Decizia nr. 543 din 07.05.2009

07.05.2009


envoyer l'article par mail title=

Prin adresa nr. 4827/30.03.2009, S.C. Scala JWT Publicitate a solicitat C.N.A. aprobarea privind difuzarea în regim de campanie socială a spotului privind direcţionarea unui procent 2% din impozitul anul pe venit în favoarea Fundaţiei Pentru SMURD.

Apreciind că, în forma prezentată, spotul nu se încadrează în categoria comunicărilor comerciale, în sedinţa publică din ziua de 02.04.2009, Consiliul a aprobat solicitarea, iar prin adresa nr. 5049/02.04.2009 a comunicat acordul cu privire la difuzarea spotului în regim de campanie socială.

În şedinţa publică din ziua de 7 mai 2009, Consiliul Naţional al Audiovizualului a luat în discuţie raportul întocmit de Direcţia Monitorizare, în baza reclamaţiilor nr. 6272/23.04.2009 şi 6284/23.04.2009, şi a vizionat spoturile publicitare pentru direcţionarea a 2% din impozitul anual pe venit către Fundaţia Pentru SMURD difuzate de posturile de radio.

Spoturile au următorul conţinut : „Spot 1

Voce 1 : Spuneţi-mi vă rog, unde vă vedeţi peste cinci ani ?
Voce 2 : Păi, să vedem. Alături de un necunoscut, într-o maşină roşie, condusă cu viteză maximă de un şofer în uniformă.
Voce 1 : Am înţeles, vă place să trăiţi viaţa la maxim.
Voce 2 : Nu neapărat, însă profesia mi-a oferit o altă perspectivă asupra vieţii şi a timpului. Ştiţi, pentru o persoană aflată în stop cardiorespirator fiecare clipă poate fi ultima.
Voce off : Cunoştinţele noastre nu se aplică în cazul altor joburi, însă când vine vorba de salvat vieţi suntem printre cei mai buni. SMURD, ocupaţi să te ţinem în viaţă. Fii alături de noi şi direcţionează 2% din impozitul anual către Fundaţia Pentru SMURD. Pentru detalii intră pe www.fundatiapentrusmurd.ro sau sună la 0265210110.

Spot 2

Voce 1 : Din câte observ, sunteţi posesor de permis auto, nu ? Depăşiţi deseori limita vitezei legale admise ?
Voce 2 : Întotdeauna, altfel n-aş putea să ajung la timp.
Voce 1 : Şi n-aţi fost implicat în accidente ?
Voce 2 : Niciodată, de obicei merg pe linia de tramvai unde nu sunt atât de multe maşini.
Voce 1 : Bine, bine, da’ nu sunteţi urmărit de Poliţie ?
Voce 2 : Da, uneori da, alteori Poliţia merge în faţa mea şi-mi face loc să trec.
Voce off : Cunoştinţele noastre nu se aplică în cazul altor joburi, însă când vine vorba de salvat vieţi suntem printre cei mai buni. SMURD, ocupaţi să te ţinem în viaţă. Fii alături de noi şi direcţionează 2% din impozitul anual către Fundaţia Pentru SMURD. Pentru detalii intră pe www.fundatiapentrusmurd.ro sau sună la 0265210110."

Analizând conţinutul celor două spoturi, membrii Consiliului au constatat că acestea nu respectă dispoziţiile referitoare la regimul difuzării publicităţii în audiovizual prevăzute de art. 158 alin.(1) din Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziţiilor invocate, este interzisă orice formă de publicitate pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat şi private. Membrii Consiliului au apreciat că prin conţinutul lor spoturile menţionate promovează serviciile medicale oferite de SMURD, fapt interzis de prevederile art. 158 alin. (1) din Codul audiovizualului.

Pentru aceste considerente, Consiliul Naţional al Audiovizualului dispune, în temeiul şi cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea audiovizualului, intrarea deîndată în legalitate a spotului publicitar pentru direcţionarea a 2% din impozitul anual pe venit către Fundaţia Pentru SMURD, în sensul că acesta să fie difuzat cu respectarea prevederilor art. 158 alin.(1) din Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.