Revista Presei CNA, 27 mai 2008

27.05.2008


envoyer l'article par mail title=

Un nou premiu pentru campania Nu lasa copilul educat de televizor
www.cji.ro

Gala Societatii Civile, editia a saptea, a acordat un premiu extraconcurs Consiliului National al Audiovizualului pentru campania Nu lasa copilul educat de televizor, menita a combate violenta in audiovizual.

Campania a mai castigat un premiu Gold Effie in cadrul celei de-a cincea editii a premiilor Effie Romania, in timp ce spotul radio asocita ei a castigat premiul intii la cea de-a patra editie a Bestads, primul festival online de publicitate din Romania, in luna martie a acestui an. Campania a fost realizata in cadrul programului Consolidarea si dezvoltarea expertizei profesionale a sectorului audiovizual din Romania, derulat de Consiliul National al Audiovizualului, in perioada ianuarie 2007 - februarie 2008, cu fonduri oferite de programul Phare 2004/016-772.03.15.01. Citeşte tot articolul

„Fără frontiere”, cel mai bun talk-show APTR
de Andreea Lupu
Adevarul

Emisiunea „Fără frontiere« (TVR 1), realizată de Luca Niculescu (foto), a fost desemnată cel mai bun talk-show la cea de-a 18-a ediţie a premiilor Asociaţiei Profesioniştilor de Televiziune din România (APTR), desfăşurată aseară la Teatrul Naţional din Bucureşti. Dumitru Graur, realizatorul programului „Parfum de glorie » (TVR 1), a primit trofeul pentru cea mai bună emisiune sportivă. Citeşte tot articolul

Câte „parale” face industria de publicitate ?
de Petre Barbu
Adevarul

În România, nu există încă o instituţie unanim acceptată de piaţă care să măsoare cu precizie valoarea netă a investiţiilor publicitare

Cheltuielile nete de publicitate în România sunt estimate, în acest an, la 625 milioane de euro. Valoarea este cu 32% mai mare decât cea din 2007.

Câţi bani se investesc în piaţa de publicitate din România ? Orice om de publicitate care se respectă ar trebui să ştie răspunsul chiar şi atunci când este trezit din somn. Pentru că această cifră de bilanţ reprezintă un reper în afacerile publicitare. Altfel spus, industria de comunicare şi clienţii publicitari pot avea o situaţie clară a prezentului şi, pe baza acesteia, îşi pot construi în viitor planurile de marketing.

Din păcate, comunitatea de business din acest domeniu nu are la dispoziţie cifre care să arate valoarea netă a investiţiilor publicitare într-un an sau într-o anumită perioadă. Citeşte tot articolul

Primii cinci berari, peste 20 mil. € in promovare
Antonia Tucheac
Business Standard

Investitiile nete in publicitate ale primilor cinci advertiseri din categoria “bere” s-au ridicat, in 2007, la peste 20 milioane de euro, potrivit clasamentului intocmit de NewsIn AdRating.

Sumele brute sunt insa mult mai mari. Astfel, pentru mai mult de 114.000 de reclame - pe TV, radio, in ziare sau reviste -, cele cinci companii au cheltuit, la rate card, peste 236 mil. €. In 2007, Heineken a facut investitii totale de peste 40 mil. euro, potrivit datelor comunicate de companie la sfarsitului anului.

La sfarsitul anului trecut, Heineken Romania a renuntat la colaborarea cu agentia Grey Romania pe conturile Heineken si Golden Brau, iar din ianuarie 2008, compania lucreaza cu echipa McCann Erickson. Pentru anul in curs, Heineken si-a bugetat investitii de peste 50 milioane de euro, in marirea capacitatii fabricilor de bere, in lansarea de noi ambalaje, in mijloace fixe si in strategii de marketing, potrivit oficialilor companiei. In 2007, compania a cheltuit peste 6,1 mil. euro pentru promovare, cea mai mare parte a investitiei nete fiind directionata catre TV (5,6 milioane de euro). Citeşte tot articolul

Daţi-ne scandal
Evenimentul zilei

SORIN IONIŢĂ : « Un mare geamăt de durere răzbătu de o vreme încoace dinspre presă, în special cea audiovizuală, iar disperarea unor moderatori sau prezentatori defulează prin ecrane şi se revarsă în casele noastre ca apa din canalizarea înfundată : campania electorală e aproape de final, dar marea garagaţă, exhibările şi capete în gură între candidaţii partidelor mari se lasă aşteptate. »

Concurenţii marginali fac şi ei ce pot, însă una peste alta discuţiile se duc periculos de mult în zona programelor - mai deştepte sau mai tâmpite, dar oricum, programe -, iar presa de mainstream e în ofsaid.

După ce ani întregi a tot acuzat liderii politici că sunt neserioşi (nu ca în UE) şi că se bălăcăresc continuu, jubilând însă ea însăşi în vânturarea acestor lături şi neratând să despice în patru orice mizerie, reală sau inventată, debitată de cineva, acum canalele principale, inclusiv televiziunea publică, s-au trezit cam nepregătite pentru ceea ce au cerut tot timpul : proiecte concrete. Dacă o perioadă lungă te-ai specializat în interpretat politica doar ca păruială personală şi divertisment, ţi se atrofiază până la urmă instrumentul de analiză, în caz că l-ai avut vreodată. Citeşte tot articolul

Candidatii la Primaria Capitalei, « aranjati » din timp de sondaje
Gardianul

Candidatul independent la Primaria Capitalei, Sorin Oprescu, ocupa in continuare primul loc in preferintele alegatorilor, insa, potrivit unor sondaje de opinie, pare sa mai fi pierdut in ultima saptamâna din voturile bucurestenilor. Cu toate acestea, un alt barometru de opinie sustine contrariul. Fericitul beneficiar este, potrivit sondajului realizat de INSOMAR in colaborare cu Realitatea TV, din 23-25 mai 2008, candidatul PD-L, Lucian Blaga, urmat pe locurile 3 si 4 de candidatul PNL, Ludovic Orban, si reprezentantul PSD Cristian Diaconescu. Si ultima cercetare sociologica a CCSB confirma scaderea in sondaje a lui Oprescu si cresterea procentelor lui Blaga. In schimb, in cercetarea sociologica efectuata IPP- Data Research, în perioada 19-24 mai, doctorul creste, iar pedelistul Blaga scade. La Consiliul General al Municipiului Bucuresti, toate cercetarile plaseaza PD-L pe primul loc, urmat de PSD si PNL. Citeşte tot articolul

Primaria Capitalei incearca sa prosteasca UE cu proiectul NetCity
Paul Barbu
Gardianul

Autoritatile romane au reusit iar sa atraga atentia Comisiei Europene (CE), de aceasta data trimitand spre analiza date imcomplete legate de proiectul NetCity. “Informatii foarte importante lipsesc in continuare, deoarece acestea se afla in anexele contractului, care inca nu au fost trimise CE”, a declarat Martin Selmayr, purtator de cuvânt al comisarului european pentru Societate Informationala si Mass-Media, citat de Mediafax. Potrivit reprezentantilor CE, un proiect care stabileste o retea unica, asa cum este cazul proiectului NetCity, ar putea limita în mod grav libertatea operatorilor de a furniza retele telecom în Bucuresti.

In ultima sa vizita la Bucuresti, Viviane Reding, comisarul european pentru Societate Informationala si Mass-Media, a declarat ca CE este foarte preocupata de proiectul NetCity, pentru ca acesta pare sa incalce Legea concurentei si unele reglementari UE. Reprezentantii CE au declarat ca aceasta evaluare nu se poate finaliza pana cand nu va fi clarificat in ce masura cei care ofera servicii telecom au posibilitatea de a-si desfasura propriile retele. Citeşte tot articolul