Revista Presei CNA, 3 Decembrie 2008

03.12.2008


envoyer l'article par mail title=

REZULTAT CNA a avut mult de lucru 15 amenzi şi 114 somaţii, bilanţul unei luni de campanie
de Diana POPESCU
GANDUL

Antena 3, campioană la sancţiuni printre televiziuni

ÃŽn vreme ce candidaÅ£ii au deraiat în fel ÅŸi chip în campanie, radiourile ÅŸi televiziunile s-au comportat cât se poate de normal. Cel puÅ£in aÅŸa rezultă din bilanÅ£ul făcut de Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului. „130 de posturi de televiziune ÅŸi 216 radiouri au acoperit mediatic campania, aÅŸa că la scara întregii Românii, în toate regiunile, populaÅ£ia a fost la curent cu ceece s-a întâmplat în ultima lună. ÃŽn general, radiodifuzorii s-au plasat în parametrii legali”, dă verdictul Răsvan Popescu, preÅŸedintele CNA. CiteÅŸte tot articolul

Alegerile, sub lupa publicitarilor
Iulia Bunea
ADEVĂRUL

Oamenii de creaţie au adus critici dure la adresa campaniilor electorale ale candidaţilor pentru Parlament. Lipsa de informare a electoratului cu privire la sistemul de vot, loviturile sub centură şi făţărnicia oamenilor politici au fost criticate de experţii în comunicare.

Campania pentru alegerile uninominale pentru Parlament din acest an s-a dus pe toate fronturile : tv, presa scrisă, panotaj ÅŸi internet. ExperÅ£ii în comunicare nu s-au arătat prea încântaÅ£i de prestaÅ£ia partidelor din acest an.

Specialiştii susţin că cel mai mult s-a resimţit nevoia unei informări a populaţiei cu privire la modificarea sistemului de vot. Citeşte tot articolul

RATING / Pro Tv, lider de audienţă de Ziua Naţională
de Diana POPESCU
GANDUL

3 milioane de români a adunat minutul de aur al ştirilor

De 1 Decembrie, românii au sărbătorit la Pro Tv ziua României ÅŸi 13 ani de existenţă a postului. Pe parcursul întregii zile, programele speciale de la Pro Tv au dominat topul audienÅ£elor. Astfel, în intervalul orar 02.00 (1.12.2008) - 01.59 (2.12.2008) postul a fost lider de piaţă, pe publicul comercial, cu o audienţă medie de 4,3 puncte ÅŸi 21,4 % cota de piaţă. Valorile au fost duble faţă de cele obÅ£inute de principalul competitor, Antena 1, care a adunat 2,3 puncte de rating ÅŸi 11,4 procente din cota de piaţă. CiteÅŸte tot articolul

Ştirile Pro TV şi meciul Steaua-Unirea Urziceni, cele mai urmărite programe de 1 Decembrie
PetriÅŸor Obae
Pagina de Media

Ştirile Pro TV au fost cel mai urmărit program de 1 decembrie (ziua în care postul a împlinit 13 ani), cu peste 1,3 milioane de telespectatori în mediul urban.

Microbiştii au stat pe TV de Ziua Naţională, astfel că meciul difuzat de Antena 1 a avut o medie de peste un milion de telespectatori. Următoarele poziţii revin divertismentului, cu serialul Regina şi filmul Spider Man 2.

Românii au aşteptat de 1 Decembrie rezultatele alegerilor de duminică, astfel că în topul primelor 20 de programe au intrat mai multe ediţii ale ştirilor difuzate de Realitatea TV. Citeşte tot articolul

TVR amână licitaţia pentru vânzarea publicităţii după o contestaţie a CLIR Media
PetriÅŸor Obae
Pagina de Media

Licitaţia publică pentru alegerea unei regii de publicitate pentru canalele TVR a fost anulată de Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, ca urmare a unei sesizări a companiei CLIR Media. În aceste condiţii, este posibilă prelungirea cu trei luni a contractului cu Splendid Media, care expiră la sfârşitul anului.

Regia de publicitate CLIR Media (care vinde, printre altele, spaţiul publicitar al Antenei 1, al Antenei 3 şi al Radiodifuziunii) a contestat caietul de sarcini al licitaţiei. Mai precis, clauzele care prevedeau că participanţii la licitaţie nu trebuie să aibă în portofoliu un post concurent şi că trebuie să asigure, prin contract, un venit minim. Alexandru Sassu a declarar pentru paginademedia.ro că TVR nu doreşte să renunţe la aceste clauze. Citeşte tot articolul

Trăiască mămăliguÅ£a PRO TV !
Alin Ionescu
COTIDIANUL

Iată, am trecut ÅŸi peste aceste alegeri ÅŸi, aÅŸa cum se putea estima lejer, ne vom « delecta » cu consecinÅ£ele rezultatelor scrutinului până după Revelion.

Mi se pare mai important din punct de vedere televizionistic că, pe 1 decembrie, PRO TV a împlinit 13 ani de viaţă media, ocazie cu care a lansat un videoclip aniversar în care vedetele sale au dansat pe ritmurile rock ale lui Bănică jr. şi au cântat pe versuri de Busu. Tema principală a fost o imensă mămăligă naţională, care se întindea peste întreaga lume, din Paris până-n NY, ca un simbol al unei românităţi cuceritoare. Într-adevăr, la cât mălai a făcut dl Sârbu cu PRO TV, e firesc să-i iasă ditamai mămăliga. Citeşte tot articolul

AUDIENŢE TV / Sinteza Zilei, cea mai urmărită
JURNALUL NATIONAL

Realizatorii de talk-show-uri şi invitaţii lor încearcă să le ofere telespectatorilor un portret-robot cât mai fidel al viitorului premier.

În plus, fiecare încearcă să ghicească cum se vor alia cele trei partide principale pentru a forma Guvernul. Totodată, toată lumea este curioasă care va fi reacţia preşedintelui în cazul în care PD-L rămâne în opoziţie şi ar trebui să numească în fruntea Guvernului un premier de la Alianţa PSD+PC sau PNL. Deşi subiectele sunt cam aceleaşi, cei mai mulţi telespectatori au preferat luni seară Sinteza Zilei, unde alături de Gâdea şi Cristoiu s-au mai aflat Victor Ciutacu şi Bogdan Teodorescu. Citeşte tot articolul

MONEY EXPRESS : Romania a devenit o piata-cheie pentru companiile straine de televiziune
BUSINESS STANDARD
2 Decembrie 2008

Compania Broadcasting Systems Europe (TBS, parte din gigantul mondial Time Warner), vede partea buna a crizei economice si estimeaza o crestere de 10-15% a incasarilor din publicitate pe piata din Romania, spune Colin Mcleod, managing director al NBC Universal in Europa Centrala si de Est (ECE), companie care detine canale precum Hallmark si Movies 24. CiteÅŸte tot articolul

Drepturile TV din Bundesliga au ajuns la un miliard de euro
GARDIANUL

Recesiunea nu a lovit chiar toate campionatele de fotbal din Europa. Chiar daca nu este cea mai spectaculoasa competitie, Bundesliga este de departe cea mai bine organizata. Fara sa reduca deloc cheltuielile, cluburile din Germania au gasit o portita pentru a trai pe picior mare si in urmatorii ani. Bundesliga, campionatul care are cea mai profitabila echipa din lume, pe Bayern München, a semnat un contract urias de televizare cu Premiere. Citeşte tot articolul

« E cu mortăciuni ? »
Cezar PAUL-BĂDESCU
DILEMA VECHE

Cum se anunţă un accident, aceasta este prima întrebare care se aude în redacÅ£iile de ÅŸtiri ale televiziunilor. Un accident cu mortăciuni este unul cu victime omeneÅŸti. Dacă nu e cu mortăciuni, povestea nu mai are nici un haz ÅŸi lumea se dezumflă. De curînd, unei reportere care transmitea înfrigurată de la faÅ£a locului i-a ÅŸi scăpat porumbelul pe gură : „Din nefericire, nu sînt victime omeneÅŸti“. O asemenea gafă a fost dată, desigur, la Cronica cîrcotaÅŸilor : deÅŸi lumea de la ÅŸtirile TV gîndeÅŸte aÅŸa, lucrul acesta nu trebuie spus. Momentele unice de satisfacÅ£ie la aflarea veÅŸtii că a mai murit cineva trebuie să rămînă între pereÅ£ii redacÅ£iilor, ca orice moment de intimitate. CiteÅŸte tot articolul

« ÃŽncerc să iau distanţă faţă de subiectele politice »
interviu cu Marian VOICU
DILEMA VECHE

Lucrează în televiziune (TVR) ÅŸi la radio (Europa FM). ÃŽn 2003, a realizat o serie de ÅŸase documentare numită Românii din Siberia ÅŸi a continuat cu reportaje din Sudan, CroaÅ£ia, Finlanda, FranÅ£a, Marea Britanie, Irlanda, Canada, Japonia, Mauritania, Maroc, Senegal. Marian Voicu a cîştigat premiul pentru talk-show acordat de Clubul Român de Presă (în 2006), premiul Jean-Louis Calderon din partea APTR (în 2007 ÅŸi 2003), premiul Televest pentru curaj ÅŸi conduită jurnalistică (în 2001), premiul APTR pentru documentar social-politic (în 2000) ÅŸi Marele Premiu al AsociaÅ£iei ProfesioniÅŸtilor de Televiziune din România (în 1998). ÃŽn noiembrie 2008, a fost recompensat cu un premiu de Excelenţă pentru Jurnalism European (decernat de Casa Europei EUROlink), pentru talk-show-urile sale difuzate la Europa FM. CiteÅŸte tot articolul

Trampele - 3 decembrie 2008
ACADEMIA CAÅ¢AVENCU

★ Scena muzicală din România nu avea cum să fie completă fără un Nelu. Avînd deja doi Stratani de succes, care cîntă acelaÅŸi lucru, era evident că trebuia să vină ÅŸi al treilea. AÅŸadar, iată-l pe Nelu Stratan, fra-su lu’ Pavel ÅŸi unchieÅŸu’ lu’ Cleopatra, care cîntă ÅŸi el, săracu’, tot acelaÅŸi lucru, tot cu acelaÅŸi accent, tot cu chitara aia, tot cu acelaÅŸi autotune (corector electronic de tonalitate, pentru ăia care falsează). Măcar de-ar cînta naibii toÅ£i trei împreună, să nu aud aceeaÅŸi piesă de trei ori. Oare a mai rămas cineva în Republica Moldova sau a plecat chiar toată lumea să se facă O-Zone ?

★ Recunosc că am o alergie incontrolabilă la autorităţile militare. Dacă aÅŸ avea 60 de metri înălÅ£ime ÅŸi gheare, m-aÅŸ repezi în jandarmi, SPP-iÅŸti ÅŸi unii militari înainte să zică „Alo, NATO ?“ ÅŸi le-aÅŸ suge creierele mici. Poate că m-am trezit un pic mai prost dispus, poate mă deprimă ceaÅ£a asta sau poate o fi de la transmisiunea lui Adelin PetriÅŸor de la parada de 1 Decembrie – m-am cutremurat la declaraÅ£iile liderilor militari. Nene, dacă ăştia se ocupă de apărarea ţării, io fug. La ce nivel de inteligenţă reieÅŸea din discurs, cînd o fi război, cred că ne sinucidem din greÅŸeală înainte să ne atace cineva ca să ne ia ceasurile. CiteÅŸte tot articolul

India ÅŸi terorismul Islamic
CHRISTIAN MITITELU
EVENIMENTUL ZILEI

Atacul de la Mumbai arată, încă o dată, că India este confruntată cu terorismul islamic, atât din afară, cât şi din interior. Din afară, pentru că, la prima vedere, avem de-a face cu o operaţiune minuţios pregătită şi executată cu sânge rece de un grup care ar proveni din Pakistan.

Mumbai (fostul Bombay) este vitrina noii Indii : capitala financiară a unei ţări care se pregăteÅŸte să se aÅŸeze la masa celor mari, metropolă cu 18 milioane de locuitori, simbol al capitalismului asiatic ÅŸi al globalizării. Un New York ÅŸi un Holywood indian, laolaltă, în care afluenÅ£a coexistă cu sărăcia. OraÅŸ deschis lumii, situat pe o peninsulă, Mumbai a devenit o Å£intă prea uÅŸoară a teroriÅŸtilor veniÅ£i pe mare. CiteÅŸte tot articolul