Decizia nr. 692 din 18.12.2013

23.12.2013


envoyer l'article par mail title=


 Către :
 Sindicatul Viitorul Mineritului
 Comuna RoÅŸia Montană nr. 554, jud. Alba

 privind respingerea contestaÅ£iei formulate de Sindicatul Viitorul Mineritului împotriva Deciziei CNA nr. 537/15.10.2013

 ÃŽntrunit în ÅŸedinţă publică în ziua de 18 decembrie 2013, Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului a analizat contestaÅ£ia înregistrată la C.N.A. sub nr. 10884/16.10.2013, depusă de Sindicatul Viitorul Mineritului (SVM), prin care se solicită reexaminarea Deciziei nr. 537/15.10.2013, prin care Consiliul a dispus intrarea în legalitate în privinÅ£a spoturilor de promovare a proiectului minier de la RoÅŸia Montană.

 Analizând cererea depusă, membrii Consiliului au constatat că, în esenţă, criticile formulate vizează numai aspecte procedurale referitoare la modul de adoptare a actului administrativ cu privire la care s-a solicitat reexaminarea, iar nu ÅŸi aspecte de fond referitoare la situaÅ£ia de fapt ÅŸi de drept reÅ£inută de Consiliu.
 Cu privire la motivaÅ£ia potrivit căreia Sindicatul Viitorul Mineritului nu a fost înÅŸtiinÅ£at în legătură cu faptul că spoturile vor fi discutate în ÅŸedinÅ£a publică din 15.10.2013 ÅŸi nu i s-ar fi solicitat punctul de vedere, menÅ£ionăm că legislaÅ£ia audiovizuală nu reglementează în sarcina C.N.A. nicio obligaÅ£ie potrivit căreia adoptarea deciziilor să se facă numai însoÅ£ite de punctul de vedere al radiodifuzorilor ori al altor persoane fizice sau juridice, după caz.
 Legalitatea deciziilor emise de Consiliu, ca acte administrative de autoritate, este dată de respectarea condiÅ£iilor reglementate de art. 15 din Legea audiovizualului, respectiv : publicitatea ÅŸedinÅ£ei, cvorumul ÅŸi numărul de voturi necesare adoptării unei decizii, iar decizia contestată respectă atât forma, cât ÅŸi conÅ£inutul pe care aceasta trebuie să le îndeplinească pentru a fi legală.

 Pe de altă parte, ordinea de zi este postată pe site-ul instituÅ£iei cu o zi înainte de ÅŸedinţă, astfel încât orice persoană interesată poate participa la ÅŸedinţă fără să fie invitată, ÅŸedinÅ£ele Consiliului fiind publice (art. 15 alin. (2) din Legea audiovizualului).
 Concluzionând, lipsa de diligenţă a petentei nu poate constitui motiv de nelegalitate a actului administrativ atacat.

 Referitor la faptul că nu a fost solicitat ÅŸi punctul de vedere al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), menÅ£ionăm faptul că între această organizaÅ£ie nonprofit ÅŸi CNA există relaÅ£ii de colaborare pe tema spoturilor publicitare difuzate de posturile de radio ÅŸi de televiziune.
 Opinia exprimată de această organizaÅ£ie este una facultativă pentru Consiliu, neexistând nicio obligaÅ£ie legală stabilită în sarcina Consiliului de a-ÅŸi fundamenta deciziile în materie de publicitate pe opinia exprimată de RAC.

 ÃŽn consecinţă, o astfel de motivaÅ£ie este neîntemeiată.

 Faţă de aceste argumente, în temeiul prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările ÅŸi completările ulterioare, cu respectarea dispoziÅ£iilor art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare, Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului respinge contestaÅ£ia, ca neîntemeiată.