Revista Presei CNA, 27 Octombrie 2008

27.10.2008


envoyer l'article par mail title=

Turcescu, forţat să plece de la Europa FM
Autor : Miruna Olteanu
ADEVARUL
Data : 25 oct 2008

Conducerea trustului Realitatea l-a împins pe jurnalist să renunţe la „România în direct” pentru o emisiune la Realitatea FM. Robert Turcescu, realizatorul emisiunii „România în direct”, difuzată de luni până vineri, pe postul de radio Europa FM, şi-a prezentat ieri demisia.

„Confirm încheierea colaborării profesionale dintre Europa FM şi Robert Turcescu. Demisia este un act unilateral, astfel că decizia i-a aparţinut în întregime lui Robert. Fiindcă am aflat abia de câteva ore despre hotărârea luată de domnul Turcescu, vă vom comunica în cel mai scurt timp numele persoanei care-i va lua locul în grila de programe Europa FM”, a declarat Marius Furdui, director adjunct Europa FM. Citeşte tot articolul

Turcescu, cu toate bagajele la Vîntu
Raluca Moisă
EVENIMENTUL ZILEI
Sâmbătă, 25 Octombrie 2008

După opt ani petrecuţi la Europa FM, realizatorul se va alătura echipei de la radioul lui Sorin Ovidiu Vîntu, post a cărui relansare întâmpină dificultăţi.

Robert Turcescu va părăsi Europa FM, unde realiza, de opt ani, emisiunea „România în direct“, pentru a prelua „frâiele“ postului Realitatea FM, începând cu data de 1 noiembrie, unde va ocupa „o poziţie mai mare decât cea de redactor-şef“, după cum a declarat pentru EVZ.

Potrivit unor surse din cadrul grupului Realitatea-Caţavencu, Turcescu are misiunea de a „resuscita“ postul Realitatea FM, care, deşi proaspăt relansat luni, pe 20 octombrie, ar fi dezamăgit la „nivel înalt“ încă din prima zi. Citeşte tot articolul

Turcescu aduce “România în direct” la Realitatea FM
COTIDIANUL

Robert Turcescu este directorul executiv al noului Realitatea FM, poziţie din care va coordona întreaga activitate a postului de radio.

Jurnalistul va aduce la noul radio şi emisiunea “România în direct”, unul dintre cele mai longevive talk show-uri din FM-ul autohton, de după 1989. Difuzată până acum de Europa FM, “România în direct” împlineşte anul acesta opt ani de existenţă, deţinând în palmares mai multe premii din partea Clubului Român de Presă, a Consiliului Naţional al Audiovizualului, dar şi din partea mai multor organizaţii nonguvernamentale. Citeşte tot articolul

Dan Voiculescu, cel mai puţin mediatizat om politic
de Adrian Vaduva
JURNALUL NATIONAL
25/10/2008

Dumitru Dragomir, Gigi Becali, Bogdan Olteanu şi Silviu Prigoană au fost cei mai mediatizaţi politicieni în emisiunile de ştiri şi dezbateri, difuzate de televiziunile Antena 1, Antena 3, Pro TV, Realitatea TV şi TVR1, în perioada pre-campaniei, 9-14 octombrie, potrivit unei monitorizări a CNA. La polul opus se află Dan Voiculescu, preşedintele fondator al Partidului Conservator.

Membrii Consiliului au urmărit evidenţierea prezenţei oamenilor politici care s-au exprimat direct sau înregistrat, în studiourile tv sau telefonic. Potrivit monitorizării, Dumitru Dragomir, candidat independent la alegerile parlamentare, a apărut de cele mai multe ori în emisiunile de ştiri ale posturilor analizate. Citeşte totarticolul

TELEVIZIUNE - Antena 1 bate în audienţe
JURNALUL NATIONAL

Meciul de fotbal dintre echipele Dinamo şi Oţelul, transmis de Antena 1 sâmbătă seară, în prime time, a înregistrat aproximativ 843.000 telespectatori din mediul urban şi a fost lider de audienţă.

Meciul de fotbal dintre echipele Dinamo şi Oţelul, transmis de Antena 1 sâmbătă seară, în prime time, a înregistrat aproximativ 843.000 telespectatori din mediul urban şi a fost lider de audienţă. Citeşte tot articolul

Campania electorală întrerupe „Animat Planet“
Autor : Cătălin Cocoş
ADEVARUL
Data : 24 oct 2008

Postul de televiziune a hotărât ca singurul show de satiră politică din grilă să fie „Divertis Mall”, cel puţin până la alegerile parlamentare.Antena 1 a întrerupt difuzarea emisiunii de satiră politică până la alegerile din 30 noiembrie şi promite că va difuza toate cele 12 episoade.

Reprezentanţii Antenei 1 au declarat pentru “Adevărul” că “erau două emisiuni de satiră politică una după alta.

Dacă nu luam decizia să întrerupem emisiunea, sărea CNA”. Antena 1 a precizat că va continua difuzarea tuturor celor 12 ediţii ale serialului, dar după data de 30 noiembrie. Citeşte tot articolul

Răzvan Georgescu, premiat la Prix Europa
Cristiana Visan
COTIDIANUL

Filmul “Testimonial”, în care Georgescu explorează hotarul artistic dintre viaţă şi moarte, a fost declarat la Berlin cel mai bun documentar de televiziune.

După ce a fost diagnosticat cu o tumoare pe creier în urmă cu câţiva ani, când i s-au dat numai trei ani de trăit, Răzvan Georgescu a ales să traducă această experienţă într-un documentar mai special, prezentat la ediţia de anul acesta a Festivalului TIFF. Departe de a fi macabru, “Testimonialul” său are o abordare lucidă, detaşată şi uluitor de obiectivă. Citeşte tot articolul

Realitatea TV, pe locul patru
COTIDIANUL

106.000 de români din mediul urban au urmărit în medie pe minut Realitatea TV, în perioada 1-25 octombrie, potrivit datelor furnizate de GfK România.

Postul de ştiri a ocupat locul patru în clasamentul audienţelor, pe segmentul urban, lăsând în urmă Prima TV (99.000), Kanal D (81.000), TVR 1 (80.000), Antena 3 (65.000), OTV (60.000) şi Naţional TV (52.000). Citeşte tot articolul

Presa, lovita de criza financiara
Manuela Golea
ROMANIA LIBERA
Sambata, 25 Octombrie 2008

 » Criza financiara care a lovit intreaga lume are un impact si asupra mass-media. Se pare ca in 2009 institutii importante de presa din Europa vor fi obligate sa-si diminueze costurile, din cauza scaderii semnificative a castigurilor din publicitate.

 » Situatia este similara si in industria de televiziune de peste Ocean. Presedintii posturilor TV prevad diminuari ale propriilor bugete, asa cum a anuntat NBC, care anul viitor va reduce costurile cu 500 milioane dolari.

 » Toate estimarile pentru piata de publicitate romaneasca in 2009 spun ca aceasta va creste, poate intr-un ritm mai scazut decat in 2008, dar va creste« , a declarat pentru »Romania libera" Silviu Ispas, director general ARBOmedia. Citeşte tot articolul

Campania de talk nu va face decât cel mult show
de Victor Ciutacu
JURNALUL NATIONAL

Nici măcar o săptămână nu ne mai desparte calendaristic de începerea oficială a campaniei electorale pentru alegerile generale. Cea subterană – cunoscută de toată lumea, dar nerecunoscută oficial nici măcar de unul dintre toţi ipocriţii care populează audiovizualul românesc – musteşte mâlos de luni buni pe toate posturile de radio şi, mai ales, de televiziune.

În mod normal, dat fiind că (dacă nu face neatârnata Justiţie vreo şmecherie în ultima clipă) se va vota uninominal, campania propriu-zisă ar trebui să se desfăşoare altfel decât de la Revoluţie încoace. Pentru că, dincolo de propovăduirea liniilor politice generale ale partidelor pe care le reprezintă, candidaţii trebuie să-şi convingă prezumtivii alegători, în colegiile electorale care le-au picat la zar, că ei sunt cei care le pot reprezenta interesele imediate cel mai bine. Citeşte tot articolul

Cum se cheltuiesc bugetele de publicitate pe televiziuni
Autor : Petre Barbu
ADEVARUL
Data : 24 oct 2008

În prima jumătate a toamnei, Pro TV a atras cele mai mari volume de reclamă din partea multinaţionalelor, în timp ce Antena 1 a fost ocolită de Nestlé, L’Oreal şi Reckitt Benckiser. Topul celor mai activi zece clienţi publicitari pe televiziune, în intervalul 1 septembrie – 19 octombrie 2008, este dominat de companiile multinaţionale.

Liderul detaşat este Procter&Gamble, cu 50.391 de reclame difuzate. Numai patru clienţi publicitari se regăsesc în acest top faţă de cel corespunzător aceleiaşi perioade a anului trecut : Procter&Gamble, Unilever, L’Oreal şi Danone. Citeşte tot articolul

(Ab)uz de fals
Radu Paraschivescu
EVENIMENTUL ZILEI

Ce rost are distorsionarea unui simplu episod de viaţă sportivă ?

„Catania lui Dică a făcut egal la Siena lui Codrea şi Moţi.” Aşa sună ştirea, prezentată – cu sau fără joc şăgalnic de sprâncene, cu sau fără gropiţe în obraji, cu sau fără poticneli prompteristice – de crainicele de la Sport.ro şi GSPTV. Umflăm pieptul, admirăm isprava şi privim mândri peste lume : românaşii noştri sunt la înălţime pretutindeni. Imediat după aceea, realitatea atenuează entuziasmul, căci crainicele rostesc, uşor întristate, continuarea : „La Catania Dică n-a fost nici măcar rezervă, iar la Siena Moţi a intrat în ultimele zece minute”. Citeşte tot articolul

Exista spectacol de cultura ?
Alexandru Matei
ROMANIA LIBERA
Sambata, 25 Octombrie 2008

« Lumea citeste » a murit, traiasca « Citeste si da mai departe » ! Avem pe ecrane trei emisiuni despre carti. In primul rand, minutul lui Dan C. Mihailescu, de la care aflam direct ce, de ce sa citim sau nu dintre cartile nou-aparute. Avem apoi, duminica, emisiunea lui Tabara, una care-i mai mult dezbatere sociala decat dezbatere despre carti. Tabara se adreseaza barbatilor cultivati – si, in general, cu pozitie – care nu vor atat sa citeasca literatura de dragul stilului, cat mai mult sa afle idei, opinii, chestii socio-politice, pentru o buna igiena mentala. Bun, dar nici una dintre aceste doua difuzari nu merge pe ideea de show. Citeşte tot articolul

Revelionul lui Lazarov, o datorie mai veche a TVR
Petrisor Obae
Pagina de Media

De ce produce Valeriu Lazarov Revelionul TVR ? Într-un moment în care nu mai are nici o emisiune pe postul public, într-un context în care programele lui au fost scoase, rând pe rând, din grilă, ce înseamnă această revenire ?

De fapt, Revelionul va acoperi o datorie contractuală a TVR, rămasă din vremea în care Lazarov producea mai multe emisiuni pentru televiziunea publică. Restul de contract se ridică la 150.000 - 180.000 de euro.

Detaliile despre Revelionul TVR sunt încă ţinute la secret. A transpirat doar informaţia că Andreea Marin ar putea fi amfitrioana serii dintre ani. Citeşte tot articolul

Hai digitalizare, pas alergător !
Ioana Avadani
Postat in Digitalizare, Info de Ioana Avădani pe 27 Octombrie 2008, la ora 9:23 am

După ce aparatul politic s-a (să mă scuze doamnele) coit doi ani să adopte o reglementare în domeniul trecerii la televiziunea digitală, guvernanţii noştri descoperă brusc că a devenit urgentă treaba şi sunt gata să treacă o Ordonanţă de urgenţă privind introducerea serviciilor digitale de radiodifuziune şi televiziune.

Proiectul de Ordonanţă, supus dezbaterii publice de MCTI, susţine cu un tupeu care îşi îngheaţă sângele în vine : Având în vedere : (…)

  • că termenul limită preconizat de către Comisia Europeană pentru încheierea perioadei de tranziţie de la sistemul analog la cel digital terestru este începutul anului 2012, situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,

Mişcarea nu numai că mută proiectul de lege din zona “legiferării naturale” (parlament, dezbateri, etc) în domeniul deciziei guvernamentale, dar schimbă şi ministerul responsabil - nu mai este cel al Culturii, ci MCTI. Citeşte tot articolul