Decizia nr. 543 din 07.05.2009

07.05.2009


envoyer l'article par mail title=

Prin adresa nr. 4827/30.03.2009, S.C. Scala JWT Publicitate a solicitat C.N.A. aprobarea privind difuzarea în regim de campanie socială a spotului privind direcţionarea unui procent 2% din impozitul anul pe venit în favoarea Fundaţiei Pentru SMURD.

Apreciind că, în forma prezentată, spotul nu se încadrează în categoria comunicărilor comerciale, în sedinţa publică din ziua de 02.04.2009, Consiliul a aprobat solicitarea, iar prin adresa nr. 5049/02.04.2009 a comunicat acordul cu privire la difuzarea spotului în regim de campanie socială.

În şedinţa publică din ziua de 7 mai 2009, Consiliul Naţional al Audiovizualului a luat în discuţie raportul întocmit de Direcţia Monitorizare, în baza reclamaţiilor nr. 6272/23.04.2009 şi 6284/23.04.2009, şi a vizionat spoturile publicitare pentru direcţionarea a 2% din impozitul anual pe venit către Fundaţia Pentru SMURD difuzate de posturile de radio.

Spoturile au următorul conÅ£inut : „Spot 1

Voce 1 : SpuneÅ£i-mi vă rog, unde vă vedeÅ£i peste cinci ani ?
Voce 2 : Păi, să vedem. Alături de un necunoscut, într-o maÅŸină roÅŸie, condusă cu viteză maximă de un ÅŸofer în uniformă.
Voce 1 : Am înÅ£eles, vă place să trăiÅ£i viaÅ£a la maxim.
Voce 2 : Nu neapărat, însă profesia mi-a oferit o altă perspectivă asupra vieÅ£ii ÅŸi a timpului. ÅžtiÅ£i, pentru o persoană aflată în stop cardiorespirator fiecare clipă poate fi ultima.
Voce off : CunoÅŸtinÅ£ele noastre nu se aplică în cazul altor joburi, însă când vine vorba de salvat vieÅ£i suntem printre cei mai buni. SMURD, ocupaÅ£i să te Å£inem în viaţă. Fii alături de noi ÅŸi direcÅ£ionează 2% din impozitul anual către FundaÅ£ia Pentru SMURD. Pentru detalii intră pe www.fundatiapentrusmurd.ro sau sună la 0265210110.

Spot 2

Voce 1 : Din câte observ, sunteÅ£i posesor de permis auto, nu ? DepăşiÅ£i deseori limita vitezei legale admise ?
Voce 2 : ÃŽntotdeauna, altfel n-aÅŸ putea să ajung la timp.
Voce 1 : Åži n-aÅ£i fost implicat în accidente ?
Voce 2 : Niciodată, de obicei merg pe linia de tramvai unde nu sunt atât de multe maÅŸini.
Voce 1 : Bine, bine, da’ nu sunteÅ£i urmărit de PoliÅ£ie ?
Voce 2 : Da, uneori da, alteori PoliÅ£ia merge în faÅ£a mea ÅŸi-mi face loc să trec.
Voce off : CunoÅŸtinÅ£ele noastre nu se aplică în cazul altor joburi, însă când vine vorba de salvat vieÅ£i suntem printre cei mai buni. SMURD, ocupaÅ£i să te Å£inem în viaţă. Fii alături de noi ÅŸi direcÅ£ionează 2% din impozitul anual către FundaÅ£ia Pentru SMURD. Pentru detalii intră pe www.fundatiapentrusmurd.ro sau sună la 0265210110."

Analizând conţinutul celor două spoturi, membrii Consiliului au constatat că acestea nu respectă dispoziţiile referitoare la regimul difuzării publicităţii în audiovizual prevăzute de art. 158 alin.(1) din Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziţiilor invocate, este interzisă orice formă de publicitate pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat şi private. Membrii Consiliului au apreciat că prin conţinutul lor spoturile menţionate promovează serviciile medicale oferite de SMURD, fapt interzis de prevederile art. 158 alin. (1) din Codul audiovizualului.

Pentru aceste considerente, Consiliul Naţional al Audiovizualului dispune, în temeiul şi cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea audiovizualului, intrarea deîndată în legalitate a spotului publicitar pentru direcţionarea a 2% din impozitul anual pe venit către Fundaţia Pentru SMURD, în sensul că acesta să fie difuzat cu respectarea prevederilor art. 158 alin.(1) din Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.