Revista Presei CNA, 9 ianuarie 2009

09.01.2009


envoyer l'article par mail title=

CNA sancţionează concursurile interactive de la tv pentru înjurături, ţipete şi practici oculte
Alexandra Badicioiu
COTIDIANUL

Membrii Consiliului au dezbătut concursurile interactive difuzate de televiziuni, câţiva dintre ei ajungând la concluzia că este vorba despre o “înşelătorie cumplită”.

Concursurile interactive vor putea fi difuzate de televiziuni doar în intervalul 22.00-6.00, potrivit unei decizii luate joi de CNA, informează MEDIAFAX. Consiliul a amendat cu 5.000 de lei Naţional TV şi a somat alte cinci posturi tv - TVR 1, Antena 1, Favorit TV, Prima TV, OTV - pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale prin transmiterea unor asemenea emisiuni. Citeşte tot articolul

CNA interzice concursurile interactive pe bani de la TV în afara orelor 22-06
R.F.
GANDUL

Concursurile interactive vor putea fi difuzate doar în intervalul orar 22-06, indiferent de natura premiilor pe care le oferă. Decizia a fost luată, ieri de CNA care a somat posturile de televiziune Antena 1, TVR 1, Prima TV, Favorit TV şi OTV să intre în legalitate, amendând, totodată Naţional TV, cu 5000 de lei, pentru că moderatoarea unui astfel de concurs a avut o atitudine violentă în timp ce invita telespectatorii să participe la competiţie. Citeşte tot articolul

CONTRE „Dacă mă suspendă, pot organiza şi un miting“
Mircea Badea în gura CNA
D.R.
GANDUL

Limbajul vulgar şi instigarea la violenţă, motivele pentru care “În gura presei” a fost amendată din nou

De mai bine de două luni, emisiunea lui Badea este analizată de Consiliul Audiovizualului în aproape fiecare şedinţă

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a amendat posturile Antena 3 şi Antena 1 cu câte 5.000 de RON pentru două ediţii ale emisiunii “În gura presei” în care realizatorul Mircea Badea ar fi folosit un “limbaj vulgar” şi ar fi “instigat la violenţă” telespectatorii. „În emisiunea respectivă s-au folosit termeni care intră la limbaj injurios, de exemplu « căcat » şi pe de altă parte s-a instigat la violenţă în sensul în care s-au folosit expresii de genul : « mi-a venit să-l omor » sau « mi-a venit să-i torn acid pe gât ». Nu ştiu exact citatele pentru că nu le-am memorat exact”, a declarat preşedintele CNA, Răsvan Popescu. Citeşte tot articolul

Antenele, amendate cu 10.000 de lei din cauza lui Mircea Badea
Alexandra Badicioiu
COTIDIANUL

Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat Antena 3 şi Antena 1 cu câte 5.000 de lei pentru emisiunea « În gura presei »

Membrii Consiliului şi-au motivat decizia prin faptul că Mircea Badea a folosit « un limbaj vulgar » şi « a instigat la violenţă » în ediţiile din 15 decembrie 2008 şi 7 decembrie, potrivit MEDIAFAX.

Decizia a fost luată după discuţii aprinse între membrii Consiliului, care au ajuns la o decizie după cinci runde de vot. La final, CNA a decis să amendeze cu câte 5.000 de lei, la propunerea lui Christian Mititelu, posturile Antena 3 şi Antena 1. Totodată, CNA a decis să-l cheme la discuţii cu membrii Consiliului pe Sorin Oancea, director general al postului Antena 3. Citeşte tot articolul

Mircea Badea, amendat pentru instigare la violenţă
EVENIMENTUL ZILEI

AVERTISMENT. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, ieri, să amendeze cu câte 5.000 de lei televiziunile Antena 3 şi Antena 1, pentru două ediţii ale emisiunii „În gura presei“ - din 15 decembrie şi din 7 decembrie, în care moderatorul Mircea Badea, în opinia CNA, a folosit „un limbaj vulgar“ şi „a instigat la violenţă“ telespectatorii. Citeşte tot articolul

Mircea Badea, amendat de CNA
Mediafax

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, joi, să amendeze cu câte 5.000 de lei televiziunile Antena 3 şi Antena 1, pentru două ediţii ale emisiunii « În gura presei », în care moderatorul Mircea Badea a folosit « un limbaj vulgar » şi « a instigat la violenţă » telespectatorii.

CNA a analizat, în şedinţa de joi, emisiunea « În gura presei », difuzată pe 15 decembrie 2008, pe postul Antena 3, şi, în reluare, pe 16 decembrie, pe Antena 1. În plus, Consiliul a analizat şi emisiunea « În gura presei » difuzată miercuri, 7 decembrie, pe postul Antena 3, şi reluată pe 8 decembrie, pe Antena 1. De asemenea, CNA a vizionat, la solicitarea Narcisei Iorga, promo-ul emisiunii « În gura presei ». Citeşte tot articolul

Mircea Badea pune Antenele la plată
Pagina de Media

Antena 1 şi Antena 3 vor plăti fiecare amenzi de 50 de milioane de lei, după ce emisiunea În gura presei, prezentată de Mircea Badea, a fost analizată la CNA.

Cele 100 de milioane amendă sunt urmare a faptului că forul a considerat limbajul lui Badea drept licenţios şi vulgar. Badea instigă la violenţă, au considerat membrii CNA.

Dan Grigore : Nu poţi spune pe post că îţi vine să omori pe cineva ! Citeşte tot articolul

Isteria din concursurile interactive, amendată cu 50 de milioane de lei
Pagina de Media

Naţional TV a fost amendată cu 50 de milioane de lei pentru prestaţia isterică a unei prezentatoare de la concursurile interactive, în aceeaşi şedinţă în care CNA a decis mutarea acestor programe după ora 22.00. Secvenţa de pe Naţional TV a fost incriminată pentru încălcarea prevederilor privind protecţia minorilor, dată fiind atitudinea de “violenţă nejustificată” a prezentatoarei, care se răzbună pe telefonul din studio, încercând să atragă cât mai mulţi telespectatori spre liniile telefonice.

Institutiile media, bugete mai mici
S.I.
BUSINESS STANDARD

Cele mai importante institutii publice care isi desfasoara activitatea in media din Romania vor avea, in 2009, fonduri mai mici decat cele cerute prin proiectele lor de buget, transmite Mediafax. Astfel, CNA, TVR, Radio Romania si Agerpres isi vor micsora bugetele pe 2009, ca urmare a unei intalniri organizate la Ministerul de Finante si a unor acte normative care prevad reducerea cheltuielilor pentru bunuri si servicii si a investitiilor. Citeşte tot articolul

TVR, buget redus cu 80 milioane de lei pe 2009
GARDIANUL

Televiziunea Publica a cerut Guvernului, pentru anul în curs, un buget de 180.870.000 de lei, în scadere cu circa 79,3 milioane de lei fata de anul trecut, când SRTv a avut un buget aprobat de 260.209.000 lei, potrivit proiectului de buget al TVR pe 2009, postat pe site-ul Ministerului de Finante. “Noi ne acoperim cheltuielile din publicitate, iar piata de publicitate a scazut cu 20%”, a declarat pentru Mediafax Cipriana Voicu, director al Directiei Economice din SRTv. Citeşte tot articolul

« Sinteza ratingului ». Audienta scazuta la Antena 3 dupa plecarea lui Cristoiu
Andreea Dragulescu
GARDIANUL

Audienta emisiunii “Sinteza zilei” de la Antena 3 a scazut, la inceputul lunii ianuarie, comparativ cu decembrie, cand in platou se mai afla inca invitatul permanent, jurnalistul Ion Cristoiu. Astfel, in ziua de 7 ianuarie, Antena 3, unde se difuza in direct “Sinteza zilei”, a avut un rating de 3.4 pana la ora 22.30, pentru ca spre finalul emisiunii sa scada la 3.3. Principalul concurent al postului, Realitatea TV, a atins un rating de 4 in acelasi interval orar, cu emisiunea “Realitatea te priveste”. Citeşte tot articolul

Politica a umflat audienţele ştiriştilor
Autor : Petre Barbu
ADEVARUL

Ratingurile posturilor Realitatea TV şi Antena 3 au crescut cu 42,5%, respectiv 35%. În ultima lună a anului trecut, divertismentul TV a cunoscut un declin în favoarea politicii. Canalele de ştiri au profitat din plin de agitaţia politicienilor şi au punctat în sondaje.

În mediul urban, audienţa postului Realitatea TV a crescut în decembrie cu 42,5% (pe durata unei zile – „whole day”) faţă de cea din noiembrie, iar a cea a Antenei 3, cu 35,1%. Citeşte tot articolul

Războiul din Fâşia Gaza se mută la Realitatea TV
Autor : Cătălin Cocoş
ADEVARUL

În documentarul prezentat de postul de televiziune apar Yasser Arafat, Ehud Barak, Shimon Peres şi Benjamin Netanyahu, dar şi regizorul Oliver Stone. Înaintea, în timpul şi după difuzarea filmului „Persona Non Grata”, invitaţii din studio, Bogdan Chirieac, Luca Niculescu şi Sever Voinescu, vor face comentarii.

Politicieni, analişti politici şi analişti militari vor explica pentru telespectatori originile acestui război, în vreme ce corespondentul Cristian Zărescu va transmite în direct, chiar de la faţa locului, din Fâşia Gaza, ultimele informaţii. Citeşte tot articolul

RCS&RDS a marit tarifele in cele 6 tari in care opereaza
Adrian Seceleanu
ZIARUL FINANCIAR

In Romania, RCS&RDS a scumpit abonamentele la cablu, internet si televiziune prin satelit. Compania mentine planul de a se extinde pe telefonie mobila in Ungaria.

RCS&RDS, cel mai mare operator telecom neafiliat unui grup multinational de pe piata locala, care s-a dezvoltat pe baza unei strategii bazate pe imprumuturi si preturi agresive, a marit luna trecuta tarifele exprimate in monedele nationale din cele sase tari pe care opereaza, inclusiv Romania. Citeşte tot articolul

Pornografie, perversiuni si nationalism pe MINIMAX
Igor Drag
GARDIANUL

Pustoaica mea, in varsta de aproape 4 ani, ma „obliga” in fiecare zi sa urmaresc programele de desene animate, rolul meu fiind de „traducator”. Din acest motiv sunt foarte la curent cu toate productiile de gen. Singurul canal potrivit varstei fiicei mele este MINIMAX, toate celelalte posturi fiind sufocate de eroi violenti care vor sa domine lumea, comunicarea intre personaje fiind la nivel de interjectii si de glume deocheate. Pe MINIMAX intalnesti Zane, Pitici, Feti-Frumosi, Inorogi, Cavaleri si Domnite, ceea ce il recomanda calduros nazdravanilor de 3-5 anisori. Citeşte tot articolul

Campaniile electorale, 25% din afacerile GMP Advertising in 2008
Azi de Ana Draghici
BUSINESS STANDARD

Clientii politici au reprezentat, in 2008, 25% din cifra de afaceri a GMP Advertising, estimata de Felix Tataru, managing partner GMP Advertising, la sase milioane de euro. Dupa volumul de business generat, PD se afla pe locul trei in topul celor mai mari clienti ai GMP Advertising, dupa clienti comerciali precum Millennium Bank si Timisoreana.

Dupa opt ani de colaborare intre GMP si PD, in 2009 inca nu au fost semnate contractele pentru cele doua campanii electorale. Felix Tataru a declarat pentru Business Standard ca, pentru 2009, daca serviciile GMP Advertising vor mai fi solicitate de catre Traian Basescu si pentru alegerile europarlamentare, GMP Advertising va servi, in continuare, PD. Citeşte tot articolul