Revista Presei CNA, 6 ianuarie 2009

06.01.2009


envoyer l'article par mail title=

REFORMA SARKOZY / Fără publicitate la tv
JURNALUL NATIONAL

Televiziunea publică franceză renunţă începând cu această săptămână la spoturile publicitare, care într-o primă fază nu vor mai fi difuzate în cursul serii, ca urmare a controversatei reforme iniţiate anul trecut de preşedintele Franţei, Nicolas Sarkozy, anunţă Rompres.

În cadrul acestei reforme, publicitatea va fi scoasă de pe posturile France Télévisions între orele 20:00 şi 6:00, înaintea eliminării totale programate pentru 2011. Sarkozy a justificat această decizie prin nevoia unui serviciu public de calitate, care nu poate funcţiona după criterii “pur mercantile”. Citeşte tot articolul

Audienţa reclamelor TV a scăzut alarmant în 2008
Autor : Petre Barbu
ADEVARUL

Primele 11 televiziuni au livrat anul trecut cu 7,5% mai puţine puncte de audienţă decât în 2007. Kanal D a reuşit să livreze audienţă cu 107,5% mai mare decât în 2007, depăşind TVR 1. Realitatea TV a furnizat un volum de puncte de audienţă cu 28,6% mai mare.

Primele 11 televiziuni din piaţa românească au difuzat anul trecut (1 ianuarie – 15 decembrie) un număr de 1.512.321 de reclame, cu 17,7% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului 2007. Volumul de publicitate atras de posturile TV a dat semne de... slăbiciune pe fondul scăderii audienţelor. Citeşte tto articolul

SINTEZĂ / Pulsul mass-media în anul 2008
de Ramona Draghici
JURNALUL NATIONAL

Din punctul de vedere al evenimentelor din media, am putea spune că anul 2008 a fost unul obişnuit. Au existat, deopotrivă, “achiziţii”, demisii, dar şi demiteri. La toate acestea se adaugă... criza economică.

Prima parte a lui 2008 a adus o “surpriză” neplăcută pentru fanii Andreei Marin, care au aflat, la începutul lunii februarie, că emisiunea lor preferată nu se mai realizează. Valeriu Lazarov a anunţat în cadrul unei conferinţe de presă că TVR nu va mai difuza show-ul care a făcut-o celebră pe actuala soţie a lui Ştefan Bănică Jr. Deşi au existat numeroase zvonuri care o plasau pe Andreea în grila de programe a diverselor posturi de televiziune, aceasta s-a limitat la mici apariţii la Realitatea TV, care a difuzat câteva interviuri ale doamnei Marin-Bănică. Citeşte tot articolul

Pro TV, Antena 1 si Acasa, o treime din piata in 2008
Azi de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Cele mai urmarite posturi de televiziune din Romania in 2008, respectiv Pro TV, Antena 1 si Acasa TV, au detinut, pe tot parcursul anului trecut, aproape o treime din cota medie de piata a televiziunilor a caror audienta este evaluata de Asociatia Romana de Masurare a Audientelor (ARMA), prin intermediul GfK Romania. Cele trei posturi au insumat astfel, la nivel urban, o cota de piata cumulata de 31,5%, Pro TV inregistrand cel mai mult - 14,1%, Antena 1 - 9,7%, iar Acasa TV - 7,7%.

In ce priveste mediile de audienta pe publicul urban, Pro TV a obtinut, in 2008, un rating mediu de 2,6%, tradus in 298.000 de telespectatori, el fiind urmat de Antena 1, cu 1,8% si 205.000 telespectatori, si de Acasa TV, cu 1,4% si 162.000 de telespectatori. Citeşte tot articolul

EDITORIALUL EVZ : TVR reaprinde flacăra Cenaclului
Horia Ghibuţiu
EVENIMENTUL ZILEI

Horia Ghibuţiu : « La începutul anului 2009, când e prea devreme de estimat cât va coborî audienţa televiziunii publice, dar şi prea târziu ca diferenţa faţă de staţiile comerciale să fie refăcută sub conducerea lui Alexandru Sassu, micul ecran ne-a făcut o surpriză indigestă : reapariţia lui Adrian Păunescu şi a cenaclului său de tristă amintire. »

Revenirea s-a petrecut pe furiş, pe un post degeaba, adică TVR 2, alături de care s-au lipit recent alte „surioare“, la fel de inutile şi de bugetofage, TVR Info şi TVR 3. Dată fiind audienţa de anul trecut a canalului 2 - locul 12, după Naţionalul „Cuscrelor“ şi Jetixul lui Sportacus din „Orăşelul leneş“ -, sper că, în afară de mine, n-a văzut nimeni refacerea idilei dintre televiziunea de stat şi Cenaclul Flacăra. Citeşte tot articolul

Cenaclul lui Păunescu renaşte la TVR
Doinel Tronaru
EVENIMENTUL ZILEI

Spectacolul aniversar a plasat TVR 2 în coada topurilor de audienţă.

Începutul de an a adus un vânt nostalgic la TVR 2, care a programat, la sfârşitul săptămânii trecute, două seri la rând (pe 3 şi 4 ianuarie), emisiunea „Cenaclul Flacăra 35“, un concert aniversar care a avut loc la sfârşitul anului 2008 la Bucureşti. Spectacolul, difuzat în nopţile de sâmbătă şi duminică, de la ora 23.30, a plasat postul în coada topurilor de audienţă, deşi a fost promovat anterior printr-un clip care sugera reluarea existenţei „Cenaclului Flacăra“ sub egida Televiziunii publice şi sub „oblă- duirea“ patronului său tradiţional, Adrian Păunescu. Alături de Adrian Păunescu s-au aflat, atât pe scenă, cât şi în clipul de promovare, artişti consacraţi de Cenaclu, precum Victor Socaciu, Vasile Şeicaru, Mircea Vintilă sau Doru Stănculescu. Citeşte tot articolul

Vedetele TV nu se grăbesc să reapară „pe sticlă“
Autor : Cătălin Cocoş
ADEVARUL

Televiziunile atacă noul an cu vechile seriale şi emisiunile de divertisment cunoscute. TVR 2 va prezenta o retrospectivă sportivă a anului trecut, Pro TV redifuzează o serie de emisiuni realizate de Radu Anton Roman, iar Prima TV propune un show nou.

Din 5 până în 9 ianuarie şi în 12 ianuarie, de la ora 17.30, TVR 2 va difuza emisiunea „Anul Sportiv 2008 - Marile competiţii au fost la TVR”, o retrospectivă a evenimentelor sportive.

Tot la TVR 2, din 13 ianuarie, va fi difuzat documentarul „Sfânta planetă Pământ : Viitorul”, o privire în viitor asupra Pământului şi vieţuitoarelor sale. Citeşte tot articolul