Revista Presei CNA, 9 mai 2008

09.05.2008


envoyer l'article par mail title=

CNA versus Antene - penibilul in actiune
George Onofrei

Mi-am iesit din fire si a iesit insemnarea de mai jos, fundamentalista de-a dreptul :

Parca mai mult decit in oricare alt caz, Consiliul National al Audiovizualului se umple de, scuzati expresia, rahat. In primul rind, Antena 1 si Antena 3 au decis sa difuzeze in continuare spotul « Alege-ti stapinii cu grija », pe care CNA l-a catalogat drept electoral, iar nu PROMO.

Imi amintesc de faptul ca, prin ’96, PRO TV difuza imagini cu cladirea din Pache Protopopescu prabusindu-se spectaculos, ideea indusa fiind aceea ca daca nu voteaza lumea Conventia Democratica ne-am fript ! Rosul pedeserist de maninca ! Citeşte tot articolul

Prostia si perseverenta in niciun caz nu ii fac mai destepti
Sorina Matei

Stire Mediafax.

Discutii din sedinta CNA, despre spot :

« Se lucrează la intimidare »- a spus Gelu Trandafir.

« Se lucrează la victimizare », a remarcat şi Răsvan Popescu, preşedintele CNA.

Ioan Onisei a susţinut că în campania electorală este difuzat un spot « cu mesaj electoral, care nu se încadrează în prevederile legii ».

« Pe mine mă sperie vehemenţa cu care unii dintre noi vorbesc (...) Mă deranjează că noi apărăm nişte lucruri cu care în principiu nu suntem de acord. Mi se pare că »interzis de CNA« este o măgărie », a remarcat şi Cristina Trepcea. Citeşte tot articolul

Antena 3 continua sa difuzeze spotul „Alege-ti stapanul cu grija” desi a fost interzis de CNA
Wall Street.ro

Postul Antena 3 continua sa difuzeze spotul « Alege-ti stapanul cu grija » si risca sa fie amendat, desi Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis, in sedinta de marti, oprirea de la difuzare pana la intrarea in legalitate, si a adaugat la finalul clipului textul « Interzis de CNA ».

Suntem in campanie electorala si acesta este un spot electoral. Dupa parerea mea, indeamna lumea sa nu mearga la vot« , a declarat membrul CNA Ioan Onisei, cel mai vehement dintre membrii consilului impotriva acestui spot. »Vreau sa va spun ca se creeaza un precedent periculos", a afirmat Ioan Onisei, citat de NewsIn.

Dupa aproximativ 15 minute de dezbateri asupra acestui subiect, membrul CNA Ioan Carmazan a parasit sedinta, suparat ca, dupa parerea sa, nu isi poate exprima punctul de vedere, dar a revenit in sedinta dupa aproximativ 20 de minute. Citeşte tot articolul

Antena 3 tine CNA in sah
Adrian Schiop
ROMANIA LIBERA

Antena 3 nu a respectat o hotarare a CNA, prin care s-a decis suspendarea unui spot in care Iliescu si Basescu apar alaturi de Ceausescu.

Spotul, realizat de Dan Pavel, art directorul postului Antena 3, este o animatie SF cu accente orwelliene care ii pune pe acelasi plan pe Ceausescu, Constantinescu, Iliescu, Basescu. Clipul, care a fost difuzat in afara timpului de antena destinat campaniei electorale, sub forma unei campanii sociale, ia sfarsit cu sloganul « Alege-ti cu grija stapanii », mesajul sau fiind, potrivit realizatorilor : « Indiferent de fetele pe care le au cei care vin la conducere, ei sunt tentati sa se comporte ca stapani, si nu ca reprezentanti ai alegatorilor ».

Clipul a confuzionat spectatorii

In sedinta de marti, CNA a decis suspendarea clipului, din cauza caracterului sau « antisocial », « negativist », precum si a incalcarii prevederilor referitoare la difuzarea materialelor destinate campaniei electorale. « Hotararea », ne-a declarat, din partea CNA, Gelu Trandafir, « nu are insa caracter definitiv, clipul fiind suspendat pana cand postul si realizatorii vor gasi o formula care sa-l faca compatibil cu legea. In cazul clipului de la Antena 3, sunt doua cerinte : difuzarea clipului in spatiul de emisie destinat campaniei electorale (in virtutea caracterului politic al acestuia) si asumarea lui explicita de catre realizator, Antena 3. »In ziua in care a fost difuzat clipul, am primit cinci telefoane de la spectatori nedumeriti, care nu stiau cui apartine clipul, cine isi face campanie prin el", declara Gelu Trandafir. Citeşte tot articolul

Antena 3 ignoră decizia CNA
de Raluca Preda
ADEVARUL

Deşi Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, la începutul săptămânii, oprirea de la difuzare a spotului „Alege-ţi stăpânul cu grijă« , postul Antena 3 continuă să-l difuzeze, fapt ce a stârnit discuţii aprinse în şedinţa de ieri a Consiliului. Membrii CNA s-au arătat indignaţi de faptul că staţia nu a ţinut cont de hotârârea lor, mai ales că la finalul clipului apare textul „Interzis de CNA ».

„Vreau să vă spun că mă simt jignit. Dacă noi interzicem ceva şi nimeni nu se supune, hai să plecăm acasă. Acest text, « Alege-ţi stăpânul », este un rahat« , a spus Ioan Cărmăzan, membru în consiliu. La rândul său, Ioan Onisei, membru CNA, a apreciat că spotul „îndeamnă lumea să nu meargă la vot ». „Se creează un precedent periculos", a spus Onisei, citat de NewsIn. Citeşte tot articolul

CNA nu stie « sa-si aleaga stapanii cu grija » ! Din incompetenta sau servilism, CNA cenzureaza un spot de atitudine civica
Liliana Levinta
GARDIANUL

Consiliul National al Audiovizualului a decis, in sedinta de marti, interzicerea clipului „Alege-ti stapånii cu grija“, difuzat de Antena 3, motivåndu-si decizia ca spotul are un caracter antisocial si a incalcat prevederile referitoare la difuzarea materialelor campaniei electorale. Postul de televiziune a decis sa difuzeze in continuare spotul si a adaugat la finalul clipului textul „Interzis de CNA“.

Spotul „Alege-ti stapanii cu grija“, considerat genial de catre multi telespectatori, a fost difuzat de Antena 3 din data de 2 mai si este realizat de Dan Pavel. In material sunt prezentate intr-o maniera SF imagini ale Palatului Parlamentului, steaguri de culoare rosie si portretele unor fosti si actuali presedinti ai Romaniei, Nicolae Ceausescu, Ion Iliescu, Emil Constantinescu si Traian Basescu. Pe de alta parte, pasarile care apar deasupra ingenuncheatilor ar putea conduce la ideea ca democratie nu exista decat „daca-ti iei zborul“. Reprezentantii postului de televiziune considera ca spotul are un caracter civic, iar exagerarea este de natura artistica, pentru a atrage atentia asupra importantei votului. Clipul nu face decat sa indemne romanii sa-si aleaga cu grija conducatorul, pentru ca in orice lider ales poate exista un stapan. „Nu vrem decat sa indemnam poporul sa mearga la vot si sa voteze cu capul“, ne-a declarat Romulus Coman, directorul de marketing al Antenei 3. Citeşte tot articolul

CNA se opune mesajelor electorale « negative » cu roboti care nu si-au ales stapanii cu grija
de Camelia Moga
HotNews

Un spot publicitar cu robotei docili care se inchina in fata stapanului lor, tot robot, in fata unei Case a Poporului dintr-un viitor sumbru si indepartat, a starnit dispute in sedinta publica de marti a Consiliului National al Audiovizualului, pentru « mesajul negativ » pe care il transmite, dupa cum spun membrii CNA. Clipul, difuzat pe Antena 1 si Antena 3, a fost criticat si pentru incalcarea legii care reglementeaza campaniile electorale in audiovizual. In consecinta, membrii CNA au decis sa intrerupa difuzarea spotului pe cele doua Antene pana la intrarea acestuia in legalitate.

Potrivit membrului CNA Ioan Onisei, « acest clip are un mesaj explicit de tip electoral », si, cu toate astea, este difuzat in afara publicitatii electorale care este permisa doar in timpul dezbaterilor sau emisiunilor electorale. Mai mult, mesajul spotului este unul negativ, spun membrii CNA, care au comentat mesajul final al clipului - « Alege-ti stapanii cu grija ».

« Astia sunt servitorii mei, nu sunt stapanii mei », a tinut sa precizeze Dan Grigore, membru CNA, revoltat de modul in care realizatorii clipului i-au pozitionat pe politicieni in relatia cu electoratul. "Citeşte tot articolul

Szasz Attila, supleantul lui Gasparik Attila, a participat la prima şedinţă a CNA
reporter Cătălin Daniel Cocoş/editor Iulian Leca
NewsIn

Szasz Attila, supleantul fostului vicepreşedinte al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Gasparik Attila, care a demisionat în data de 29 aprilie, după ce în 14 martie a fost ales rector al Universităţii de Artă Teatrală Târgu-Mureş, a participat joi la prima şedinţă a Consiliului.

Szasz Attila a fost prezentat noilor săi colegi de către fostul vicepreşedinte, Gasparik Attila. Noul membu al Consiliului a spus că nu a crezut că va ajunge membru al acestei instituţii. « Momentul nu l-am ales eu. Acum doi ani, când am fost validat de Parlament, nu am crezut că voi ajunge şi membru al CNA », a declarat Szasz Attila la prima sa şedinţă în CNA.

Szasz Attila a terminat Facultatea de Filologie, secţia maghiară-engleză, a lucrat la două cotidiene, iar din 2005 este consilier de stat pentru coordonarea activităţilor din domeniile culturii, învăţământului şi integrării europene. Citeşte tot articolul

Vinul este bun când îl beau televiziunile
de Petre Barbu
ADEVARUL

STRATEGIE Mărcile de vinuri se promovează intens pe posturile tv pentru că astfel îşi creează personalitate şi câştigă notorietate

Pentru producătorii de vinuri, începutul unui an este, în mod tradiţional, o perioadă în care nu se concentrează asupra promovării mărcilor pe care le deţin.

Lunile ianuarie şi februarie sunt „pauze de odihnă« după furia promovărilor din preajma şi din timpul sărbătorilor de iarnă. Şi în acest an, „tradiţia » a fost respectată, dar consumul de reclame pentru vinuri, în primul trimestru al anului, a fost mai mic decât cel de anul trecut.

Conform monitorizărilor Alfa Cont, volumul brut de publicitate cheltuit pe tv, presă şi radio, în primul trimestru al acestui an, s-a ridicat la 4,06 milioane de euro. Numărul de inserţii publicitare a fost de 2.053. Volumul brut (calculat pe tarifele-listă de publicitate) este mai mic cu 22% decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului 2007. Citeşte tot articolul

RAC scutură Stejarul
de Iulia Bunea
ADEVARUL

Consiliul Român al Publicităţii (RAC) a hotărât că spotul „Discursul« pentru berea „Stejar » încalcă prevederile Codului de Practică în Publicitate pentru că se foloseşte de notorietatea brandului concurent Bergenbier. Decizia survine după ce compania InBev, producătorul berii Bergenbier, a înaintat o plângere la RAC. Citeşte tot articolul

Pro TV a luat Cupa UEFA
de Raluca Preda
ADEVARUL

Drepturile de difuzare a meciurilor din Cupa UEFA, pentru sezoanele 2009-2012, au fost câştigate prin licitaţie de Pro TV SA. Potrivit contractului, partidele vor fi transmise pe canalele Pro TV şi Sport.ro, dar şi pe site-urile de internet ale celor două staţii. La această licitaţie, organizată de firma Team, partener UEFA, au mai participat TVR, Kanal D, Realitatea-Caţavencu. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

BUSINESS STANDARD - Pro TV va difuza meciurile UEFA

Realitatea, statie locala in Brasov
Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Postul de televiziune de stiri Realitatea TV lanseaza in data de 14 mai, la Brasov, a doua statie locala de stiri, dupa cea lansata la Cluj, la sfarsitul lunii martie, potrivit unor informatii oferite de oficialii postului. Investitia in aceasta statie ajunge la o jumatate de milion de euro.

Celor doua statii locale li se vor alatura, in urmatorii trei ani, peste 30 de alte statii, in orase precum Deva, Medias, Ramnicu Valcea, Campulung Muscel, Sibiu, Constanta, Delta, Craiova, Timisoara, Vaslui si Suceava. “Realitatea Brasov este a doua statie pe care o deschidem, dupa cea din Cluj. (...) De la Realitatea Brasov vor putea afla in timp Real, atat pe tv, cat si pe internet, informatiile cele mai importante, prezentate obiectiv si prompt”, a declarat George Petrule, directorul de dezvoltare retea a statiilor locale Realitatea TV. Citeşte tot articolul

Articole cu acelasi subiect

ADEVARUL - Staţie locală Realitatea TV la Braşov

COTIDIANUL - Realitatea TV se extinde în Braşov

RCS&RDS, 32% din venituri, in strainatate
Eugen Secmerean
BUSINESS STANDARD

Businessul din Romania a generat 68% din totalul de 326 de milioane de euro, adica 221 milioane euro, dupa cum a explicat Valentin Popoviciu, directorul de dezvoltare al RCS&RDS : “Pentru a calcula veniturile pe clientii din Romania, echivalati cu procentul de RGU de la noi din totalul de sase milioane, proportia este aceeasi” – a declarat directorul de dezvoltare al companiei, care a spus ca valoarea EBITDA nu poate fi inca facuta publica pentru ca auditul nu s-a incheiat inca.

El a precizat ca, la 30 aprilie, compania avea 1,25 milioane abonati la serviciul cablu TV, un milion de abonati la serviciul DTH (crestere de 60% fata de 30 iunie 2007), un milion pe telefonia fixa (crestere de 30% fata de 30 iunie 2007), 750.000 de abonati la internet (crestere de 50% fata de 30 iunie 2007) si 800.000 de utilizatori ai serviciului de telefonie mobila lansat in decembrie 2007. Citeşte tot articolul

Mamele de schimb sunt plătite cu 300 de euro pe episod
Anca Nicoleanu
COTIDIANUL

Nu din considerente pecuniare vin concurentele la „Schimb de mame“, ci ca să demonstreze familiei cât e de rău fără ele. Filmările sunt îngreunate uneori de inundaţii, înzăpeziri, accidente de maşină şi chiar de arestări.

În cele şezoane ale reality show-ului s-au înscris în jur de 1.500 de mame. Cele mai multe sunt casnice, contabile, muncitoare, inginere, fermiere. Sunt şi femei cu studii medii şi superioare, dar şi mai neşcolite. E nevoie de mame cu vârsta între 20 şi chiar 60 de ani, deşi, până acum, cea mai în vârstă avea 54.

„O condiţie esenţială este să fie cel puţin un copil minor în familie, iar o condiţie necesară e ca fiecărei mame participante să i se asigure propria cameră în familia în care ajunge“, spune Victor Gheorghiţă, producător executiv al emisiunii.

Concurentele sunt triate în mai multe etape.

Redactorii fac „o fişă la telefon“, din care rezultă cum pare mama „la prima auzire“. Citeşte tot articolul

Dansez pentru tine aduce milioane de euro
Petrişor Obae
EVENIMENTUL ZILEI

Pro TV a câştigat din publicitatea difuzată în acest sezon în programul „Dansez pentru tine“ aproximativ 2,2 milioane de euro. Suma este dublă faţă de cheltuielile megaproducţiei, care se ridicau la 140.000-160.000 de euro pe emisiune.

Dansez pentru tine“ a fost pentru Pro TV nu numai un succes de audienţă, dar şi o maşină de bani. Potrivit estimărilor EVZ, numai din publicitatea difuzată în cele opt ediţii ale sezonului cinci, Pro TV a încasat o sumă de aproximativ 2,2 milioane, de două ori mai mult decât costurile efective ale emisiunii. La acestea se adaugă şi alte venituri, cum ar fi cele din televoting. Per total, veniturile programului se duc spre 2,5 milioane de euro. Concursul s-a terminat, însă mâine seară „Dansez“ va avea o emisiune specială, cu alte premii.

Costuri mari, încasări pe măsură

Cele opt ediţii din sezonul cinci au contabilizat, în total, 2,2 milioane de euro din reclamele difuzate în calupurile emisiunii. În cea mai slabă ediţie, Pro TV a atras 246.000 de euro. Suma-record a fost adusă de semifinala concursului de dans, când 313.000 de euro au intrat în vistieria postului din Pache Protopopescu. Citeşte tot articolul