Revista Presei CNA, 21 mai 2008
21.05.2008

Gigi Becali, reclamat la CNA ca “ostentativ-sfidător”
JURNALUL NATIONAL
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a sesizat ieri Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) în legătură cu afirmaţiile denigratoare făcute de finanţatorul clubului Steaua, Gigi Becali, la adresa magistraţilor, în cadrul emisiunilor televizate moderate de Radu Morar şi Dan Diaconescu.
CSM a cerut CNA să se sesizeze şi să ia măsurile care se impun “cu privire la atitudinea moderatorilor şi a limbajului folosit” în cadrul emisiunilor “Naşul”, difuzată de B1TV în data de 9 mai, şi “Dan Diaconescu în direct”, difuzată de OTV în data de 7 mai, la ambele fiind invitat Gigi Becali.
Consiliul consideră că “prin limbajul şi atitudinea manifestate în cadrul emisiunilor respective domnul George Becali a adus injurii grave procurorilor DNA, cu consecinţa unui prejudiciu de imagine, dar şi de natură a afecta independenţa şi imparţialitatea, onoarea şi demnitatea acestora”, se arată în comunicatul remis redacţiei noastre. Citeşte tot articolul
CSM reclama limbajul lui Becali la CNA
de Liana Anghelescu
HOTNEWS
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a reclamat la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) limbajul folosit de patronul Steaua, George Becali, la adresa magistratilor, in timpul unor emisiuni la B1 TV si OTV. CSM a subliniat ca prestatia moderatorilor de la aceste emisiuni au fost de natura sa alimenteze “atitudinea sfidatoare a domnului Becali la adresa procurorilor DNA”.
CSM a solicitat CNA sa ia masurile care se impun cu privire la atitudinea moderatorilor si limbajul folosit in cadrul emisiunilor „Nasul” din data de 9 mai 2008, difuzata de postul de televiziune B1TV si „Dan Diaconescu in direct” din 7 mai 2008, difuzata de postul de televiziune OTV. La ambele emisiuni, invitatul a fost George Becali, patronul Steaua, anchetat de procurorii DNA cu privire la un posibil caz de mita.
“Consiliul Superior al Magistraturii considera ca, prin limbajul si atitudinea manifestate in cadrul emisiunilor respective, domnul George Becali a adus injurii grave procurorilor DNA cu consecinta unui prejudiciu de imagine, dar si de natura a afecta independenta si impartialitatea, onoarea si demnitatea acestora”, se arata intr-un comunicat transmis de CSM. Citeşte tot articolul
Băsescu aduce rating la Realitatea
C.P.
COTIDIANUL
Traian Băsescu, întors pe toate feţele de jurnaliştii Cotidianul, şi prima confruntare din „Meciul serii“ au adunat luni seară pentru Realitatea TV 238.000 de telespectatori.
Prezent luni seară la o ediţie specială a emisiunii „Feţele Cotidianului“, realizată de Robert Turcescu, Emil Hurezeanu, Adrian Ursu şi Doru Buşcu, şeful statului a obţinut pentru Realitatea TV, în intervalul orar 22.00-23.40, 2,6 puncte de rating, faţă de 2,2 puncte de rating câştigate de Antena 3. Postul de ştiri a adunat un total de 296.000 de telespectatori în medie pe minut.
Dezvăluirile liderului de la Cotroceni legate de politicieni veniţi să-i ceară să intervină în Justiţie au fost totuşi mai puţin prizate de telespectatorii autohtoni decât o şedinţă de hipnoză în direct din studioul lui Dan Diaconescu, care a adunat 2,7 puncte de rating în acelaşi interval orar pe segmentul „all urban“.
Ştirile PRO TV şi serialul „Arest la domiciliu“ au acumulat în aceeaşi perioadă orară pentru postul din Pache Protopopescu 3,8 puncte de rating, în timp ce Acasă TV s-a ţinut aproape, cu 3,6 puncte. Citeşte tot articolul
Ratingul lui Băsescu, în luptă cu Valentin Stan şi Dan Diaconescu
de Petre Barbu
ADEVARUL
Ediţia de luni a talk-show-ului „Feţele Cotidianului", care l-a avut invitat pe preşedintele Traian Băsescu (foto), a înregistrat în mediul urban o audienţă medie de 297.000 de telespectatori pe minut (2,6% rating).
Programul care i-a reunit pe jurnaliştii Robert Turcescu, Emil Hurezeanu, Adrian Ursu şi Doru Buşcu (Mircea Dinescu a fost plecat din ţară) a avut o durată de o oră şi jumătate. „Sinteza zilei" de pe Antena 3, avându-i invitaţi pe jurnalistul Ion Cristoiu şi Valentin Stan, a avut o audienţă medie de 324.000 de telespectatori pe minut (2,8% rating). Citeşte tot articolul
Berea care nu se vede la tv... se uită
de Petre Barbu
ADEVARUL
Mărcile de bere investesc milioane de euro în campanii de publicitate pe televiziune pentru a cuceri consumatori loiali
În piaţa berii se desfăşoară cel mai dur război de marketing din businessul autohton. Zi de zi, mărcile de bere se află într-o luptă acerbă de comunicare pentru a câştiga cote de piaţă.
De ani buni, berea nu mai este în România un produs care se consumă cu precădere în sezonul cald. Concurenţa între producători este atât de mare, încât campaniile de comunicare se derulează pe parcursul întregului an, fără vreun moment de respiro. Cine apucă să respire... pierde ! Mărcile de bere se bat în imagine.
În jurul acestui element se construiesc strategiile de marketing ale producătorilor de bere. În România, cele patru companii multinaţionale – Ursus Breweries, InBev, Heineken şi URBB – împreună cu producătorul autohton European Food se află într-o competiţie permanentă în câştigarea cotelor de piaţă, iar promovarea este determinantă în această luptă. Citeşte tot articolul
Încă patru ani în fruntea Realităţii
de Raluca Preda
ADEVARUL
Sergiu Toader, preşedintele grupului Realitatea-Caţavencu, şi directorul general Sorin Enache şi-au prelungit contractele cu acţionariatul companiei până la 1 august 2011. Printre obiectivele pe care le au de dus la îndeplinire cei doi se află, conform contractului, acela ca Realitatea TV să intre pe profit la sfârşitul acestui an. De asemenea, Toader şi Enache îşi propun să finalizeze proiectele ce vizează consolidarea celorlalte produse din grup.
Toader si Enache si-au prelungit contractul cu trustul Realitatea-Catavencu
de Antonia Tucheac, Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD
Presedintele grupului Realitatea-Catavencu, Sergiu Toader, precum si directorul general Sorin Enache au decis, in urma discutiilor cu actionarul majoritar al companiei, sa isi prelungeasca pana la 1 august 2011 contractele.
Obiectivele grupului pana in 2011 vizeaza consolidarea tuturor proiectelor incepute si valorificarea oportunitatilor de business media in domeniul produselor quality de nisa. De altfel, grupul Realitatea-Catavencu a anuntat, in urma cu aproximativ o luna, planurile de dezvoltare. Printre acestea se numara lansarea unei platforme digitale de televiziune DTH (direct to home), a unor posturi de nisa, precum si extinderea pentru postul Realitatea TV, prin deschiderea de statii locale. Potrivit planului initial, cele sapte posturi ar fi trebuit sa fie specializate pe filme de diferite genuri, printre care filme pentru adulti, filme de actiune sau de comedie, precum si pe sport si programe promotionale. Solicitarile la CNA au fost facute pentru Realitatea Film Univers, Realitatea Adult Time, Realitatea Action Film, Realitatea Comedy Film, Realitatea Sport Derby, Realitatea Sport Fan si Promo TV. Citeşte tot articolul
Antena 1 are prima opţiune
de Raluca Preda
ADEVARUL
Postul care a câştigat, alături de RCS&RDS, drepturile tv din Liga I (sezoanele 2008-2011) îşi va păstra, pentru difuzare, partidele din prima opţiune. Potrivit lui Dan Matiescu, director Antena 1, restul opţiunilor „sunt de vânzare, ca orice marfă" şi, în funcţie de ofertele pe care le vor face alte canale tv, se va stabili cum vor fi distribuite meciurile. Matiescu a precizat că, până în prezent, nu a primit nicio ofertă de la vreun post tv.
Telecomanda lui Plesu
ADEVARUL
Rupte din viaţă
Din punctul meu de vedere, nota distinctivă a televiziunii, noutatea absolută pe care ea a adus-o în casele noastre este fragmentul de viaţă frust, spectacolul necoafat al unui imediat care, în mod normal, fără televiziune, ţi-ar rămîne străin.
Filme poţi vedea şi la cinematograf, muzică şi dans poţi vedea în sălile de concert, la teatrele de revistă sau la operă, dezbateri politice şi ştiri poţi auzi la radio. Dar „scene de gen" de pe stradă, din curţi, de la piaţă, din cîrciumi sau din mahalale, din cîte un sat uitat de lume, din magazine, case particulare, secţii de poliţie sau birouri nu poţi vedea, rămînînd acasă, decît la televizor.
Numai privind la televizor poţi face cunoştinţă cu oameni de tot soiul, cu care altfel n-ai avea de-a face niciodată, în afara cercului tău proxim : mame (neiubite), soacre (recalcitrante), meseriaşi (şmecheri sau cumsecade), adolescenţi (răzvrătiţi sau zglobii), ţigani (romi) neveste (dezamăgite), concetăţeni (enervaţi), ţărani (loviţi de inundaţii sau secetă), lume, lume, lume, prezentă în viaţa ta dintr-odată, cu tot sfîşietorul ei dinamism, cu întreaga ei, înşelătoare, policromie. Citeşte tot articolul
Piata media in 2008, 7,9 mld. € la rate card
de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD
Piata totala de media din Romania este estimata, in valori la rate card (fara discounturi), la 7,9 miliarde euro, pentru anul 2008, potrivit unor informatii oferite, ieri, de Mihail Vartosu, presedinte onorific International Advertising Association Romania (IAA), in cadrul evenimentului Mediafax Talks about Advertising Measuring.
Din aceasta suma, cea mai mare parte, respectiv 7,2 miliarde euro, merge pe TV, iar 440 milioane, pe print. Pe radio, sumele totale investite la rate card, in 2008, sunt estimate la 140 milioane de euro, in timp ce pe suporturile OOH (out of home), acestea se ridica la 96 milioane de euro. Internetul este estimat la 28 milioane de euro, iar cinemaul - la doar doua milioane de euro. Cifrele la rate card trebuie privite insa prin prisma faptului ca discounturile acordate de suporturile media pot ajunge uneori chiar si la 90% din suma. Astfel, potrivit lui Vartosu, cifrele nete estimate situeaza piata totala de media la 625 milioane de euro, din care TV-ul atrage 385 milioane de euro, printul - 138 milioane de euro, radioul - 39 milioane de euro, OOH - 48 milioane de euro, internetul - 14 milioane de euro, si cinemaul - un milion de euro. Citeşte tot articolul
Basarabia : manual de hărţuire a jurnaliştilor
Tatiana Dabija
EVENIMENTUL ZILEI
Jurnaliştii basarabeni acuză agresiunile la care sunt supuşi, blocarea apariţiei unor ziare, intruziunea Securităţii şi a justiţiei în presă.
Comuniştii aflaţi la putere în Republica Moldova au înteţit presiunile asupra presei independente şi de opoziţie pentru a intimida instituţiile media care publică articole defavorabile preşedintelui Vladimir Voronin, guvernului ori Partidului Comunist. Motivele de revoltă ale jurnaliştilor justifică rapoartele Freedom House, care clasează Moldova între ţările în care presa nu este liberă : agresiuni asupra ziariştilor incomozi, blocarea apariţiei unor ziare, a acordării de frecvenţe radio, intruziunea Securităţii şi a justiţiei în treburile gazetăreşti.
Drept răspuns, autorităţile moldovene se mărginesc să menţioneze, în discursuri „de lemn“, „necesitatea transparenţei în relaţia cu mass-media“.
Cu grăbire, spre ultimul loc în topul libertăţii
Republica Moldova (RM) se află pe locul 144 din 195 de ţări monitorizate de organizaţia americană Freedom House în legătură cu libertatea presei. Asta înseamnă că lucrurile au mers din rău în mai rău, de vreme ce, în 2004, Moldova se situa pe locul 127. Citeşte tot articolul
Documents joints
-
Revista presei scrise (PDF - 524 ko)