Revista Presei CNA, 4 iunie 2008

04.06.2008


envoyer l'article par mail title=

Realitatea TV Cluj şi Realitatea TV Braşov au realizat cea mai complexă acoperire a alegerilor, dintre toate staţiile locale de televiziune din România
Realitatea TV

Realitatea TV Cluj şi Realitatea TV Braşov sunt staţiile locale româneşti care au realizat cea mai complexă acoperire a alegerilor locale din data de 1 iunie.

Cu prilejul acestui eveniment, cele două staţii locale au trimis pe teren câte 7 echipe de filmare, iar Realitatea TV Cluj a comandat un sondaj exit-poll, prezentat în premieră după închiderea urnelor.

Cele două staţii au transmis ediţii speciale de ştiri, din oră în oră, începând cu ora 07:35 şi până la ora 21:00, când au fost anunţate primele rezultate estimative. Fiecare dintre aceste ediţii speciale a inclus cel puţin o transmisiune, în direct, prin satelit sau 3G. Citeşte tot articolul

Audienţa radiourilor, măsurată pas cu pas
de Petre Barbu
Adevarul

Pentru prima dată în România, piaţa de radio are un sistem de măsurare continuă a audienţelor pe parcursul unui an În primăvara acestui an, numărul de ascultători ai programelor de radio a fost de 6.664.000 în mediul urban, cu 276.500 mai mic decât în primăvara anului 2007.

Pentru această scădere nu trebuie să aruncăm „vina" pe românii care au plecat în Spania sau Italia ori pe televiziunile care acaparează persoane în dauna radiourilor. Comparaţia cu măsurătorile de anul trecut trebuie făcută cu mari rezerve. În primul rând, recentul sondaj, proprietatea Asociaţiei pentru Radio Audienţă (ARA), organizaţie ce reuneşte majoritatea operatorilor de radio, inaugurează în ţara noastră sistemul de măsurare continuă a performanţelor programelor de radio. Altfel spus, în cursul anului vor fi trei valuri de măsurători ce vor acoperi toate lunile, spre deosebire de 2007, când au fost două perioade de cercetare. Citeşte tot articolul

Europa FM a devansat Radio Romania Actualitati, devenind lider de audienta la nivel urban
de Dragos Comache
HotNews.ro

Europa FM este lider de audienta la nivel urban surclasand Radio Romania Actualitati, dupa in toamna postul public de radio avea doua procente in fata Europa FM, conform Studiului de Audienta Radio realizat de catre Marketing si Sondaje (IMAS) si Mercury Research, in perioada ianuarie-aprilie, citat de NewsIn. Radio Romania Actualitati a cazut pe locul trei, fiind devansat si de Radio 21.

Astfel, Europa FM este lider de audienta la nivel urban, cu 1,4 milioane de ascultatori in medie zilnic si o cota de piata de 15,5%. Acesta este urmat de Radio 21, tot cu un numar de 1,4 milioane de ascultatori in medie zilnic, dar cu 14,3% la cota de piata. Fata de perioada septembrie-octombrie 2007, cand ocupa prima pozitie la nivel urban cu o cota de piata de 16,5% si cu 1,5 milioane de ascultatori, « valul » din primavara a aruncat Radio Romania Actualitati pe locul trei, cu o cota de piata de 14,1% si 1,3 milioane de ascultatori. Citeşte tot articolul

Staţia trustului Lagardère are cea mai mare audienţă în Bucureşti şi în mediul urban
Evenimentul zilei

Radio 21 este lider de audienţă în Bucureşti şi în oraşe, potrivit Studiului de Audienţă Radio realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi de Mercury Research SRL în perioada 14 ianuarie-20 aprilie 2008. Faţă de audienţa sa din toamnă, Radio 21 a câştigat, în medie, 320.600 de ascultători, înregistrând o audienţă de 1,48 milioane de ascultători. Astfel, a întrecut liderul pe mediul urban de anul trecut, Europa FM.

Europa FM se situează acum pe locul trei, cu o medie de 1,42 milioane de ascultători pe zi, ceea ce înseamnă că a pierdut din toamnă 276.900 de ascultători. Pe locul al doilea în preferinţele publicului de la oraşe se află Kiss FM, care a înregistrat o audienţă medie de 1,46 milioane de ascultă tori pe zi. Deşi valul din toamnă al Studiului de Audienţă Radio indica postul Kiss FM tot pe poziţia a doua în mediul urban, acum se observă o scădere faţă de anul trecut a numărului de ascultători, cu 181.300. Citeşte tot articolul

Directorul de strategie al Orange : Am putea colabora cu un operator de cablu pentru serviciile TV
Adrian Seceleanu
Ziarul Financiar

Avand in vedere conditiile dificile de pe piata de televiziune prin satelit, Orange ar putea lua in calcul colaborarea cu un operator de cablu pentru a oferi servicii de televiziune. Nimic nu este insa stabilit, precizeaza Julien Ducarroz, seful strategiei de la Orange.

Orange Romania va oferi « la un moment dat » servicii de televiziune, in conformitate cu strategia France Telecom de a avea portofoliu complet de produse pe piata telemedia, dar modalitatea prin care va fi realizat acest lucru nu a fost inca stabilita, chiar daca unele idei exista.

« Exista modelul de a colabora cu un operator de cablu. Poate ca intr-o zi unul din acesti operatori, care nu are un brand atat de puternic, ne va furniza platforma de livrare a continutului. Este ceva ce Orange a facut in Polonia. Pana in acest moment nu este insa stabilit nimic referitor la acest subiect », a declarat pentru ZF Julien Ducarroz, seful strategiei de la Orange Romania. El nu a dorit sa ofere alte detalii despre acest subiect. Citeşte tot articolul

Televiziunea prin satelit : lupta dura pe o piata cu marje mici
Adrian Seceleanu
Ziarul Financiar

Dupa intrarea Romtelecom pe piata in noiembrie 2006, preturile au intrat sub presiune, ajungand si de aproape doua ori mai ieftine decat cablul. Piata locala de servicii de televiziune prin satelit a crescut exploziv anul trecut, dar avansul pietei a fost « acaparat » de cei mai agresivi doi jucatori de pe piata : RCS&RDS si Romtelecom. Cele doua companii se plaseaza astfel pe primele doua locuri din piata, la o distanta semnificativa fata de concurenti - ale caror afaceri au intrat astfel sub presiune.

Factorul determinant pentru cresterea concurentei a fost intrarea Romtelecom pe televiziunea pe satelit, ultima decizie majora a americanului James Hubley - fostul CEO al operatorului. Citeşte tot articolul

The Money Channel prezintă “Miza judeţelor”
www.realitatea.net

The Money Channel lanseaza astăzi un nou proiect editorial “Care-i miza ?”. Postul de televiziune va realiza o serie de documentare, ediţii speciale şi dezbateri live prin care îşi propune să prezinte telespectatorilor argumentul competitiv al fiecărui judeţ din ţară şi MIZA economică care transformă funcţia de preşedinte de Consiliu Judetean în principala poziţie decidentă cu privire la dezvoltarea comunităţilor locale.

Astfel, telespectatorii vor afla care sunt mizele economice majore ale fiecărui judeţ şi cifra estimată a banilor puşi în joc. Miza economică va fi dată de totalitatea elementelor macro şi microeconomice la nivel de judet şi de capacitatea de derulare a proiectelor de investiţie şi dezvoltare cu valoare mare : noduri comerciale, noduri rutiere generatoare de infrastructură comercială şi industrială, poziţionarea traseelor majore de telecomunicaţii şi transport –culoarele majore de transport generatoare de infrastructură rutieră, feroviară, aeroportuară, marile proiecte, oportunităţi dar şi marile neajunsuri – analiza SWOT (plusuri şi minusuri, oportunităţi şi ameninţări) a judeţelor. Citeşte tot articolul

Medvedev sare în apărarea libertăţii presei
de Viorica Marin
Adevarul

Preşedintele rus Dmitri Medvedev a ordonat retragerea unui amendament la Legea media care ar fi permis autorităţilor să închidă ziare acuzate de defăimare şi calomnie.

« Conţinutul acestui proiect de lege nu poate decât să creeze obstacole unei funcţionări normale a media », a estimat Medvedev, citat de de agenţia Interfax. Amendamentul « nu contribuie la obiectivul anunţat, acela de a proteja cetăţenii de difuzarea informaţiilor defăimătoare », a adăugat noul lider de la Kremlin, subliniind necesitatea retragerii acestui proiect. Citeşte tot articolul

Urna pe ulita (raport de monitorizare)
de Mircea Toma
Academia Catavencu

Campania electorala asa cum au vazut-o televiziunile*

Conserve electorale tv.

Stire la televizor : un reporter comme il faut, cu ochelari si microfon, intreaba niste oameni sarmani – o familie numeroasa care se inghesuie intr-un spatiu mic si mizer – despre viata. Viata este grea. “Dar la primarie ati fost sa cereti ajutor ?”. Primaria (sectoului 1) si-a batut joc de insii cu pricina, ignorind strigatele disperate de ajutor. Doar biserica i-a ajutat (apare si un preot in cadru, le-au dat bani, le-au zugravit). Rusine, primarie a sectorului 1 ! Echipa care s-a ocupat de analiza stirilor de campanie a descoperit ca “ziaristul” din stirea de mai sus a fost interpretat de insusi candidatul PNG pentru sectorul 1, recte un contracandidat de-al lui Chiliman, primarul primariei nesimtite. Mai mult, vocea care comenteaza din cind in cind imaginile din stire este aceeasi care apare in spoturile electorale ale PNG. Concluzia e simpla, avem de-a face cu un material electoral produs de echipa de campanie a PNG prezentat de postul de televiziune ca produs propriu ; sub identitatea asta falsa, mesajul candidatului cistiga o credibilitate sporita si cistiga un avantaj nemeritat fata de ceilalti candidati. Citeşte tot articolul

Trampa si ecranul
de Redactor
Academia Catavencu

Aseara am vazut, in sfirsit, ce s-a mai intimplat cu Elodia. S-a ajuns la episodul 141, deci deja nu mai poate fi scos pe DVD decit intr-o colectie de trei ori mai mare decit toata filmografia lui Sergiu Nicolaescu. Oricum, sint convins ca deja prima carte cu Elodia e la corectura, iar scriitorul va fi invitat in episodul 232. Daca va fi gasit…

♦ Si apropo de chestia asta, tot aseara, la OTV, titlul din capul ecranului era « Acesta este episodul in care o gasim pe Elodia ». Nu m-am uitat pina la capat, dar sint gata sa pariez ca nu au gasit-o aseara. Asa ca astept zilele astea titlul „Ba nu. Acesta este adevaratul episod in care o gasim pe Elodia“, iar peste o saptamina, „Sigur azi. Promitem !“. Citeşte tot articolul

Telecomanda lui Pleşu : Politica de bodegă
de Andrei Plesu
Adevarul

Ceea ce nu se găseşte în ţările „civilizate" e politicianul de bodegă, hahalera volubilă, derbedeul. La noi, specia e, dimpotrivă, amplu reprezentată.

Există, în Uniunea Europeană, tot soiul de politicieni : unii deştepţi, alţii proşti, unii naivi, alţii şmecheri, unii rafinaţi, alţii mai din topor. Există peste tot demagogi, mincinoşi, tehnocraţi sobri şi diletanţi euforici, funcţionari mediocri şi (rar) strategi străluciţi. Ceea ce însă nu se găseşte pe scena publică din ţările „civilizate" e politicianul de bodegă, hahalera volubilă, derbedeul.

La noi, specia e, dimpotrivă, amplu reprezentată. Ţoapa agresivă, mitocanul fudul, mîrlanul vesel, mahalagiul histrionic, golanul, băiatul „de băiat", de şpriţ şi de gaşcă, dar – ca să nu facem discriminări – şi fata macho, gospodina ofuscată, mica vampă cîrîitoare, gata să sară la bătaie pentru partid, şef, sau carieră – constituie laolaltă, pe Dîmboviţa, o lume policromă, diversă, pitorească uneori, dar exasperantă pentru cine caută oameni normali şi soluţii civilizate pentru crizele ţărişoarei. În comparaţie cu politicienii decenţi (oricum dezavantajaţi numeric), specimenele inventariate mai sus au o prezenţă vulcanică : sînt activi, zgomotoşi, penetranţi. Iar unul din instrumentele manejului lor sînt televiziunile. Citeşte tot articolul