Revista Presei CNA, 6 Octombrie 2008

06.10.2008


envoyer l'article par mail title=

Ofertă de sezon la TVR : seriale, talk show-uri şi emisiuni culturale
Cristian Bandea
COTIDIANUL

Toamna aduce la televiziunea naţională noi aventuri cu medicii din “Anatomia lui Grey” şi confraţii lor legişti din “CSI”.

În toamna aceasta, serialele au loc de cinste la TVR 1 : prime time-ul din zilele săptămânii. Astfel, de luni până joi, de la ora 20.15, vor fi difuzate episoade din “Eureka”, “Anatomia lui Grey” (sezonul al patrulea), “Agenţia Psych”, respectiv “CSI- Crime şi investigaţii” (sezonul cu numărul şapte).

La final de săptămână, divertismentul e cuvântul de ordine la televiziunea naţională. De vineri, 10 octombrie, Iuliana Tudor revine cu un nou sezon al emisiunii “O dată-n viaţă”, într-un decor mărit, pe care prezentatoarea promite să-l umple cu mai mulţi invitaţi. Citeşte tot articolul

Realitatea, pe locul 4
COTIDIANUL

Postul de ştiri s-a clasat pe locul 4 în topul audienţelor în luna septembrie, cu 99.000 de telespectatori din mediul urban pe fiecare minut, potrivit datelor furnizate de GfK România

Realitatea a depăşit TVR 1, care a înregistrat o audienţă medie de 97.000 de telespectatori pe minut, pe segmentul de vârstă menţionat, Prima TV - 88.000 de telespectatori, OTV - 73.000, Kanal D - 71.000, Antena 3 - 59.000 şi Jetix - 44.000. Pe primele locuri au stat PRO TV, cu 294.000 de telespectatori din mediul urban în medie pe minut, Antena 1, cu 181.000, şi Acasă TV, cu 122.000. Citeşte tot articolul

Se lansează Zoom, televiziunea pentru metroul bucureştean
COTIDIANUL

Bucureştenii care călătoresc cu metroul sunt, din 6 octombrie, „zoom-eri” – Capitala României devine astfel unul dintre puţinele oraşe din lume care va avea o reţea proprie de transmitere a informatiei in sistem video-audio.

„Zoom” va „invada” din octombrie toate cele 45 de staţii de metrou din capitală, pe cele 16 ecrane cu diagonală de 106/127 cm montate in fiecare staţie.

« Zoom » va transmite zilnic intre orele 5 şi 24 – atat imagine cât şi sunet - pentru cei peste 700,000 de bucureşteni care călătoresc cu metroul. Programele vor include buletine de ştiri, divertisment, dar şi informaţii utilitare şi de proximitate necesare călătorilor. Citeşte tot articolul

Deontologii
Costi Rogozanu
COTIDIANUL
05 Oct 2008

Cum a ajuns cuvântul „deontolog“ peiorativ ? E o istorie care îi va pasiona probabil pe experţii lingvişti.

Fenomenul nu e decât unul minor într-o serie mult mai mare de bagatelizări. Procesul anulării dimensiunii nobile din sfera semantică a cuvintelor e parte dintr-un lung război al iluziilor cu neîndurătoarele realităţi. „A face morală“ cuiva iarăşi are un sens negativ poate pentru că şi cei care fac morală sunt sâcâitori, dar şi pentru că aceia care sunt vizaţi nu au chef să fie judecaţi de „nişte neica nimeni care n-au făcut nimic în viaţă“ (cunoaşteţi sloganul, nu ?). Cam tot ce e legat de etică, de cod de reguli extra-legal, suferă de o rapidă depreciere. „Deontolog“ este doar un nou cuvânt din sfera etică, aflat în cădere liberă cu sensul său iniţial de persoană preocupată să reglementeze moral propria profesie. Citeşte tot articolul

TVR3, TVR INFO, ALTI BANI, ALTI NERVI
COSTI ROGOZANU

Cateva sute de mii de euro. S-au adunat imediat pentru TVR de prin Guvern de pe unde s-a mai putut. Si astfel stau sa apara inca doua canale publice cu scop nedeterminat. Unul electoral e clar : TVR3 o sa adune toate evenimentele locale - cam tot cevor face cei de la putere prin colegiile lor. plus reclama aferenta. Plus ca la TVR e gratis sa-ti faci campanie. Ni se propune o salata de materiale din tara la TVR3. Niste transmisii din intersectii si date utile la TVR inFo. Obiectivul 2puncte de rating ! Pai asta a ajuns obiectivul intiiului canal public al tarii, TVR1 ! Am vrut sa scriu un comentariu mai mare pentru ziar. Dar n-am putut, pentru ca e o situatie tipica de “fara comentarii”. Toata lumea stie criza financiara din TVR,nimeni n-ar fi luat decizia extinderii cind sint probleme deja in grilele existente, cu audientele ingrijorator de mici. Citeşte tot articolul

Gina Pistol şi Marius Urzică, la „Dansez pentru tine”
Mihaela Dima
ADEVĂRUL

Vedetele celui de-al şaselea sezon al emisiunii “Dansez pentru tine” şi-au cunoscut perechile. Gimnastul Marius Urzică va intra în competiţie alături de Larisa Pleşca, o fată de 17 ani, care vrea să-şi ajute familia.

Pavel Bartoş o va ajuta pe Luciana Muntean să îi asigure nepoţelului ei un viitor mai bun, iar Marius Nedelcu, fost membru Akcent, va dansa alături de Alexandra Seleş, care vrea să-şi reunească familia. Citeşte tot articolul

Monica Anghel şi Bogdan Miu vă dau „Deşteptarea”
Ruxandra Grecu
ADEVĂRUL

În fiecare dimineaţă, de luni până vineri, de la 6.00 la 10.00, fac show la Europa FM. Monica Anghel şi Bogdan Miu cred că o emisiune reuşită de dimineaţă este cea care binedispune pe oricine.

Cei doi prezentatori lucrează împreună de puţin timp. Dacă Bogdan era obişnuit cu radioul şi cu emisiunile de dimineaţă, pentru Monica matinalul a fost o noutate. Ideea de a face această emisiune nu i-a aparţinut ei, ci lui Bogdan şi lui Marius Furdui, directorul Europa FM.

Prima dată mi-au spus că ar trebui să mă trezesc devreme, pentru că se ştie că în general artiştii nu se pot trezi devreme fiindcă se culcă foarte târziu. I-am spus că nu ar fi nicio problemă din punctul ăsta de vedere, pentru că sunt destul de matinală”, spune Monica. Citeşte tot articolul

Posturile tv se mai gândesc la campanie
Andreea Lupu
ADEVĂRUL

În apropierea votului uninominal, majoritatea televiziunilor naţionale nu s-au decis dacă vor vinde publicitate electorală. Hotărârile luate de Consiliul Naţional al Audiovizualului în ceea ce priveşte desfăşurarea alegerilor au dat naştere unor nemulţumiri din partea canalelor tv.

Săptămâna trecută, CNA a definitivat decizia privind desfăşurarea uninominalului în audiovizual, de data aceasta „pe bani”. Hotărâre a pus pe jar televiziunile. Însă legea e lege şi posturile tv vor trebui să se supună unor obligaţii, cu excepţia Televiziunii Române, unde emsiunile cu caracter electoral vor fi gratuite.

Conform deciziei luate de membrii Consiliului, publicitatea electorală este tot publicitate, astfel că în cele 12 minute alocate calupului de reclame vor intra şi spoturile de campanie ale candidaţilor. Citeşte tot articolul

Mult Talk putin Show
Iulian Comanescu
EVENIMENTUL ZILEI
4 octombrie 2008

România este o ţară plină de talk-showuri, şi totuşi acestea aproape că lipsesc în sensul notorietăţii sau al autorităţii.

Deşi populează ecranele TV cu zecile, moderatorii reuşesc să depăşească două puncte de audienţă (sau 200 de mii de telespectatori) doar în cazuri excepţionale. Oare de ce ?

Emisia în direct, în general - şi talk-show-ul în special -, reprezintă în România economii pentru proprietarii de televiziuni. Moderatorul e scump, dar alte costuri nu prea există. Presupunând un salariu de somitate la gazda emisiunii, 5-10.000 de euro, repartizat pe 20 de ediţii acesta dă costuri sub 500 de euro pe emisiune. La aceşti bani se adaugă numai nişte mărunţiş provenit din costurile de început ale decorurilor, repartizate pe întregul sezon, şi amortizări legate de studio, camere şi altele. Citeşte tot articolul

Nu trageţi în analişti !
Petre Barbu
ADEVĂRUL
4 octombrie 2008

Analiştii noştri sunt prea vehemenţi, prea încruntaţi şi catastrofici

Există un moment în viaţa oricărui ziarist când întrebările sunt tot mai rare, iar certitudinile se înmulţesc. Curiozitatea este înlocuită de opinie şi îndoiala de suficienţă. În acel moment (de maturitate profesională ?), ziaristul se transformă în analist. Avem zeci de analişti pe metru pătrat de televiziune. Analişti pe toate segmentele vieţii noastre : politică, sport, economie, social, media, militar, monden... Inflaţia de analişti a fost generată şi de dezvoltarea pieţei tv din ultimii ani. Orice emisiune care se respectă trebuie să aibă (musai !) şi un analist, numai aşa îşi asigură credibilitatea. Dar cei mai mulţi analişti-comentatori sunt cei care se pricep la toate. Ei pot vorbi cu uşurinţă despre sistemul sanitar şi criza financiară, despre serviciile secrete şi politica salarială a Guvernului, despre fotbal şi activitatea Institutului Cultural Român. Citeşte tot articolul

Mârlănie la pahar
Radu Paraschivescu
EVENIMENTUL ZILEI

Vinul, nectarul zeilor ?

Aşa ştiam, până am văzut reclamele la Babanul. Coniacul, o licoare pentru oameni fini ? Aşa ştiam, până am văzut reclamele la Unirea. Insistenţi până la nevroză, unii copywriteri încearcă să obişnuiască publicul cu o scorneală neghioabă : că băutura se împacă bine doar cu prostul gust, mitocănia şi penumbra corticală. Că nu poţi bea un pahar fără să devii grobian. Refrenul-alibi al acestor autori de reclame e ştiut şi răsştiut : trebuie să mergem spre marele public şi să vorbim pe limba lui. Limba trasului de şireturi, a bătutului pe burtă. E singura cheie capabilă să deschidă uşa succesului şi să atragă vânzări fulminante. Citeşte tot articolul

Ajutoare de stat pentru Antenele lui Felix
Cătălin Antohe
ZIUA

SC « Antena 1 » SA, membra a imperiului media al lui Dan Voiculescu, a obtinut scutiri de bani datorati bugetului prin inselarea statului * SC « Antena 1 » SA a primit ajutoare in valoare de 46 de miliarde de lei vechi

SC « Antena 1 » SA membra a imperiului media al lui Voi¬cu¬lescu a obtinut ajutoare de la stat pe baza de anga¬jamente nerespectate. SC « Antena 1 » SA a primit aju¬torul pe baza confuziei ca detine licentele de functio¬na¬re ale televiziunii, fapt neadevarat. In urma cu sase ani, Societatea « Antena 1 » SA a obtinut esalonarea datoriilor restante la plata la bugetul de stat al Romaniei, datorii in suma totala de 52,3 miliarde de lei. Datoriile reprezentau obligatii catre bugetul de stat ale companiei, membra a trustului « Intact », care-si facuse pana atunci un obicei din a critica, de pe pozitia contribuabilului corect, esalonarile acordate marilor datornici la buget. Citeşte tot articolul

Televiziunea iarta
Alexandru Matei
ROMANIA LIBERA

Omorandu-l pe Ceausescu, Romania a pierdut ocazia de a difuza programe care ar fi adunat mai multa audienta decat orice meci de fotbal. Ceausescu s-ar fi reimbogatit, impreuna cu alti acoliti de-ai lui. Pe de alta parte, audientele lui Paunescu de la Romantica, ale lui Bahmu la Kanal D si ale Oanei Zavoranu pe nu stiu unde sunt mizilic fata de ce-ar fi scos Elena Ceausescu intr-un talk-show despre barbati. OTV n-ar mai fi aparut, pentru ca n-ar mai fi avut motive. Ce Elodia, cand noi am fi avut o emisiune de analiza politica cu Ceausescu invitat – iar Brucan ar fi ramas cel mult o vedeta de mana a doua de pe la alde National TV ? Ce Alexandru Mironov, cand Valentin ar fi animat dezbateri stiintifice – si ce Brancu, cand in loc l-am fi avut pe Nicusor la pupitrul unei emsiuni de showbiz ? Toate astea ar fi fost posibile daca frustrarile noastre revolutionare nu ne-ar fi facut sa pierdem bunatate de vedete, ditai surse de facut bani. Citeşte tot articolul