Revista Presei CNA, 29 mai 2008

29.05.2008


envoyer l'article par mail title=

Gala Premiilor Clubului Roman de Presa
de D.S.
HotNews.ro

Cea de-a noua editie a Galei Premiilor Clubului Roman de Presa a premiat cei mai buni jurnalisti ai momentului in cadrul unui spectacol desfasurat marti seara, la Circul Globus. Clubul Roman de Presa a acordat premii pentru cele 16 categorii la care s-au facut nominalizari si suplimentar 3 Mari Premii : Marele Premiu pentru Jurnalism de Agentie, Marele Premiu pentru Presa Scrisa si Marele Premiu pentru Radio. Pentru aceste premii nu a existat procedura de inscriere. Juriul a selectat, dintre materialele inscrise pentru premiile de mai sus castigatorii Marilor Premii.

In acest an juriile au hotarat sa nu se acorde premiul pentru talk-show tv, premiul pentru jurnalism online, premiul pentru jurnalism sportiv si premiul de excelenta pentru societati locale. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

www.tvr.ro - Premiile Clubului Român de Presă

Criza de audienta a emisiunilor electorale
Razvan Chiruta, Ada Dumitrescu
Romania libera

Interesul romanilor pentru dezbaterile politice televizate a fost foarte scazut in aceasta campanie electorala pentru alegerile locale.

 » Fie ca i-au avut printre invitati pe Sorin Oprescu, Cozmin Gusa, Cristian Diaconescu, Victor Blaga sau Traian Basescu, emisiunile de profil au atras cu greu public in fata micului ecran.

 » Telenovela « Inima de tigan », de la Acasa TV, aduna in schimb si de zece ori mai multi telespectatori decat programe precum « Meciul serii », de pe Realitatea TV, sau « Sinteza zilei », pe Antena 3.

Emisiunile electorale si dezbaterile politice difuzate de televiziunile nationale in campania pentru alegerile locale nu trezesc interesul prea multor romani. Daca, de exemplu, telenovela « Inima de tigan », difuzata de postul Acasa TV, aduna si 13-14 puncte de rating la nivel national, adica circa doua milioane de telespectatori, talk-show-urile politice strang in cele mai fericite cazuri peste 200.000 de privitori. Citeşte tot articolul

TVR va transmite în sistem HD partidele României la Euro 2008
Media Expres

TVR va transmite în sistem High Definition (HD) partidele României la Campionatul European de Fotbal 2008 şi fazele finale ale competiţiei, în total zece meciuri, potrivit unui comunicat difuzat de televiziunea publică.

Telespectatorii vor putea recepţiona transmisiile digitale de înaltă definiţie pe noul canal TVR HD, care îşi începe emisia pe 1 iunie 2008 şi va transmite experimental până la 31 decembrie 2008. Oferta de programe a TVR HD mai include transmisii şi de la alte importante evenimente sportive, cum ar fi Jocurile Olimpice 2008 de la Beijing, competiţia de rugby Turneul celor Şase Naţiuni şi Formula 1.

De asemenea, televiziunea publică va transmite în High Definition programe de divertisment („Gaming Ring”, „Yang”), edutainment („Zona IT”, „Generaţi@ HD”), documentare/docudramă („Zestrea Românilor”) şi filme artistice. Citeşte tot articolul

Mass-media au dreptul să spună minciuni
de Andreea Lupu
Adevarul

Valentin Stan, cunoscutul analist de la „Sinteza Zilei", susţine că presa poate deforma adevărul, pentru ca democraţia să fie salvată

Îl cunoşti. Valentin Stan este omul care, probabil, ţi-a smuls cele mai multe râsete şi cele mai multe înjurături. Te amuză stilul lui isteric, rupt parcă dintr-o tragicomedie.

Formez numărul de telefon, şi după trei ţârâituri îmi răspunde o voce de pisică leneşă. „Bună ziua, domnule Valentin Stan ! Vă sun să vă propun un interviu", îi spun pe nerăsuflate. „Domnişoară, eu nu dau interviuri, nu vreau să mă promovez în ziar.

Dar puteţi să veniţi la cursurile mele ca oricare dintre copilaşii de aici. Sunt profesorache pentru toată lumea, că tot mi-a dat nume CNA-ul". Un râs înţepător, aproape violent, îmi zgârie urechea. Vocea mieunată continuă : „Şi... mă bazez pe moralitatea dumneavoastră că nu veţi da nimic din ce vedeţi aici. Citeşte tot articolul

Politica dă bani pentru reclame doar cât Coca-Cola
Alexandra Badicioiu
Cotidianul

Anul electoral 2008 poate aduce un plus de 10 milioane de euro pe piaţa publicităţii din România, o sumă mică în opinia specialiştilor de la noi.

Influenţa UE nu se resimte încă în bugetele de publicitate din România, dar alegerile de anul acesta vor aduce un plus financiar, chiar dacă nu foarte semnificativ, cred publicitarii autohtoni, intervievaţi în ediţia a doua a AdRatingului realizat de agenţia de presă NewsIn. Publicaţia îşi propune să aducă, anual, o ierarhie a agenţiilor de publicitate, dar şi a celor mai cheltuitoare companii în promovare, plus trenduri ale industriei, prognozate pe anul în curs.

Cele mai generoase companii cu bugetele de publicitate pe anul trecut rămân giganţii obişnuiţi : Procter&Gamble, Unilever, Orange, Vodafone, Coca-Cola. Anul acesta însă li se va adăuga încă un spender, mai puţin comercial. Citeşte tot articolul

Promovarea medicamentelor a propulsat piaţa media în 2007, cu 10 milioane de euro, valoare netă
reporter Anca Zaharia/editor Iulian Leca
NewsIn

Investitiile nete în publicitate ale primilor cinci advertiseri din categoria « medicamente » s-au ridicat, în 2007, la peste 10 milioane de euro, potrivit clasamentului întocmit de NewsIn AdRating.

Valoarea brută a sumelor este însă mult mai mare. Astfel, pentru mai mult de 57.000 de reclame, pe TV, radio, în ziare sau reviste, cele cinci companii au cheltuit 98,6 milioane de euro.

În clasamentul realizat în funcţie de sumele brute investite în promovare conduc cei de la Walmark cu 33,4 milioane de euro, fiind urmaţi de Boots Healthcare cu 19,9 milioane de euro, Bazer cu aproape 16,4 milioane de euro, Pfizer cu aproximativ 14,7 milioane de euro şi Zentiva cu 14,3 milioane de euro.

Bugetul total brut de publicitate pentru medicamentele care se eliberează fără reţetă, OTC (over the counter), a crescut în 2007 cu 50 de procente faţă de anul precendent. Citeşte tot articolul

Cablistii nu vor mai fi obligati sa foloseasca reteaua Netcity
Cristina Boiangiu
Romania libera

Instanta a impus municipalitatii noi reguli in privinta proiectului Netcity.

 » Cablistii nu au scapat de obligatia de a-si introduce in subteran cablurile intinse pe stalpi.

 » S-a renuntat la termenul de doi ani care a fost stabilit anterior pentru coborarea cablurilor sub pamant.

Cablistii au scapat de obligatia de a-si da jos de pe stalpi cablurile si a le instala in subteran in reteaua de fibra optica a municipalitatii – Netcity. Decizia a fost luata de instanta, iar Primaria Capitalei va trebui sa schimbe regulile privind instalarea cablurilor. Consilierii generali vor discuta astazi doua proiecte de hotarari pentru amplasarea in subteran a echipamentelor si retelelor de comunicatii electronice si modificarea Planului Urbanistic General. Citeşte tot articolul

De ce fugărim femeile
Simona Tache
Cotidianul

Nu m-am mai uitat de mult la OTV, deci habar n-aveam pe ce culmi ale delirului a ajuns.

Prin urmare, nimerind, acum două zile, p-acolo, am rămas mască. Subiectul era „Răsturnare de situaţie în cazul spintecătoarelor de cadavre“, iar Dan Diaconescu purta o discuţie prin telefon cu „Enver, fratele fantomei“. Fantoma era din Medgidia şi tocmai ce trecuse pe la frate-său să-i ia ţigările şi banii din buzunar.

Ce tupeu ! Să fi fost eu Enver ăla, în loc s-o pârăsc la Diaconescu, aş fi chemat poliţia fantomelor s-o ancheteze pentru jaf. Altfel, mă întreb cine-o să mai apară la OTV după epuizarea acestei nişe. Extratereştri ? Citeşte tot articolul

Ghidul alegătorului turmentat
Horia Roman-Patapievici
Evenimentul zilei

PATAPIEVICI : « Constatam săptămâna trecută transformarea cetăţeanului, din protagonist activ al politicii, în spectator pasiv al ei. »

Politica-divertisment modifică statutul cetăţeanului şi deformează rolul politicului. Ea scoate la iveală un civus novus care amestecă şi ce e mai superficial în omul politic, şi ce e mai rău în spectator. Goana după adulare publică a politicianului întâlneşte setea de noutate aventuroasă a spectatorului : ambele îşi ţin isonul, fără a-şi da replica, ceea ce face ca politica să nu se mai bazeze pe convingeri politice, iar conştiinţa politică să nu se mai poată forma. Politicienii se supun logicii spectacolului pentru a-i supune pe cetăţeni logicii depolitizării. Pentru a fi asemenea regilor, adică politic iresponsabili, politicienii au nevoie de industria spectacolului (avidă de rating), de complicitatea realizatorilor (asigurată de interesele patronilor) şi de supunerea noastră la lipsa de memorie a divertismentului (asigurată de nivelul lamentabil de scăzut al exigenţelor noastre etice). De când patronii trusturilor media au descoperit cât de profitabil este să coabitezi cu toţi politicienii, au descoperit şi politicienii cât de util le este să îi îndepărteze pe cetăţeni de politică. Citeşte tot articolul

Documents joints