Comunicat de presă

17.02.2011


Trimiteteţi articolul prin email title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 17.02.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât, pe baza raportului Serviciului Inspecţie, aplicarea următoarelor sancţiuni:

amendă în cuantum de 5.000 de lei postului TV Bacău. Consiliul a constatat o serie de încălcări ale prevederilor art. 42 alin. 1 şi 3 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, în ediţia din data de 4.01.2011, a emisiunii “Deşteptarea de seară”. Astfel, pe parcursul dezbaterii, s-au adus prejudicii imaginii unei persoane publice şi s-au formulat acuzaţii nesusţinute cu dovezi. De asemenea, nu s-au respectat principiile echilibrului şi ale imparţialităţii, care conduc la favorizarea liberă a formării opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, prevăzute de art. 71 alin. 1 lit. a din Codul audiovizualului. În sancţiune s-a reţinut şi încălcarea art. 99 alin. 2 din Cod în cadrul emisiunii „Prima oră” (ediţiile din 5, 6, 7.01.2011). Radiodifuzorul nu a respectat regulile de prezentare a concursurilor în programele audiovizuale („Este interzisă descrierea calităţii produselor sau a serviciilor oferite ca premii în emisiunile-concurs cu excepţia mărcii şi a preţului.”);

somaţie publică postului Antena 1 Ploieşti pentru emisiunea “A IV-a putere” (difuzată în data de 21.01.2011 şi 13.02.2011), în care au avut loc dezbateri cu tema „Opoziţia strânge rândurile”. Radiodifuzorul nu a respectat principiile echilibrului şi ale imparţialităţii din art. 71 alin. 1 lit. a din Codul audiovizualului. De asemenea, moderatorul emisiunii nu a ţinut cont de dispoziţiile art. 42 alin. 1 şi 3 din Codul audiovizualului care reglementează dreptul oricărei persoane la propria imagine;

somaţie publică pentru Televiziunea Prahova Ploieşti. Consiliul a constatat că nu s-a respectat structura grilei de programe pentru care s-a obţinut licenţa audiovizuală (art. 54 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/ 2002, cu modificările şi completările ulterioare). „Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare intervenită în documentele şi în datele declarate (...)”. În sancţiune s-a reţinut şi încălcarea prevederilor art. 158 alin. 1 din Codul audiovizualului („Este interzisă orice formă de publicitate pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat şi private.”). În emisiunea „Super afaceri” (ediţiile din 18 şi 19.01.2011), s-a difuzat un spot publicitar pentru servicii medicale, fapt ce contravine regimului de difuzare a publicităţii în audiovizual.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul