Revista Presei CNA, 5 ianuarie 2009

05.01.2009


envoyer l'article par mail title=

AL NOUĂLEA AN CONSECUTIV / Antena 1 a fost lider absolut de Revelion
JURNALUL NAŢIONAL

Românii au ales, pentru al nouălea an consecutiv, să-şi petreacă noaptea dintre ani urmărind programele ANTENEI 1. Fie că vorbim despre segmentul de public format din adulţi cu vârste depeste 18 ani, fie despre întreaga populaţie care locuieşte în mediul urban, un lucru este absolut cert : începând de la 20:30, când Divertis a pornit artileria grea a umorului, şi până după două noaptea ANTENA 1 a fost lider absolut de audienţă.

O altă noutate pentru anul 2009 este că, la 12:00 noaptea, românii au rămas să urmărească Paranghelionul prezentat de Dan Negru, nemaifiind interesaţi de mesajul preşedintelui ţării, difuzat, tradiţional, de postul public de televiziune. Citeşte tot articolul

Pro TV, lider de piaţă şi în 2008
Doinel Tronaru
EVENIMENTUL ZILEI

În anul care tocmai s-a încheiat, postul Pro TV şi-a păstrat, pentru al 13-lea an consecutiv, poziţia de lider de audienţă, conform datelor furnizate de GfK România pe mediul urban.

Astfel, postul din Pache Protopopescu a reuşit să înregistreze în medie, pe parcursul întregului an, în mediul urban, o audienţă de 2,6% rating, ceea ce înseamnă 298.000 de telespectatori în fiecare moment, plus o cotă de piaţă de 14,1% (raportul între telespectatorii care se uită la un anumit post de televiziune şi numărul total de telespectatori care se uită la televizor în acel moment). Citeşte tot articolul

Românii au trecut în 2009 pe ritm de manele
Doinel Tronaru
EVENIMENTUL ZILEI
03.01.2009

Invitaţii lui Dan Negru din studioul Antenei 1 au învins în bătălia audienţelor de Revelion.

Pentru al nouălea an consecutiv, postul Antena 1 a fost lider absolut de audienţă în noaptea dintre ani. Cei care au rămas în casă şi s-au uitat la televizor au preferat, în cea mai mare parte, să urmărească, la cumpăna dintre ani, programul „Paranghelion“ al postului din Băneasa.

Antena 1 conduce în topul preferinţelor telespectatorilor din mediul urban, precum şi al persoanelor cu vârsta peste 18 ani, conform datelor furnizate de instituţia de sondare a opiniei publice Growth for Knowledge (GfK) România. Citeşte tot articolul

Info TVR s-a nascut orb si surd
ZIUA

Sambata seara, la canalul national de stat Info TVR. Israelul incepe operatiunile terestre in Fasia Gaza. Fereastra 1 - Fantana muzicala Pitesti. Franta condamna interventia israelita. Fereastra 2 - Calea Motilor Alba Iulia. Consiliul de Securitate se intruneste de urgenta. Fereastra 3 - Consiliul Judetean Brasov. Vaslav Klaus se rasgandeste si condamna interventia israelita in Gaza. Fereastra 4 - Piata Avram Iancu. Citeşte tot articolul

Prima TV va difuza filmul „Lilo şi Stitch“
Autor : Cătălin Cocoş
ADEVARUL

Micuţa Lilo şi ciudatul său “căţel” Stitch vor fi pe 17 ianuarie,de la ora 16.00, la Prima TV, într-un celebru film de animaţie. Postul de televiziune va difuza celebrul desen animat, o creaţie realizată manual în studiourile Disney.

Filmul prezintă în mod original o „întâlnire de gradul III“ între o pământeancă, Lilo, şi un extraterestru, Stitch. Lilo, care stătea într-o seară la fereastra dormitorului, îi cere unei stele căzătoare “un prieten, cineva care să nu o părăsească”, potrivit descrierii realizate de site-ul Cinemagia.ro. Citeşte tot articolul

Cele mai mari audienţe TV
Autor : Petre Barbu
ADEVARUL

Meciurile de la EURO 2008, „Divertis Mall” şi telenovela „Inimă de ţigan“ au fost cele mai populare programe ale anului trecut. Sondajele de audienţă TV s-au citit uşor în anul care a trecut : fotbalul a făcut ratinguri, iar marile televiziuni s-au întrecut să difuzeze mecurile cu mize mari.

Televiziunea Română a profitat din plin de drepturile TV pentru Campionatul European de fotbal din Austria şi Elveţia. Cele trei partide ale echipei naţionale la turneul final au adunat fiecare peste 2,7 milioane de telespectatori în faţa micilor ecrane (mediul urban).

La rândul său, Pro TV a beneficiat de o premieră fotbalistică : două echipe româneşti în grupele UEFA Champions League. Oportunitatea a fost exploatată la „sânge”. Partidele disputate de CFR Cluj şi Steaua au înregistrat peste 13 puncte de rating. Citeşte tot articolul

Realitatea TV a încheiat anul în top 4
Cosmin Popan
COTIDIANUL

Audienţele-record de la alegerile locale şi cele generale, precum şi tumultul vieţii politice autohtone i-au asigurat postului de ştiri un loc în spatele fruntaşelor PRO TV, Antena 1 şi Acasă TV.

Peste 100.000 de români au urmărit, zi de zi, anul trecut, programele postului de ştiri Realitatea TV. La nivel urban, cei 108.000 de telespectatori zilnici au adus Realităţii TV o cotă de piaţă de 5,1%. Potrivit datelor furnizate de GfK, topul acestui an este condus de PRO TV, care a adunat o medie anuală de 298.000 de telespectatori pe zi (14,1% cotă de piaţă), urmat de Antena 1 (205.000 de telespectatori şi o cotă de piaţă de 9,7%) şi Acasă TV (162.000 de telespectatori şi 7,7 procente cotă de piaţă). Realitatea TV este urmată în clasamentul anului tocmai încheiat de TVR 1 (106.000 telespectatori), Prima TV (95.000), Kanal D (84.000), OTV (75.000) şi Antena 3 (68.000). Citeşte tot articolul

Maneliştii Antenei au bătut cuplul Andra-Măruţă
Cosmin Popan
COTIDIANUL

Mai cuminţi în destrăbălare decât rivalii de la Antena 1, cei de la PRO TV au cedat anul acesta supremaţia la ratingul de Revelion.

Antena 1 şi-a păstrat scorurile bune de audienţă pe care le-a înregistrat în prima zi de Crăciun şi pentru seara care a făcut trecerea în 2009. Postul deţinut de Trustul Intact s-a instalat confortabil pe prima poziţie încă de la ora 20.30, când a început emisiunea ,,Divertis Mall’’. A rămas acolo până după ora 2.00 noaptea, când ultimii manelişti invitaţi de Dan Negru în platoul show-ului botezat ,,Paranghelion’’ şi-au luat rămas bun de la românii intraţi în noul an. Citeşte tot articolul

Realitatea TV a urcat pe locul 3 in decembrie
Azi de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Postul de stiri Realitatea TV a urcat in luna decembrie, pentru prima data in istoria sa, pe locul trei in clasamentul audientelor TV valabile pentru publicul urban, cu o crestere de 0,4 puncte de rating fata de luna noiembrie, conform datelor GfK.

Televiziunea a inregistrat astfel, in intervalul 1-31 decembrie, un rating mediu la publicul urban de 1,5%, postul fiind urmarit, in medie, de 171.000 de telespectatori. Cota de piata medie a postului a fost de 6,9%. Toate acestea - dupa ce ratingul mediu pe urban a plasat Realitatea TV pe locul patru, pe tot anul 2008, cu o audienta de 0,9%. Catalin Popa, director executiv Realitatea TV, spune ca ratingurile postului de stiri au crescut ca urmare a interactiunii cu telespectatorii si a abordarii alese in tratarea subiectelor politice. Citeşte tot articolul

Cam multă reclamă, zău
RADU PARASCHIVESCU
EVENIMENTUL ZILEI

Se întâmplă uneori ca buna intenţie a unei emisiuni să fie torpilată de concesiile publicitare la care se simte obligat realizatorul.

„România ta“, difuzată de Realitatea TV, e un exemplu adecvat. Mario Pancu, smuls din lâncezeala de la Naţional TV/N24, şi Dan Chişu îşi propun să distrugă, prin imagini şi itinerarii, un slogan care a început prin a amuza şi a sfârşit prin a provoca iritare : „Avem o ţară frumoasă ; păcat că-i locuită“. Scopul celor doi este să aducă în atenţia publicului locuri aproape inaccesibile, regiuni neglijate, monumente asupra cărora privirea călătorului întârzie mai puţin decât ar fi cazul. Informaţiile sunt bine dozate, coloana sonoră combină „Imperialul“ lui Beethoven cu pasaje jazz-rock şi cu muzica din „Dosarele X“, filmarea denotă mâna unui profesionist. La prima vedere, emisiunea pare un succes. Citeşte tot articolul