Un stil de viaţă sănătos

Puţin din fiecare şi multă mişcare

25.04.2008


envoyer l'article par mail title=
IAA (International Advertising Association) şi CNA au lansat o campanie naţională de informare şi educare a consumatorilor pentru abordarea unui stil de viaţă modern şi sănătos, subliniind importanţa celor două componente de bază : alimentaţia echilibrată şi exerciţiul fizic, în detrimentul unui mod de trai tradiţional şi sedentar, care se va derula pe canale media : TV, radio, presă scrisă, internet şi adresare la raft, precum si outdoor si online. Colaborarea IAA-CNA privind conceptul aceastei campanii a început în aprilie 2007.

Spoturi :

Miercuri, 23 aprilie 2008, „într-un moment de grea cumpănă alimentară ca Săptamâna Mare”, după cum a specificat Răsvan Popescu, preşedinte CNA au fost lansate spoturile TV ale campaniei în Sala de Sport a Liceului I. L. Caragiale „pentru a sublinia importanţa exerciţiului fizic”. În cadrul campaniei au fost realizate 2 spoturi care au drept target mamele-gospodine (care va fi difuzat începând cu luna mai), şi băieţii ( care va apărea la începutul lunii iunie). Sloganul „puţin din fiecare” este o invitaţie la echilibru şi reconsiderare a meniului la români. O alimentaţie sănătoasă creşte speranţa de viaţă, este concluzia primului clip publicitar adresat gospodinelor. Al doilea spot se bazează pe interacţiunea cu tinerii. Deznodământul spotului este un happening care invită la mişcare, iar miza lui : o întâlnire cu o fată reală care e moderatoarea site-ului www.putindinfiecare.ro şi lansează o provocare : găsirea unui băiat ideal, care respectă principiul men sana in corpore sano.

Transformarea gastronomiei dintr-un act tradiţional, excesiv într-unul modern, cumpătat este un drum lung de parcurs care ţine mai degrabă de mentalitate decât de legislaţie.

GFK va măsura impactul acestei campanii printr-un studiu care va constitui un punct de trecere pentru partea a doua a campaniei.

Declaraţii de presă :

« Prevenim ca să nu fie nevoie ca să intervenim. Nu întâmplător am abordat subiectul unei alimentaţii sănătoase în prag de Paşte şi ne-am întâlnit într-un spaţiu neconvenţional ca Sala de sport a Liceului I. L. Caragiale. Cele 2 spoturi se adresează gospodinei şi, în mod special, publicului tânăr, adolescenţilor. Trebuie să vorbim fiecăruia pe limba lui şi nu putem face asta decât împreună cu IAA. Cred în succesul nostru comun », a declarat Răsvan Popescu, preşedintele CNA .

„Valoarea campaniei este peste 1 milion de euro, chiar 1.200.000. Să ai 9 clienţi în loc de unul este destul de dificil, dar să ai un partener ca C.N.A.-ul este destul de uşor. Sunt convins că Odyssey va obţine un Effie (un fel de Oscar al industriei publicităţii), că va fi o campanie câştigătoare, cu rezultate, mai ales că avem sprijinul posturilor de televiziune. Sperăm să exportăm această campanie şi în alte ţări ca această campanie naţională să devină internaţională. Avem 2 publicuri ca ţintă majoră : mamele responsabile cu ce se găteşte în casă şi tinerii în formare, asupra cărora credem că mai avem o influenţă ca să-i transformăm. Alimentaţia echilibrată, cumpătată creşte speranţa de viaţă.”, a declarat Victor Dobre, directorul executiv IAA.

« Întâmplător sau nu, lansarea campaniei se face când românii mănâncă cel mai sănătos, adică în Săptămâna Mare. Suntem înconjuraţi de ispite culinare. Încercăm împreună cu CNA să vedem ce şi cât alegem. Puţin din fiecare şi multă mişcare. Decât să dai o lege restrictivă, o suprareglementare, e mai bine să educi. Există un dialog între o autoritate de reglementare şi o asociaţie profesională. Să renunţăm la rivalităţile excesive. Campania se desfăşoară cu sprijinul companiilor membre IAA : Coca – Cola, Danone România, Hochland România, Intersnack România, Kraft Foods România, Mars România, Nestlé România, Pepsi şi Unilever South Central Europe. Aceste companii au renunţat la rivalitate pentru a face ceva pentru consumator. », spune Felix Tătaru, Şeful Comitetului de Negociere IAA.

Evenimentul de lansare a programului a beneficiat şi de prezenţa unor personalităţi avizate în domeniul nutriţiei şi al bolilor metabolice, alfel spus, o elită medicală reprezentată de Prof. Dr. Dan Mircea Cheţa, Conferenţiar Dr. Gabriela Radulian, Prof. Dr. Nicolae Hâncu şi Prof. Dr. Mariana Graur. De asemenea s-a bucurat şi de prezenţa campioanei multiple naţionale şi internaţionale la gimnastică, Andreea Răducanu şi a campioanei gimnaste la Atena, Monica Roşu.".

„Potrivit unor studii americane, principalele cauze ale morţii în secolul 22 vor fi bolile confortului sau ale prosperităţii,, mult mai periculoase decât arma nucleară, manipularea genetică, globalizarea, încălzirea globală sau terorismul. Pericolul iminent este ca omenirea să sfârşească în propria grăsime.”, a susţinut Prof. Dr. Dan Mircea Cheţa, Preşedinte al Fundaţiei pentru o Alimentaţie Sănătoasă, Institutul National de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice “Prof. N.Paulescu’, Bucureşti, Universitatea de Medicină şi Farmacie “Carol Davila”, Bucureşti

Carte de vizită a organizatorilor :

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) este o autoritate publică autonomă, sub control parlamentar şi garant al interesului public în domeniul comunicării audiovizuale.

International Advertising Association este organizaţie tripartită, un parteneriat strategic unic, ce apără interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicării de marketing, de la clienţi şi agenţii de publicitate până la mass media. Asociaţia are o organizare globală, cu baze în 96 de ţări. În România, IAA reuneşte peste 115 de membri, firme care fac publicitate pentru produsele şi serviciile lor, companii de media, de research, case de producţie publicitară şi agenţii de publicitate.

Primul partener media al programului este Phoenix Media , iar implementarea şi dezvoltarea materialelor de comunicare au fost realizate de către Odyssey, agenţia desemnată de IAA pentru derularea proiectului.

Agentia de publicitate independenta Odyssey este deţinută de Rompetrol Holding, a fost înfiinţată în 2004 şi are in portofoliu clienţi ca Rompetrol, ABN Amro, HAT Romania, Primola, KRKA şi Omniasig.

Echipa de creaţie :

Echipa Odyssey care a participat la pitch a fost formată din Ileana Sebe – Strategy & New Business Director, Valentin Suciu – Creative Director şi Cristina Hanganu – Corporate Communication & PR Director. Comitetul de lucru IAA pentru acest proiect a fost format din Alexandra Olaru – Unilever SCE, Ilinca Burlan – MARS România, Cristina Biciila – Coca-Cola România, Doina Cavache – Kraft Foods România, Eusediu Margasoiu - Pepsi Americas, Geanina Babiceanu – Intersnack, Razvan Eftimiu – Nestle România, Sergiu Mititelu – Hochland, Andreea Marincescu - Danone, Victor Dobre - IAA România.

Direcţia de Comunicare

Word - 257.5 ko
Comportament nutriţional
Word - 250 ko
Comunicat de presă
PowerPoint - 5.4 Mo
Prezentare Conf. Dr. Gabriela Radulian
PowerPoint - 3.5 Mo
Prezentare Prof. Dr. Dan Cheta
PowerPoint - 7.2 Mo
Prezentare Prof. Dr. Mariana Graur