Revista Presei CNA, 30 iunie 2010

30.06.2010


envoyer l'article par mail title=

• ACTUALITATE

RealitateaTV-amendă de 5.000 lei, Antena3-somaţie, după ce Videanu a acuzat posturile că îl hărţuiesc
MEDIAFAX

CNA a decis, marţi, să amendeze cu 5.000 de lei postul Realitatea TV, pentru emisiunea « Ora de foc », şi să someze Antena 3, pentru « Sinteza Zilei », din cauza nerespectării principiilor imparţialităţii şi echilibrului în relatarea unor informaţii despre ministrul Economiei Adriean Videanu.

Într-o sesizare trimisă Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pe 22 iunie, Adriean Videanu spune că în ediţiile din 16 iunie ale emisiunilor « Sinteza zilei » şi « Ora de foc », difuzate de posturile de televiziune Antena 3, respectiv Realitatea TV, au fost prezentate « informaţii neverificate » cu privire la persoana sa, cu toate că a trimis celor două posturi un punct de vedere detaliat, în data de 17 iunie. Citeşte tot articolul


CNA execută
Antena 3 şi Realitatea, amendate cu 5.000 lei, B1 TV, doar somat public

COTIDIANUL

După ce presa a devenit o ameninţare la adresa securităţii statului, Consiliul Naţional al Audiovizualului trece la sancţionarea posturilor de televiziune.

Marţi a decis amendarea cu câte 5.000 de lei a posturilor Antena 3 şi Realitatea TV şi somarea publică a B1 TV, pentru dezechilibre în prezentarea opiniilor puterii şi opoziţiei în emisiunile de dezbateri difuzate între 17 şi 23 mai şi 17 şi 23 iunie. Citeşte tot articolul

Articole cu acelasi subiect

Pagina de Media - „Hărţuirea mediatică” a lui Videanu aduce o amendă pentru Realitatea TV şi o somaţie pentru Antena 3

Pagina de Media - Antena 3 şi Realitatea TV- amendate cu câte 5.000 de lei pentru dezechilibre în dezbateri

HotNews.ro - CNA sanctioneaza Realitatea TV si Antena 3 pentru lipsa informarii corecte in cazul lui Videanu si lipsa de echilibru in emisiuni de dezbateri. Doar o somatie pentru B1 TV


Ciutacu, despre acordarea dreptului la replică la B1 TV : CNA încearcă să se spele pe mâini
MEDIAFAX

Jurnalistul Victor Ciutacu a declarat pentru MEDIAFAX că nu are de gând să se prezinte în emisiunea « Naşul » sau să trimită un punct de vedere scris sau o înregistrare video cu dreptul la replică impus de CNA postului B1 TV, precizând că a deschis un proces în instanţă împotriva lui Radu Moraru.

CNA a decis, marţi, să solicite postului B1 TV să îi acorde dreptul la replică lui Victor Ciutacu, după ce jurnalistului i-au fost aduse acuzaţii în ediţiile din 23 şi 24 iunie ale emisiunii « Naşul », moderată de Radu Moraru. Citeşte tot articolul


CNA : B1 trebuie să îi acorde drept la replică lui Ciutacu, în urma acuzaţiilor pe care i le-a adus Moraru
MEDIAFAX

CNA a decis marţi să solicite postului B1 TV să îi acorde dreptul la replică lui Victor Ciutacu, după ce jurnalistului i-au fost aduse acuzaţii în ediţiile din 23 şi 24 iunie ale emisiunii « Naşul », moderată de Radu Moraru.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, două sesizări primite de la jurnalistul Victor Ciutacu, cu privire la ediţiile din 23 şi 24 iunie ale emisiunii « Naşul » de la B1 TV. La şedinţa CNA a fost prezentă şi Wilhelmina Gheorghiu, director al Compartimentului Juridic al postului B1 TV. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

Pagina de Media - B1 TV a rămas neatins de CNA în urma reclamaţiei lui Ciutacu


Lăzescu, validat de Parlament pentru conducerea SRTv
MEDIAFAX

Alexandru Lăzescu, propus de CA al SRTv pentru preşedinţia instituţiei, a fost validat, marţi, de plenul reunit al Parlamentului.

Potrivit secretarului Senatului Gheorghe David care a citit procesul verbal, Lăzescu a fost validat cu unanimitate de voturi, adică 238. Citeşte tot articolul


Demeter Andras Istvan a fost validat de plenul Parlamentului pentru şefia SRR
MEDIAFAX

Plenul reunit al Parlamentului a validat, marţi seară, cu majoritate de voturi, candidatura lui Demeter Andras Istvan pentru funcţia de preşedinte-director general al SRR.

Potrivit secretarului Camerei Deputaţilor Dumitru Pardău (PDL), Demeter Andras Istvan a fost validat de plenul reunit cu 237 de voturi « pentru » şi doar două voturi « împotrivă ». Citeşte tot articolul


Mai multe organizaţii media condamnă componenţa actuală a CA ale SRR şi SRTv
MEDIAFAX

Mai multe organizaţii media, printre care se numără AMP, CJI, dar şi sindicate din SRR şi SRTv, condamnă componenţa actuală a consiliilor de administraţie ale celor două instituţii media publice, care nu le garantează acestora independenţa.

Organizaţiile care semnează acest document sunt : ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei (AMP), Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), Asociaţia Profesioniştilor de Presă - Cluj, Federaţia Română a Jurnaliştilor – MediaSind Citeşte tot articolul


CRP : Depolitizarea a eşuat, dar sperăm că se vor auzi şi voci profesioniste între liderii SRR şi SRTV
MEDIAFAX

Clubul Român de Presă constată eşecul oficial al acţiunii de depolitizare a societăţilor publice de radio şi televiziune, pe care a susţinut-o prin poziţii oficiale şi prin depunerea de amendamente la legea de funcţionare a celor doua instituţii.

« Clubul Român de Presă constată că bunele sale intenţii, ca şi ale altor asociaţii profesionale din mass-media sau de apărare ale libertăţii de exprimare s-au irosit, în absenţa unei voinţe politice reale pentru succesul acestui proces », se spune într-un comunicat remis marţi MEDIAFAX. Citeşte tot articolul

Articole cu acelasi subiect

MEDIAFAX - Miculescu, propus pentru conducerea SRR, a fost respins de plenul Parlamentului

MEDIAFAX - PSD şi PNL părăsesc plenul reunit în care se votează conducerile SRR şi SRTV

HotNews.ro - Organizatiile media atrag atentia ca actuala componenta a consiliilor de administratie nu garanteaza independenta radioului si televiziunii publice

HotNews.ro - UPDATE Demeter Andras (UDMR), avizat favorabil de Parlament pentru sefia radioului public, dupa ce Ovidiu Miculescu (PSD) nu a primit votul celor doua camere

EVENIMENTUL ZILEI - Lăzescu vine în locul lui Sassu în fruntea TVR


Scandal în Parlament pentru şefia SRR şi SRTV
Valentina Deleanu
ADEVARUL

Puterea a câştigat conducerea televiziunii publice după dispute parlamentare. Ovidiu Miculescu nu a primit girul Parlamentului în urma votului secret, deşi a fost desemnat de noul Consiliu de Administraţie pentru conducerea SRR.

Propus de Preşedinţie în Consiliul de Administraţie (CA) al TVR, Alexandru Lăzescu a fost ales şef al postului public de televiziune de noul Consiliu de Administraţie şi a trecut cu brio de votul Parlamentului. Citeşte tot articolul


Operatorii de cablu care preiau obligatoriu şi gratuit posturi TV trebuie să plătească drepturi de autor
MEDIAFAX

Curtea Constituţională afirmă, în motivarea unei decizii pronunţate la sfârşitul lunii aprilie, că autorii ale căror opere sunt difuzate pe canale TV preluate de operatorii de cablu în mod obligatoriu, prin lege, sunt în mod eronat privaţi de plata drepturilor de proprietate intelectuală.

Curtea Constituţională (CC) a decis, în 29 aprilie, cu majoritate de voturi, excepţia de neconstituţionalitate invocată de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor, instanţa apreciind că dispoziţiile articolului 121, alineatul 2, şi articolului 134, alineatul 2, litera g) din Legea 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe sunt neconstituţionale. Citeşte tot articolul


• OPINII

TABLETA TV : Unde ne sunt televiziunile ?
Călin Hera
EVENIMENTUL ZILEI

Alegerile/numirile pentru Consiliile de Administraţie ale posturilor publice de radio şi de televiziune se desfăşoară într-un moment în care e tot mai evidentă politizarea instituţiilor mass-media. Chiar ieri, printre ştirile despre noile conduceri din TVR şi Radio România, s-a strecurat una de la CNA, care a amendat RealitateaTV şi Antena 3 şi a somat public B1 TV pentru « dezechilibre în prezentarea opiniilor puterii şi opoziţiei ». Citeşte tot articolul