Revista Presei CNA, 7 ianuarie 2009

07.01.2009


envoyer l'article par mail title=

Criza forţează presa să devină un business
Autor : Oana Anton
CAPITAL

PREVIZIUNI Scenariul cheltuielilor din publicitatea românească distribuie, anul acesta, în rolurile principale televiziunea, radioul şi internetul, în vreme ce revistele şi ziarele trebuie să caute soluţii inteligente de supravieţuire.

În cel mai fericit caz, 2009 va fi, din punctul de vedere al pieţei media, la acelaşi nivel cu cel consemnat în anul precedent, adică undeva în jurul valorii de jumătate de miliard de euro. Iar dacă, teoretic, piaţa stagnează, practic, furnizorii de spaţiu de publicitate, fie că sunt televiziuni, radiouri, ziare sau reviste independente, fie că sunt trusturi, se confruntă cu venituri din publicitate în scădere. „Diminuarea bugetelor din advertising va însemna scăderea dramatică a veniturilor pentru toate canalele media în acest an. Vor fi afectate atât canalele care depind exclusiv de publicitate, precum TV, radio sau internet, cât şi ziarele şi revistele. Tendinţa este de a tăia mai întâi din procentul alocat presei“, consideră Aura Iordan, fondator Media Management Institute. Citeşte tot articolul

2009 - cel mai sărac şi trist Revelion TV
Autor : Petre Barbu
ADEVARUL

Principalele nouă televiziuni au difuzat 293 de reclame, cu 54% mai puţin decât în urmă cu un an. Decizia companiilor multinaţionale de a-şi restrânge publicitatea la sfârşitul anului trecut a redus încasările televiziunilor pentru programele difuzate la Revelion 2009.

Multă cerneală a curs pe seama audienţelor înregistrate de programele TV de Revelion. S-au făcut clasamente, scoruri, a fost premiat „minutul de aur”, au fost semnalate ca mari victorii numărul de telespectatori adunaţi de televiziuni la „cumpăna dintre ani”, „programul X a bătut programul Y” – a aplaudat galeria...

În fond, ratingurile obţinute de televiziuni la Revelion 2009 nu reprezintă decât o lustruire a imaginii postului. Teoretic, aceste ratinguri ar fi trebuit să aducă bani prin publicitatea vândută. Citeşte tot articolul

Televiziunile comunică cu publicul pe messenger
Autor : Ruxandra Grecu
ADEVARUL

Matinalul „710“ de la B1 TV este mai interactiv. Comunicarea cu telespectatorii se face pe messenger. Ideea de a primi mesaje în direct de pe internet le aduce feedback imediat celor care au optat pentru acest mijloc de comunicare.

Irene Pîrvu şi Alexandru Conovaru sunt cei care intră în contact cu spectatorii în fiecare zi, de luni până vineri. „După câteva săptămâni de « activitate », avem deja aproximativ 500 de prieteni care ne scriu în timp real şi intră cam 10 oameni noi pe zi. Citeşte tot articolul

Început de an la tv : vedete puse la zid şi poliţişti orbi
Cristian Bandea
COTIDIANUL

În ianuarie, bebeluşa Oana trece vedetele prin zid şi farsorul Viorel Gaiţă le întinde capcane politicienilor.

AXN aduce în prima lună a anului câteva serii şi titluri noi. În fiecare marţi, de la ora 23.00, începând cu 13 ianuarie, postul va difuza un serial în care justiţia este oarbă la propriu. Jim Dunbar (interpretat de Ron Eldard) este un poliţist care şi-a pierdut vederea într-un schimb de focuri, însă continuă să-şi practice meseria, de multe ori cu mai mult succes decât colegii săi, în producţia “Justiţie oarbă”. Un alt serial nou de la AXN este “Vieţi curate”. Inspirat dintr-un caz real, serialul prezintă povestea unui fost dependent de droguri care îşi pune viaţa în slujba celor cu probleme similare. Citeşte tot articolul

Romantica renunţă la conţinutul local
COTIDIANUL

În primul trimestru din 2009, postul Romantica TV va difuza doar producţii străine, sistând producţia de conţinut local.

Măsura Grupului Realitatea-Caţavencu (RC), deţinătorul a 49% dintre acţiunile postului, vine ca urmare a unei oferte de preluare a majorităţii înaintate către grupul internaţional Chello Zone (51% dintre acţiuni), la care nu s-a obţinut încă un răspuns. Citeşte tot articolul

Trampele - 7 ianuarie 2009
ACADEMIA CATAVENCU

★ În momentul de faţă, după ce am privit cu silă şi interes programul de Revelion de anul acesta, înţesat de manelişti, starlete obosite din Spania şi căpşunari, m-am convins că locuiesc într-o ţară în care spaniola ajunge în¬cet-încet a doua limbă oficială. La fel ca în zonele pline de căpşuni din Spania.

★ Sper că nu a mai scris nimeni despre hipnotizatorul spaniol invitat de Revelion la postul na¬ţional de televiziune. Indignarea mi-a scos aburii şampaniei prin scalp în momentul în care am văzut spectacolul grotesc cu hipnotizatorul care determina femei în toată firea să se tăvălească pe jos, fete de 16-18 ani să plîngă ca şi cum s-ar fi născut atunci sau punea oameni normali să umble în patru labe. Să-i fie ruşine TVR-ului că a făcut aşa ceva, mai ales ălora care au fost hipnotizaţi atît de uşor prin telefon ca să îl che¬me pe acest fiu la costum al Omidei. Citeşte tot articolul

O invazie cu riscuri politice
Christian Mititelu
EVENIMENTUL ZILEI

Ceea ce se întâmplă în Fâşia Gaza întârzie şi mai mult soluţionarea conflictului israeliano-palestinian Hamas, care controlează teritoriul de la retragerea israeliană din 2005, a precipitat criza. Ajuns la putere prin alegeri, dar şi prin confruntare violenţă cu gruparea rivală Fatah, Hamas a promis mai multă fermitate faţă de Israel şi o guvernare mai puţin coruptă. În fapt, refuzul de a recunoaşte Israelul şi tactica aripii sale militare de a ataca cu rachete oraşele israeliene învecinate au transformat Fâşia Gaza într-o fortăreaţă a mizeriei şi brutalităţii. Mizerie, cauzată parţial de blocada punitivă instituită de Israel în speranţa de a stârni opoziţie faţă de Hamas ; brutalitate, practicată de islamişti pentru a-şi menţine controlul. Citeşte tot articolul