În cele trei luni care au urmat campaniei electorale, Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a demonstrat consecvență și fermitate în acțiunile sale. Instituția a intervenit în mod repetat pentru a proteja publicul de dezinformare, de discursul instigator la ură și de încălcările legislației audiovizuale, atât în spațiul clasic – televiziune și radio – cât și în mediul digital.
Un bilanț în cifre
27 de ședințe publice, în 15 dintre acestea s-au discutat materiale audiovizuale din spațiul online;
103 decizii privind ordinul de a acționa împotriva conținutului ilegal emise pentru 282 de materiale audiovizuale;
7 posturi TV sancționate (amenzi, somații publice sau obligația de a difuza decizia CNA);
1 post de radio sancționat;
10 campanii publicitare obligate să intre în legalitate;
53 de licențe radio (52 acordate prin concurs și o licență radio prin internet);
7 licențe pentru televiziune prin rețele de comunicații electronice (inclusiv internet);
2 avize de furnizare a serviciilor media audiovizuale la cerere;
6 sesizări transmise Parchetului, pentru cazuri cu potențial penal.
Aceste cifre reflectă o activitate intensă și o atenție permanentă la respectarea legii și protejarea publicului.
CNA a aplicat măsuri ferme împotriva unor posturi TV care au încălcat principiile informării corecte:
Realitatea Plus – cel mai sancționat post, cu:_ o 3 obligații de difuzare a deciziilor CNA timp de 10 minute în prime time,_ o 6 amenzi (una de 5.000 de lei; două amenzi de 10.000; câte o amendă de 15.000 de lei; 30.000 de lei și 40.000 de lei)_ o 10 somații publice;