Revista Presei CNA, 29 august 2008

29.08.2008


envoyer l'article par mail title=

Kiss FM şi Radio 21 au atras publicitate de peste 48 de milioane de euro, în 2007 - raport
MEDIAFAX
BUCUREŞTI / 18:46, 28.08.2008

Kiss FM şi Radio 21 au atras, în 2007, cele mai mari investiţii în publicitate, de 27,5 milioane de euro şi, respectiv, 20,7 milioane de euro, în condiţiile în care bugetele publicitare nete pentru radio au crescut cu 31% faţă de 2006, potrivit studiului Media Fact Book, lansat, joi, de Initiative.

Potrivit acestui studiu, în 2007, investiţiile nete în publicitatea radio au crescut cu 31% faţă de 2006, ajungând la peste 30 milioane euro. Acest lucru s-a datorat creşterii rate-card-urilor şi bugetelor mari investite de advertiseri. De asemenea, investiţiile brute în publicitatea radio au crescut cu 33%, comparativ cu 2006, ajungând la 91 milioane de euro.

Piaţa a fost dominată anul trecut de companiile SBS Broadcasting Media şi Europe Development International, care au atras 78% din bugetul total investit în publicitate. Citeşte tot articolul

Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema şi Sport.ro au atras jumătate din totalul publicităţii TV în 2007
MEDIAFAX
BUCUREŞTI / 18:37, 28.08.2008

Posturile Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema şi Sport.ro, care fac parte din _compania Pro TV SA, au atras, pe parcursul lui 2007, 50% din bugetele alocate de advertiseri publicităţii TV, potrivit estimărilor incluse în studiul Media Fact Book, publicat, joi, de Initiative.Televiziunile au atras anul trecut 65% din veniturile totale nete din publicitate, adică 310 milioane de euro, Initiative estimând că, în 2008, bugetele atrase vor fi de 383-385 de milioane de euro, în creştere cu circa 25% faţă de 2007.

Cel patru posturi din compania Pro TV SA sunt urmate, din punct de vedere al bugetelor publicitare atrase, de posturile TV ale grupului Intact (Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia), cu 23%, şi de posturile SBS (Prima TV şi Kiss TV), cu 9%.Posturile Societăţii Române de Televiziune - TVR1, TVR 2 şi TVR Cultural - au atras circa 8% din cheltuielile totale pentru publicitate TV, în timp ce canalele Realitatea Media (Realitatea TV şi Romantica) au atras 5% din aceste bugete. Citeşte tot articolul

Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea Telesport de Realitatea Media
MEDIAFAX
BUCUREŞTI / 17:27, 28.08.2008

Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea de către SC Realitatea Media SA a controlului unic asupra SC Telesport Intermedia SRL, care deţine televiziunea sportivă Telesport, cumpărată în luna martie de grupul controlat de Sorin Ovidiu Vântu. Potrivit Consiliului Concurenţei, operaţiunea notificată a fost analizată prin prisma prevederilor Legii concurenţei nr. 21/1996 şi ale Regulamentului privind autorizarea concentrărilor economice.

« În urma analizei, autoritatea de concurenţă a constatat că, deşi operaţiunea notificată cade sub incidenţa legii, nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea acesteia cu un mediu concurenţial normal pe pieţele relevante identificate, şi anume piaţa difuzării canalelor de televiziune cu plată, piaţa serviciilor de publicitate realizată prin transmisii TV şi piaţa drepturilor de difuzare a competiţiilor sportive », informează Consiliul Concurenţei. Citeşte tot articolul

O veste bună pentru presă : creşte reclama !
de Iulia Bunea
ADEVĂRUL

Piaţa autohtonă de publicitate s-a majorat în 2007 cu 32% faţă de anul precedent, ajungând la încasări nete de 486 milioane de euro Mai bine de trei sferturi din totalul bugetelor din publicitate se împart între televiziune şi presa scrisă. Cel mai spectaculos salt a fost înregistrat de internet : 50%. Canalele de comunicare au fost luate cu asalt în anul 2007.

Potrivit raportului „Media Fact Book" 2008, realizat de agenţia de Initiative Media, clienţii publicitari au cheltuit aproximativ 486 milioane de euro pe toate canalele de comunicare. Ca în fiecare an, supremaţia televiziunii nu a putut fi doborâtă. Posturile tv au atras un volum net de 310 milioane de euro, sumă ce reprezintă 65% din bugetul total de publicitate. Citeşte tot articolul

Băncile au spart bugetele de publicitate
de Petre Barbu
ADEVĂRUL

Dezvoltarea sistemului bancar din ultimii ani se resimte spectaculos în industria de publicitate. Fiecare instituţie bancară a alocat bugete de comunicare tot mai mari. Astfel, în 2007, volumul brut de publicitate consumat pe TV, presă şi radio de către băncile româneşti a ajuns la 243,4 milioane de euro, conform Alfa Cont (calculat pe baza tarifelor-listă), cu 536% mai mare decât în 2004. Faţă de anul 2006, creşterea a fost de 150%.

Sunt cele mai spectaculoase creşteri înregistrate de vreo categorie publicitară de produse şi servicii. Bugetul net estimat, cheltuit în 2007 de bănci, s-ar situa la 50 milioane de euro. Avalanşa reclamelor bancare nu s-a oprit nici în acest an. În primele şapte luni din 2007, volumul brut s-a ridicat la 175,76 milioane de euro (calculat pe tarife-listă), cu 52% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Citeşte tot articolul

Tv-ul a luat 400 de milioane de euro pe publicitate în 2008
Cosmin Popan, Cristian Bandea
COTIDIANUL

Cu o creştere de 32% în 2007 şi o estimare de numai 22% pentru anul acesta, piaţa media din România a depăşit etapa „exuberanţei iraţionale“. Reclamele în exces alienează telespectatorii de posturile tv generaliste, care migrează înspre televiziunile de nişă. Cu toate acestea, televiziunea rulează la turaţie maximă, iar numărul posturilor care difuzează publicitate a sporit substanţial faţă de acum doi ani, ajungând la peste 40.

Calculul pe care staţiile şi-l fac pare justificat până la un punct : cu aproape 400 de milioane de euro pe 2008 scoşi din publicitate, tv încasează 65% din totalul de pe piaţa media. Creşterea pieţei tv pe 2007 este însă mai mică decât cea din 2006, iar pentru 2008, elanul estimat va fi şi mai atenuat. Online-ul, în continuare cantitate neglijabilă în economia întregii industrii (15 milioane de euro estimaţi pentru acest an), este campionul dinamicii : 50% creştere anul acesta faţă de 2007. Citeşte tot articolul

TV de nisa, pe trend crescator
de Ana Draghici
BUSINESS STANDARD

Daca la inceputul acestui an statiile TV erau sold-out pentru spatiile publicitare, pe perioada verii, acestea inregistreaza pierderi. “TV-ul este gol momentan”, a subliniat Octavian Popescu, managing director Initiative Media, agentie de media parte din grupul Lowe. “Oamenii implicati in domeniu sustin ca statiile TV isi vor recupera pierderile in toamna, cand este asteptata revenirea advertiserilor pe acest canal”, a explicat Octavian Popescu.

Conform specialistilor care au realizat cea de-a 11 editie a anuarului pietei locale de media, Media Fact Book, primele 20 de posturi de televiziune alcatuiesc jumatate din piata estimata pentru 2008 la 383 mil. euro. Potrivit lui Octavian Popescu, piata TV va creste in 2009 cu 8-9%. Una dintre cele mai interesante tendinte subliniate de Popescu este aceea ca in topul advertiserilor pe TV se afla, pentru 2008, un jucator din domeniul financiar. Citeşte tot articolul

Profiturile vedetelor din România pe 2007. Călinescu şi Diaconescu, campioni
Anca Nicoleanu
COTIDIANUL

Vedetele şi oamenii de televiziune au obţinut bani frumoşi şi în 2007 prin intermediul firmelor la care deţin acţiuni. Ministerul Finanţelor a făcut publice de curând aceste cifre.

Cel mai mare profit net, de 4.369.135 de lei, a fost înregistrat de Florin Călinescu la Pro Optica SA, firmă la care deţine mai bine de 90% din acţiuni. Întreprinderea lui, cu 97 de angajaţi, are ca domenii de activitate cercetarea şi dezvoltarea în ştiinţele fizice şi naturale. Cu ale sale Oglinda Press, Ocram Televiziune şi Oglinda Television, Dan „Senzaţional“ Diaconescu şi-a dublat, la rându-i, profitul înregistrat acum doi ani. În 2007, firmele sale au avut un plus de 1.787.189 de lei, adică de peste 510.000 de euro. Şerban Huidu se plasează mult mai bine la capitolul profit decât prietenul Găinuşă. Citeşte tot articolul

Un an de psihoză naţională : căutarea Elodiei
de Andreea Lupu
ADEVĂRUL
Extrase

Elodia s-a bătut cu Euro 2008 În luna iunie 2008, OTV - televiziunea lui Dan Diaconescu a înregistrat, în prime time, un salt spectaculos de audienţă. Astfel, ratingul « telenovelei Elodia » a crescut până la 242.000 de telespectatori pe minut, de la 110.000 fani, cât a avut în mai.

În timp ce grilele televiziunilor generaliste au intrat în vacanţă, OTV a introdus personaje noi în cazul Elodia : Magda şi Tolea Ciumac. Evoluţia este spectaculoasă şi din cauza faptului că în aceeaşi perioadă a avut loc Campionatul European de Fotbal. Citeşte tot articolul

Prima TV de toamnă
de Oana-Maria Baltoc
JURNALUL NAŢIONAL

V-aţi întrebat vreodată cum s-ar descurca vedetele în bucătărie ? Ei bine, o să-i vedeţi la treabă pe Claudiu Bleonţ, Simona Sensual, Maria Cârneci, Cosmina Păsărin, Cristina Cioran sau Marius Bodochi, din 18 septembrie, la “Cireaşa de pe tort”, un nou cooking-show, ce se va difuza de la ora 19:30, la Prima TV.

În grila de toamnă a televiziunii va avea premiera şi un format de succes internaţional, reality show-ul “Calendarul anului”, prezentat de Virgil Ianţu, în care reprezentanţi ai diverselor bresle vor crea cel mai îndrăzneţ calendar al anului, cu scop caritabil. Citeşte tot articolul