Revista Presei CNA, 7 mai 2008
07.05.2008

Televiziunile atacă frontul electoral
de Raluca Preda
ADEVARUL
Posturile tv şi-au definitivat programele şi strategiile editoriale privind reflectarea competiţiei dintre candidaţii la primării
Odată cu începerea campaniei pentru alegerile locale, cele mai multe posturi tv şi-au lansat emisiuni şi dezbateri electorale prin care îşi informează telespectatorii în legătură cu acţiunile candidaţilor.
Potrivit Legii pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să asigure, în cadrul serviciilor de programe audiovizuale, desfăşurarea unei campanii electorale echitabile, echilibrate şi corecte pentru toate partidele politice, precum şi pentru toţi candidaţii.
În acest sens, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au solicitat posturilor radio-tv informaţii cu privire la tipurile şi tronsoanele orare în care vor difuza emisiuni electorale. În plus, începând de astăzi, CNA va avea şedinţe zilnice, pe toată durata campaniei, pentru a supraveghea modul în care aceasta va fi reflectată în audiovizual. Citeşte tot articolul
CNA interzice spotul cu stăpânii de pe Antene
COTIDIANUL
Este antisocial şi apoi, ce legătură au preşedinţii României cu alegerile locale ? argumentează membrii Consiliului. Reprezentanţii Intact spun, pe de altă parte, că CNA exagerează şi vor merge cu clipul până în instanţă, dacă trebuie.
Casa Poporului. Un viitor sumbru românesc care aduce a trecut. Steaguri roÅŸii, o melodie ritualică pe fundal ÅŸi o mulÅ£ime de indivizi, roboto-animalici, care se strâng în piaţă. Stăpânul iese în balcon, “oamenii” îngenunchează. “Alege-Å£i stăpânii cu grijă”, îndeamnă Antena 1 ÅŸi Antena 3.
Este antisocial, au dat verdictul membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului, în şedinţa de marţi. Are un mesaj electoral, nu se cunoaşte autorul, încalcă prevederile referitoare la materialele destinate campaniei electorale, au hotărât aceştia, interzicându-l de la difuzare.
Reprezentanţii postului au insistat, de la început, că nu este vorba despre un clip electoral, ci de o campanie socială.
“Nu am considerat că este o campanie socială. O campanie socială trebuie să fie neutră. MulÅ£i nu au considerat spotul neutru”, a explicat Gelu Trandafir, membru CNA, pentru cotidianul.ro. “Ce legătură are alegerea preÅŸedintelui cu alegerile locale ? Ce concluzie poÅ£i să tragi din acest spot ? O Românie îndobitocită, care îşi alege stăpânii. Păi CeauÅŸescu nu a fost votat, iar românii nu îşi aleg stăpânul”, a adăugat acesta. CiteÅŸte tot articolul
Articole cu acelasi subiect
ZIUA - Clip electoral antisocial, interzis de CNA
ZIUA - « Alege-ti stapanii cu grija », suspendat de CNA
Băsescu injectează hormoni în campania electorală
Cristian Oprea
COTIDIANUL
Într-un interviu acordat postului public de radio, şeful statului a tras din toate părţile într-o singură direcţie : împotriva adversarilor politici. Care, absolut întâmplător, sunt şi adversarii PD-L în campania electorală ce abia a început.
Într-un interviu acordat marţi pentru Radio România Actualităţi (RRA), şeful statului a atacat fără menajamente politicieni şi instituţii ale statului, excesul culturilor de rapiţă, dar şi bronzatul la soare pe motiv că este unica distracţie în vacanţele de pe litoralul românesc.
DeÅŸi a tras în toate direcÅ£iile, aparent fără un scop precis, prima Å£intă a preÅŸedintelui Traian Băsescu a fost contracandidatul său de la alegerile prezidenÅ£iale din 2004, Adrian Năstase. Vorbind despre actualul lider al Consiliului NaÅ£ional al PSD, ÅŸeful statului ÅŸi-a pus mai multe întrebări retorice : „De ce împiedicăm procesul de a te prezenta în faÅ£a procurorului ?! De ce Adrian Năstase, care vrea să mai facă o mare carieră politică în România, se fereÅŸte să ajungă în faÅ£a unui procuror ?! De ce prin avocaÅ£i a aplicat toate tertipurile pentru a nu ajunge în faÅ£a unui procuror unde trebuia să dea o declaraÅ£ie ?!“. CiteÅŸte tot articolul
Caritatea în Biserica Catodică
Alin Ionescu
COTIDIANUL
Mai toate posturile generaliste au început în forţă sezonul de primăvară 2008 cu producţii de caritate.
Mi se pare că tot acest spectacol în care se învârte bănet cu lopata e construit pe un tipar religios. ÃŽncercaÅ£i să vă reÅ£ineÅ£i emoÅ£iile câteva secunde pentru a observa monumentalitatea unor studiori precum cel al « Surprizelor » teveriste sau, mai ales, al deja imbatabilei « Dansez pentru tine » proteviste. Se poate desluÅŸi în ele o arhitectură sacră. Culisele, din care apar vedete îmbrăcate în rochii lungi sau în costume sclipitoare, sunt altarul în care sacerdoÅ£ii media pregătesc profana împărtăşanie. Ies apoi în aplauzele colective pentru a aduce mântuirea în lumea celor suferinzi. FireÅŸte, în locul divinităţii se află sponsorul binevoitor, zeul prin a cărui generozitate muritorii sunt însănătoÅŸiÅ£i, fericiÅ£i, readuÅŸi în rândul lumii. CiteÅŸte tot articolul
Corina Danila, reclamata la CNA ca ar fi « un important lider religios »
Patricia Marinescu
GARDIANUL
Catre Consiliul National al Audiovizualului vin zilnic sesizari si reclamatii din partea persoanelor fizice, dar si juridice, privind, in special, calitatea programelor tv, violenta si limbajul. Printre miile de sesizari, se strecoara insa si unele destul de ciudate. Cea care ne-a sarit in ochi o priveste direct pe Corina Danila. CNA a fost sesizat cum ca prezentatoarea tv este „un important lider religios“, ce are adepti din Politie si SRI. Cele mai multe sesizari si reclamatii ajunse la Consiliul National al Audiovizualului vin din partea femeilor si vizeaza violenta desenelor animate si limbajul nepotrivit folosit aici, dar si in emisiunile pentru cei mici. De asemenea, e-mailul si posta sunt principalele mijloace folosite pentru exprimarea nemultumirilor, iar majoritatea reclamantilor sunt din provincie.
„Un prieten“ a trimis catre Consiliul National al Audiovizualului (CNA), in luna ianuarie 2007, o scrisoare prin care atrage atentia Consiliului ca prezentatoarea de la Euforia TV Corina Danila este „un important lider religios“, cu adepti din Politie si SRI. De asemenea, se pare ca Danila ar avea stranse legaturi si cu Organizatia Mondiala a Religiilor, care i-ar fi impus acesteia sa faca un copil, „care sa-i mascheze trecutul dubios, recent descoperit : are unul... din flori“, nota anonimul. In plicul ajuns la CNA se aflau mai multe taieturi din ziare, ce reprezentau articole si interviuri cu Danila, cu ample analize pe text, dar si o bancnota de 1 leu. CiteÅŸte tot articolul
Ziua bărbatului naşte războiul Stejar-Bergenbier
Floriana Scânteie
EVENIMENTUL ZILEI
Un spot al Stejar a declanşat un conflict între cele două mărci de bere concurente.
Disputa dintre mărcile de bere Bergenbier ÅŸi Stejar a luat amploare atât la TV, cât ÅŸi pe internet, cu ocazia Zilei Bărbatului. Stejar a ironizat într-un spot, subtil, calitatea mărcii Bergenbier. „Stejar devine un brand clonă“, au declarat pentru „Capital“ cei care au creat reclama Bergenbier. „Noi nu atacăm alt producător“, se apără publicitarii responsabili de spotul Stejar. Mai nou, o reclamă care circulă numai pe internet, ÅŸi al cărei autor este necunoscut, „ia peste picior“ unul din spoturile Stejar.
Cine pe cine copiază ?
„Cică vor unii să facă o zi, să ne sărbătorească nouă bărbăţia. Foarte frumos. LipseÅŸte doar o bere pe măsură... OK, fac eu cinste. Vino pe bereastejar.ro, spune cum e un bărbat adevărat ÅŸi primeÅŸ ti baxul tău de bere adevărată“, spune un actor de stand-up comedy în spotul pentru berea Stejar Pilsner, lansată cu sloganul „Noul teritoriu masculin“.
AgenÅ£ia de publicitate care lucrează pentru Bergenbier, Leo Burnett, este categorică : „Stejar devine un brand clonă : a copiat poziÅ£ionarea masculină de la Bergenbier, doreÅŸte să se asocieze cu Ziua Bărbatului“. ÃŽn plus, susÅ£ine Victor Stroe, strategic planner la Leo Burnett, execuÅ£ia este foarte apropiată de o campanie la berea Molson, „I am canadian“, binecunoscută în mediul publicitar. CiteÅŸte tot articolul
Articol cu acelasi subiect
ADEVARUL - Bergenbier şi Stejar au pornit războiul bărbaţilor
PoliÅ£iÅŸtii „au pus bulanul“ pe brandy-ul Cava D’Oro
de Iulia Bunea
ADEVARUL
Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), organism ce urmăreşte buna practică a publicităţii, a decis că spotul tv pentru marca de brandy Cava D’Oro este ofensator la adresa poliţiştilor şi denigrează această categorie profesională.
Decizia RAC survine la solicitarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) care a primit din partea Sindicatului Naţional al Poliţiştilor un protest potrivit căruia spotul Cava D’Oro ar aduce prejudicii de imagine lucrătorilor din Poliţia Română şi ar conduce la „scăderea autorităţii poliţiştilor în relaţia cu cetăţenii".
ÃŽn clipul pentru Cava D’Oro, se foloseÅŸte expresia „Ce vrei, mă, niÅŸte ţărani...« la adresa unui poliÅ£ist. RAC a considerat că folosirea în mod peiorativ a afirmaÅ£iei „niÅŸte ţărani » încalcă două prevederi ale Codului de Practică în Publicitate : sunt interzise ofensa pe criterii sociale, politice ÅŸi de rasă (art. 7) ÅŸi denigrarea persoanelor ÅŸi profesiilor (art. 12). CiteÅŸte tot articolul
Telecomanda lui Pleşu : O impostură
de Andrei Plesu
ADEVARUL
TVR Cultural difuzează, între altele, o emisiune intitulată „LecÅ£ia de privit« . Săptămîna trecută, am avut curiozitatea – ÅŸi nenorocul – să văd această emisiune. „Realizatorul » ei, dl Radu George Serafim, a reuÅŸit, în cîteva minute, să mă treacă prin toate stările : stupoare, veselie neagră, furie, dezesperare.
Insul are un aplomb amuţitor, dată fiind ireparabila lui incompetenţă. Se îmbracă dichisit, cu un aer de dandy tomnatec, afişează o colocvialitate de expert care încearcă să se facă înţeles de popor, şi, mai ales, ţine în mînă o pipă. Evident, nu fumează în timpul emisiunii. Pipa e un accesoriu „profesional", un indiciu de breaslă. Face parte, în mintea domniei sale, din uniformă.
Domnul Radu George Serafim nu ştie despre artă aproape nimic. Se declară, e drept, „critic de artă", dar n-am nici o probă şi nici un ecou cu privire la opera sa de specialitate. Citeşte tot articolul
La Caracal s-a răsturnat carul cu televiziuni
Mediafax
ADEVARUL
Andrei Păunescu, fiul poetului şi senatorului Adrian Păunescu, va conduce, din funcţia de director general, postul de televiziune Red TV din Caracal. Ieri Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a aprobat cererea de licenţă audiovizuală prin satelit pentru societatea Activ Radio TV Caracal. Acţionarul unic al societăţii este Remus Rădoi. Acesta a declarat că programele Red TV se vor axa pe două componente – informaţie şi cultură. „Va fi un post generalist care se va adresa tuturor categoriilor de public, mergând în principal pe publicul tânăr şi activ", a declarat Rădoi. Citeşte tot articolul
Documents joints
-
Revista presei scrise (PDF - 262.1 ko)