Decizia nr. 593 din 26.05.2009
26.05.2009

privind amendarea cu 10.000 lei a S.C. DOGAN MEDIA INTERNATIONAL S.A.
B-dul Timişoara nr. 26Z, Clădirea Anchor Plaza, birou 6A01,
corp A, etaj 6, sector 6 BUCUREŞTI
C.U.I. 18684823
pentru postul de televiziune KANAL D
Întrunit în şedinţă publică în ziua de 26 mai 2009, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare, cu privire la nerespectarea duratei orare de difuzare a publicităţii în cadrul serviciilor de programe, în zilele de 19 şi 20 mai 2009, de către postul de televiziune KANAL D.
Postul de televiziune KANAL D aparţine radiodifuzorului S.C. DOGAN MEDIA INTERNATIONAL S.A. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 150/30.05.2006 şi decizia de autorizare audiovizuală nr. 1239.0/30.01.2007).
În urma analizării raportului de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Potrivit dispoziţiilor invocate, proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute.
În fapt, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul Kanal D, în zilele de 19 şi 20 mai 2009, în intervalul orar 19.00-24.00 s-a constatat că durata publicităţii difuzate în cadrul unei ore date a fost, după cum urmează (vezi tabelul) :
Faţă de datele menţionate în tabelul prezentat, rezultă că durata publicităţii, difuzată în zilele de 19 şi 20 mai 2009, a fost depăşită cu minimum 45 secunde şi maximum 114 secunde în cadrul fiecărei ore date.
Analizând raportul de monitorizare, Consiliul a constatat că radiodifuzorul nu a respectat durata grupajelor publicitare difuzate în cadrul emisiunilor din zilele de 19 şi 20 mai 2009, în intervalul orar 19.00-24.00, întrucât a depăşit proporţia maximă de 20% din timpul unei ore date, respectiv limita a 12 minute alocate/permise publicităţii într-un astfel de interval.
Or, normele din domeniul audiovizualului cu privire la regimul difuzării publicităţii instituie la art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului, că proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20 %, respectiv 12 minute. Ţinând cont de faptul că radiodifuzorul a mai fost sancţionat anterior pentru încălcarea aceloraşi prevederi legale, aspect care demonstrează că sancţiunea nu şi-a realizat scopul preventiv, radiodifuzorul ignorând în continuare aceste dispoziţii, Consiliul a propus amendarea acestuia cu suma de 10.000 lei.
Supusă la vot, propunerea de amendare a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
În temeiul art. 90 alin. (1) lit. g) şi alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea DECIZIE :
Articol unic : Radiodifuzorul S.C. DOGAN MEDIA INTERNATIONAL S.A. (titular al licenţei audiovizuale nr. S-TV 150/30.05.2006 şi al deciziei de autorizare audiovizuale nr. 1239.0/30.01.2007, pentru postul de televiziune KANAL D) se sancţionează cu amendă în cuantum de 10.000 lei pentru încălcarea prevederilor 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Către
S.C. DOGAN MEDIA INTERNATIONAL S.A.
B-dul Timişoara nr. 26Z, Clădirea Anchor Plaza, birou 6A01,
corp A, etaj 6, sector 6 BUCUREŞTI
C.U.I. 18684823
Vă înaintăm, alăturat, Decizia C.N.A. nr. 593/26.05.2009 privind amendarea cu suma de 10.000 lei a radiodifuzorului S.C. Dogan Media Internaţional S.A., pentru postul KANAL D şi vă atenţionăm că, potrivit dispoziţiilor Deciziei C.N.A. nr. 52/2003, aveţi obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text :
„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune KANAL D cu amendă în cuantum de 10.000 lei, întrucât durata grupajelor publicitare difuzate în zilele de 19 şi 20 mai 2009, în intervalul orar 19.00-24.00, a depăşit timpul permis publicităţii în cadrul unei ore date, fapt ce contravine prevederilor din legislaţia audiovizuală.
Potrivit dispoziţiilor legale, durata publicităţii pe parcursul unei ore date nu poate depăşi 12 minute”.
Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.