Decizia nr. 248 din 10.04.2008

10.04.2008


envoyer l'article par mail title=

privind somarea S.C. BURŢILĂ & CO ELECTRON M BIT S.R.L.
cu sediul în Paşcani, Strada Moldovei nr. 2, jud. Iaşi
Tel./Fax : 0232/766.286

pentru postul de televiziune BIT

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 10 aprilie 2008, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Serviciul Inspecţie ca urmare a unei sesizări adresate Consiliului cu privire la nerespectarea legislaţiei audiovizuale de către radiodifuzorul S.C. BURŢILĂ & CO ELECTRON M BIT S.R.L.

Radiodifuzorul S.C. BURŢILĂ & CO ELECTRON M BIT S.R.L deţine licenţa audiovizuală nr. TV-C 017/04.07.2003 şi decizia de autorizare nr. 526.0/16.09.2003, pentru postul de televiziune BIT.

Analizând raportul întocmit de Serviciul Inspecţie, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 34 alin (4) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pe cele ale art. 103 alin. (1) şi art. 106 alin. (1), din Decizia nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.

În conformitate cu prevederile art. 34 alin. (4) din Legea audiovizualului, programele de ştiri şi emisiunile informative pe teme politice nu pot fi sponsorizate.

Potrivit dispoziţiilor art. 103 alin. (1) din Codul audiovizualului, nu pot fi sponsorizate emisiuni de ştiri şi dezbateri pe teme politice ; nu poate fi sponsorizat întregul serviciu de programe.

Art. 106 alin. (1) prevede că, ori de câte ori o emisiune este sponsorizată, acest lucru trebuie să poată fi clar identificat ca atare de către public în cadrul genericului de la începutul şi/sau de la sfârşitul emisiunii.

În fapt, postul de televiziune BIT a difuzat în luna martie 2008, în fiecare sâmbătă , în intervalul orar 17.00 – 18.00 şi în reluare duminică, emisiunea de ştiri „INFO BIT”.

La finalul fiecărei ediţii a emisiunii, radiodifuzorul a adresat mulţumiri sponsorului, afişând pe ecran următorul text : „Mulţumim firmei COSMY”.

Membrii Consiliului au considerat că radiodifuzorul a încălcat dispoziţiile art. 103 alin. (1) din Codul Audiovizualului şi pe cele ale art. 34 alin. (4) din Legea audiovizualului, care prevăd că programele de ştiri nu pot fi sponsorizate.

De asemenea, forma în care a fost făcut anunţul sponsorizării nu a respectat condiţiile prevăzute la art. 106 alin. (1) din Codul audiovizual, în sensul că, ori de câte ori o emisiune este sponsorizată, acest lucru trebuie să poată fi clar identificat ca atare de către public în cadrul genericului de la începutul şi/sau de la sfârşitul emisiunii.

Având în vedere aceste aspecte, membrii Consiliului au propus sancţionarea radiodifuzorului cu somaţie publică.

În temeiul dispoziţiilor art. 162 alin (2) din Decizia 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 90 alin. (1) litera d) şi alin. (3), şi cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, Consiliul Naţional al Audiovizualului decide adresarea unei somaţii publice radiodifuzorului S.C. BURŢILĂ & CO ELECTRON M BIT S.R.L. pentru postul de televiziune BIT şi dispune intrarea de îndată în legalitate.

Potrivit Deciziei C.N.A. nr. 52/2003, radiodifuzorul S.C. BURŢILĂ & CO ELECTRON M BIT S.R.L are obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, următorul text :

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune BIT cu somaţie publică, întrucât emisiunea de ştiri „INFO BIT”, difuzată în luna martie 2008, în fiecare sâmbătă, în intervalul orar 17.00 – 18.00, şi în reluare duminica, a fost sponsorizată, fapt ce contravine prevederilor art. 34 din Legea audiovizualului şi ale art. 103 din Codul Audiovizualului, potrivit cărora, emisiunile de ştiri nu pot fi sponsorizate.

De asemenea, Consiliul a constatat că forma în care a fost făcut anunţul sponsorizării nu a respectat dispoziţiile art. 106 alin. (1) din Codul audiovizualului care dispun că, ori de câte ori o emisiune este sponsorizată, acest lucru trebuie să poată fi clar identificat ca atare de către public în cadrul genericului de la începutul şi/sau de la sfârşitul emisiunii.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.