Revista Presei CNA, 15 decembrie 2008

15.12.2008


envoyer l'article par mail title=

« Esti cool si daca vorbesti corect ! » Noua brosura semnata M.E.C.
Pro TV, 14 decembrie 2008

50.000 de brosuri, cu acest titlu, au fost editate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, Consiliului National al Audiovizualului, si lingvisti ai Academiei Romane.

« Ni se face reprosul ca ceea ce se invata la scoala nu are nicio legatura cu realitatea si cu ce traiesc in afara scolii copiii. Ideea era sa le punem la indemnana o gramatica practica, » a declarat Liliana Preoteasca, director M.E.C. Citeşte tot articolul

Live - Antena 3 pe mobil
de Raluca Grintescu
JURNALUL NATIONAL

Utilizatorii internetului pe telefon pot accesa site-ul interro_liens_callback pentru a afla ultimele informaţii. Tot de pe mobil pot fi urmărite în direct ştirile zilei şi ediţiile speciale. Pentru a vedea emisiunile Antenei 3 pe telefonul mobil trebuie să trimiţi un SMS gratuit la 8877 (valabil pentru reţeaua Vodafone) cu textul « antena3 ». Citeşte tot articolul

Cele trei canale de filme ale Realitatea - Caţavencu încep să emită pe 19 decembrie
Mediafax

Cele trei televiziuni de filme ale grupului de presă Realitatea - Caţavencu, denumite CineStar, ActionStar şi ComedyStar, vor începe emisia pe 19 decembrie, la ora 18:00, pe platforma Romtelecom, Dolce. Cele trei canale TV de film premium sunt reunite sub denumirea CineStar.

« Cel mai nou produs al Grupului Realitatea-Caţavencu aduce pe ecranele telespectatorilor români mari succese de casă ale cinematografiei mondiale, precum şi filme premiate la cele mai mari festivaluri. Multe dintre producţiile difuzate vor fi premiere pe piaţa de televiziune din România », se arată în comunicat. Citeşte tot articolul

Canalele de film ale Realitatea Catavencu, doar pe platforma Dolce
de C.I.
HotNews.ro, Vineri, 12 decembrie 2008, 14:28

Grupul Realitatea-Catavencu va lansa, saptamana viitoare, pachetul CineStar, ce include trei canale de film, pentru care a obtinut licenta in luna septembrie. Cele trei canale vor incepe emisia pe 19 decembrie, « in exclusivitate pe platforma Romtelecom Dolce », potrivit unui comunicat de presa. Romtelecom a anuntat vineri ca noile canale sunt oferite gratuit timp de trei luni in abonamentele de baza Variety.

Potrivit reprezentantilor Realitatea, pachetul va fi distribuit exclusiv pe platforma Dolce in primele sase luni, urmand ca apoi sa fie extins in functie de discutiile cu alti operatori. Citeşte tot articolul

Industria presei scrise ar putea fi decimată în 2009 - raport Deloitte Realitatea TV
Realitatea.net

Industria presei scrise ar putea fi decimată în 2009, mai ales în pieţe dezvoltate, soluţia fiind restricţionarea sau reducerea conţinutului online, în favoarea formatului fizic al publicaţiilor, potrivit celui mai recent raport realizat de compania de consultanţă Deloitte.

Previziunile deloc optimiste, potrivit cărora o publicaţie din 10 va fi obligată, anul viitor, să-şi reducă tirajul la mai puţin de jumătate sau să se mute integral pe internet, pentru a nu dispărea, sunt cuprinse în raportul « Printul este în pericol », realizat de Deloitte şi prezentat de presa britanică. Citeşte tot articolul

Antena 1, în top
de C.S.
JURNALUL NATIONAL

Conform unuia dintre cele mai complexe studii de marketing, realizat în România de Daedalus Millward Brown, Antena 1 ocupă primul loc în ceea ce priveşte calitatea şi popularitatea programelor de divertisment.

Astfel, Antena 1 are cele mai apreciate programe de divertisment şi vedetele cele mai iubite de public. În plus, ştirile transmise de Antena 1 sunt considerate mai obiective decât ale altor televiziuni, iar emisiunile stabilesc trenduri de urmat pentru alte posturi. Antena 1 şi Pro TV sunt brandurile tv cel mai iubite de români, care se bucură de cea mai mare notorietate şi înregistrează cele mai relevante performanţe. Citeşte tot articolul

CTP, cel mai bun jurnalist şi analist politic, pentru a patra oară
De Alexandra Badicioiu, Cosmin Popan
COTIDIANUL

Cum locul întâi este ocupat, de la începutul acestui proiect, de Cristian Tudor Popescu, doar locurile următoare puteau să surprindă anul acesta. Sau discursul câştigătorului.

Cristian Tudor Popescu a primit trofeul la categoria jurnalişti de la Andreea Marin.

“Nu mă aşteptam să câştig într-un an în care am făcut paşi înapoi, şi de la Gândul, şi de la Clubul Român de Presă. Inclusiv la apariţiile televizate am renunţat tot mai mult ; am o zecime din câte au colegii mei de clasament în acest moment”, au fost primele reacţii ale laureatului. Citeşte tot articolul

BUGETE MAI MICI PENTRU PUBLICITATE/2009 plin de provocări şi în comunicare
de Eliza Dumitrescu
JURNALUL NATIONAL, 13.12.2008

Tânăra şi dinamica industrie a comunicării începe să resimtă şi ea şocurile recesiunii economice. Bugetele companiilor sunt încă în lucru, dar surse din piaţă afirmă că sunt reduceri substanţiale în privinţa cheltuielilor cu publicitatea.

Alex Bădilă, Managing Director al agenţiei Publicis, observă că scăderea sectorului comunicării, deşi importantă, nu e încă spectaculoasă, pentru că şi la noi s-a mers înainte “cu benzina care mai era prin rezervoare”. Cezar Batog, General Manager al Optimedia, agenţia de media din cadrul Grupului Publicis România, ne-a spus că a discutat “cu clienţii mari ai agenţiei şi, deocamdată, aceştia nu au schimbat nimic din strategia lor referitoare la comunicare. Citeşte tot articolul

Pro TV, primul trust care recurge la disponibilizari
de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Trustul Media Pro, care detine, printre altele, liderul pietei de TV, Pro Tv, precum si postul pentru femei Acasa Tv, si care este, in acest moment, cel mai profitabil grup media din Romania, cu 93 mil. dolari profit la sfarsitul lui 2007, ar putea recurge la o serie de disponibilizari in 2009, precum si la inchiderea mai multor produse din portofoliu, ca urmare a efectelor crizei financiare.

Informatia a fost confirmata de mai multe surse apropiate trustului, insa a fost infirmata de oficialii grupului. “Strategia noastra pentru 2009 nu include disponibilizari generate de criza care sa afecteze toate produsele din grup, ci niste modificari induse de trendul de consum. In acest sens, am decis sa continuam investitia in dezvoltarea online pentru produsele de publishing, de exemplu. Citeşte tot articolul

Concediaţii PRO se revoltă sub anonimat
De Cosmin Popan
COTIDIANUL, 14 DEC 2008

Zvonul celor 300 de oameni de care trustul PRO intenţionează să se despartă pe fondul crizei economice începe să capete contur, chiar dacă cei puşi pe liber se tem să vorbească, iar atunci când o fac preferă anonimatul.

Sunt 30-35 de oameni de la PRO TV, Acasă TV, MTV sau PRO FM pe care un producător executiv din PRO TV îi ştie personal şi susţine că au primit, la fel ca şi el, decizia de disponibilizare. A auzit, însă, în ultimele săptămâni, de câteva sute care ar fi daţi afară. “După data de 1 decembrie, când fiecare dintre noi a primit o brăţară pe care scria « Noroc că eşti protevist ! », a început să curgă cu disponibilizări”, declară pentru Cotidianul sursa din PRO TV, care ne-a rugat să-i păstrăm anonimatul. Citeşte tot articolul

Despre cineviziune
de Alexandru Matei
ROMANIA LIBERA, 13 DECEMBRIE 2008

La sfarsitul saptamanii trecute, la Bucuresti a fost invitat un important sociolog francez, Gilles Lipovetsky. Omul a devenit celebru in 1983, dupa o carte intitulata « Era vidului », in care vorbeste despre o epoca a indiferentei, a ludicului, a glumei generalizate : nimic nu mai poate fi serios intr-o lume hiperindividualista. Au trecut 25 de ani de atunci : o intreaga epoca Ceausescu. Autorul recidiveaza acum cu « Ecranul global », carte tradusa si publicata la Polirom. « Ecranul global » e o carte despre ecrane : cel cinematografic, inainte de toate. Dar autorul isi dezvolta aici o ceva mai veche teorie. Citeşte tot articolul

Becalizarea României s-a făcut la TV
de Petre Barbu, Ovidiu Marincea
ADEVARUL, 14 DEC 2008

Gigi Becali şi-a câştigat notorietatea profitând de slăbiciunile şi foamea de scandal ale televiziunilor. Cu scandalurile „marca Becali”, afaceristul şi-a cucerit simpatia televiziunilor, acumulând un capital de popularitate care s-a dovedit inutil.

Vorbeşte poticnit şi bolovănos la „Dan Diaconescu Direct”. Împarte bani săracilor. Urlă şi-i înjură pe jurnalişti. Îl dă afară pe Cornel Nistorescu din studioul talk-show-ului „Miezul problemei”. Îşi face cruci mari la icoane. Achită locatarilor din zona Zăbrăuţi taxele pentru conectarea la curentul electric. Construieşte case pentru sinistraţii din Vadu Roşca. Îl concediază pe Hagi. Bea vin cu Băsescu la Golden Blitz. Citeşte tot articolul