Decizia nr. 176 din 01.02.2011

01.02.2011


envoyer l'article par mail title=

privind somarea S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L.

cu sediul în BUCUREŞTI, Şos. Bucureşti Ploieşti nr. 17, Clădirea Iridex etaj 6, sector 1, CUI RO12840044

- pentru postul de televiziune B1 TV
sector 1, Str. Ion Câmpineanu nr. 20, Bucureşti

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 01 februarie 2011, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele întocmite de Direcţia Monitorizare cu privire la modul în care a fost respectată durata orară de difuzare a publicităţii în cadrul serviciului de programe, difuzată de către postul de televiziune B1 TV, în perioada 01 octombrie – 30 noiembrie 2010.

Postul de televiziune B1 TV aparţine radiodifuzorului S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 26/15.06.2000 şi decizia de autorizare nr. 468.0/30.05.2002).

În urma analizării rapoartelor de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. a încălcat prevederile art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit dispoziţiilor invocate, proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute.

Astfel cum rezultă din rapoartele de monitorizare, măsurarea acestor durate s-a făcut fără a se lua în calcul duratele avertizărilor cu caracter obligatoriu, anunţurile de sponsorizare, duratele secvenţelor de autopromovare, precum şi cele ale anunţurilor umanitare sau ale celor de utilitate publică.

ÃŽn fapt, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul B1 TV în luna octombrie 2010, în intervalul orar 18.00-23.00, s-a constatat că durata publicităţii difuzate într-un interval de o oră a fost, după cum urmează :

PDF - 52.2 ko
octombrie 2010

Faţă de datele menţionate în tabelul prezentat, rezultă că timpul de publicitate difuzat peste durata maximă legală, în luna octombrie 2010, a variat între minimum o secundă şi maximum 143 de secunde. De asemenea, durata totală a depăşirilor în aceeaşi perioadă a fost de 4 minute 47 secunde, numărul depăşirilor a fost de 6, iar depăşirea medie a fost de 47,8 secunde.

Consiliul a analizat ÅŸi raportul de monitorizare întocmit de direcÅ£ia de specialitate pentru luna noiembrie 2010 (intervalul orar 18.00-23.00) ÅŸi a constatat că durata publicităţii difuzate într-un interval de o oră a fost, după cum urmează :

PDF - 52.9 ko
noiembrie 2010

Faţă de datele menţionate în tabelele prezentate, rezultă că timpul de publicitate difuzat de postul B1 TV peste durata maximă legală, în luna noiembrie 2010, a variat între minimum o secundă şi maximum 307 de secunde.

De asemenea, durata totală a depăşirilor în aceeaşi perioadă a fost de 9 minute 35 secunde, numărul depăşirilor a fost de 7, iar depăşirea medie a fost de 1 min 22,1 secunde.

Analizând rapoartele de monitorizare, Consiliul a constatat că au fost încălcate dispoziţiile legale referitoare la regimul difuzării publicităţii care prevăd la art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului că proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping difuzate într-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute (720 secunde).

Faţă de aceste aspecte, în temeiul prevederilor art. 90 alin. (1) lit. g) şi (3) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 15 din aceeaşi lege, Consiliul Naţional al Audiovizualului decide adresarea unei somaţii publice radiodifuzorului S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. pentru postul de televiziune B1 TV.

Potrivit dispoziÅ£iilor art. 93^1 alin. (1) ÅŸi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 333/2009, radiodifuzorul S.C. B1 TV CHANNEL S.R.L. are obligaÅ£ia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor ÅŸi vizual, de cel puÅ£in 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ÅŸtiri, următorul text :

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune B1 TV cu somaţie publică, întrucât în lunile octombrie şi noiembrie 2010, durata publicităţii difuzate în intervalul orar 18.00 - 23.00 a depăşit timpul permis acesteia în cadrul unei ore date, fapt ce contravine prevederilor din legislaţia audiovizuală.

Potrivit dispoziÅ£iilor legale, durata publicităţii pe parcursul unei ore date nu poate depăşi 12 minute.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.