PloieÅŸti nr. 25-27, sector 1 BUCUREÅžTI
CUI R 1599030

pentru postul de televiziune ANTENA 1

Vă înaintăm, alăturat, Decizia C.N.A. nr. 863/06.10.2009 privind amendarea cu suma de 5.000 lei a radiodifuzorului S.C. TV ANTENA 1 S.A., pentru postul ANTENA 1 ÅŸi vă atenÅ£ionăm că, potrivit dispoziÅ£iilor Deciziei C.N.A. nr. 52/2003, aveÅ£i obligaÅ£ia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor ÅŸi vizual, de cel puÅ£in 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ÅŸtiri, următorul text :

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune ANTENA 1 cu amendă în cuantum de 5.000 lei, întrucât durata grupajelor publicitare difuzate în perioada 14-30 septembrie 2009, în intervalul orar 19.00-23.00, a depăşit timpul permis publicităţii în cadrul unei ore date, fapt ce contravine prevederilor din legislaţia audiovizuală.

Potrivit dispoziÅ£iilor legale, durata publicităţii pe parcursul unei ore date nu poate depăşi 12 minute.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.