Revista Presei CNA, 8 ianuarie 2009

08.01.2009


envoyer l'article par mail title=

RECORD Ştiri, meciuri de fotbal, filme şi emisiuni de divertisment Pro Tv - lider detaşat de audienţă, pe tot anul 2008
de Diana POPESCU
GANDUL

Ştirile de ora 19 şi Dansez pentru tine, cele mai urmărite programe

Postul a avut 98 de filme în top 100 al ratingurilor

Anul trecut, Pro Tv a înregistrat pe publicul comercial, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, o audienţă medie de 2,6 puncte şi 16,5% cota de piaţă. Antena 1 a obţinut o medie de 1,5 puncte de rating şi 9,4% cota de piaţă, urmată la distanţă foarte mică de postul Acasă, cu 1,3 puncte şi 8,1%.

În ceea ce priveşte audienţa medie înregistrată în prime-time pe tot anul 2008, Pro Tv s-a menţinut în top cu rezultate aproape duble faţă de cel al Antenei 1 : pe publicul comercial, Pro Tv a înregistrat 6,5 puncte de rating şi 19,7% cota de piaţă, urmat de Antena 1, cu 3,8 puncte de rating şi 11,4% cota de piaţă. Pe locul al treilea s-a aflat postul Acasă, cu 3,1 puncte de rating şi 9,4% cota de piaţă. Citeşte tot articolul

Realitatea.net ocupă primul loc în topul site-urilor mass-media din România
Alexandra Bureţea
COTIDIANUL

Site-ul televiziunii de ştiri a preluat poziţia de lider detaşat în ceea ce priveşte traficul, cu peste un milion de vizitatori unici în luna decembrie. De asemenea, cotidianul.ro a înregistrat recorduri de audienţă.

Realitatea.net a preluat poziţia de lider detaşat în ceea ce priveşte traficul pe Internet al website-urilor mass-media. În luna decembrie, site-ul s-a clasat pe locul 9 (din peste 250) în topul tuturor portalurilor web măsurate de SATI, devansând gsp.ro (locul 10), hotnews.ro (locul 14) sau evz.ro (locul 17) şi antena3.ro (locul 26). Citeşte tot articolul

Comitetul Director al TVR a ales Splendid Media pentru vânzarea publicităţii
Pagina de Media

Regia de publicitate Splendid Media a fost aleasă de Comitetul Director al TVR pentru a administra spaţiul publicitar al televiziunii publice pentru următorii trei ani. Ultimul pas pentru ca regia să îşi intre în drepturi este votul Consiliului de Administraţie, care se va întruni zilele următoare.

Comitetul Director a ales Splendid Media, după ce la sfârşitul anului trecut, a avut loc o selecţie de oferte la care a mai participat o singură companie : Media Mall. Citeşte tot articolul

TVR Info, un post doar “ca să fie”
Pagina de Media

TVR a lansat în ultima zi din an un nou canal – TVR Info. Titlul ne poate duce cu gândul la un competitor pentru Realitatea şi Antena 3, dar …realitatea este cu totul alta. Pentru cei care nu au ajuns cu telecomanda încă pe postul TV, am înregistrat câteva secvenţe.

Imaginile sunt surprinse seara, la o oră definită, în principiu, în industria televiziunii, de mare audienţă.

Ce ne-am face fără imaginile live de la Consiliul Judeţean Braşov ?. Cum putem ieşi dimineaţa din casă, dacă nu suntem la curent cu numărul de maşini care au tranzitat Bulevardul Revoluţiei, din Arad. Poate că situaţia din Piaţa Iancului din Bucureşti ţine loc de Buletinul Meteo. Să nu amintesc de utilitatea imaginilor de la Fântâna muzicală din Piteşti sau celor cu şosele din Austria sau Italia. Citeşte tot articolul

Televiziunea franceză ilustrează conflictul din Gaza cu imagini din 2005
Cosmin Popan
COTIDIANUL

France 2 a ilustrat actuala criză din Orientul Mijlociu cu imagini înregistrate acum patru ani

Jurnalul de pe France 2 a difuzat luni imagini înregistrate de un amator pentru a ilustra ofensiva israeliană din Fâşia Gaza, care datau însă din 2005, fiind filmate după o explozie accidentală. Marţi, postul public de televiziune a cerut scuze telespectatorilor, relatează AFP, citată de NewsIn.

Jurnalul de la ora 13.00 a prezentat imagini video înregistrate de un amator, difuzate pe Internet, în care se puteau vedea mai multe cadavre . “Pentru a ilustra violenţa luptelor, posturile de televiziune arabe şi Internetul difuzează aceste imagini filmate cu un telefon mobil. Se pare că este vorba despre o lovitură cu rachetă, la 1 ianuarie. Citeşte tot articolul

SENATUL EVZ : Prezumţia de vinovăţie bate unde-i place
Horia Roman-Patapievici
EVENIMENTUL ZILEI

Horia Roman-Patapievici : « Pe vremea guvernului Năstase, se ştia şi cine, şi cum bagă presei pumnul în gură ».

Autorul, generic vorbind, era Năstase însuşi, iar modalitatea de şantaj era publicitatea finanţată de la guvern. Pe vremea aceea presa era pauperă, iar banii veniţi prin reclame de stat erau vitali. Astăzi, presa a intrat pe mâna câtorva oameni cu stare. S-a câştigat astfel independenţa faţă de publicitatea de la guvern, dar s-a pierdut independenţa faţă de agenda politică a proprietarilor. Din acest motiv, astăzi nu mai ştim exact cine şi cum bagă presei pumnul în gură. La întrebarea „cine ?“, răspunsul ar fi „proprietarii“, dar, deoarece sunt mai mulţi, răspunsul adecvat trebuie să indice şi legăturile dintre ei, şi interesele comune, şi scopul asocierii, ceea ce e dificil şi conspiraţionist.Citeşte tot articolul

« Criza mare, monser ! »
Ileana Lucaciu
ROMANIA LIBERA

Programele televiziunilor de sarbatori au demonstrat o criza mare... de inspiratie a celor ce le-au alcatuit. Nebune dupa audienta, marea majoritate a televiziunilor au considerat ca « trendul » sexy si manelele, piperat cu trivialitati asa-zis comice, ii va delecta pe casnicii lipsiti de fondurile necesare distractiei la munte sau prin alte locuri.

S-au paruit pentru audienta emisiunilor de Craciun si Revelion, ca de obicei, Pro TV, Antena 1 si TVR. Pro TV prin editiile speciale « O-La-La » si cele ale emisiunii lui Catalin Maruta, cu sumare mai inspirat concepute s-au ferit sa alunece pe partia « trendului » respectand eleganta si bunul gust cerute de zilele de sarbatoare. In genere, programele au fost gandite de televiziuni spre a multumi doar o anume parte a publicului, cel « educat » - tot de televiziuni ! - pentru produse cat mai sexy, si pe iubitorii de manele vulgare. Citeşte tot articolul