Revista Presei CNA, 6 martie 2008

06.03.2008


envoyer l'article par mail title=

Cum se îngrămădesc reclamele pe micul ecran
de Petre Barbu
Adevarul

Difuzarea unui număr mare de spoturi în timpul unui program tv micşorează impactul acestora asupra telespectatorilor .

În perioada sărbătorilor de iarnă şi de primăvară, spaţiile de publicitate ale televiziunilor sunt suprasaturate cu reclame. În aceste condiţii, mărcile şi mesajele promovate îşi pierd din vizibilitate şi eficienţă. Această „îngrămădire" reprezintă unul dintre dezavantajele publicităţii pe televiziune.

Pentru numeroşii telespectatori, reclamele tv sunt ca nişte muşte care nu-i lasă să-şi savureze delicioasele savarine (filme, emisiuni de divertisment, talk-show-uri). Când pauzele de publicitate devin lungi (ca o zi de post) şi înţesate cu fel de fel de clipuri, telespectatorii nu au la îndemână... „pliciul", ci telecomanda, cu ajutorul căreia schimbă programul.

Dar televiziunile, la înţelegere cu agenţiile de media şi advertiserii, programează, mai ales în prime time, pauzele publicitare la aceleaşi ore. Aşa încât, telespectatorii devin „prizonierii« calupurilor publicitare, indiferent pe ce canal tv „ar fugi ». Telespectatorii scapă doar dacă pleacă din faţa micilor ecrane. (...)

Spaţiile de publicitate ale televiziunilor, reglementate de Legea audiovizualului, sunt „pline ochi" în aceste perioade. (Deseori, cu riscul de a primi sancţiuni de la CNA, televiziunile depăşesc timpii de publicitate. Banii clienţilor sunt mai importanţi decât eventualele amenzi ale CNA-ului.) Se creează astfel o suprasaturare cu reclame şi, implicit, scad audienţele înregistrate de spoturile tv. (...)

Decembrie, cea mai aglomerată lună
O monitorizare a spoturilor difuzate la principalele programe de ştiri din prime time, de la cele trei mari televiziuni – Pro TV, Antena 1 şi TVR 1 – arată clar efectul de clutter. „Aglomeraţia« reclamelor a fost studiată în fiecare săptămână, în intervalul 3 decembrie 2007-24 februarie 2008. Se observă că, în luna decembrie, aceste programe de ştiri au fost „devastate » de clutter. citeşte tot articolul

AJR contestă noua grilă a TVR 1 şi spune că din aceasta lipsesc emisiuni realizate de jurnalişti
Reporter Cătălin Daniel Cocoş
Senior editor Marius Vasileanu

NewsIn

Asociaţia Jurnaliştilor din România (AJR) contestă noua grilă a TVR1, lansată în data de 3 martie, şi spune că din aceasta lipsesc emisiuni realizate de ziarişti, fără ca munca acestora să fi fost evaluată conform procedurilor interne ale televiziunii publice, anunţă un comunicat al organizaţiei.

« În locul acestor formate au apărut emisiuni care au intrat sau vor intra pe post fără respectarea procedurilor de selecţie », precizează comunicatul AJR. Asociaţia afirmă că dintre emisiunile eliminate fac parte « Telematinal », « Faţă în Faţă » (cu Marian Voicu), « Nocturne » (cu Marina Constantinescu) iar printre cele introduse « fără aplicarea procedurii de selecţie standard » se numără « Citeşte şi dă mai departe ! » (cu Radu Paraschivescu),« Trezirea la Apel ! », « Ultra News » (cu Claudiu Lucaci) şi « De la Est la Vest » (cu Bogdan Chirieac).

De asemenea, « AJR îşi exprimă dezaprobarea pentru felul arbitrar în care conducerea TVR a tratat munca ziariştilor în cazul noii grile de programe, inacceptabil din punctul de vedere al unei conduite profesionale corecte », mai spune organizaţia jurnaliştilor. citeşte tot articolul

Realitateaea pregăteşte un canal de sport
Petrisor Obae
Evenimentul Zilei

Grupul va lansa un nou post dacă va câştiga drepturile pentru Liga I.
Trustul Realitatea-Caţavencu pregăteşte lansarea unui nou canal tematic, de sport. Potrivit informaţiilor EVZ, postul ar urma să apară în toamna acestui an şi depinde de câştigarea drepturilor de difuzare pentru Liga I. Pentru cumpă- rarea drepturilor, Realitatea are în vedere colaborarea şi cu alţi jucători de pe piaţa media.

Liga I, decisivă
Intenţia grupului Realitatea-Caţavencu vine într-un moment în care Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) scoate la licitaţie drepturile de transmisie pentru partidele din Liga I. Preţul cerut de LPF este de 18 milioane de euro pe sezon (plus TVA), de trei ori mai mare decât costă în prezent meciurile.

Sorin Enache, director general Realitatea-Caţavencu, spune că grupul este interesat de meciurile din Liga I. Totodată, Enache a declarat că Realitatea-Caţavencu va cumpăra caietul de sarcini (care costă 40.000 de euro) şi că, în eventualitatea în care ar câştiga licita- ţia, meciurile vor fi transmise pe un canal dedicat nou-înfiinţat. Nu este prima încercare în zona posturilor de sport. Anul trecut, Realitatea a fost în negocieri pentru a cumpăra Telesport (actualul deţinător al drepturilor TV), însă discuţiile nu au dus la niciun rezultat. (...)

Noul canal al Realităţii ar intra pe o piaţă în care cel mai important jucător este Sport.ro, cu o audienţă medie de 30.000 de telespectatori în mediul urban, urmat de Eurosport, cu 20.000 de persoane. Ratingul mediu al celorlalţi jucători se zbate în marja de eroare a studiului de audienţă : Telesport - 6.000-7.000 de telespectatori, Sport Klub şi Sport 1 - cu aproximativ 2.000- 3.000 de persoane.

PIAŢĂ
Cum sunt împărţite drepturile TV
Majoritatea competiţiilor sportive importante sunt împărţite între posturile de pe piaţă. Telesport deţine drepturile pentru Liga I până în vară, dar cele mai importante meciuri le-a revândut către alte posturi. Marile campionate de fotbal din lume sunt disponibile pe canalele autohtone, unele cu audienţe modeste însă. citeşte tot articolul

Cearta pe publicitatea mascata in TVR
I.Z.
Cotidianul

Conducerea Stirilor TVR este acuzata ca a incercat sa impuna aparitia unui material publicitar intr-un jurnal. Refuzul producatorilor a atras amenintari cu amenzi.

Un nou scandal in interiorul TVR ii are in prim-plan pe sefa stirilor, Madalina Radulescu, pe de o parte, si pe Raluca Stroe Brumariu si Doina Georgescu, producatori ai jurnalelor de weekend, de cealalta parte. Rodica Culcer - care are inca atributii „manageriale“ la stiri - ne-a declarat ca a cerut deja serviciului juridic din TVR sa ancheteze cazul reclamat de cei doi producatori.

Vinerea trecuta, directorul editorial Madalina Radulescu le-a atras atentia responsabililor de weekend ca trebuie sa bage un material publicitar in sumarul stirilor. (...)

Cei doi producatori au reclamat in acel memoriu nu doar incercarea de impunere a unui material care incalca Legea audiovizualului privitoare la publicitatea mascata, ci si o regula nescrisa care trebuie aplicata in „Jurnal“ : nici o stire politica inainte de ora 19.25 ! Stirea cu noul ministru al Justitiei nu s-a calificat, de exemplu, printre primele titluri ale serii. Sefii stirilor le-ar fi spus producatorilor ca singurele stiri politice care mai pot deschide „Jurnalul TVR“ ar fi caderea Guvernului sau demisia lui Basescu. Azi urmeaza sa se dezbata reclamatia celor doi producatori in Comitetul Director al TVR. citeşte tot articolul

Vedeta TVR este ca o masina fara roti : arata bine, dar nu merge
Eugen Istodor
Cotidianul

Claudiu Lucaci, coordonatorul campaniei NATO de la postul public, abia asteapta sa vada cum decurge o discutie dintre un presedinte american si unul rus in zilele noastre.

Din februarie, postul public difuzeaza in preambulul Summitului NATO, organizat anul acesta la Bucuresti, o campanie de informare intitulata „Dosarele NATO“. Claudiu Lucaci, coordonatorul editorial al campaniei, povesteste pentru Cotidianul despre summitul de la tv, dar mai ales despre TVR.

Ce nu stii despre NATO ?
Suficient de multe ca sa nu ma dau expert. Putini jurnalisti inteleg ceva din organizarea si activitatea acestei superstructuri. Noi incercam sa fim mai informati si sa explicam si altora ce am aflat. (...)

TVR ?
La inceput - sansa mea sa fac ce mi-am dorit din liceu. Pe parcurs - locul unde m-am format profesional. Acum este un gigant care imi inghite toate energiile, pozitive sau negative. Este principalul „vinovat“ pentru transformarea mea intr-o persoana ocupata si dificila. citeşte tot articolul

Handbalul este scos la licitaţie
Raluca Preda
Adevarul

Federaţia Română de Handbal (FRH) intenţionează să organizeze o licitaţie pentru vânzarea drepturilor tv ale meciurilor echipelor masculine şi feminine din campionatele interne şi a celor două reprezentative naţionale. Cristian Gaţu , preşedintele FRH, a declarat că aceste drepturi vor fi scoase la vânzare, cel mai probabil, într-o lună. Drepturile vor fi vândute pe trei ani (2009-2012), pe pachete distincte (meciurile feminine, masculine şi ale naţionalelor).

Încă nu a fost stabilit un preţ de pornire a licitaţiei. Gaţu a dezminţit zvonul potrivit căruia Realitatea Media ar fi înaintat Federaţiei o ofertă de un milion de euro pentru aceste drepturi, dar a confirmat interesul companiei pentru meciurile de handbal, adăugând că şi TVR intenţionează să le cumpere. În prezent, drepturile tv sunt deţinute de canalul sport.ro, aparţinând companiei Pro TV SA. citeşte tot articolul

Un format unic în România : B1 descifrează « Codul lui Oreste »
Curierul National

Eveniment
Oreste Teodorescu revine pe micile ecrane cu emisiunea « Codul lui Oreste », difuzată - în direct - de B1, începând cu data de 7 martie. Emisiunea, care va fi transmisă în fiecare zi de vineri, între orele 20.00 şi 22.00, va avea un caracter interactiv, telespectatorilor oferindu-li-se posibilitatea de a participa, telefonic, la discuţiile purtate de moderator cu invitaţii săi. Temele dezbătute promit să fie incitante... citeşte tot articolul

Dale lu’ Mitică“ se mută lunea
Floriana Scânteie
Evenimentul Zilei

Noua grilă de programe a TVR 2 aduce câteva modificări şi noutăţi. Emisiunea „D’ale lu’ Mitică“ se va difuza, de săptămâna viitoare, în fiecare luni, de la ora 20.35, în locul zilei de vineri.

În noul sezon, TVR 2 va acorda o atenţie deosebită sportului, în special iubitorilor motociclismului, care vor putea urmări, în premieră şi în exclusivitate la un post de televiziune românesc, cursele din Campionatul Mondial de Motociclism Viteză, clasa 125 cm3. Totodată, revine o serie de emisiuni consacrate, precum „Familii în impas“, „Arena Leilor“, „Autocritica“ şi „Motomagia“.

Interes pentru sport TVR 2 va difuza meciurile de polo ale României din turneul de calificare la Jocurile Olimpice 2008, rugby (Turneul celor şase naţiuni), atletism (Campionatul Mondial de Atletism în sală), fotbal (meciurile din Liga a II-a), înot (Campionatul European, Eindhoven), patinaj artistic (Campionatul Mondial, Göteborg). Postul va difuza săptămânal şi un program special de fitness. citeşte tot articolul