Revista Presei CNA, 3 septembrie 2008

03.09.2008


envoyer l'article par mail title=

Consiliul National al Audiovizualului a introdus doua noi reguli in campania electorala din acest an
Candidatii la alegerile parlamentare pot solicita timpi de antena pana pe 3 septembrie
ROMÂNIA LIBERĂ

Intr-un comunicat de presa, Consiliul National al Audiovizualului (CNA) aminteste canditatilor la alegerile parlamentare ca trebuie sa solicite timpi de antena posturilor publice de radio si televiziune in termen de 48 de ore de la 1 septembrie, cand a fost anuntata data alegerilor parlamentare - 30 noiembrie 2008.

CNA mentioneaza ca, potrivit art. 38 din Legea nr. 35/2008, partidele si aliantele politice, aliantele electorale, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, precum si persoanele care doresc sa participe in calitate de candidati independenti la alegerile pentru Camera Deputatilor si Senatul Romaniei sunt obligate "sa solicite in termen de 48 de ore de la data stabilirii zilei votarii, conducatorilor serviciilor publice de radio si televiziune, acordarea timpilor de antena. Citeşte tot articolul

Programele Pro TV, cele mai de preţ
de Andreea Lupu
ADEVĂRUL

Un spot de 30 de secunde difuzat în timpul meciurilor din Champions League costă 10.000 de euro, conform tarifelor-listă de publicitate Posturile tv au început să trimită clienţilor de publicitate ofertele comerciale pentru noile grile de programe. Pro TV a dat tonul pieţei, stabilind cele mai mari tarife.

Odată cu venirea toamnei, televiziunile încep să-şi „împrospăteze" grila de programe cu emisiuni, talk-show-uri şi seriale noi. Însă înainte ca acestea să apară pe sticlă, posturile tv trimit oferte comerciale clienţilor de publicitate. Citeşte tot articolul

Noul şef ANRCTI vrea restructurări
Adrian Popa
EVENIMENTUL ZILEI

REDUCERI DE COSTURI. Numărul personalului Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI) va fi diminuat cu 10-15%, iar numărul deplasărilor externe şi parcul auto vor fi reduse la strictul necesar, a declarat ieri preşedintele instituţiei, Liviu Nistoran.

El a adăugat că a avut un „cvasişoc“ după preluarea conducerii ANRCTI, luna trecută, întrucât suma cheltuielilor cu deplasările interne şi externe se ridică la circa 1 milion de euro între ianuarie 2007 şi iulie 2008. Citeşte tot articolul

Razvan Ionescu pleaca la Adevarul. Adrian Ursu preia sefia la Cotidianul
de C. Ionescu
HotNews.ro

Razvan Ionescu paraseste postul de redactor-sef la Cotidianul, la doar trei luni de la preluarea acestei pozitii, alegand postul de director al diviziei International si Reviste a Adevarul Holding.

Potrivit unui comunicat al publicatiei Cotidianul, grupul Realitatea-Catavencu si Razvan Ionescu au decis sa inceteze colaborarea prin acordul partilor, incepand din 1 septembrie, postul de redactor-sef fiind preluat de Adrian Ursu, pana acum membru in Consiliul Editorial al ziarului. Citeşte tot articolul

TVR 1, castig de audienta in detrimentul Pro TV, Acasa si OTV
Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Postul public de televiziune TVR 1 a inregistrat, in luna august, cea mai mare crestere de audienta dintre posturile de televiziune, obtinand un punct de rating, dupa ce, in iulie, televiziunea se clasase pe locul sase, cu un rating de 0,7%, potrivit GfK.

Cresterea a venit in urma difuzarii in direct a competitiilor din cadrul Jocurilor Olimpice de la Beijing, care s-au desfasurat pe parcursul a doua saptamani din luna august. De altfel, potrivit oficialilor TVR, “audienta postului public a crescut, in cele doua saptamani de Olimpiada, in comparatie cu cele doua saptamani dinaintea inceperii JO, cu peste 70% la nivel urban pe intreaga zi”. Citeşte tot articolul

Primele trei agentii de media romanesti au rulat in 2007 aproape o treime din bugete
Antonia Tucheac
BUSINESS STANDARD

Dupa un 2007 in care agentiile de media de pe piata romaneasca au crescut intr-un ritm sustinut, 2008 va fi, potrivit jucatorilor din domeniu, un an de consolidare, cu cresteri mai temperate, dictate de ritmul de crestere estimat la doar 23-24%, in comparatie cu cel de 32%, inregistrat in 2007.

Cifrele de afaceri cumulate ale primilor trei jucatori de pe piata media - Zenith, Initiative si Media Direction - insumeaza 137,6 milioane de euro, adica 28,3% din valoarea totala a pietei de media, respectiv 486 milioane de euro. Citeşte tot articolul

Fotbalul şi Olimpiada au încins ratingul din august
de Petre Barbu
ADEVĂRUL

Antena 1 şi TVR 1 sunt singurele posturi TV care au avut creşteri de audienţă în prime time datorită programelor de sport Ultima lună de vară a fost cea mai săracă în telespectatori. Televiziunile cu realizatorii şi vedetele plecate în concedii au ajuns la fundul sacului cu... ratinguri.

Cu excepţia TVR 1, care a beneficiat de cele două săptămâni de transmisiuni de la Jocurile Olimpice, şi Antena 1, care a fructificat prima opţiune din Liga I, toate posturile tv au înregistrat pierderi de audienţă. Cel mai afectat tronson orar a fost 19 – 23 (prime time). Citeşte tot articolul

Gala Simfest 2008
www.tvr.ro

Emoţii si bucurii la Târgu-Mureş. A şasea ediţie a Festivalului televiziunilor locale şi a producătorilor independenţi, Simfest 2008, şi-a desemnat laureaţii. Competiţia a reunit peste o sută de producţii în cele cinci sectiuni ale festivalului - ştiri, publicistică tv, divertisment, videoclipuri şi multimedia.

Printre câştigători din acest an s-au aflat RTS Turnu-Severin, premiul pentru cel mai bun grupaj de ştiri, Vasile Braic, Petronela Stiopu şi Stroia Anamaria de la TVR Târgu Mureş pentru cel mai bun reportaj, cel mai bun talk-show şi cea mai bună creaţie multimedia. Citeşte tot articolul

World Music Festival, un succes real
Alexandru SIPA
ZIUA

TV Neptun a inregistrat un material foarte pretios pe care cred ca ar fi bine sa-l procure si sa-l difuzeze si TVR Cultural. Pana atunci, iata cateva impresii : locatia-piateta din fata Casinoului a fost bine aleasa desi parca pentru un asemenea eveniment ar fi mai potrivit un teatru de vara ; sonorizarea asigurata de firma Omnitech a fost in general adecvata ; publicul, mai numeros de la o seara la alta, desi muzica propusa, cu unele exceptii, nu a fost prea facila/accesibila.

Un folclor cultivat precum World Music presupune firesc si un public pe masura. Poate la editiile urmatoare. Unde si cum e difuzata/ascultata/cunoscuta aceasta muzica e un alt subiect. De ce nu au fost invitate si formatii romanesi la aceasta prima editie ?! Merita sa raspundem printr-o alta intrebare. Citeşte tot articolul

Trampa si ecranul
ACADEMIA CAŢAVENCU

♦ Am vazut cel mai splendid videoclip, si subliniez « cel mai splendid ». Daca nu ma insel, era chiar o piesa recenta de-a trupei DJ Project. Videoclipul era in felul urmator. Pe un santier plin de pietris, doua gagici imbracate diferit se plimba pe linga niste paturi IKEA, in timp ce DJ-ii apar pe rind cu o Alfa Romeo rosie decapotabila.

Orgasmul videoclipului are loc atunci cind paturile alea de la IKEA (unul dintre ele e cel mai ieftin, il am io) par ca explodeaza. Doar ca ele nu explodeaza, explodeaza pamintul undeva in fata lor, pentru ca bugetul ar fi fost depasit cu 10 milioane daca le-ar fi aruncat in aer si probabil ca piesa nu merita. Citeşte tot articolul

Televiziunea saudită Al-Arabia, paria în Iran
ADEVĂRUL

Şeful biroului din Teheran al televiziunii saudite Al-Arabiya, Hassan Al-Fahs, a declarat ieri că a fost informat de autorităţi că trebuie să părăsească Iranul. « Biroul de presă străină al Ministerului iranian al Culturii m-a informat telefonic în legătură cu plecarea mea definitivă din Iran », a declarat Hassan Fahs.

« Decizia a fost luată din cauza politicii canalului Al-Arabiya şi a activităţii biroului său la Teheran », a adăugat ziaristul libanez. Citeşte tot articolul