Decizia nr. 492 din 23.04.2009

23.04.2009


envoyer l'article par mail title=

ÃŽntrunit în ÅŸedinţă publică în ziua de 23 aprilie 2009, Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de DirecÅ£ia monitorizare ÅŸi a vizionat spotul publicitar pentru loÅ£iunea hidratantă cu efect reparator Neutrogena difuzat de posturile de televiziune. Spotul, cu o durată de 16 secunde, are următorul conÅ£inut :

Voce din off : Norvegia e minunată, însă îţi poate lăsa pielea uscată ÅŸi aspră. Noua loÅ£iune hidratantă cu efect reparator cu formula norvegiană. 100% dintre femei au confirmat efectul reparator ÅŸi reconfortant. Repararea pielii uscate de la Neutrogena.

Pe ecran apare titrat cu caractere mari :

  • Neutrogena, creată împreună cu medicii dermatologi ;
  • 100% repararea pielii uscate, în timp ce în partea de jos a ecranului este titrat cu caractere mici, greu lizibil, pe o perioadă de 3 secunde : 60 de femei s-au declarat mulÅ£umite în timpul testelor clinice, 4 săptămâni, FranÅ£a.
  • 100% repararea pielii uscate ;
  • Neutrogena, creată împreună cu medicii dermatologi.

Analizând raportul de monitorizare şi vizionând spotul, membrii Consiliului au constatat că acesta nu respectă dispoziţiile referitoare la regimul difuzării publicităţii în audiovizual prevăzute de art. 107 şi art. 111 din Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziÅ£iilor invocate :

Art. 107 „Publicitatea ÅŸi teleshoppingul trebuie să servească interesului public prin respectarea regulilor informării ÅŸi ale unei competiÅ£ii corecte.”
Art. 111 „Durata publicităţii ÅŸi a teleshoppingului nu constituie un motiv care să justifice înlăturarea obligaÅ£iilor de informare corectă a publicului în legătură cu bunurile sau serviciile promovate.”

Consiliul a ţinut cont, de asemenea, de punctul de vedere cu privire la acest spot publicitar, exprimat de Consiliul Român pentru Publicitate prin adresa 5707/14.04.2009.

Membrii Consiliului au apreciat că informaţiile şi datele puse la dispoziţia publicului în acest spot publicitar sunt echivoce şi prezintă o discordanţă între termenii la care fac referire, astfel încât nu se asigură o informare corectă a telespectatorilor.

Prin afirmaÅ£ia „100% repararea pielii uscate” se poate aprecia că se face referire la calitatea produsului de a repara în întregime pielea uscată, în timp ce menÅ£iunea scrisă că „60 de femei s-au declarat mulÅ£umite în timpul testelor clinice”, care completează această informaÅ£ie, face referire la numărul de femei care au folosit crema ÅŸi s-au declarat mulÅ£umite, fără a se menÅ£iona însă dacă acesta este întregul eÅŸantion pe care s-au făcut testele.

Pentru aceste considerente, Consiliul Naţional al Audiovizualului dispune, în temeiul şi cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea audiovizualului, intrarea deîndată în legalitate a spotului publicitar pentru loţiunea hidratantă cu efect reparator Neutrogena, în sensul că acesta să fie difuzat cu respectarea prevederilor art. 107 şi 111 din Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.