Un stil de viață sănătos

Puțin din fiecare și multă mișcare

25.04.2008


envoyer l'article par mail title=
IAA (International Advertising Association) È™i CNA au lansat o campanie naÈ›ională de informare È™i educare a consumatorilor pentru abordarea unui stil de viață modern È™i sănătos, subliniind importanÈ›a celor două componente de bază : alimentaÈ›ia echilibrată È™i exerciÈ›iul fizic, în detrimentul unui mod de trai tradiÈ›ional È™i sedentar, care se va derula pe canale media : TV, radio, presă scrisă, internet È™i adresare la raft, precum si outdoor si online. Colaborarea IAA-CNA privind conceptul aceastei campanii a început în aprilie 2007.

Spoturi :

Miercuri, 23 aprilie 2008, „într-un moment de grea cumpănă alimentară ca Săptamâna Mare”, după cum a specificat Răsvan Popescu, preÅŸedinte CNA au fost lansate spoturile TV ale campaniei în Sala de Sport a Liceului I. L. Caragiale „pentru a sublinia importanÅ£a exerciÅ£iului fizic”. ÃŽn cadrul campaniei au fost realizate 2 spoturi care au drept target mamele-gospodine (care va fi difuzat începând cu luna mai), ÅŸi băieÅ£ii ( care va apărea la începutul lunii iunie). Sloganul „puÅ£in din fiecare” este o invitaÅ£ie la echilibru ÅŸi reconsiderare a meniului la români. O alimentaÅ£ie sănătoasă creÅŸte speranÅ£a de viaţă, este concluzia primului clip publicitar adresat gospodinelor. Al doilea spot se bazează pe interacÅ£iunea cu tinerii. Deznodământul spotului este un happening care invită la miÅŸcare, iar miza lui : o întâlnire cu o fată reală care e moderatoarea site-ului www.putindinfiecare.ro ÅŸi lansează o provocare : găsirea unui băiat ideal, care respectă principiul men sana in corpore sano.

Transformarea gastronomiei dintr-un act tradiţional, excesiv într-unul modern, cumpătat este un drum lung de parcurs care ţine mai degrabă de mentalitate decât de legislaţie.

GFK va măsura impactul acestei campanii printr-un studiu care va constitui un punct de trecere pentru partea a doua a campaniei.

DeclaraÅ£ii de presă :

« Prevenim ca să nu fie nevoie ca să intervenim. Nu întâmplător am abordat subiectul unei alimentaÅ£ii sănătoase în prag de PaÅŸte ÅŸi ne-am întâlnit într-un spaÅ£iu neconvenÅ£ional ca Sala de sport a Liceului I. L. Caragiale. Cele 2 spoturi se adresează gospodinei ÅŸi, în mod special, publicului tânăr, adolescenÅ£ilor. Trebuie să vorbim fiecăruia pe limba lui ÅŸi nu putem face asta decât împreună cu IAA. Cred în succesul nostru comun », a declarat Răsvan Popescu, preÅŸedintele CNA .

„Valoarea campaniei este peste 1 milion de euro, chiar 1.200.000. Să ai 9 clienÅ£i în loc de unul este destul de dificil, dar să ai un partener ca C.N.A.-ul este destul de uÅŸor. Sunt convins că Odyssey va obÅ£ine un Effie (un fel de Oscar al industriei publicităţii), că va fi o campanie câştigătoare, cu rezultate, mai ales că avem sprijinul posturilor de televiziune. Sperăm să exportăm această campanie ÅŸi în alte ţări ca această campanie naÅ£ională să devină internaÅ£ională. Avem 2 publicuri ca Å£intă majoră : mamele responsabile cu ce se găteÅŸte în casă ÅŸi tinerii în formare, asupra cărora credem că mai avem o influenţă ca să-i transformăm. AlimentaÅ£ia echilibrată, cumpătată creÅŸte speranÅ£a de viaţă.”, a declarat Victor Dobre, directorul executiv IAA.

« ÃŽntâmplător sau nu, lansarea campaniei se face când românii mănâncă cel mai sănătos, adică în Săptămâna Mare. Suntem înconjuraÅ£i de ispite culinare. ÃŽncercăm împreună cu CNA să vedem ce ÅŸi cât alegem. PuÅ£in din fiecare ÅŸi multă miÅŸcare. Decât să dai o lege restrictivă, o suprareglementare, e mai bine să educi. Există un dialog între o autoritate de reglementare ÅŸi o asociaÅ£ie profesională. Să renunţăm la rivalităţile excesive. Campania se desfăşoară cu sprijinul companiilor membre IAA : Coca – Cola, Danone România, Hochland România, Intersnack România, Kraft Foods România, Mars România, Nestlé România, Pepsi ÅŸi Unilever South Central Europe. Aceste companii au renunÅ£at la rivalitate pentru a face ceva pentru consumator. », spune Felix Tătaru, Åžeful Comitetului de Negociere IAA.

Evenimentul de lansare a programului a beneficiat şi de prezenţa unor personalităţi avizate în domeniul nutriţiei şi al bolilor metabolice, alfel spus, o elită medicală reprezentată de Prof. Dr. Dan Mircea Cheţa, Conferenţiar Dr. Gabriela Radulian, Prof. Dr. Nicolae Hâncu şi Prof. Dr. Mariana Graur. De asemenea s-a bucurat şi de prezenţa campioanei multiple naţionale şi internaţionale la gimnastică, Andreea Răducanu şi a campioanei gimnaste la Atena, Monica Roşu.".

„Potrivit unor studii americane, principalele cauze ale morÅ£ii în secolul 22 vor fi bolile confortului sau ale prosperităţii„ mult mai periculoase decât arma nucleară, manipularea genetică, globalizarea, încălzirea globală sau terorismul. Pericolul iminent este ca omenirea să sfârÅŸească în propria grăsime.”, a susÅ£inut Prof. Dr. Dan Mircea CheÅ£a, PreÅŸedinte al FundaÅ£iei pentru o AlimentaÅ£ie Sănătoasă, Institutul National de Diabet, NutriÅ£ie ÅŸi Boli Metabolice “Prof. N.Paulescu’, BucureÅŸti, Universitatea de Medicină ÅŸi Farmacie “Carol Davila”, BucureÅŸti

Carte de vizită a organizatorilor :

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) este o autoritate publică autonomă, sub control parlamentar şi garant al interesului public în domeniul comunicării audiovizuale.

International Advertising Association este organizaţie tripartită, un parteneriat strategic unic, ce apără interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicării de marketing, de la clienţi şi agenţii de publicitate până la mass media. Asociaţia are o organizare globală, cu baze în 96 de ţări. În România, IAA reuneşte peste 115 de membri, firme care fac publicitate pentru produsele şi serviciile lor, companii de media, de research, case de producţie publicitară şi agenţii de publicitate.

Primul partener media al programului este Phoenix Media , iar implementarea şi dezvoltarea materialelor de comunicare au fost realizate de către Odyssey, agenţia desemnată de IAA pentru derularea proiectului.

Agentia de publicitate independenta Odyssey este deţinută de Rompetrol Holding, a fost înfiinţată în 2004 şi are in portofoliu clienţi ca Rompetrol, ABN Amro, HAT Romania, Primola, KRKA şi Omniasig.

Echipa de creaÅ£ie :

Echipa Odyssey care a participat la pitch a fost formată din Ileana Sebe – Strategy & New Business Director, Valentin Suciu – Creative Director şi Cristina Hanganu – Corporate Communication & PR Director. Comitetul de lucru IAA pentru acest proiect a fost format din Alexandra Olaru – Unilever SCE, Ilinca Burlan – MARS România, Cristina Biciila – Coca-Cola România, Doina Cavache – Kraft Foods România, Eusediu Margasoiu - Pepsi Americas, Geanina Babiceanu – Intersnack, Razvan Eftimiu – Nestle România, Sergiu Mititelu – Hochland, Andreea Marincescu - Danone, Victor Dobre - IAA România.

Direcţia de Comunicare

Word - 257.5 ko
Comportament nutrițional
Word - 250 ko
Comunicat de presă
PowerPoint - 5.4 Mo
Prezentare Conf. Dr. Gabriela Radulian
PowerPoint - 3.5 Mo
Prezentare Prof. Dr. Dan Cheta
PowerPoint - 7.2 Mo
Prezentare Prof. Dr. Mariana Graur