Revista Presei CNA, 3 Decembrie 2008

03.12.2008


envoyer l'article par mail title=

REZULTAT CNA a avut mult de lucru 15 amenzi şi 114 somaţii, bilanţul unei luni de campanie
de Diana POPESCU
GANDUL

Antena 3, campioană la sancţiuni printre televiziuni

În vreme ce candidaţii au deraiat în fel şi chip în campanie, radiourile şi televiziunile s-au comportat cât se poate de normal. Cel puţin aşa rezultă din bilanţul făcut de Consiliul Naţional al Audiovizualului. „130 de posturi de televiziune şi 216 radiouri au acoperit mediatic campania, aşa că la scara întregii Românii, în toate regiunile, populaţia a fost la curent cu ceece s-a întâmplat în ultima lună. În general, radiodifuzorii s-au plasat în parametrii legali”, dă verdictul Răsvan Popescu, preşedintele CNA. Citeşte tot articolul

Alegerile, sub lupa publicitarilor
Iulia Bunea
ADEVĂRUL

Oamenii de creaţie au adus critici dure la adresa campaniilor electorale ale candidaţilor pentru Parlament. Lipsa de informare a electoratului cu privire la sistemul de vot, loviturile sub centură şi făţărnicia oamenilor politici au fost criticate de experţii în comunicare.

Campania pentru alegerile uninominale pentru Parlament din acest an s-a dus pe toate fronturile : tv, presa scrisă, panotaj şi internet. Experţii în comunicare nu s-au arătat prea încântaţi de prestaţia partidelor din acest an.

Specialiştii susţin că cel mai mult s-a resimţit nevoia unei informări a populaţiei cu privire la modificarea sistemului de vot. Citeşte tot articolul

RATING / Pro Tv, lider de audienţă de Ziua Naţională
de Diana POPESCU
GANDUL

3 milioane de români a adunat minutul de aur al ştirilor

De 1 Decembrie, românii au sărbătorit la Pro Tv ziua României şi 13 ani de existenţă a postului. Pe parcursul întregii zile, programele speciale de la Pro Tv au dominat topul audienţelor. Astfel, în intervalul orar 02.00 (1.12.2008) - 01.59 (2.12.2008) postul a fost lider de piaţă, pe publicul comercial, cu o audienţă medie de 4,3 puncte şi 21,4 % cota de piaţă. Valorile au fost duble faţă de cele obţinute de principalul competitor, Antena 1, care a adunat 2,3 puncte de rating şi 11,4 procente din cota de piaţă. Citeşte tot articolul

Ştirile Pro TV şi meciul Steaua-Unirea Urziceni, cele mai urmărite programe de 1 Decembrie
Petrişor Obae
Pagina de Media

Ştirile Pro TV au fost cel mai urmărit program de 1 decembrie (ziua în care postul a împlinit 13 ani), cu peste 1,3 milioane de telespectatori în mediul urban.

Microbiştii au stat pe TV de Ziua Naţională, astfel că meciul difuzat de Antena 1 a avut o medie de peste un milion de telespectatori. Următoarele poziţii revin divertismentului, cu serialul Regina şi filmul Spider Man 2.

Românii au aşteptat de 1 Decembrie rezultatele alegerilor de duminică, astfel că în topul primelor 20 de programe au intrat mai multe ediţii ale ştirilor difuzate de Realitatea TV. Citeşte tot articolul

TVR amână licitaţia pentru vânzarea publicităţii după o contestaţie a CLIR Media
Petrişor Obae
Pagina de Media

Licitaţia publică pentru alegerea unei regii de publicitate pentru canalele TVR a fost anulată de Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, ca urmare a unei sesizări a companiei CLIR Media. În aceste condiţii, este posibilă prelungirea cu trei luni a contractului cu Splendid Media, care expiră la sfârşitul anului.

Regia de publicitate CLIR Media (care vinde, printre altele, spaţiul publicitar al Antenei 1, al Antenei 3 şi al Radiodifuziunii) a contestat caietul de sarcini al licitaţiei. Mai precis, clauzele care prevedeau că participanţii la licitaţie nu trebuie să aibă în portofoliu un post concurent şi că trebuie să asigure, prin contract, un venit minim. Alexandru Sassu a declarar pentru paginademedia.ro că TVR nu doreşte să renunţe la aceste clauze. Citeşte tot articolul

Trăiască mămăliguţa PRO TV !
Alin Ionescu
COTIDIANUL

Iată, am trecut şi peste aceste alegeri şi, aşa cum se putea estima lejer, ne vom « delecta » cu consecinţele rezultatelor scrutinului până după Revelion.

Mi se pare mai important din punct de vedere televizionistic că, pe 1 decembrie, PRO TV a împlinit 13 ani de viaţă media, ocazie cu care a lansat un videoclip aniversar în care vedetele sale au dansat pe ritmurile rock ale lui Bănică jr. şi au cântat pe versuri de Busu. Tema principală a fost o imensă mămăligă naţională, care se întindea peste întreaga lume, din Paris până-n NY, ca un simbol al unei românităţi cuceritoare. Într-adevăr, la cât mălai a făcut dl Sârbu cu PRO TV, e firesc să-i iasă ditamai mămăliga. Citeşte tot articolul

AUDIENŢE TV / Sinteza Zilei, cea mai urmărită
JURNALUL NATIONAL

Realizatorii de talk-show-uri şi invitaţii lor încearcă să le ofere telespectatorilor un portret-robot cât mai fidel al viitorului premier.

În plus, fiecare încearcă să ghicească cum se vor alia cele trei partide principale pentru a forma Guvernul. Totodată, toată lumea este curioasă care va fi reacţia preşedintelui în cazul în care PD-L rămâne în opoziţie şi ar trebui să numească în fruntea Guvernului un premier de la Alianţa PSD+PC sau PNL. Deşi subiectele sunt cam aceleaşi, cei mai mulţi telespectatori au preferat luni seară Sinteza Zilei, unde alături de Gâdea şi Cristoiu s-au mai aflat Victor Ciutacu şi Bogdan Teodorescu. Citeşte tot articolul

MONEY EXPRESS : Romania a devenit o piata-cheie pentru companiile straine de televiziune
BUSINESS STANDARD
2 Decembrie 2008

Compania Broadcasting Systems Europe (TBS, parte din gigantul mondial Time Warner), vede partea buna a crizei economice si estimeaza o crestere de 10-15% a incasarilor din publicitate pe piata din Romania, spune Colin Mcleod, managing director al NBC Universal in Europa Centrala si de Est (ECE), companie care detine canale precum Hallmark si Movies 24. Citeşte tot articolul

Drepturile TV din Bundesliga au ajuns la un miliard de euro
GARDIANUL

Recesiunea nu a lovit chiar toate campionatele de fotbal din Europa. Chiar daca nu este cea mai spectaculoasa competitie, Bundesliga este de departe cea mai bine organizata. Fara sa reduca deloc cheltuielile, cluburile din Germania au gasit o portita pentru a trai pe picior mare si in urmatorii ani. Bundesliga, campionatul care are cea mai profitabila echipa din lume, pe Bayern München, a semnat un contract urias de televizare cu Premiere. Citeşte tot articolul

« E cu mortăciuni ? »
Cezar PAUL-BĂDESCU
DILEMA VECHE

Cum se anunţă un accident, aceasta este prima întrebare care se aude în redacţiile de ştiri ale televiziunilor. Un accident cu mortăciuni este unul cu victime omeneşti. Dacă nu e cu mortăciuni, povestea nu mai are nici un haz şi lumea se dezumflă. De curînd, unei reportere care transmitea înfrigurată de la faţa locului i-a şi scăpat porumbelul pe gură : „Din nefericire, nu sînt victime omeneşti“. O asemenea gafă a fost dată, desigur, la Cronica cîrcotaşilor : deşi lumea de la ştirile TV gîndeşte aşa, lucrul acesta nu trebuie spus. Momentele unice de satisfacţie la aflarea veştii că a mai murit cineva trebuie să rămînă între pereţii redacţiilor, ca orice moment de intimitate. Citeşte tot articolul

« Încerc să iau distanţă faţă de subiectele politice »
interviu cu Marian VOICU
DILEMA VECHE

Lucrează în televiziune (TVR) şi la radio (Europa FM). În 2003, a realizat o serie de şase documentare numită Românii din Siberia şi a continuat cu reportaje din Sudan, Croaţia, Finlanda, Franţa, Marea Britanie, Irlanda, Canada, Japonia, Mauritania, Maroc, Senegal. Marian Voicu a cîştigat premiul pentru talk-show acordat de Clubul Român de Presă (în 2006), premiul Jean-Louis Calderon din partea APTR (în 2007 şi 2003), premiul Televest pentru curaj şi conduită jurnalistică (în 2001), premiul APTR pentru documentar social-politic (în 2000) şi Marele Premiu al Asociaţiei Profesioniştilor de Televiziune din România (în 1998). În noiembrie 2008, a fost recompensat cu un premiu de Excelenţă pentru Jurnalism European (decernat de Casa Europei EUROlink), pentru talk-show-urile sale difuzate la Europa FM. Citeşte tot articolul

Trampele - 3 decembrie 2008
ACADEMIA CAŢAVENCU

★ Scena muzicală din România nu avea cum să fie completă fără un Nelu. Avînd deja doi Stratani de succes, care cîntă acelaşi lucru, era evident că trebuia să vină şi al treilea. Aşadar, iată-l pe Nelu Stratan, fra-su lu’ Pavel şi unchieşu’ lu’ Cleopatra, care cîntă şi el, săracu’, tot acelaşi lucru, tot cu acelaşi accent, tot cu chitara aia, tot cu acelaşi autotune (corector electronic de tonalitate, pentru ăia care falsează). Măcar de-ar cînta naibii toţi trei împreună, să nu aud aceeaşi piesă de trei ori. Oare a mai rămas cineva în Republica Moldova sau a plecat chiar toată lumea să se facă O-Zone ?

★ Recunosc că am o alergie incontrolabilă la autorităţile militare. Dacă aş avea 60 de metri înălţime şi gheare, m-aş repezi în jandarmi, SPP-işti şi unii militari înainte să zică „Alo, NATO ?“ şi le-aş suge creierele mici. Poate că m-am trezit un pic mai prost dispus, poate mă deprimă ceaţa asta sau poate o fi de la transmisiunea lui Adelin Petrişor de la parada de 1 Decembrie – m-am cutremurat la declaraţiile liderilor militari. Nene, dacă ăştia se ocupă de apărarea ţării, io fug. La ce nivel de inteligenţă reieşea din discurs, cînd o fi război, cred că ne sinucidem din greşeală înainte să ne atace cineva ca să ne ia ceasurile. Citeşte tot articolul

India şi terorismul Islamic
CHRISTIAN MITITELU
EVENIMENTUL ZILEI

Atacul de la Mumbai arată, încă o dată, că India este confruntată cu terorismul islamic, atât din afară, cât şi din interior. Din afară, pentru că, la prima vedere, avem de-a face cu o operaţiune minuţios pregătită şi executată cu sânge rece de un grup care ar proveni din Pakistan.

Mumbai (fostul Bombay) este vitrina noii Indii : capitala financiară a unei ţări care se pregăteşte să se aşeze la masa celor mari, metropolă cu 18 milioane de locuitori, simbol al capitalismului asiatic şi al globalizării. Un New York şi un Holywood indian, laolaltă, în care afluenţa coexistă cu sărăcia. Oraş deschis lumii, situat pe o peninsulă, Mumbai a devenit o ţintă prea uşoară a teroriştilor veniţi pe mare. Citeşte tot articolul