Revista Presei CNA, 29 ianuarie 2010

29.01.2010


envoyer l'article par mail title=

• ACTUALITATE

CNA schimba codul audiovizual : vor fi admise noi forme de publicitate
IQADS.RO

CNA a inceput anul 2010 cu ganduri mari. Primele masuri au in vedere schimbarea codului de reglementare a continutului audiovizual. Vechile dispozitii sunt imbunatatite pe alocuri, alteori doar nuantate sau chiar eliminate si inlocuite cu directii noi. Miza acestor ajustari este armonizarea prevedrilor codului cu Legea audiovizualului, adoptata in forma ei modificata in noiembrie 2009, precum si punerea in acord cu noile norme de factura europeana care au intrat in vigoare. Citeşte tot articolul

OTV, amendat pentru păcălirea publicului privind prezenţa lui Băsescu la « Dan Diaconescu Direct »
MEDIAFAX

CNA a amendat, joi, cu 15.000 lei postul OTV, pentru emisiunea « Dan Diaconescu Direct » din 25 ianuarie, în care au fost difuzate mai multe înregistrări cu Traian Băsescu, publicul fiind dezinformat că programul este în direct şi că Dan Diaconescu îl va întreba pe preşedinte despre flacăra violet.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, emisiunea « Dan Diaconescu Direct » difuzată pe data de 25 ianuarie 2010. Citeşte tot articolul

ŞMECHERIE AMENDATĂ : Ingineria OTV, care a dat drept în direct reluarea interviului cu Băsescu, a costat 15.000 de lei
Carmen Andronache
Pagina de Media

Şmecheria ieftină costă. În cazul de faţă 15.000 de lei. De ce ? Dan Diaconescu a vândut drept “Live” o reluare a interviului cu Traian Băsescu.

Manevra de luni seară a fost bine pregătită : telespectatorii erau îndrumaţi să trimită întrebări despre “flacăra violet“, deşi pe ecran rula o reluare. Nici măcar nu exista subiectul flăcării violet, întrucât interviul fusese realizat de Diaconescu înainte de declanşarea isteriei violete ! Citeşte tot articolul

OTV - amenda de 15.000 de lei pentru ca a pacalit publicul printr-un « direct » in reluare cu Basescu
de V.O.
HotNews.ro
Joi, 28 ianuarie 2010, 13:28 Economie | Media & Publicitate

CNA a aplicat, joi, o amenda de 15.000 de lei OTV pentru o emisiune de luni, 25 ianuarie, in care a difuzat fragmente din emisiunile Dan Diaconescu Direct cu Traian Basescu, realizate in timpul campaniei electorale si in 29 decembrie, prezentate insa cu titlul de « exclusiv », nu « in reluare ». Citeşte tot articolul

„Flacăra violet” îl arde pe Dan Diaconescu la buzunar
Alis Lupu
EVENIMENTUL ZILEI

Amendat pentru falsul interviu în direct cu preşedintele, patronul OTV spune că a elucidat, chiar şi în reluare, problematica atacurilor paranormale.

Flacăra violet nu i-a purtat noroc lui Dan Diaconescu, care a fost sancţionat după ce şi-a lăsat spectatorii să creadă că privesc în direct un interviu cu preşedintele Traian Băsescu şi că acesta urma să elucideze misterul atacurilor energetice, deşi pe ecran se derulau imagini înregistrate, în timp ce moderatorul însuşi era în vacanţă în Indonezia. Citeşte tot articolul

Antena 3, acuzată că face « campanie de defăimare » la adresa Elenei Udrea
MEDIAFAX

Ministerul Turismului acuză, într-o sesizare transmisă CNA, postul Antena 3 pentru « campania de defăimare », « acuzele nefondate » şi « comentariile neavenite » la adresa ministrului Elena Udrea, din emisiunile « La ordinea zilei », « Ştirea zilei » şi « Sinteza zilei » difuzate pe 6 ianuarie.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a transmis Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) o sesizare în care spune că în mai multe emisiuni difuzate de Antena 3 pe 6 ianuarie « au fost exprimate acuze nefondate şi comentarii neavenite la adresa doamnei ministru Elena Udrea ». Citeşte tot articolul

PUBLICITATE ÎNŞELĂTOARE : Reclama Bioflu, scoasă de pe TV
Carmen Andronache
Pagina de Media

O reclamă, două încălcări ale legii. Spotul pentru medicamentul Bioflu, care tratează răceala şi gripa a fost oprit de la difuzare, din două motive :

1. Reclama nu are viza Agenţiei Naţionale a Medicamentului (ANM). Citeşte tot articolul

Sex în exces şi în spoturile radio : o reclamă de pe Kiss FM a fost scoasă, alta de pe Guerrila a fost împinsă seara
Carmen Andronache
Pagina de Media

Prea mult sex şi în spoturile radio. Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis astăzi interzicerea spotului publicitar pentru Salonul Tantation, difuzat de Kiss FM. O altă reclamă radio, care promova revista Playboy pe Radio Guerrilla, a fost împinsă după ora 23.00. Citeşte tot articolul

Antenele lui Voiculescu au crescut în 2009
EVENIMENTUL ZILEI

Cota de piaţă a diviziei TV din trustul Intact Media Group a crescut cu 29,5% în 2009, ajungând la 18% pe segmentul publicului urban cu vârste cuprinse între 15 şi 54 de ani, arată bilanţul pe anul trecut.

Trei dintre cele cinci posturi din portofoliul familiei Voiculescu - Antena 1, 2, 3, GSP TV şi Euforia - au înregistrat o creştere a audienţei la nivelul targeturilor lor comerciale, comunică reprezentanţii Intact. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

JURNALUL NATIONAL - Televiziunile Intact, audienţe de top

Cei mai apreciaţi jurnalişti din punct de vedere al imaginii
Mihaela Dima
ADEVARUL

Emil Hurezeanu, Radu Moraru, Cătălin Ştefănescu şi Mihai Gâdea au o ţinută profesională corectă. Consultantul de imagine Mihaela Berciu a făcut un sondaj pentru a descoperi jurnaliştii cel mai bine reprezentaţi din punct de vedere al imaginii transmise prin intermediul televizorului.

Mihaela Berciu a realizat acest sondaj online pentru a ilustra care dintre persoanele care apar la televizor şi care pot deveni modele au o ţinută profesională adecvată. „Orice structură culturală, inclusiv cea a imaginii noastre personale şi profesionale, se bazează pe repere. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

JURNALUL NATIONAL - Locul I la imagine profesională : Gâdea

STUDIU Televiziunea, sursa numărul 1 de informaţii
Românii s-au săturat să audă de criză la televizor

de Raluca ION
GANDUL

Telespectatorii europeni au obosit să tot audă ştiri despre criza financiară şi cred că acestea sunt responsabile pentru înrăutăţirea situaţiei economice

Aproape jumătate dintre români, 44,65%, cred că televiziunile prezintă în mod exagerat criza economică, în timp ce 44,2% dau vina şi pe posturile tv pentru amplificarea acesteia, arată sondajul european de televiziune, realizat în 10 ţări la comanda unei mari companii de comunicaţii prin cablu. Citeşte tot articolul

• OPINII

Udrea, defăimată şi reclamagioaică
de Dan Constantin
JURNALUL NATIONAL

Nutzy are noi pretenţii. După ce şi-a pus şoldurile în curs de accentuare pe scaunul celui mai bogat minister, doreşte să-şi facă operaţii estetice la biografia ei bogată. O echipă de piarişti i-a băgat în cap să schimbe strategia de imagine. Nu trebuie lăsat nimic fără răspuns. Dinte pentru dinte, virgulă pentru virgulă.

Ca atare, site-ul oficial al Ministerului Turismului şi, mai nou, al superministerului Regionalo-Turistic găzduieşte nu atât informaţii utile publicului, cât, mai ales, puneri la punct adresate ziariştilor. Citeşte tot articolul

• DIVERSE

Concurs disputat pentru un post de sef la radioul public
de C.I.
HotNews.ro
Joi, 28 ianuarie 2010, 20:48 Economie | Media & Publicitate

Comitetul Director al Radio Romania urmeaza sa discute, cel mai probabil vineri, o contestatie depusa in urma unui concurs desfasurat saptamana aceasta pentru ocuparea unui post de redactor-sef adjunct, concurs castigat miercuri de un concurent venit din afara institutiei si care, din informatiile HotNews.ro, a starnit valva la nivelul conducerii SRR.

Potrivit unui anunt postat pe site-ul SRR, concursul a fost castigat de candidata Marilena Constantinescu, editor NewsIn si fost jurnalist BBC, candidatele Daniela Ciobanu si Daniela Coman fiind declarate respinse. Citeşte tot articolul

Costurile pentru etapa nationala Eurovision le vor depasi pe cele de anul trecut. TVR spune ca va cheltui mai putin
de C. Moga
HotNews.ro
Joi, 28 ianuarie 2010, 21:39 Economie | Media & Publicitate

TVR si Adevarul Holding, pentru prima data coproducatori ai etapei nationale a Eurovision, a carei finala este programata pentru data de 6 martie, spun ca vor imparti in mod egal costurile de organizare ale evenimentului, care n-au putut fi inca estimate, dar care cu siguranta vor depasi 300.000 de euro, cat s-a cheltuit anul trecut.

Marina Almasan, producator Eurovision 2010, a tinut, insa, sa precizeze pentru HotNews.ro ca investitia TVR cu Eurovision va fi mai mica decat cea de anul trecut, organizatorii mizand mult pe sponsorizari. Citeşte tot articolul