Revista Presei CNA, 5 iunie 2008

05.06.2008


envoyer l'article par mail title=

CNA constata ca televiziunea publica, Liviu Mihaiu si Realitatea n-au incalcat legea in scandalul Vadim-TVR
de C.I.
HotNews.ro

Consiliul National al Audiovizualului a constatat, miercuri, dupa mai multe ore de dezbateri, ca TVR si realizatorul Liviu Mihaiu nu au incalcat legea prin emisiunea electorala difuzata joia trecuta, in care Mihaiu si presedintele PRM Corneliu Vadim Tudor s-au angajat intr-un schimb dur de acuzatii si insulte. CNA a raspuns printr-o pozitie similara si in cazul reclamatiei adresate de Vadim Tudor impotriva postului Realitatea TV.

Liderul PRM adresase CNA, la sfarsitul saptamanii trecute, doua reclamatii - impotriva TVR si a lui Liviu Mihaiu, respectiv impotriva postului Realitatea TV, in legatura cu scandalul petrecut in ultima dezbatere electorala a postului public. Atunci, CV Tudor si Liviu Mihaiu au schimbat insulte si acuzatii grave, dezbatute a doua zi de Realitatea, post care, potrivit liderului PRM, nu ar fi reflectat decat pozitia lui Mihaiu. Citeşte tot articolul

Antena 3, somată după ce a furat cu Stan
Eugenia Mihalcea
Evenimentul zilei

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a somat postul Antena 3, din cauză că a difuzat rezultatele exit-pollului, pe 1 iunie, înainte de ora 21.00, ora închiderii oficiale a urnelor - fapt interzis de legislaţia privind alegerile locale.

Potrivit Serviciului Monitorizare al CNA, postul Antena 3 a modificat timpul afişat pe ecran în cadrul emisiunii „Votul la români“, difuzată pe 1 iunie, în intervalul 19.02-23.51. Astfel, la sfârşitul minutului 20.50, ceasul de pe ecran a indicat dintr-odată ora 20.54, în loc de 20.51, în timp ce vorbea analistul politic Valentin Stan. Citeşte tot articolul

Producatorii de emisiuni de la TVR vor avea sefi in plus. Cezar Ion o ia pe urmele Rodicai Culcer
de Costin Ionescu
HotNews.ro

Consiliul de Administratie al Televiziunii Publice a decis miercuri restructurarea Departamentului de productie editoriala din TVR, condus de Cezar Ion. Dupa transformarea departamentului de stiri in Directie Emisiuni Informative si Sport, schimbare petrecuta in toamna anului trecut, si acest departament se transforma intr-o directie cu sapte departamente subordonate. Potrivit biroului de comunicare al TVR, Consiliul de Administratie al institutiei a hotarat reorganizarea Directiei Programe - din care face parte si Departamentul de productie editoriala, precum si a Serviciului Juridic.

Un comunicat de presa al televiziunii arata ca potrivit « hotararii CA al TVR, se infiinteaza Directia Editoriala formata din departamentele Muzica-Divertisment, Cultura, Social–Politic-Economic, Educatie-Mediu-Timp liber, Minoritati, Documentare-Patrimoniu-Arhiva si Serviciul Drepturi de Autor. » Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

NewsIn - Consiliul de Administraţie al TVR a decis reorganizarea Direcţiei Programe si a Serviciului Juridic

Realitatea TV lansează ,,11 pentru România’’
Cotidianul

Trei ediţii speciale vor urmări zi de zi isprăvile celor 16 echipe prezente la Euro 2008.

Postul de ştiri a intrat în linie dreaptă cu pregătirile pentru turneul final al Campionatului European, desfăşurat în perioada 7 - 29 iunie, în Austria şi Elveţia. Cu Emanuel Terzian la timonă şi Ilie Dumitrescu şi Cristian Geambaşu invitaţi permanenţi, Realitatea TV atacă Euro 2008 cu patru echipe de filmare trimise la faţa locului, dar şi cu ajutor primit de la corespondenţii NewsIn, Cotidianul şi “Gazeta Sporturilor”. Citeşte tot articolul

18 milioane de reclame au atacat România zi de zi, în ultimii şapte ani
de Petre Barbu
Adevarul

În ultimii şapte ani, televiziunile, posturile de radio şi presa scrisă au difuzat 18.038.139 de reclame, conform monitorizărilor companiei Alfa Cont. Zilnic, românii au fost bombardaţi cu 7.060 de inserţii publicitare.

Posturile tv au aruncat asupra telespectatorilor nu mai puţin de 10.171.141 de spoturi, în timp ce radiourile au lovit timpanele ascultătorilor cu 3.207.405 de clipuri. Ziarele şi revistele „au împachetat" 4.659.593 de machete publicitare. Toate aceste cifre arată că românii au fost supuşi la o veritabilă furtună publicitară.

Bugetele care au intrat în ultimii şapte ani în televiziune, presă şi radio depăşesc două miliarde de euro. Cei mai mari investitori în publicitatea tv au fost companiile multinaţionale din categoria bunurilor de larg consum. Procter&Gamble şi Unilever au comandat pe televiziuni 517.076 de reclame, respectiv 398.590. Citeşte tot articolul

Supremaţia televiziunilor, degradarea politicului
Horia Roman-Patapievici
Evenimentul zilei

Horia Roman-Patapievici : « Spuneam acum două săptămâni că, în ultimul an, ceva s-a schimbat dramatic, deşi pe nesimţite, în felul în care se face la noi politica. »

Din protagonist al politicii, cetăţeanul s-a transformat din ce în ce mai mult într-un spectator. Politica a devenit un spectacol mediatic, dirijat de nevoia politicienilor de a se alege şi de interesele trusturilor de presă, care deşi sunt economice în finalitate, se manifestă prin opţiuni politice atât ca expresie, cât şi ca mijloc de realizare. Devenind rating, politica a încetat să mai fie politică : ea nu se mai bazează pe convingeri politice, pentru a se exprima, şi nici pe formarea unei conştiinţe politice, pentru a funcţiona. Citeşte tot articolul

Pentru proaspeţii majori
Radu Paraschivescu
Evenimentul zilei

În 1990, abecedarul democraţiei româneşti a fost buchisit cu lacrimi roşii, imixtiuni inacceptabile şi violenţe tribale.

Scriu această tabletă pentru toţi tinerii de-o vârstă cu România postdecembristă care au văzut emisiunea „România votează ! Alegeri locale 2008“, difuzată de TVR 1 luni, 19 mai 2008, şi realizată de Sorin Burtea.

Aţi asistat la un fals. La o mistificare. La o contrafacere urzită de patru oameni impenitenţi şi cinici. Împreună, amfitrionul şi invitaţii - Ion Iliescu, Radu Câmpeanu şi Răzvan Theodorescu - au minţit cu neobrăzare despre primele alegeri libere de după decembrie 1989 şi au ajuns la cuvântul drag celui care-a inventat mineriadele : consens. Regăsiţi după optsprezece ani, cei patru au stabilit într-un glas că majoratul politic al ţării e o himeră şi că prezentul se consumă într-o cheie iremediabil minoră, prin comparaţie cu măreţia trecutului apropiat. Altfel spus, la începutul lui 1990 şi în campania de atunci, reprezentanţii la vârf ai României se comportau mult mai onorabil decât astăzi. Citeşte tot articolul

Sondajele, o posibila incercare de manipulare
Cristina Dobreanu
Romania libera

Diferentele care apar intre previziunile referitoare la intentiile de vot si rezultatele efective ale alegerilor, pot fi interpretate, conform specialistilor, ca o intentie de a institutelor de sondare de a raspunde unui trend general.

Rezultatele ultimelor alegeri nu confirma tendintele inregistrate de sondajele de opinie in cazul PD-L, unde se poate observa o diferenta de 7 pana la 12 procente intre previziuni si scorul obtinut la scrutinul de duminica. Pentru PNL si PSD discrepantele sunt mai mici, incadrandu-se in marja de eroare a sondajelor.

Alexandru Radu, profesor de sisteme electorale , explica aceasta diferenta prin faptul ca « institutele de sondare au raspuns unui trend public si au ajustat sondajele in functie de acesta ». Altfel spus sociologii au renuntat la fidelitatea stiintifica in favoarea optiunilor pe care ei le considerau majoritare. Citeşte tot articolul

Strategii multimedia
Aura Iordan, director de dezvoltare
Romania libera

A treia zi a Congresului Mondial al Ziarelor a fost dedicata strategiilor multimedia. De la site-uri obisnuite si magazine online, pana la alerte pe telefonul mobil si web TV, ziarele se dovedesc din ce in ce mai creative in procesul de modernizare si adaptare la noile tehnologii. Cu toate acestea, presedintele Asociatiei Mondiale a Ziarelor (WAN), Gavin O’Reilly, crede ca « nu suntem martorii unei Revolutii, ci ai unei Evolutii in industria ziarelor. Ziarele nu au nevoie sa se reinventeze ».

Reteta Gazzetta dello Sport

Giorgio Valerio, directorul general RCS Quotidiani, publisherul celebrului cotidian sportiv Gazzetta dello Sport, isi aminteste de dramatica scadere a tirajului in 2005, cand, pe de alta parte, audienta pe internet crestea spectaculos. Gazzetta dello Sport se bucura deja de brand awareness, loialitatea cititorilor si acces la segmentele tinere de consumatori. Citeşte tot articolul

Adversarii lui Putin dispar de la tv
Alexandra Badicioiu
Cotidianul

Un analist politic a fost şters de tehnicieni dintr-o emisiune tv. În unele imagini i-au rămas însă picioarele.

Într-o emisiune din toamna trecută, „The People Want to Know“, analistul Mikhail G. Delyagin l-a criticat pe fostul preşedinte, actual prim-ministru, Vladimir Putin. Când programul a fost transmis ulterior de televiziune, Delyagin nu a mai apărut în el, potrivit unui articol din „New York Times“. Nu numai că au fost tăiate bucăţile video în care vorbea acesta, dar tehnicienii l-au şi „şters“ din emisiune. Nu le-a reuşit complet însă, pentru că, la un moment dat, i se pot observa picioarele şi o mână, dar fără restul corpului. Citeşte tot articolul

Documents joints