Revista Presei CNA, 30 iulie 2008

30.07.2008


envoyer l'article par mail title=

CME continua extinderea printr-o achizitie in Bulgaria
de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Compania americana Central Euro- pean Media Enterprises (CME), care detine televiziunile din trustul ro- manesc MediaPro, a anuntat dema-rarea negocierilor pentru achizitia unui procentaj de 80% din actiunile a doua posturi de televiziune din Bulgaria, de la compania Top Tone Media Holdings Limited. Oficialii companiei nu exclud extinderea si in alte tari din regiune.

Potrivit unui comunicat de presa, cele doua televiziuni vizate sunt TV 2, o retea nationala, terestra, de televiziune, lansata in noiembrie 2007, si Ring TV, un post de televiziune prin cablu, de sport. Pretul total pentru cele 80%, care va fi platit cash, este estimat la aproximativ 172 mil. dolari americani. Contractul va fi incheiat, cel mai probabil, in urmatoarele doua saptamani. Citeşte tot articolul

CME intră în Bulgaria
de Andreea Lupu
ADEVARUL

Trustul american Central European Media (CME) a cumpărat 80% din pachetul de acţiuni al televiziunilor bulgare TV2 şi Ring TV, deţinute de compania Top Tone Media Holdings. Achiziţia este în valoare de 172 de milioane de dolari. Adrian Sârbu , Chief Operating Officer CME, a declarat : „În cinci ani vom fi lideri de piaţă în Bulgaria şi putem face asta dezvoltând reţeaua locală de transmisie şi folosind resursele din România".

Presa sportivă atacă Marele Zid Chinezesc
de Catalin Cocos
ADEVARUL

TVR şi Radio România vor avea zeci de jurnalişti şi tehnicieni la Beijing pentru a acoperi Jocurile Olimpice, iar trusturile private se limitează la câte trei - patru oameni

Telesport este foarte aproape de a sublicenţia mai multe competiţii, iar Realitatea TV îl trimite pe Adelin Petrişor pentru a prezenta perspectiva internaţională.

Televiziunea publică va difuza, pe canalele 1 şi 2, peste 320 de ore de transmisii în direct. La acestea se adaugă transmisiunile în reluare. În această situaţie, TVR va ajunge la o medie de peste 16 ore de transmisii pe zi. TVR 1 şi TVR 2 vor acoperi în direct 20 de discipline olimpice. Citeşte tot articolul

Pleşu despre „deontologia Antenei 3“
de Andrei Plesu
ADEVARUL

Vinerea trecută, la Antena 3, emisiunea „Ştirea zilei" s-a ocupat de gazetarii şi de analiştii politici care s-au decis să intre în competiţia electorală. Erau vizate, de fapt, două nume : Cătălin Avramescu şi Sever Voinescu.

Gazda, dna Gabriela Vrânceanu Firea, funcţiona în cheia obişnuită : înţepată, didactică, doldora de opinii partizane, pe care simte nevoia să şi le exprime torenţial, luînd ca pretext prezenţa invitaţilor săi. E un caz, destul de banal, în care profesionalismul e confundat cu o necontrolată, furioasă, volubilitate. Invitaţii erau dnii Victor Ciutacu şi Cristian Pîrvulescu. Citeşte tot articolul

Dictatura distribuitorilor de canale TV
de Cristina MODREANU
GANDUL

S-ar putea numi „alergarea după Arte” şi dacă n-ar fi de-a dreptul umilitoare poate că v-ar stârni râsul. Da, am alergat pe la furnizorii de audiovizual din Bucureşti în căutarea canalului Arte. O să-mi spuneţi că-i un moft, dar de fiecare dată când revin în ţară verific dacă am intrat în normal. Şi mi-a intrat în cap că normalitatea are legătură cu libertatea de a-ţi alege canalele TV la care te uiţi.

Aşa încât am început să-i întreb pe toţi – din nou - ce ofertă au. Pachetul standard plus canale speciale, plătite separat, mi s-a răspuns. Foarte bine, nu pretinde nimeni să existe Arte în pachetul standard, doar vorbim de nişe aici. Dar de ce nu-l pot avea dacă plătesc separat ? Ajunşi aici, „dealerii” de canale TV te privesc de parcă ai fi venit de pe Marte şi le-ai cere cel puţin luna de pe cer. Citeşte tot articolul

OTV, OTV, Ceauşescu nu mai e !
Alin Ionescu
COTIDIANUL

Deşi a ajuns la al nu ştiu câtelea episod şi la cifre de audienţă ridicate, îmi menţin toate părerile anterioare (extrem de proaste) despre OTV şi despre modelul de pseudojurnalism subcultural omologat de Dan Diaconescu.

Fac asta din pricină că, în ultima vreme, am observat o tentaţie a unor cetăţeni respectabili de a se lăsa fascinaţi de succesul de rating al OTV. Faptul că Diaconescu aduce din ce în ce mai mulţi telespectatori şi-i lipeşte cu ochii de ecran până la trei noaptea li se pare o performanţă greu de egalat şi care, totuşi, merită respect. I se atribuie intuiţii profunde legate de gustul maselor, capacităţi aproape paranormale de a lansa vedete în câteva luni şi alte asemenea năzbâtii. Citeşte tot articolul

CEDO condamnă jurnalismul iresponsabil
Flavius Toader
EVENIMENTUL ZILEI

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a respins, ieri, plângerea cotidianului moldovean „Flux“, care considera că fusese condamnat pe nedrept pentru defăimare, instanţa europeană argumentând că libertatea presei se bazează pe un „jurnalism responsabil“, informeză AFP.

Cotidianul moldovean fusese condamnat pentru că a publicat, pe baza unei scrisori anonime primite din partea unor părinţi, un articol în care directorul unui liceu era acuzat de deturnare de fonduri şi luare de mită în schimbul înscrierii elevilor în şcoala sa. Citeşte tot articolul

Documents joints