Revista Presei CNA, 3 iulie 2008

03.07.2008


envoyer l'article par mail title=

Dupa BBC, si Europa Libera inceteaza definitiv transmisiunile pentru Romania la 1 august
de C.I.
HotNews.ro

Europa Libera isi inceteaza transmisiunile in limba romana incepand din 1 august, aceeasi zi in care isi inceteaza activitatea si serviciul in limba romana al BBC. Anuntul a fost facut de presedintele Radio Free Europe/Radio Liberty, Jeff Gedmin, intr-o scrisoare adresata jurnalistilor postului.

Spre deosebire de BBC, Radio Europa Libera isi va continua transmisiunile in limba romana pentru Republica Moldova si Transnistria, potrivit scrisorii citate.

Jeff Gedmin afirma in scrisoare ca « dupa aproape 60 de ani in care am oferit stiri si informatii necenzurate pentru populatia Romaniei, serviciul in limba romana al Radio Europa Libera va inceta sa mai transmita in Romania la 1 august 2008 ». El aminteste ca renuntarea la programul in limba romana, difuzat zilnic, este ultima faza a unui proces inceput in 2003, prin inchiderea biroului de la Bucuresti. Citeşte tot articolul

Se închide Radio Europa Liberă
de Iulia Bunea
Adevarul

Serviciul în limba română a Radio Europa Liberă nu va mai funcţiona în România, începând cu 1 august 2008, anunţă Mediafax. Motivul care l-au determinat pe Jeff Gedmin, preşedintele postului de radio, să ia această decizie este datorat creşterii competiţiei de pe piaţa media din ţara noastră. Această mişcare survine după ce, în anul 2003 a fost închis biroul de la Bucureşti. Citeşte tot articolul

Radioul public are o nouă identitate vizuală
de Catalin Cocos
Adevarul

La 80 de ani, Radio Romania se schimba la fata

Investiţia pe care a făcut-o Radio România se ridică la 100.000 de euro, iar McCann Erickson a realizat campania de comunicare

Radioul public are, de ieri, noi sigle, atât pentru corporaţie, cât şi pentru şase dintre posturi, iar schimbarea vine în momentul în care instituţia împlineşte 80 de ani.

Posturile Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Antena Satelor, Radio România Muzical, Radio România Regional şi Radio România Internaţional se identifică, de ieri, prin sigle noi.

„Noua identitate vizuală pe care o vom lansa astăzi este parte a unui proces de lungă durată, mai amplu, care a început în Radio România în urmă cu trei ani", a declarat preşedintele-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR), Maria Ţoghină, la evenimentul de prezentare. Citeşte tot articolul

Articole cu acelasi subiect

Evenimentul zilei - România, la 80 de ani în culori noi

GardianulLa 80 de ani Radio Romania se schimba la fata

Profesoara de franceza din Zalau : a respectat presa dreptul la viata privata ?
de Camelia Moga
HotNews.ro

Este sau nu subiect de presa cazul unei profesoare care ajunge pe internet in ipostaze sexi fara voia ei ? Parerile sunt impartite. Subiectul are relevanta pentru comunitate, atat timp cat informatiile ajung publice si vorbim de un cadru didactic, a spus pentru HotNews.ro Mircea Toma, directorul AMP, in timp ce Ioana Avadani, directorul CJI, sustine ca, indiferent de functia publica a unei persoane, aceasta poate face ce vrea, cat timp intimitatea ii este aparata de Constitutie si nu o face publica.

Este vorba de cazul profesoarei dela scoala Mihai Eminescu din Zalau, care detine si functia de director al scolii. Aceasta a fost suspendata din comisia de bacalaureat dupa ce au fost postate pe internet filme si poze in care ea si sotul sau intretineau raporturi sexuale. Citeşte tot articolul

Tinutul ororilor : o alta fetita de 11 ani, din Neamt, violata de barbatul care o ingrijea
Ciprian Predescu
Gardianul

In Neamt, grozaviile se petrec pe banda rulanta. Dupa recentul si mediatizatul caz al fetitei de 11 ani din Piatra Soimului violata de unchiul ei si ramasa insarcinata cu acesta, inca un incident asemanator s-a petrecut la Roman, intr-un complex de locuinte sociale in care traiesc aproape o mie de oameni, majoritatea rromi. Acolo, un barbat de 43 de ani, de etnie rroma, a baut in nestire, si-a alungat sotia de acasa si apoi a violat-o pe copila pe care o luase in ingrijire temporar, mama acesteia fiind plecata in strainatate. Cosmarul fetitei a tinut toata noaptea, pâna când aceasta a reusit sa fuga si s-a dus, plina de sânge, la usa administratorului complexului. Violatorul a fugit imediat dupa comiterea faptei, insa s-a predat la scurt timp, nu atât de frica politiei, cât din cauza ca sute de rromi revoltati il urmareau, hotaråti sa-l linseze. Citeşte tot articolul

PSD-TV
Corina Dragotescu
Cotidianul

Mircea Geoană a ajuns stăpân absolut în spaţiul virtual. Site-ul oficial al PSD îi este dedicat în întregime. Şi, ca şi când n-ar fi fost de ajuns, PSD şi-a făcut şi tv online.

Modul de prezentare, pe net, a partidelor politice îţi arată, de multe ori, ceea ce nu se spune în cuvinte niciodată : felul în care se raportează ele la cetăţeni. PD are un site şters, fără sclipirea şi umorul din timpul fostului său preşedinte. Dorinţa democraţilor de a fi consideraţi cei mai puternici şi mai musculoşi e atât de evidentă încât sunt de-a dreptul plicticoşi. La PNL e un site varză. După chipul şi asemănarea partidului : fără să fie prea structurat, uşor improvizat şi ostentativ, cam aşa cum arată şi guvernarea. PSD, în schimb, bate toate recordurile. Citeşte tot articolul

69 de ani de emisie BBC : bruiată de nazişti, adormită de comunişti
Cosmin Popan, Dana Neagu
Cotidianul

În 69 de ani de limbă română, radio BBC a îndulcit o vreme critica la adresa lui Ceauşescu, a primit aplauze la scenă deschisă în Piaţa Universităţii în ’96 şi a şcolit o pleiadă de jurnalişti să capete reflexe occidentale.

Vehiculată de câţiva ani, închiderea celor trei redacţii BBC în limba română, de la Londra, Bucureşti şi Chişinău, începând cu 1 august, i-a luat, totuşi, prin surprindere atât pe foştii şi actualii angajaţi ai postului, cât şi întreaga opinie publică românească. 46 de jurnalişti români de la cele trei birouri au fost înştiinţaţi la sfârşitul lunii trecute că rămân fără slujbe începând cu 1 august, BBC urmând să economisească în acest fel 1,3 milioane de lire sterline. Citeşte tot articolul

Piata locala de publicitate este inca sub-exploatata
Sorina Iordan
Business Standard

In fiecare zi, in presa romaneasca apar articole despre industria de publicitate care creste, despre cifrele de afaceri ale agentiilor care cresc, despre procente dublate, investitii recuperate, afaceri infloritoare.

Brandurile sunt nevoite sa faca fata unui proces de fragmentare a audientei media, armele lor principale fiind motoarele de cautare si optiunile online, potrivit unui oficial al Publicis, prezent ... Cu toate acestea, tara noastra nu creste cu un ritm destul de mare nici macar pentru a ajunge la media de dezvoltare din tarile Europei Centrale si de Est. Cu atat mai putin sa o depaseasca. Aceasta este concluzia la care ajunge studiul Fitch-Ratings “CEE TV - Still Wild ?”, dat publicitatii la jumatatea lunii iunie. Analistii care au intocmit Raportul Fitch considera ca Romania este o oportunitate semnificativa de dezvoltare pentru grupurile media globale. Citeşte tot articolul

WAZ Medien Gruppe a achizitionat o participatie la televiziunea albaneza « Vizion+ »
Romania libera

Grupul Media WAZ a patruns pe piata media a Albaniei prin achizitionarea unui pachet de actiuni ale postului TV cu acoperire nationala « Vizion+ ». Contractul de achizitie al unei participatii minoritare in televiziunea care inregistreaza in prezent cel mai mare succes in Albania a fost semnat la Tirana dupa negocieri intense. Partile au convenit sa nu dezvaluie pretul acestei achizitii care permite WAZ sa-si extinda aria afacerilor.

Grupul Media WAZ a monitorizat piata media albaneza vreme de un an. « Participatia noastra la Vizion+ se incadreaza foarte bine in strategia noastra pentru sud-estul Europei. Albania este o piata cu o crestere deosebit de rapida si cu un potential ridicat, care trebuie exploatat. In acelasi timp, aceasta achizitie pe piata TV albaneza subliniaza inca o data strategia noastra de extindere a diversitatii media a grupului WAZ », a afirmat dr. Stephan Holthoff-Pförtner, reprezentant-sef al familiei Funke. Citeşte tot articolul

Cuvinte-proteză
Radu Paraschivescu
Evenimentul zilei

Spaţiul public geme de oameni care vorbesc mult şi nu spun nimic. Unii sunt fascinaţi de propria inteligenţă, alţii nu suportă să nu se audă. Există şi categoria celor chemaţi să se pronunţe pe orice temă, de la motopompe la inflaţie, de la balenele ucigaşe la acupunctură şi de la politică la badminton. Pe aceşti pretutindenari ai arenei publice n-o să-i vedeţi niciodată declinând invitaţia de a-şi da cu părerea sau spunând „nu ştiu“. Vor cuvânta întotdeauna cu aplomb şi hotărâre, fără să-i intereseze ridicolul în care cad, convinşi că falsa lor omniscienţă e indispensabilă celor care-i ascultă.

Dezinvoltura fără conţinut nu e singura trăsătură pe care-o are acest sindicat al limbuţilor. I se adaugă dependenţa de anumite cuvinte sau expresii de care guralivii cu microfon nu se pot despărţi nici în ruptul capului. Primul loc pe listă aparţine, fără îndoială, cuvântului „practic“, rostit cu o arcuire studiată a sprâncenelor şi cu o gimnastică elegantă a buzelor. Citeşte tot articolul

Războiul lui Sarkozy cu televiziunea publică franceză
Cotidianul

Nervii preşedintelui francez au cedat încă o dată pe platoul unei televiziuni. Fragmentul video, nedifuzat de France 3, a devenit un hit pe Internet. aparile publice ale presedintelui Sarkozy au adunat milioane de vizualizari pe Internet. Sursa:ters Prezent luni seară în cadrul emisiunii „19/20“ de pe France 3 pentru a cuvânta despre proaspăta preşedinţie a Franţei în cadrul Uniunii Europene, Nicolas Sarkozy a continuat războiul personal cu serviciul public de televiziune pe care doreşte cu tot dinadinsul să-l reformeze.

Vizibil deranjat de protestele angajaţilor France Télévisions faţă de planurile sale de a numi personal capul serviciului public, şeful de la Élysée s-a răstit la un tehnician care îi instala microfonul şi care nu i-a întors salutul. Citeşte tot articolul