Comunicat de presă

08.03.2012


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 08.03.2012, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât sancţionarea postului Antena 3 cu amendă în cuantum de 150.000 de lei. Radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 3 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, conform cărora “Prin difuzarea şi retransmisia serviciilor de programe se realizează şi se asigură pluralismul politic şi social, diversitatea culturală, lingvistică şi religioasă, informarea, educarea şi divertismentul publicului, cu respectarea libertăţilor şi a drepturilor fundamentale ale omului”, precum şi dispoziţiile art. 30, art. 34 alin. (1) şi art. 40 alin. (3) din Codul audiovizualului referitoare la respectarea vieţii private, a onoarei, reputaţiei, dreptului la propria imagine, precum şi la obligaţia moderatorilor programelor de a nu folosi un limbaj injurios. Consiliul a avut în vedere rapoartele de monitorizare întocmite ca urmare a reclamaţiilor primite la CNA pentru mai multe ediţii ale emisiunilor “Sinteza zilei”, “La ordinea zilei” şi “În gura presei” difuzate în februarie a.c.

Pentru posturile de televiziune din teritoriu, după analiza raportului întocmit de Serviciul Inspecţie, Consiliul a decis aplicarea următoarelor sancţiuni:

  • amendă în cuantum de 10.000 de lei postului TV Bacău pentru că în ediţiile din 14 şi 29.02.2012 ale emisiunii “Deşteptarea de seară” au fost încălcate dispoziţiile art. 40 alin. (3) din Codul audiovizualului (“Moderatorii programelor au obligaţia să nu folosească şi să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă”). De asemenea, în perioadele 23.02 – 01.03.2012 şi 06 – 07.03.2012, la difuzarea calupurilor de publicitate, radiodifuzorul nu a ţinut cont de prevederile art. 139 din Codul audiovizualului, potrivit cărora “Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală”;
  • amendă în cuantum de 10.000 de lei postului Tele M Iaşi pentru emisiunea “Raport de caz”, difuzată în zilele de 25.01, 15.02 şi 22.02.2012. Radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 3 alin. (1) din Legea audiovizualului coroborate cu cele ale art. 30, 34 (1), 40 şi 64 (1) din Codul CNA;

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul