Revista Presei CNA, 3 Decembrie 2008
03.12.2008

REZULTAT CNA a avut mult de lucru
15 amenzi şi 114 somaţii, bilanţul unei luni de campanie
de Diana POPESCU
GANDUL
Antena 3, campioană la sancţiuni printre televiziuni
ÃŽn vreme ce candidaÅ£ii au deraiat în fel ÅŸi chip în campanie, radiourile ÅŸi televiziunile s-au comportat cât se poate de normal. Cel puÅ£in aÅŸa rezultă din bilanÅ£ul făcut de Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului. „130 de posturi de televiziune ÅŸi 216 radiouri au acoperit mediatic campania, aÅŸa că la scara întregii Românii, în toate regiunile, populaÅ£ia a fost la curent cu ceece s-a întâmplat în ultima lună. ÃŽn general, radiodifuzorii s-au plasat în parametrii legali”, dă verdictul Răsvan Popescu, preÅŸedintele CNA. CiteÅŸte tot articolul
Alegerile, sub lupa publicitarilor
Iulia Bunea
ADEVĂRUL
Oamenii de creaţie au adus critici dure la adresa campaniilor electorale ale candidaţilor pentru Parlament. Lipsa de informare a electoratului cu privire la sistemul de vot, loviturile sub centură şi făţărnicia oamenilor politici au fost criticate de experţii în comunicare.
Campania pentru alegerile uninominale pentru Parlament din acest an s-a dus pe toate fronturile : tv, presa scrisă, panotaj şi internet. Experţii în comunicare nu s-au arătat prea încântaţi de prestaţia partidelor din acest an.
Specialiştii susţin că cel mai mult s-a resimţit nevoia unei informări a populaţiei cu privire la modificarea sistemului de vot. Citeşte tot articolul
RATING / Pro Tv, lider de audienţă de Ziua Naţională
de Diana POPESCU
GANDUL
3 milioane de români a adunat minutul de aur al ştirilor
De 1 Decembrie, românii au sărbătorit la Pro Tv ziua României şi 13 ani de existenţă a postului. Pe parcursul întregii zile, programele speciale de la Pro Tv au dominat topul audienţelor. Astfel, în intervalul orar 02.00 (1.12.2008) - 01.59 (2.12.2008) postul a fost lider de piaţă, pe publicul comercial, cu o audienţă medie de 4,3 puncte şi 21,4 % cota de piaţă. Valorile au fost duble faţă de cele obţinute de principalul competitor, Antena 1, care a adunat 2,3 puncte de rating şi 11,4 procente din cota de piaţă. Citeşte tot articolul
Ştirile Pro TV şi meciul Steaua-Unirea Urziceni, cele mai urmărite programe de 1 Decembrie
PetriÅŸor Obae
Pagina de Media
Ştirile Pro TV au fost cel mai urmărit program de 1 decembrie (ziua în care postul a împlinit 13 ani), cu peste 1,3 milioane de telespectatori în mediul urban.
Microbiştii au stat pe TV de Ziua Naţională, astfel că meciul difuzat de Antena 1 a avut o medie de peste un milion de telespectatori. Următoarele poziţii revin divertismentului, cu serialul Regina şi filmul Spider Man 2.
Românii au aşteptat de 1 Decembrie rezultatele alegerilor de duminică, astfel că în topul primelor 20 de programe au intrat mai multe ediţii ale ştirilor difuzate de Realitatea TV. Citeşte tot articolul
TVR amână licitaţia pentru vânzarea publicităţii după o contestaţie a CLIR Media
PetriÅŸor Obae
Pagina de Media
Licitaţia publică pentru alegerea unei regii de publicitate pentru canalele TVR a fost anulată de Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, ca urmare a unei sesizări a companiei CLIR Media. În aceste condiţii, este posibilă prelungirea cu trei luni a contractului cu Splendid Media, care expiră la sfârşitul anului.
Regia de publicitate CLIR Media (care vinde, printre altele, spaţiul publicitar al Antenei 1, al Antenei 3 şi al Radiodifuziunii) a contestat caietul de sarcini al licitaţiei. Mai precis, clauzele care prevedeau că participanţii la licitaţie nu trebuie să aibă în portofoliu un post concurent şi că trebuie să asigure, prin contract, un venit minim. Alexandru Sassu a declarar pentru paginademedia.ro că TVR nu doreşte să renunţe la aceste clauze. Citeşte tot articolul
Trăiască mămăliguţa PRO TV !
Alin Ionescu
COTIDIANUL
Iată, am trecut ÅŸi peste aceste alegeri ÅŸi, aÅŸa cum se putea estima lejer, ne vom « delecta » cu consecinÅ£ele rezultatelor scrutinului până după Revelion.
Mi se pare mai important din punct de vedere televizionistic că, pe 1 decembrie, PRO TV a împlinit 13 ani de viaţă media, ocazie cu care a lansat un videoclip aniversar în care vedetele sale au dansat pe ritmurile rock ale lui Bănică jr. şi au cântat pe versuri de Busu. Tema principală a fost o imensă mămăligă naţională, care se întindea peste întreaga lume, din Paris până-n NY, ca un simbol al unei românităţi cuceritoare. Într-adevăr, la cât mălai a făcut dl Sârbu cu PRO TV, e firesc să-i iasă ditamai mămăliga. Citeşte tot articolul
AUDIENŢE TV / Sinteza Zilei, cea mai urmărită
JURNALUL NATIONAL
Realizatorii de talk-show-uri şi invitaţii lor încearcă să le ofere telespectatorilor un portret-robot cât mai fidel al viitorului premier.
În plus, fiecare încearcă să ghicească cum se vor alia cele trei partide principale pentru a forma Guvernul. Totodată, toată lumea este curioasă care va fi reacţia preşedintelui în cazul în care PD-L rămâne în opoziţie şi ar trebui să numească în fruntea Guvernului un premier de la Alianţa PSD+PC sau PNL. Deşi subiectele sunt cam aceleaşi, cei mai mulţi telespectatori au preferat luni seară Sinteza Zilei, unde alături de Gâdea şi Cristoiu s-au mai aflat Victor Ciutacu şi Bogdan Teodorescu. Citeşte tot articolul
MONEY EXPRESS : Romania a devenit o piata-cheie pentru companiile straine de televiziune
BUSINESS STANDARD
2 Decembrie 2008
Compania Broadcasting Systems Europe (TBS, parte din gigantul mondial Time Warner), vede partea buna a crizei economice si estimeaza o crestere de 10-15% a incasarilor din publicitate pe piata din Romania, spune Colin Mcleod, managing director al NBC Universal in Europa Centrala si de Est (ECE), companie care detine canale precum Hallmark si Movies 24. CiteÅŸte tot articolul
Drepturile TV din Bundesliga au ajuns la un miliard de euro
GARDIANUL
Recesiunea nu a lovit chiar toate campionatele de fotbal din Europa. Chiar daca nu este cea mai spectaculoasa competitie, Bundesliga este de departe cea mai bine organizata. Fara sa reduca deloc cheltuielile, cluburile din Germania au gasit o portita pentru a trai pe picior mare si in urmatorii ani. Bundesliga, campionatul care are cea mai profitabila echipa din lume, pe Bayern München, a semnat un contract urias de televizare cu Premiere. Citeşte tot articolul
« E cu mortăciuni ? »
Cezar PAUL-BĂDESCU
DILEMA VECHE
Cum se anunţă un accident, aceasta este prima întrebare care se aude în redacÅ£iile de ÅŸtiri ale televiziunilor. Un accident cu mortăciuni este unul cu victime omeneÅŸti. Dacă nu e cu mortăciuni, povestea nu mai are nici un haz ÅŸi lumea se dezumflă. De curînd, unei reportere care transmitea înfrigurată de la faÅ£a locului i-a ÅŸi scăpat porumbelul pe gură : „Din nefericire, nu sînt victime omeneÅŸti“. O asemenea gafă a fost dată, desigur, la Cronica cîrcotaÅŸilor : deÅŸi lumea de la ÅŸtirile TV gîndeÅŸte aÅŸa, lucrul acesta nu trebuie spus. Momentele unice de satisfacÅ£ie la aflarea veÅŸtii că a mai murit cineva trebuie să rămînă între pereÅ£ii redacÅ£iilor, ca orice moment de intimitate. CiteÅŸte tot articolul
« ÃŽncerc să iau distanţă faţă de subiectele politice »
interviu cu Marian VOICU
DILEMA VECHE
Lucrează în televiziune (TVR) şi la radio (Europa FM). În 2003, a realizat o serie de şase documentare numită Românii din Siberia şi a continuat cu reportaje din Sudan, Croaţia, Finlanda, Franţa, Marea Britanie, Irlanda, Canada, Japonia, Mauritania, Maroc, Senegal. Marian Voicu a cîştigat premiul pentru talk-show acordat de Clubul Român de Presă (în 2006), premiul Jean-Louis Calderon din partea APTR (în 2007 şi 2003), premiul Televest pentru curaj şi conduită jurnalistică (în 2001), premiul APTR pentru documentar social-politic (în 2000) şi Marele Premiu al Asociaţiei Profesioniştilor de Televiziune din România (în 1998). În noiembrie 2008, a fost recompensat cu un premiu de Excelenţă pentru Jurnalism European (decernat de Casa Europei EUROlink), pentru talk-show-urile sale difuzate la Europa FM. Citeşte tot articolul
Trampele - 3 decembrie 2008
ACADEMIA CAÅ¢AVENCU
★ Scena muzicală din România nu avea cum să fie completă fără un Nelu. Avînd deja doi Stratani de succes, care cîntă acelaşi lucru, era evident că trebuia să vină şi al treilea. Aşadar, iată-l pe Nelu Stratan, fra-su lu’ Pavel şi unchieşu’ lu’ Cleopatra, care cîntă şi el, săracu’, tot acelaşi lucru, tot cu acelaşi accent, tot cu chitara aia, tot cu acelaşi autotune (corector electronic de tonalitate, pentru ăia care falsează). Măcar de-ar cînta naibii toţi trei împreună, să nu aud aceeaşi piesă de trei ori. Oare a mai rămas cineva în Republica Moldova sau a plecat chiar toată lumea să se facă O-Zone ?
★ Recunosc că am o alergie incontrolabilă la autorităţile militare. Dacă aÅŸ avea 60 de metri înălÅ£ime ÅŸi gheare, m-aÅŸ repezi în jandarmi, SPP-iÅŸti ÅŸi unii militari înainte să zică „Alo, NATO ?“ ÅŸi le-aÅŸ suge creierele mici. Poate că m-am trezit un pic mai prost dispus, poate mă deprimă ceaÅ£a asta sau poate o fi de la transmisiunea lui Adelin PetriÅŸor de la parada de 1 Decembrie – m-am cutremurat la declaraÅ£iile liderilor militari. Nene, dacă ăştia se ocupă de apărarea ţării, io fug. La ce nivel de inteligenţă reieÅŸea din discurs, cînd o fi război, cred că ne sinucidem din greÅŸeală înainte să ne atace cineva ca să ne ia ceasurile. CiteÅŸte tot articolul
India ÅŸi terorismul Islamic
CHRISTIAN MITITELU
EVENIMENTUL ZILEI
Atacul de la Mumbai arată, încă o dată, că India este confruntată cu terorismul islamic, atât din afară, cât şi din interior. Din afară, pentru că, la prima vedere, avem de-a face cu o operaţiune minuţios pregătită şi executată cu sânge rece de un grup care ar proveni din Pakistan.
Mumbai (fostul Bombay) este vitrina noii Indii : capitala financiară a unei ţări care se pregăteşte să se aşeze la masa celor mari, metropolă cu 18 milioane de locuitori, simbol al capitalismului asiatic şi al globalizării. Un New York şi un Holywood indian, laolaltă, în care afluenţa coexistă cu sărăcia. Oraş deschis lumii, situat pe o peninsulă, Mumbai a devenit o ţintă prea uşoară a teroriştilor veniţi pe mare. Citeşte tot articolul