Revista Presei CNA, 7 Octombrie 2008

07.10.2008


envoyer l'article par mail title=

Realitatea TV, concept nou la două jurnale
Cătălin Cocoş
ADEVĂRUL

Postul tv a relansat luni cele mai importante jurnale ale zilei, cele de la orele 18.00 şi 21.00, sub conceptul „Realitatea 360”. Emisiunile vor trata cele mai importante teme din actualitate dintr-o perspectivă analitică, oferind publicului informaţii complete.

Prin această schimbare, postul urmăreşte să răspundă nevoii telespectatorilor de a avea o imagine de ansamblu asupra principalelor evenimente ale zilei. Jurnalul orei 18.00 şi jurnalul orei 21.00 vor trata cele mai importante teme din actualitate dintr-o perspectivă analitică. Cele două emisiuni vor oferi publicului informaţiile după un concept denumit ‘Realitatea 360’. Citeşte tot articolul

Europa FM, primul loc pe urban in vara
Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Cel mai ascultat post de radio la nivel urban, in vara anului 2008, a fost Europa FM, potrivit rezultatelor Studiului de Audienta Radio, realizat de IMAS - Marketing si Sondaje si Mercury Research. Este prima data cand acest studiu este realizat pe perioada verii, pana acum audientele radio fiind masurate doar in doua valuri, respectiv primavara si toamna.

Astfel, Europa FM, radio aflat in portofoliul trustului Lagardere, a inregistrat, in perioada masurata, 5 mai-31 august 2008, o audienta de 12,5% si o cota de piata de 15,4% la nivel urban. Postul a fost urmat de radioul Kiss FM, din trustul concurent SBS Broadcasting, cu o audienta medie de 12,2% si o cota de piata de 13%. Postul public Radio Romania Actualitati s-a clasat pe locul trei la nivel de audienta, cu 11,8% Daily Reach. Cu toate acestea, el a avut o cota de piata mai mare decat cea a Europa FM si Kiss FM, respectiv de 15,9%. Citeşte tot articolul

UPC, prima oferta de servicii din acest an
Radu Tataru
STANDARD BUSINESS

Operatorul de telecomunicatii UPC Romania a lansat saptamana trecuta prima oferta comerciala pentru clientii rezidentiali, de la preluarea functiei de CEO de catre Jack Mikaloff, in februarie anul acesta. Cele trei pachete de servicii cuprind televiziune digitala prin cablu, internet si telefonie fixa la abonamente lunare de 60, 80 si 100 de lei. Operatorul urmeaza sa mai lanseze in aceasta toamna si alte oferte si servicii, printre care se va numara si DVR (Digital Video Recorder) - un serviciu prin care utilizatorii pot inregistra digital emisiunile -, conform Adinei Deaconu, PR UPC Romania. Citeşte tot articolul

Etichetele produselor « naturale » recunosc chimicalele din compozitie
Elena Gulin
GARDIANUL

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului avertizeaza ca foarte multe spoturi publicitare, in special cele privind produsele cosmetice, alimentare, anunturile de oferte bancare, imobiliare, sunt inselatoare si neadevarate. Specialistii recomanda mare atentie la cumparaturi.

Samponul care elimina matreata, crema care face sa dispara ridurile, sucurile suta la suta naturale, painea fara conservanti, creditele cu dobanzi avantajoase sunt doar cateva dintre spoturile publicitare pe care romanii le vad si le aud zi de zi. Citeşte tot articolul

“Divertis“ sau încotro va zbura dulcea pasăre a tinereţii ?
Radu Calin Cristea
ADEVARUL

Dacă acceptăm ideea existenţei a două Românii, « Divertisul » întruchipa normalitatea, bunul - gust şi o veselie educată

Grupul “Divertis” este în pragul destrămării. Toţi membrii săi, cu excepţia nou-veniţilor pe care n-am apucat să-i cunosc, îmi sunt prieteni vechi şi dragi. Aşa vor rămâne pe vecie, chiar dacă unii dintre ei m-au dezamăgit în ultima vreme. Veţi înţelege de ce scriu acest comentariu cu un nod în gât. Criza “Divertişilor” – cea mai complicată din istoria lor – e cu atât mai dureroasă cu cât grupul realizase în ultimele sezoane spectacole bine închegate în spatele cărora se simţea o echipă experimentată în propagarea unui umor subtil şi excelent dozat. Citeşte tot articolul

Vara asta, radioul a pierdut ascultători
Andreea Lupu
ADEVARUL

Audienţa totală a posturilor de radio în acest sezon a scăzut în mediul urban. Ultimul val de audienţe, conform monitorizărilor Asociaţiei pentru Radio Audienţă, indică, cel puţin la nivel urban, o modificare a clasamentului posturilor radio.

Dacă e toamnă, înseamnă că au fost făcute publice ultimele date privind audienţa radiourilor. Perioada cuprinsă între 5 mai şi 31 august nu a fost prielnică industriei pe unde, fiecare post înregistrând scăderi la nivelul numărului de ascultători. Trebuie precizat că este prima dată când audienţele radiourilor sunt măsurate vara. Poate aşa se explică şi declinul.Ponderea totală a audienţei a scăzut cu 5%, ajungând la 58,1%. Citeşte tot articolul

LANSARE - Doua canale noi la TVR
Adrian Vaduva
JURNALUL NATIONAL

Odată cu sosirea toamnei, Televiziunea naţională îşi adaugă în portofoliu două posturi, nou-nouţe : TVR 3 şi TVR Info. Cât de oportune sunt ele într-o piaţă media din ce în ce mai aglomerată vom vedea în viitorul apropiat.

Din 10 octombrie, operatorii de cablu din România vor fi obligaţi să facă loc în pachetul de bază postului TVR 3, urmând ca de la jumătatea acestei luni să repete operaţiunea pentru TVR Info, prin eliminarea celor mai slabe posturi din punct de vedere al ratingului obţinut. « Nu înţeleg de ce trebuie să intrăm în locul altora. Ei n-au auzit de investiţii ? Spre exemplu, primul lucru pe care UPC l-a făcut după ce au preluat Astral a fost majorarea abonamentelor fără ca, în prealabil, să fi investit vreun leu », a subliniat Cristina Leorenţ, coordonatoarea TVR Info. Citeşte tot articolul

“Regina“ bate poliţia
Alin Ionescu
COTIDIANUL

Cotidianul analizează cu plus şi minus două dintre cele mai aşteptate producţii ale toamnei.

Pentru că au fost cele mai anunţate, cele mai promovate (încă de la începutul verii au apărut primele ştiri şi comunicate despre ele şi au continuat aşa aproape în fiecare săptămână), prin urmare cele mai aşteptate producţii made in Romania ale toamnei, pretenţiile s-au ridicat mult în ceea ce priveşte „Vine poliţia !”, pe PRO TV, şi telenovela „Regina”, continuarea la „Inimă de ţigan”, pe Acasă. Citeşte tot articolul

Bărbatul de 30 de ani, vânat de toată lumea
Cristian Bandea
COTIDIANUL

Ţinta preferată a publicitarilor, dar şi a celor din media, masculul tânăr trebuie înţeles mai bine înainte de a fi cucerit.

Bărbaţii tineri români reprezintă un grup social pe cât de redus la anumite clişee de către media şi de către agenţiile de publicitate, pe atât de apetisant pentru acestea, a subliniat studiul „Species. Bărbatul tânăr - manual de utilizare“, care a fost lansat în luna septembrie. Realizat de către Discovery, acesta a inclus 15 ţări, printre care şi România, peste 12.000 de tineri între 25 şi 39 de ani (dintre care 1.083 de români) şi în jur de 50 de sociologi, psihologi şi jurnalişti. Citeşte tot articolul

Documents joints