IRES, Atitudini și obiceiuri de consum media. Percepții privind CNA

10.11.2011


envoyer l'article par mail title=

IRES prezinta raportul de cercetare

« Atitudini È™i obiceiuri de consum media. PercepÈ›ii privind CNA »

PDF - 3.5 Mo
Atitudini și obiceiuri de consum media Percepții privind CNA

Declaraţia Preşedintelui CNA Rasvan Popescu, cu prilejul prezentării studiului IRES ( CNA 10.11.2011)
 « Publicul aprobă măsurile CNA »
 Rezultatele studiului IRES confirmă încrederea publicului. ÃŽn primul rând se constată o notorietate foarte mare, de 81%, care nu este specifică instituÅ£iilor de reglementare.
 Aceasta vine din faptul că CNA îşi comunică toate măsurile în spaÅ£iul public, dar ÅŸi datorită efervescenÅ£ei fenomenului mediatic din România, cu bune ÅŸi cu rele.
 Detaliind, notorietatea merge până la 94% în rândul oamenilor cu studii superioare, trecând prin 85% la cei cu studii medii ÅŸi ajungând chiar ÅŸi la cei cu studii elementare la 56%.
 Deci, cei care sunt cei mai mari ÅŸi mai avizaÅ£i consumatori media, în sensul de consumatori critici, sunt în acelaÅŸi timp cei ce urmăresc activitatea CNA.
 Când este vorba de părerea despre CNA, în sensul unei evaluări, 65% au o părere bună ÅŸi foarte bună.
 Este practic o aprobare a majorităţii publicului faţă de activitatea CNA.
 Dacă vorbim despre eficienÅ£a CNA, 35% din populaÅ£ia României cunoaÅŸte cel puÅ£in o decizie a CNA.
 O dovadă că oamenii nu se raportează generic la instituÅ£ie, ci au în vedere măsuri concrete ale CNA.
 Aproape jumătate cunosc deciziile noastre de sancÅ£ionare, la modul global, în timp ce cealaltă jumătate poate menÅ£iona decizii individualizate (pentru publicitate, pentru obscenităţi, violenţă, limbaj, pentru unele emisiuni specifice, etc).
 Referindu-se la sancÅ£iunile pentru televiziuni, 55% le consideră potrivite, 16% prea mici ÅŸi 11% le consideră prea mari.
 AÅŸadar, majoritatea consideră măsurile noastre juste ÅŸi cumpănite.
 CunoaÅŸterea tuturor acestor lucruri arată că se naÅŸte o cultură critică a audiovizualului, publicul realizează ce drepturi are în audiovizual.
 Un exemplu este faptul că la întrebarea dacă media audiovizuală ar trebui să funcÅ£ioneze în libertate absolută doar 37% răspund DA, în timp ce 55% consideră că este necesară o monitorizare media din partea CNA.

Răsvan Popescu