Revista Presei CNA, 30 mai 2008

30.05.2008


envoyer l'article par mail title=

Televiziunile vor fi monitorizate în ziua alegerilor
Evenimentul zilei

DECIZIE. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a acordat şase amenzi şi 15 somaţii publice unor televiziuni centrale, precum şi 48 de somaţii publice unor televiziuni şi radiouri locale pentru încălcarea legislaţiei privind reflectarea campaniei electorale pentru alegerile locale.

CNA a luat în dezbatere 284 de situaţii „susceptibile“ de încă lcare a legii, dintre care 131 au fost reclamaţii şi 153 au fost sesizări. Campania electorală pentru alegerile locale în audiovizual s-a încheiat ieri la ora 24.00, dar CNA va continua să monitorizeze posturile implicate în reflectarea campaniei şi în ziua alegerilor.

CNA : campania s-a desfasurat decent pe radio-TV. N-avem ce face cu stirile electorale furnizate de partide
de C.I.
HotNews.ro

Campania electorala s-a desfasurat in bune conditii pe posturile de radio si televiziune, apreciaza Consiliul National al Audiovizualului intr-o informare de presa emisa joi. Cu doar o zi inainte, Agentia de Monitorizare a Presei adresa CNA o sesizare prin care semnala comportamentul ambiguu de campanie, perceput la mai multe emisiuni de stiri de la doua posturi de televiziune. Sesizarea a fost respinsa de Consiliu, care aduce in apararea deciziei sale legislatia actuala si care promite sa ia masuri pe viitor.

Potrivit informarii de joi a CNA, pe parcursul campaniei electorale au fost aplicate sase amenzi si 15 somatii publice unor televiziuni centrale si 48 de somatii aplicate unor televiziuni si radiorui locale. Acestea au fost decise pe baza a 131 de rreclamatii si 153 de autosesizari.

Cu toate acestea, CNA apreciaza ca, in general, « un numar de 195 de radio difuzori au realizat o buna acoperire media a campaniei, asigurand accesul candidatilor la timpii de antena necesari expunerii programelor politice si reflectarii activitatilor electorale ». Citeşte tot articolul

Campania electorală în audiovizual
reporter Cătălin Daniel Cocoş/editor Iulian Leca
NewsIn

Campania electorală în audiovizual se încheie joi, la miezul nopţii, potrivit Legii 67 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a anunţat Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care va trimite joi un comunicat posturilor TV şi radio.

În perioada campaniei electorale pentru alegerile locale, CNA a dat şase amenzi şi 15 somaţii publice posturilor de radio şi TV din Bucureşti şi 48 de somaţii publice unor televiziuni şi radiouri locale.

Articolul 71 din Legea alegerilor locale precizează « cu 48 de ore înainte de ziua votării sunt interzise : a) prezentarea de sondaje de opinie sau difuzarea de spoturi de publicitate electorală ; b) invitarea sau prezentarea candidaţilor în programe, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 73 alin. (4) ; c) comentarii privind campania electorală ». Citeşte tot articolul

CNA a amendat din nou postul OTV, cu 5.000 de lei, pentru lipsă de imparţialitate în ştiri
Adevarul

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis să amendeze postul OTV, cu 5.000 de lei, pentru lipsă de imparţialitate în ştirile difuzate miercuri, iar aceasta este a cincea amendă primită de OTV în acestă campanie electorală.

Postul OTV a difuzat ştiri exclusiv negative despre Adrian Inimăroiu (Partidul Verde, candidat la Primăria Sectorului 6) şi Cristian Poteraş (PD-L, primar al Sectorului 6 şi candidat pentru aceeaşi funcţie) şi ştiri exclusiv pozitive despre Antonel Tănase (PNL) şi Radu Szilagy (PD-L, viceprimarul Sectorului 6 şi candidat la funcţia de primar în acest sector). Citeşte tot articolul

ARMA şi UAPR vor să înfiinţeze o Şcoală de Media
reporter Cătălin Daniel Cocoş/editor Iulian Leca
NewsIn

Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România vor să înfiinţeze o Şcoală de Media care să se adreseze industriei de media şi publicitate şi care să vină în întâmpinarea nevoilor acesteia, a declarat, joi, fondatorul ARMA, Mihail Vârtosu.

« Şcoala vine în întâmpinarea nevoilor pe care industria de media le are. A apărut problema lipsei unui personal foarte bine pregătit pentru agenţiile care vând publicitate, clienţii care cumpără publicitate, oamenii din departamentele de cercetare media şi toţi cei care lucrează în acest domeniu », a declarat Mihail Vârtosu. Realizatorul conceptului a mai arătat că « nu ar fi făcut acest demers dacă industria ar fi putut să-şi rezolve singură această nevoie ».

Mihai Vârtosu a afirmat că şcola va pregăti, printre altele, oameni care interpretează cifre de audienţă, nu prezentatori de ştiri. « Avem o bază teoretică bună. »Vor fi serii de câte 25 de oameni, la fiecare trei luni, iar costurile pe serie ajung la aproximativ 40.000 de euro. Noi nu vom pregăti prezentatori de ştiri, ci oameni care vor lucra cu cifre de audienţă pentru posturile de radio şi TV", a explicat autorul conceptului Şcolii de Media. Citeşte tot articolul

Campania electorală cu aromă de « blat » a ajuns la final
NewsIn

Campania electorală locală a ajuns la final, după o lună în care agresivitatea specifică curselor electorale de până acum a lipsit, analiştii punând atitudinea de non-combat dintre candidaţi pe seama maturizării politice sau a prundenţei partidelor care vor să-şi lase loc de negocieri post-alegeri.

Mai sunt câteva zile până când candidaţii la primării şi consilii judeţene vor da testul popularităţii în faţa votanţilor,după o lună de campanie în care au avut timp să curteze un electorat din ce în ce mai greu de impresionat.

Campania pentru locale a fost una atipică, raportată la cele precedente, în care partidele nu făceau economie de forţe şi de agresivitate. Atât în Capitală, deşi scaunul de edil şef al Bucureştiului e o miză importantă, cât şi la nivel local, atitudinea generală a fost una de non-combat. Spre deosebire de campaniile precedente, discursul a fost unul mai puţin politizat, la nivel de Bucureşti în primul rând, evitându-se acuzaţiile de corupţie sau discutarea problemelor ce ţin de neîmplinirile actualului primar care oricum a ieşit din cursă. Citeşte tot articolul

Videanu le-a tinut piept lui Blaga, Oprescu, Orban si Diaconescu. Doar la audienta TV
Corina Stoica
Gardianul

Invitatul lui Razvan Dumitrescu la Realitatea TV, actualul primar al Bucurestiului, Adriean Videanu, a reusit sa le tina piept – doar la audiente - candidatilor cu sanse la Primaria Generala, luati la intrebari de Gabriela Vrânceanu Firea, pe Antena 3. Realitatea TV a facut astfel scor egal la audienta cu Antena 3, in timpul serii, dupa ce pe parcursul intregii zile de miercuri lasase in urma postul trustului Intact cu un rating de 0,8.

Miercuri seara, in intervalul 20:00-21:00, când pe cele doua posturi de televiziune se difuzau emisiuni cu caracter electoral, Realitatea TV a inregistrat o audienta medie de 1,4, la egalitate cu Antena 3. Daca Gabriela Vrânceanu Firea i-a avut invitati pe Vasile Blaga, Sorin Oprescu, Ludovic Orban si Cristian Diaconescu, Razvan Dumitrescu a facut scor egal la audienta cu un singur invitat : Adriean Videanu. Citeşte tot articolul

Europenii promit audiente tv mai mari la Jocurile Olimpice decat la Euro 2008
de V.O.
HotNews.ro

Peste 50% dintre europeni vor urmari transmisiile televizate ale Jocurilor Olimpice din aceasta vara, in timp ce Euro 2008 va fi urmarit de 36% dintre europeni, potrivit unui studiu realizat de TNS, citat de Razvan Serbu pe blogul sau. Studiul a fost realizat pe un esantion de cate 1000 de adulti din 12 tari vest-europene. Citeşte tot articolul

TVR va difuza meciurile in deplasare ale nationalei, in grupa preliminara pentru Mondialul din 2010
de V.O.
HotNews.ro

Meciurile echipei nationale de fotbal disputate in deplasare in grupa preliminara de calificare la Campionatul Mondial din 2010 vor fi difuzate de TVR. Postul public de televiziune a anuntat castigarea licitatiei pentru achizitionarea in exclusivitate a drepturilor de televizare a acestor meciuri, potrivit unui comunicat de presa al institutiei. Citeşte tot articolul

Primăria a schimbat planul de urbanism pentru îngroparea cablurilor
Media Expres

Consiliul Municipiului Bucureşti a aprobat joi, 29 mai, în ultima şedinţă din actualul mandat, un proiect de hotărâre privind completarea Planului Urbanistic General (PUG) al Municipiului Bucureşti cu obligativitatea îngropării tuturor reţelelor de comunicaţii, potrivit unor surse din Primărie.

În aceeaşi şedinţă, Consiliul a aprobat şi o hotărâre prin care stabileşte ca « toate reţelele tehnico-edilitare care vor fi amplasate pe domeniul public al Municipiului Bucureşti să fie montate îngropat ».

Prin aceasta, pe teritoriul Capitalei se interzice amplasarea supraterană (la suprafaţă sau aerian), pe suprafeţele clădirilor, pe stâlpi, balcoane, pomi sau alte elemente de suprastructură a reţelelor electrice, de iluminat public sau de comunicaţii electronice, atât pe domeniul public, cât şi pe faţadele clădirilor orientate spre domeniul public. Citeşte tot articolul

Plictiseala » by Monica Columbeanu. Iri si Moni si-au batut propriul record de emisiuni anoste
Corina Stoica
Gardianul

Discutii elevate si invitati pe masura la emisiunile mondene de saptamâna asta. Starlete si (mai putin) vedete, personaje care si-au uitat acasa bunul-simt si au iesit din nou la televizor ca la piata, in cautare de faima. Columbenii nu mai sunt cap de afis al grilei de programe B1TV si nici al listelor cu audiente, insa si-au batut propriul record de emisiuni in care nu fac si nu spun nimic, incasând in schimb zeci de mii de euro.

La Capatos se adunasera intr-o seara Brianna Caradja, Oana Roman si Dana Dorian, pe care ma bucur s-o descopar mai des la televizor. Singurul minus in platou : cel mai tare hairstylist in viata, Marian Dârta. Abia când am auzit care era tema editiei – „Toapele din showbiz” - am inteles de ce-l invitasera ! Vesnic camuflat cu batic si ochelari, excentricul Dârta mai bâiguia si el câte-un panseu, ilustrând reusit categoria persoanelor luate in vizor de realizatorii emisiunii. Câteva zile mai incolo, când a fost atacat de un ziarist din platou, Dârta a sunat in direct si a confirmat, daca mai era nevoie, in ce tagma mondena se incadreaza. Citeşte tot articolul

Documents joints