Revista Presei CNA, 8 aprilie 2008

08.04.2008


envoyer l'article par mail title=

Cum a atacat audiovizualul românesc Summitul NATO
de Raluca Preda
Adevarul

Televiziunea Română şi Radiodifuziunea au primit ajutor financiar de la guvern pentru mediatizarea evenimentului, în timp ce posturile private s-au descurcat pe banii lor

Societatea Română de Televiziune (SRTv) şi Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) au alocat, împreună, aproximativ 5.480.500 lei (1.481.216 euro) pentru transmiterea de imagini şi înregistrări audio de la Summitul NATO. Suma provine, în principal, de la bugetul de stat şi a inclus şi emisiunile premergătoare acestui eveniment.

Unul dintre cele mai importante evenimente politice ale anului, Summitul Alianţei Nord-Atlantice, care a avut loc la Bucureşti în perioada 2-4 aprilie, a condus la desfăşurări de forţe majore din partea principalelor televiziuni din România.

Pe toată desfăşurarea evenimentului, posturile tv şi-au delegat „armate" de angajaţi care să transmită fie de la faţa locului, fie să modereze emisiuni de dezbatere pe tema reuniunii.

Televiziunea publică, partenerul oficial media al Summitului NATO, a avut un buget de 5.200.000 lei (inclusiv TVA), adică 1.405.405 euro (calculat la cursul de 3,7 lei pentru un euro). Suma a fost alocată postului public de televiziune de către guvern, TVR distribuind acest buget logisticii necesare transmiterii de imagini. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

Business Standard - Summitul NATO a mobilizat TV-ul

Realitatea TV a pregatit Summitul NATO timp de doua luni si jumatate
Ileana Dima
Cotidianul

Postul tv a desfasurat 28 de camere de filmat si a dedicat summitului trei programe speciale.

Toti operatorii, reporterii si redactorii postului de stiri au fost mobilizati inca de la jumatatea lunii ianuarie, cind s-au facut primele drafturi editoriale si de productie pentru intimpinarea summitului. Realitatea TV a dat in lucru peste 50 de materiale pregatitoare si a facut zeci de solicitari oficiale pentru amplasarea camerelor, dar si pentru acreditarea tuturor jurnalistilor care urmau sa mearga pe teren. Citeşte tot articolul

Mitică Dragomir, în război cu Antena 1
Daniel Conţescu/Petrişor Obae
Evenimentul zilei

Liga Profesionistă de Fotbal a refuzat propunerile Antenei 1 privind modificarea contractului pentru drepturile TV. Ieri, LPF nu a mai acceptat nici formula iniţială, deşi era semnată de Antena 1.

Cea mai transparentă licitaţ ie din istoria Ligii Profesioniste de Fotbal se lasă cu scandal. La fix o săptămână de la câştigarea licitaţiei pentru drepturile TV de către consorţiul Antena 1 - RCS&RDS, discuţiile cu LPF au ajuns în impas. După negocieri eşuate cu LPF pentru modificarea contractului, reprezentanţii Antena 1 spun că au semnat varianta iniţială, dar documentul le-a fost refuzat, fără explicaţii clare. De cealaltă parte, Mitică Dragomir ameninţă cu o nouă licitaţie.

Discuţii fără finalitate

Antena 1 împreună cu RCS&RDS au câştigat drepturile de difuzare ale partidelor din Liga I la licitaţia de săptămâna trecută. Cu o ofertă de 85 de milioane de euro (la care se adaugă TVA), consorţiul a luat partidele pentru sezoanele 2008-2011 şi a învins Kanal D (care s-a oprit la 73 de milioane de euro) şi Realitatea TV (retrasă la 84,5 milioane de euro). Citeşte tot articolul

Articole cu acelasi subiect

Adevarul - Mitică Dragomir dă cu tifla Antenei 1

Jurnalul National - O golănie marca LPF !

Gardianul - Mitica Dragomir amåna semnarea contractului cu Antena 1 & RCS

Fratii Micula, beneficiari colaterali ai megatranzactiei din fotbal
Ovidiu Dragan, Viorel Dobran
Cotidianul

Contractul referitor la vinzarea drepturilor tv ar trebui sa se semneze astazi. Conform unei clauze, berea Bürger va beneficia de cel putin 28 de spoturi pe saptamina, de patru ori la fiecare meci transmis din Liga I.

Cea mai mare tranzactie din istoria media romanesti, vinzarea drepturilor tv ale campionatului intern pentru suma-record de 102 milioane de euro, ar trebui sa devina certitudine abia astazi, cind partile, Liga Profesionista de Fotbal si Antena 1 in parteneriat cu RCS&RDS, trebuie sa semneze contractul de cesiune, dupa cele cinci zile de negocieri de adjudecare a licitatiei.

„Mai sint de convenit anumite chestiuni, reprezentantii Antenei 1 si ai RCS&RDS vor sa incalcam anumite prevederi ale caietului de sarcini, adica sa incalcam legea, or avocatii Ligii nu pot sa fie de acord cu asa ceva“, ne-a declarat presedintele LPF, Mitica Dragomir, care ieri nu si-a mai facut obisnuitul somn de dupa-amiaza pentru a pune la punct documentatia, fara sa se ajunga la un consens pina dupa-amiaza. Citeşte tot articolul

Copii cu copii – despre mamele minore, la Prima TV
de Diana POPESCU
Gandul

Incest, ruşine, avort, prejudecăţi şi ignoranţă Ore de dirigenţie în liceele bucureştene

În 2005, peste 20.000 de minore au devenit mame în România. Un an mai târziu, numărul fetelor cu vârste sub 15 ani care au născut a ajuns la 28.000. Mii de fete intră prea devreme în lumea adulţilor. Printre ele, copile care trec prin drame greu de imaginat sunt abuzate de rude sau necunoscuţi. Fie că au ajuns accidental la sarcină, fie că sunt deja căsătorite, iar maternitatea este o „cerinţă” a comunităţii, aceste mame ajung la o maturizare forţată, simultan cu părăsirea şcolii. Ce se întâmplă când copiii nasc copii ? Citeşte tot articolul

Turul de istorie la Discovery Channel
D.P.
Gandul

Din aprilie, duminicile sunt rezervate la Discovery Channel pentru tururi de 3 ore printre unele dintre cele mai apreciate programe ale postului, devenite deja „clasice”. Aceste 3 ore vor fi reunite sub numele de Turul de istorie, Turul de astronomie etc., în funcţie de subiectele prezentate în documentarele respective. Cei interesaţi vor putea urmări aceste programe şi în reluare, în sâmbăta imediat următoare. Citeşte tot articolul

Cercetarea media creste profitul jucatorilor
Dinu Boboc
Business Standard

Companiile de media research (cercetare de piata media - n.red.) si administrare de branduri au avut un an financiar 2007 mai bun decat 2006, atat in Romania, cat si pe plan international. Clasamentul celor mai mari companii din domeniu, intocmit pe baza vanzarilor totale, nu a cunoscut modificari.

Lider pe plan international se mentine Nielsen Media, cu o cifra de afaceri de circa 3,4 miliarde euro, in crestere cu 7% fata de 2006. Compania a trecut, in ianuarie 2007, printr-un proces de rebranding, schimbandu-si numele din VNU Group in Nielsen Media. Firma este prezenta pe piata locala prin intermediul AC Nielsen Romania. Citeşte tot articolul

Mass-media americană merge cu frâna trasă
de Andreea Lupu
Adevarul

În 2007, volumul de publicitate din SUA s-a situat la 149 miliarde de dolari, cu 0,2% mai mare faţă de anul precedent

Cea mai mare piaţă de media din lume se confruntă cu serioase probleme financiare. Analiştii prevăd că 2008 nu va fi un an al revigorării investiţiilor publicitare, advertiserii preferând să-şi cheltuiască bugetele în ultimele şase luni.

Problemele economice ale mass-mediei americane, scăderea audienţelor presei scrise şi a televiziunii i-au făcut mai reticenţi pe clienţii publicitari în a-şi investi bugetele pe parcursul anului trecut. Procter&Gamble, cel mai mare consumator de spaţii publicitare, şi-a mărit în 2007 bugetul doar cu 18 milioane de dolari, faţă de anul precedent. Citeşte tot articolul

Felix Tătaru a fost ales vicepreşedintele al IAA Worldwide
senior editor Marius Vasileanu/reporter Anca Zaharia
NewsIn

Felix Tătaru, preşedintele IAA România şi Director General al GMP, a fost ales vicepreşedinte al IAA Worldwide, în cadrul Congresului Mondial al International Advertising Association (IAA) , desfăşurat în perioada 7-9 aprilie, la Washington DC.

Prima zi a congresului care are ca temă “What’s coming next ?” a fost dedicată educaţiei. Citeşte tot articolul

Un gest de smerenie
Roxana Roseti
Jurnalul National

Un eveniment rarisim în peisajul Bucureştilor, care se va desfăşura mîine la Taverna Sîrbului. Este vorba despre un concert de caritate în beneficiul copiilor sîrbi din provincia Kosovo, cu participarea extraordinară a Maestrului Dan Grigore.

Sînt prea puţine cuvintele pentru a-l defini pe “Cavalerul Ordinului Artelor şi Literelor” – Maestrul Dan Grigore. La atingerea mîinilor sale, pianul deja nu mai este pian, ci un sofisticat arbore al vieţii din a cărui sevă curg nu sunete, ci nemuriri. Dan Grigore nu are nevoie de prezentări fastuoase sau de prea multe vorbe. Nu pentru că ar fi o persoană pretenţioasă, ci pentru că e o persoană discretă, care vorbeşte numai atunci cînd consideră că are ceva de spus. Şi acum are.

NEOBIŞNUIT. Dan Grigore nu a mai concertat vreodată într-un restaurant. “E adevărat. Dar haideţi să ne aducem aminte că Schubert scria lieduri, era sărac, şi cîte un patron receptiv la muzică îi făcea cadou cîte un prînz şi îi cumpăra cîte o mică bijuterie muzicală”, spune Maestrul cu umor. Dar imediat privirea îi devine atît de serioasă, încît apare ciudata senzaţie că vieţile tuturor ni se vor schimba. “Este unicat ce se va întîmpla la Taverna Sîrbului. Un concert cu totul neobişnuit. Pare un compromis al meu, dar nu este un compromis. Este un gest de smerenie.”

Ideea unui concert de caritate în beneficiul copiilor sîrbi din provincia Kosovo îi aparţine Maestrului : “Este mai veche ideea, i-am spus-o odată prietenului meu Dragan Caranovci (n.red. – unul dintre asociaţii restaurantului), şi el a prins-o din zbor, aşa cum îi stă bine unui om de acţiune. Şi pe urmă mă mai gîndesc că arta trebuie să facă măcar din cînd în cînd – chiar dacă acum e mai ţepoasă, mai gomoasă – acest exerciţiu nu de umilinţă, ci de aplecare, în sensul vechi al cuvîntului, către suferinţa umană. Pentru că, dacă arta nu reuşeşte să aline suferinţa umană, atunci nu-i bună de nimic. Arta nu poate fi decît un mijloc lăsat de Dumnezeu pentru ca omul să fie alinat în suferinţele lui. Nu există nici în artă şi nici în copilărie culoare politică. Dar în suferinţele micilor oameni care urmează să preia lumea asta din mîinile noastre există totuşi o prezenţă permanentă – dacă nu vizibilă, în orice caz palpabilă, a unei cauze profunde datorate politicului. Cred că trebuie să luptăm din răsputeri ca să alinăm acele locuri, momente din societatea noastră, în care copiii suferă din cauza politicii pe care generaţiile mature o fac”. Citeşte tot articolul