Comunicat de presă

24.02.2011


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţa publică din data de 24.02.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au analizat raportul de monitorizare, întocmit de direcţia de specialitate, pentru 6 posturi centrale de radio, cu privire la protecţia minorilor şi la regimul publicităţii în audiovizual, în perioada 03.01.2011-31.01.2011. Constatând încălcări ale legislaţiei audiovizuale în vigoare, Consiliul a decis să sancţioneze următoarele posturi de radio :

Radio ZU– amendă în cuantum de 10.000 lei. În mai multe ediţiii ale emisiunii „Morning ZU” (12, 25, 28, 31.01.2011) au fost difuzate, într-un interval orar de audienţă generală, farse cu conotaţii sexuale, încălcându-se, astfel, dispoziţiile privind protecţia copilului prevăzute de art. 39 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504, cu modificările şi completările ulterioare, raportate la cele ale art. 16 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual). În emisiunile menţionate mai-sus, moderatorii au utilizat un limbaj licenţios, nepotrivit în raport cu ora de difuzare ;

Radio Guerrilla – somaţie publică pentru publicitatea cu aluzii sexuale difuzată în spoturile de promovare ale unei reviste pentru adulţi (art. 29 alin. 2 din Legea Audiovizualului, coroborat cu art. 15 alin. 1 din Codul audiovizualului). Art. 15 stipulează : „în intervalul orar 6,00 - 20,00 radiodifuzorii nu pot difuza anunţuri promoţionale care includ scene de violenţă, sex, limbaj vulgar sau alte elemente ce pot afecta copiii.” ;

Realitatea FM - amendă în cuantum de 10.000 lei. Consiliul a constatat că nu s-au respectat prevederile art. 29 alin. 1 lit. a din Legea audiovizualului. În cadrul emisiunii „Gol după Gol” (ediţiile difuzate în perioada 15–31.01.2011), s-a făcut publicitate mascată unor produse şi tratamente recomandate pentru probleme sexuale şi pentru boli incurabile, precum cancerul etc. Radiodifuzorul nu a respectat dispoziţiile art. 145 alin. 4 din Codul audiovizualului, care reglementează regimul de difuzare al publicităţii şi teleshoping-ului „la produse şi tratamente pentru disfuncţii sexuale sau probleme de natură sexuală”, care „nu pot fi difuzate decât în intervalul orar 22,00 - 6,00 şi trebuie însoţite de avertizarea obligatorie că aceste produse nu sunt destinate copiilor.” Art. 146 alin. 2 lit. d din Codul audiovizualului prevede interdicţia de promovare, în publicitate sau în teleshopping, a unor produse cu indicaţii terapeutice referitoare la boli precum cancerul şi alte boli tumorale.

Consiliul a aprobat solicitarea de acordare a licenţei audiovizuale prin satelit S.C. Big Bang Media S.R.L. Bucureşti pentru Comedia TV.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul