Revista Presei CNA, 28 mai 2008
28.05.2008

Radu Teodorel este noul vicepreÅŸedinte al CNA
reporter Cătălin Daniel Cocoş/editor Iulian Leca
NewsIn
Membrul Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Radu Teodorel, este noul vicepreşedinte al instituţiei, după ce a fost ales marţi, cu şase voturi, în runda a treia din turul doi de scrutin, în această funcţie.
Teodorel a câştigat, cu şase la patru, disputa din runda a treia din cadrul celui de al doilea tur de scrutin în lupta cu colegul său, Szasz Attila. Pentru funcţia de vicepreşedinte al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) şi-au anunţat candidatura membrii Radu Teodorel, Grigore Zanc şi Szasz Attila. La şedinţa de marţi a CNA au participat zece membri, singurul absent fiind Ioan Cărmăzan, plecat în Turcia.
ÃŽnainte de votarea noului vicepreÅŸedinte, cei trei candidaÅ£i au Å£inut câte un scurt discurs. Primul care a vorbit, în ordinea depunerii candidaturiilor, a fost Grigore Zanc. « Cred că vicepreÅŸedintele este, în mod firesc, în sprijinul preÅŸedintelui. Printre problemele pe care le voi urmări în continuare se află protecÅ£ia copilului ÅŸi digitalizarea », a arătat Grigore Zanc. Al doilea membru care a vorbit a fost Radu Teodorel. « Voi face echipă cu preÅŸedintele, nu pot să fiu împotriva sa, mai ales că legea spune că rolul vicepreÅŸedintelui este acela de a-l înlocui pe preÅŸedinte când acesta lipseÅŸte », a declarat Radu Teodorel. CiteÅŸte tot articolul
Radu Teodorel a devenit vicepreÅŸedintele CNA
MEDIA EXPRES
Radu Teodorel a fost ales vicepreşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului după două tururi, fiind preferat noului venit Szasz Attila.
“O să lucrez în continuare la legea audiovizualului, voi insista pe procesul de digizalizare ÅŸi voi căuta să întăresc coeziunea echipei actuale din CNA”, a declarat Radu Teodorel.
Teodorel este membru CNA din anul 2003, fiind propus de Guvern şi mandatul său expiră în luna noiembrie 2008. Teodorel speră ca Parlamentul să decidă prelungirea mandatului său ca membru CNA, caz în care alegerile pentru vicepreşedinte ar trebui oricum să fie reluate. Niciunul din membrii CNA care au candidat nu au întrunit la primul tur numărul minim de voturi pentru a fi ales vicepreşedinte. Citeşte tot articolul
CNA are un nou vicepresedinte
de Alina Neagu
HotNews.ro
Membrii Consiliului National al Audiovizualului au ales in sedinta de astazi un nou vicepresedinte - Radu Teodorel, membru CNA din anul 2003, anunta Rador.
In cursa pentru functia de vicepresedinte s-au inscris trei candidati, Radu Teodorel fiind ales cu 6 voturi. CiteÅŸte tot articolul
Teodorel, vice la CNA
Adevarul
Radu Teodorel , membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), a fost votat, ieri, vicepreşedinte al instituţiei. Teodorel a fost ales, prin vot secret, de către şase din cei zece membrii prezenţi, singurul absent fiind Ioan Cărmăzan. Pentru ocuparea acestei funcţii au mai concurat Grigore Zanc şi Attila Szasz. Citeşte tot articolul
Premiile A.P.T.R. s-au dat în familie
de Andreea Lupu
Adevarul
Antena 3 şi TVR au fost televiziunile care au luat cele mai multe trofee la competiţia care premiază profesionalismul în televiziune
Cea de-a XVIII-a ediţie a Galei Asociaţiei Profesioniştilor de Televiziune din România a respirat tradiţie şi trecut şi a premiat cele mai bune materiale tv ale anului 2007.
Marii câştigători ai serii au fost posturile tv Antena 3 şi televiziunea publică care şi-au împărţit câteva dintre cele mai importante distincţii. Astfel, Antena 3 a luat premiul pentru cel mai bun jurnal de ştiri, cea mai bună televedetă a anului (Gabriela Vrânceanu-Firea) şi cel pentru anchetă, iar TVR pentru cea mai profesionistă emisiune de divertisment şi cel mai bun talk-show politic (Luca Niculescu).
Marele premiu al galei a fost obÅ£inut de realizatorul TVR Cultural Radu Dănilă pentru documentarul „Dali necunoscut« . Iar marele învins la categoria talk-show poate fi considerat Liviu Mihaiu, realizatorul programului „Între bine ÅŸi rău », unul dintre cele mai echilibrate de pe sticlă. CiteÅŸte tot articolul
TVR a obtinut 16 premii A.P.T.R
Sursa : TVR
Capital
Televiziunea Română a obţinut 16 de premii în cadrul Galei Premiilor Asociaţiei Profesioniştilor de Televiziune din România pentru producţii derulate în anul 2007.
Marele premiu al galei a fost obÅ£inut de realizatorul TVR Cultural Radu Dănilă pentru documentarul „Dali necunoscut”. Postul TVR Cultural a obÅ£inut alte cinci premii pentru Doru Ionescu (pentru seria de emisiuni „Remix”), IonuÅ£ Andrei (pentru „Dali necunoscut”), LaurenÅ£iu Damian ÅŸi Liliana ChiÅ£escu (pentru „Clasa de film”), Adrian Bănuţă (pentru „Ana Blandiana ÅŸi miracolul tăcerii”) ÅŸi Radu Găină (pentru „Constantin Noica). CiteÅŸte tot articolul
Articol cu acelasi subiect
Jurnalul National - Antena 3 si Antena 1 premiate de APTR !
Un reportaj realizat de Realitatea TV despre victimele proxeneţilor, difuzat la CNN
Realitatea TV
Cunoscutul post american de televiziune CNN a transmis un material realizat de colega noastră Mădălina Iacob, despre traficul de carne vie şi tragedia unei tinere plecate la muncă în Spania. Mariana a plecat la 18 ani din România, pentru a se angaja ca barmaniţă în Spania. Ajunsă acolo, însă, s-a trezit în mâinile unui proxenet român. A încercat de mai multe ori să fugă şi de fiecare dată a fost prinsă, bătută şi violată.
După 9 luni de calvar, a reuşit să scape în urma unui raid al poliţiei spaniole. Acum a intrat într-un program de protecţie a martorilor finanţat de Proiecto Esperanza, o organizaţie neguvernamentală spaniolă care se ocupă de victimele reţelelor de prostituţie. Citeşte tot articolul
Realitatea-Catavencu ar putea rupe parteneriatul cu AdEvolution
de C. Ionescu
HotNews.ro
Parteneriatul strategic incheiat de grupul Realitatea-Catavencu si AdEvolution, prin care partile vindeau impreuna publicitate pe site-urile din portofoliile lor, ar putea lua sfarsit. Dragos Stanca, directorul diviziei de Business a grupului Realitatea-Catavencu, a declarat pentru HotNews.ro ca este foarte posibila o despartire de AdEvolution, iar o decizie in acest sens va fi luata pana la sfarsitul saptamanii. Marti, mai multi bloggeri au anuntat, pe surse, ruperea acestui parteneriat. Dragos Stanca a declarat pentru HotNews.ro ca marti au avut loc discutii pe aceasta tema, dar ca el nu este la curent cu finalitatea lor si ca va fi informat in acest sens in cursul zilei de miercuri. El a spus ca despartirea de AdEvolution este una dintre optiunile avute in vedere de Realitatea-Catavencu, alaturi de cea a continuarii parteneriatului. CiteÅŸte tot articolul
CME se extinde in online-ul din Cehia si numeste un nou director executiv la postul romanesc Acasa TV
de C.I.
HotNews.ro
Central European Media Enterprises (CME), grupul care controleaza in Romania posturile din reteaua Pro, a anuntat marti preluarea a 100% din actiunile Jyxo, compania ce detine una dintre cele mai mari platforme de bloguri din Republica Ceha, blog.cz, pentru care va plati peste 10 milioane de dolari. Tot marti, Mediafax a anuntat avansarea Vanessei Cernea, directorul de programe al Acasa TV, in functia de director executiv al postului, functie detinuta pana acum de Ruxandra Ion, numita « channel and programming strategist » al CME.
Mediafax citeaza un comunicat potrivit caruia Ruxandra Ion devine si managing director Promance International, divizie noua a companiei Media Pro Pictures, ce va produce programe de fictiune pentru televiziune. CiteÅŸte tot articolul
Bătrânii fac audienţă la emisiunile electorale
de Petre Barbu
Adevarul
Aproape 60% din orăşenii care au urmărit programele tv pentru alegerile locale, în perioada 5–23 mai, au vârste peste 55 de ani
Sondajele de audienţă, în mediul urban, nu sunt deloc favorabile celor 12 programe destinate alegerilor locale (inclusiv două buletine informative la TVR 1 şi TVR 2.)
Audienţa medie înregistrată de cele 12 emisiuni a fost de 75.000 de telespectatori pe minut, adică 0,66% rating în mediul urban. Nicio ediţie a vreunei emisiuni, indiferent de ora de difuzare, nu a atins două puncte de rating.
Televiziunile care au decis să introducă în grilele lor emisiuni electorale au ştiut de la început că acestea nu le vor aduce audienţe spectaculoase. Citeşte tot articolul
Veninoasa de la Realitatea TV
Eugen Istodor
Cotidianul
Realizatoarea emisiunii „Tu decizi“ de la Realitatea TV, Andreea CreÅ£ulescu, crede că a apus vremea emisiunilor gen „Tribuna partidelor“.
De ce eşti veninoasă ?
Sunt doar sinceră cu invitaÅ£ii mei, iar sinceritatea poate fi de multe ori „veninoasă“. Nu sunt adepta unui stil care să se rezume la întrebări generale, întrebări care nu duc nicăieri ÅŸi care dau posibilitatea invitatului sau invitaÅ£ilor să spună într-un limbaj de lemn poeziile „învăţate“ alături de consilieri. Cred că a apus vremea emisiunilor gen „Tribuna partidelor“, emisiuni în care moderatorul se face că întreabă, iar invitatul se face că răspunde.
Cum eviţi monologul invitaţilor de la emisiunea ta ?
Am încercat şi ca reporter, şi ca moderator să impun în piaţă un stil direct, fără ochi plecaţi în pământ în faţa marilor oameni de stat.
Nu e uşor. Ai nevoie pentru asta de experienţa terenului şi de o documentare de zeci de pagini în fiecare zi. Dacă tu crezi că asta e venin, eu cred că asta e normalitatea pentru un jurnalist. Citeşte tot articolul
Primele cinci companii auto au investit anul trecut în promovare 137 de milioane de euro
reporter Anca Zaharia/editor Iulian Leca
NewsIN
Primii cinci jucători de pe piaţa auto au investit în promovare, pe canalele TV, presă scrisă şi radio, în perioada ianuarie-decembrie 2007, sume brute de aproximativ 137 de milioane de euro, potrivit NewsIn AdRating.
Valoarea netă a investiţiilor în publicitate ale celor cinci companii monotorizate este de circa 15,4 milioane de euro. Discounturile considerate sunt de aproximativ 90% pentru TV, 50% pentru radio şi 50% pentru presa scrisă, potrivit firmei de consultanţă Media Hub.
În clasamentul realizat în funcţie de sumele brute investite în promovare conduc cei de la Renault Nissan România cu aproape 37,9 milioane de euro şi sunt urmaţi de Auto Italia cu 33,4 milioane de euro, Automobile Dacia cu 23,9 milioane de euro, Porsche România cu 22,2 milioane de euro şi pe ultimul loc din cele cinci, Eurial Invest/Trust Motors cu aproape 19,9 milioane de euro. Citeşte tot articolul
Banca Comerciala Romana, 60% din promovare pe TV
Dinu Boboc
Business Standard
Cea mai mare banca romaneasca din punct de vedere al activelor va aloca circa 50-60% din bugetul de promovare pentru acest an pentru campaniile derulate pe TV, potrivit declaratiilor lui Corneliu Cojocaru, directorul de comunicare al institutiei.
Promovare BCR
TV-ul este cel mai utilizat canal media in strategia BCR Publicatiile si outdoor-ul urmeaza imediat dupa TV Internetul are cel mai mare potential dintre canalele media Principalul avantaj al internetului este rapiditatea informatiei Word-of-mouth este considerat ca fiind unul dintre cele mai eficiente tehnici de promovare
BCR a avut anul trecut, potrivit Alfacont, un buget de promovare rate card de aproape 77 milioane de euro. “In general, in mediul bancar, bancile universale aloca peste 50% din buget pentru TV, pentru ca astfel acopera toata gama de clienti, atat cei individuali, cat si cei corporate”, a afirmat Cojocaru. CiteÅŸte tot articolul
Telecomanda lui Pleşu : Gătitul la televiziune
de Andrei Plesu
Adevarul
Mai spectaculos e însă faptul că, în timp ce televiziunile germane îşi îneacă publicul în reţete bovarice (unele nebuneşti, cum ar fi lasagne prăjite pe un pat de varză cu ciolan), partidele politice vorbesc, ipocrit, despre „sărăcia" germană, care a ajuns, chipurile, să afecteze un sfert din populaţie.
Există şi la noi emisiuni culinare, dar sînt fie de import, fie în versiuni autohtone încă timide. În Germania, în schimb, lucrurile au luat o turnură uşor isterică. Există, în total, peste douăzeci de asemenea emisiuni, distribuite la ore diverse, pe toate posturile. Nu e zi să nu ai de ales între cinci pînă la zece show-uri de bucătărie, iar statisticile spun că fiecare al cincilea cetăţean german se uită cel puţin de două ori pe săptămînă la aşa ceva. Citeşte tot articolul
Documents joints
-
Academia Catavencu (PDF - 262.1 ko)