Revista Presei CNA, 3 iunie 2008

03.06.2008


envoyer l'article par mail title=

Antena 3 a furat startul la exit poll
Cosmin Popan, Alexandra Badicioiu
COTIDIANUL

Cu opt minute mai devreme de 21.00, ora închiderii urnelor, postul de ştiri a difuzat primele estimări ale alegerilor de duminică.

Antena 3 a anunţat cu câteva minute înainte de ora 21.00 primele rezultate ale exit poll-ului pentru alegerile locale de duminică. Încă de la ora 20.52, pe crawl-ul postului de ştiri puteau fi urmărite primele estimări, iar cu patru minute înainte de ora 21.00, acestea tronau deja pe ecran, cu grafica de rigoare.

Mai mult, Antena 3 a dat ceasul cu câteva minute înainte pentru a se asigura că este prima televiziune care aduce veÅŸti cu clasamentele electorale : astfel, în contextul în care la celelalte televiziuni ceasul nu bătea încă ora 21.00, la Antena 3 ora “oficială” era deja trecută cu câteva minute de momentul închiderii urnelor. CiteÅŸte tot articolul

Antena 3, acuzată că a furat startul la exit-poll
de Petre Barbu
ADEVARUL

Agenţia de Monitorizare a Presei (AMP) solicită CNA să verifice ora la care Antena 3 a difuzat rezultatele exit-pollului din ziua alegerilor. Potrivit sesizării AMP, postul de ştiri Antena 3 ar fi prezentat rezultatele sondajului cu două minute înainte de ora închiderii oficiale a urnelor, ora 21. Legea alegerilor locale prevede (la art. 68) că televiziunile pot difuza astfel de sondaje la ora 21, după încheierea votării.

AMP arată că, în intervalul 20.50 – 20.51, Antena 3 a modificat ora fişată pe ecran astfel încât, la sfârşitul minutului 20.50, ceasul indica 20.54. Peste 12 secunde, postul a mai efectuat o modificare pe ecran, de la 20.54 la 20.55. Ca urmare a acestor două devansări, Antena 3 a difuzat rezultatele exit-pollului cu circa două minute înainte de termenul stabilit prin lege. Citeşte tot articolul

Românii au votat : „Inimă de Å£igan“ !
de Petre Barbu
ADEVARUL

Când toată suflarea politicienilor şi a echipelor angrenate în campania electorală stătea cu ochii pe Realitatea TV şi Antena 3, pentru a afla, duminică, la ora 21.00, rezultatele sondajelor la ieşirea de la urne (exit-polluri), circa 1,5 milioane de români din mediul urban urmăreau (cu sufletul la gură) ultimul episod din telenovela „Inimă de ţigan".

Audienţa medie a programului (intervalul orar 20.30 - 23.12) a fost de 1.763.000 de telespectatori pe minut, adică 15,5% rating. Nici măcar un meci cu miză al Stelei sau al echipei naţionale n-a făcut o asemenea audienţă. În intervalul 21 - 23, când lumea politică era răscolită de exit-polluri şi declaraţii pentru presă, „Inimă de ţigan" avea o medie de 1.826.000 de telespectatori pe minut (16,1% rating). Citeşte tot articolul

Articole cu acelasi subiect :

COTIDIANUL - Nicoleta Luciu & co., audienţă-record în seara alegerilor

EVENIMENTUL ZILEI - Serialul „Inimă de Å£igan“ a bătut alegerile locale

Cablistii nu vor sa ingroape firele
GARDIANUL

Asociatia de Comunicatii prin Cablu (ACC) vrea sa dea în judecata Consiliul General al Muncipiului Bucuresti (CGMB) si sa ceara despagubiri. CGMB a aprobat doua hotarâri prin care îi obliga pe furnizori sa-si monteze cablurile în subteran, afectându-le, astfel, afacerile. “Au modificat, printr-o hotarâre, planul urbanistic general, ca sa ne oblige sa îngropam cablurile, pentru ca sa fie acoperiti în fata justitiei în încercarea de a schimba, pe calea atacului extraordinar, o hotarâre definitiva a justitiei care anula tocmai aceasta obligativitate”, a declarat presedintele ACC, Radu Petric. Presedintele ACC considera ca interesul ascuns al consilierilor si al Primariei Bucurestiului, exprimata prin cele doua hotarâri, este de a acoperi cheltuirea a unor sume de bani pentru constructia a 35 de kilometri de canale. CiteÅŸte tot articolul

TVR 1 si-a revenit din declin
Roxana Ivan
BUSINESS STANDARD

Dupa mai multe luni de declin, postul public de televiziune TVR 1 a reusit sa recupereze, in luna mai, doua pozitii in clasamentul audientelor, ratingul de 0,8% inregistrat in mediul urban propulsand canalul de pe locul sapte pe locul cinci, potrivit datelor GfK.

In contextul campaniei electorale, postul public a stopat declinul audientei din ultimele luni si a depasit Realitatea TV si Kanal D in randul publicului din mediul urban. Realitatea TV s-a impus insa in fata TVR 1, in randul telespectatorilor cu varste mai mari de 25 de ani, din mediul urban. Postul operat de grupul Realitatea-Catavencu a inregistrat in mai un rating mediu de 0,7%, in scadere cu un punct fata de aprilie. De altfel, din clasamentul primelor zece posturi de televiziune, ca audienta in mediul urban, jumatate dintre canale au avut mai putini telespectatori in luna mai.

Liderul topului, Pro TV, a suferit unul dintre cele mai semnificative declinuri, ratingul mediu al postului diminuandu-se cu 0,5%, pana la 2,4%. CiteÅŸte tot articolul

Show-urile romanesti de TV, bugete de 12-14 ori mai mici decat in Spania
Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Emisiunile lor sunt mai bune decat ale noastre. Este o fraza general valabila atunci cand vine vorba despre productiile de televiziune difuzate in tari mai evoluate decat tara noastra. Oamenii care se pricep dau vina pe lipsa banilor.

Intr-adevar, asa cum spunea si producatorul de televiziune Valeriu Lazarov, intr-un talk-show de la Realitatea TV, emisiunile de divertisment difuzate pe posturile de televiziune din Romania sunt realizate cu bugete de 12-14 ori mai mici faþã de productiile similare din tari precum Spania. Cu toate acestea, reversul medaliei este evidentiat atunci cand in tarile occidentale numaram posturile autohtone pe degete, in timp ce in Romania, numarul lor descurajeaza orice tentativa de acest fel. Citeşte tot articolul

Manager nou la Discovery
A.D.
BUSINESS STANDARD

Discovery Networks Europa Centrala a numit-o pe Denisa Stanciu in pozitia de research manager pentru Romania, aceasta fiind responsabila cu realizarea tuturor studiilor de cercetare cantitativa si calitativa derulate in Romania si cu supervizarea analizelor standard “peoplemeter”. In cadrul companiei, ea raporteaza direct catre Beata Biernacka, research manager Europa Centrala, Discovery Networks EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa). Denisa s-a alaturat echipei Discovery din Romania la sfarsitul lunii mai, venind de la The Group, unde a fost media manager. CiteÅŸte tot articolul

Cum se produc ştirile radio când cocoşul se pregăteşte să cânte
de Andreea Lupu
ADEVARUL

Jurnaliştii de la camera ştirilor, din cadrul Radiodifuziunii, semnează condica la ora 5 dimineaţa pentru a realiza jurnalul cu cea mai mare audienţă

Echipa jurnalului de ştiri de la ora 7 a fost premiată de Clubul Român de Presă. Ne-am trezit cu noaptea-n cap, în ziua alegerilor, să vedem cum se face primul jurnal al zilei.

1 iunie 2008, ora 04.55. În biroul ştirilor de la Radio România Actualităţi răsună clar Imnul României. Păcănitul leneş al tastelor sparge din când în când melodia. Odată cu prima adiere care împrospătează redacţia începe şi rugăciunea „Tatăl nostru", cântată în paraclisul Facultăţii de Teologie de către un grup de studenţi. Zorii abia încep să mijească. Citeşte tot articolul

Documents joints