Monitorizarea campaniei electorale (11 - 24 mai 2009)
27.05.2009

ÃŽn perioada 11 - 24 mai 2009, C.N.A. a monitorizat :
- campania electorală la ştiri, dezbateri şi emisiuni de promovare şi
- pluralismul politic în audiovizual.
Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat, în şedinţa publică din data de 27 mai 2009, rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate cu privire la modul de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România ai Parlamentului European.
Rapoartele conţin datele cumulate pe primele două săptămâni de campanie. C.N.A. a analizat felul în care posturile au îndreptat neregulile semnalate în primele monitorizări din perioada 11 - 17 mai 2009.
Constatând încălcări ale prevederilor Deciziei CNA nr. 391 din 26 martie 2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a acestei campanii electorale (în special ale art. 3 care precizează principiile ce stau la baza reflectării desfăşurării campaniei electorale : echitate, echilibru şi imparţialitate), Consiliul a hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni :
• somaţie publică postului de televiziune Antena 3 ;
• amendă în cuantum de 2.500 de lei postului de televiziune Realitatea TV ;
• amendă în cuantum de 2.500 de lei postului de televiziune B 1 TV ;
• amendă în cuantum de 2500 de lei postului local de televiziune Târgovişte TV.
Postul OTV a fost sancÅ£ionat cu amendă în cuantum de 5.000 de lei pentru dezechilibrele din emisiunile de dezbateri electorale (perioada 18 – 24 mai 2009) ÅŸi pentru că, în emisiunea “Se întâmplă acum”, difuzată în data de 25 mai 2009, s-au încălcat prevederile art. 10 ÅŸi 11 ale Deciziei CNA nr. 391/26.03 (postul s-a implicat editorial într-o emisiune de promovare electorală).
Rapoarte de monitorizare :
Menţionăm că în raportul privind posturile locale, la fiecare post există două tabele : primul reprezintă prima perioadă monitorizată (8-17 mai 2009), iar cel de-al doilea perioada 18-26 mai 2009.