Comunicat de presă. Ședința publică a CNA din 08.06.2017

08.06.2017


envoyer l'article par mail title=

ÃŽntrunit în ÅŸedinţă publică, Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcÈ›ia de specialitate ca urmare a reclamaÈ›iilor primite. Constatând încălcări ale prevederilor Deciziei CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conÈ›inutului audiovizual, CNA a hotărât să emită decizii de intrare în legalitate în privinÈ›a spoturilor publicitare difuzate, după caz, de posturi de televiziune È™i radio, aferente unor campanii de promovare pentru produsele :
Televiziune
- „Colon Protect” (perioada monitorizată : ianuarie 2017) ; „Hepamix” (perioada monitorizată : 02 - 20.01.2017) – art. 93 È™i art. 117 lit. c) ;
- „Anticârcel” (perioada monitorizată : ianuarie – februarie 2017) ; „Cof-1200” (monitorizări : 08, 09.01.2017, 06.03.2017) ; „Obegrass” (monitorizări : 07-22.01.2017, 02-19.02.2017) – art. 117 lit. c) ;
- „Apuretin” (monitorizări : ianuarie 2017, 01 È™i 04 februarie 2017) - art. 120 alin. (1) ;
- „Aspasia”¬ (perioada monitorizată : ianuarie 2017) – art. 93 ;
- „Eubiotic” È™i „Eubiotic Baby” (perioada monitorizată : ianuarie 2017), „Mesundra” (monitorizări : 08, 22.01.2017 ; 05.02.2017 ; 12.03.2017), „Curcumin 95” (perioada monitorizată : ianuarie-februarie 2017) - art. 117 lit. c) È™i art. 120 alin. (2) ;
- „Bicorsan” (monitorizări în zilele de 01, 15, 29.01.2017, 05, 12.02.2017 È™i 05.03.2017)- art. 104 È™i art. 120 alin. (2) ;
- „Jabosgold” (monitorizări în zilele de 01, 08, 15, 22, 29.01.2017, 12, 19, 26.02.2017 È™i 05, 12.03.2017) –art 104, art. 117 lit. c) È™i art. 120 alin. (2) ;
- „Genacol” (perioada monitorizată : 12.01 – 10.03.2017) –art. 120 alin. (2) ;
- „Cymbio” (perioada monitorizată : 5 – 31.01.2017), „Urobiotic” (monitorizare în data de 01.01.2017), „Uro-Care” (perioada monitorizată : 20.01 – 23.02.2017) – art. 117 lit. c) È™i art. 120 alin. (1) ;
Radio
- „Supramax articulaÈ›ii acut” È™i „Supramax articulaÈ›ii” (monitorizare în data de 27.01.2017) - art. 93 È™i art 104 ;
- „Sanohepatic” (monitorizare în data de 27.01.2017) - art. 117 lit. c) È™i art. 120 alin. (2) ;
Televiziune și radio
- „Climenum” (monitorizări : 01.01 – 15.02.2017, 01 – 03.03.2017 pentru TV, 27.01.2017 pentru radio), „Feminost” (monitorizări : 01.01 – 12.03.2017 pentru TV, 27.01.2017 – pentru radio) – art. 117 lit. c) È™i art. 120 alin. (2) ;
- „MaxiMag” (monitorizări : ianuarie 2017, 01-19.03 2017 pentru TV È™i în data de 27.01.2017 pentru radio) - art. 101.

Biroul Comunicare și Relații cu Publicul


Prevederile legislaÈ›iei audiovizualului la care facem referire :

Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare

ART. 93 Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă ÅŸi de durată, principiile de protecÅ£ie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenÅ£e loiale ;
ART. 101 Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile.
ART. 104 Sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul în care se utilizează practici comerciale înşelătoare sau practici comerciale agresive.
ART. 117 Publicitatea la produsele alimentare trebuie să respecte următoarele condiÅ£ii : (…) c) să respecte dispoziÅ£iile Regulamentului (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European ÅŸi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind menÅ£iunile nutriÅ£ionale ÅŸi de sănătate înscrise pe produsele alimentare, precum ÅŸi dispoziÅ£iile legislaÅ£iei naÅ£ionale în vigoare referitoare la aceste produse.
ART. 120 (1) Sub rezerva derogărilor prevăzute de legislaţia comunitară şi naţională aplicabile apelor minerale naturale şi produselor alimentare destinate unei alimentaţii speciale, informaţiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie să atribuie unui produs alimentar proprietăţi de prevenire, de tratament şi de vindecare a unei boli umane şi nu trebuie să evoce astfel de proprietăţi. (2) Nu se vor atribui alimentelor proprietăţi pe care acestea nu le posedă.