Revista Presei CNA, 27 Noiembrie 2008

27.11.2008


envoyer l'article par mail title=

Legea audiovizualului modificată în regim de urgenţă : tv primeşte ajutor pe timp de criză
Cristian Bandea
COTIDIANUL

România are în sfârşit un cadru legislativ pentru digitalizarea televiziunii, amânată pentru 2015. În plus, posturile autohtone au la dispoziţie noi moduri de a face publicitate, precum cea pe ecran partajat sau cea virtuală.

“Schimbarea normelor pentru publicitate nu va însemna mai multă publicitate pe ecrane, însă relaxarea lor va aduce televiziunilor venituri mai mari”, a precizat Răsvan Popescu, preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului, în cadrul unei conferinţe de presă organizată miercuri de CNA şi Ministerul Culturii şi Cultelor (MCC), pentru prezentarea ordonanţei de urgenţă de modificare a Legii audiovizualului 504 din 2002, adoptată marţi de Guvern. Citeşte tot articolul

Schimbarile aduse Legii Audiovizualului : digitalizare, regim mai relaxat pentru publicitate si amenzi mai mari
de M.B.
HotNews.ro

Ordonanta de urgenta prin care Guvernul a modificat marti Legea Audiovizualului nr.504/2002 « deschide perspectiva digitalizarii. Eram in urma la acest capitol. Avem un cadru legal in care normele privind regimul publicitatii sunt relaxate. Asta nu inseamna ca vom avea mai multa publicitate », a afirmat miercuri presedintele CNA, Rasvan Popescu, intr-o conferinta de presa organizata de Ministerul Culturii.

Potrivit ministrului culturii, Adrian Iorgulescu, modificarile aduse Legii Audiovizualului creeaza cadrul general pentru introducerea serviciilor digitale de radiodifuziune si televiziune, deoarece « actul normativ modificat este armonizat cu legislatia europeana si raspunde necesitatilor actuale ». Citeşte tot articolul

COMENTARIU- DIGITALIZARE-COOPERATIVE / Modificarea legii audiovizualului va duce la “cooperativizarea” distribuţiei digitale terestre şi naţionalizează şi mai mult distribuţia prin cablu
MEDIA EXPRES

Modificarea legii audiovizualului va duce la crearea unor “cooperative digitale” de distributie, are aerul unei nationalizări suplimentare a capacitătii de distributie prin cablu si DTH si aduce în premieră modificarea in extenso a unei legi organice – cea a audiovizualului – prin mijloace guvernamentale, cu aerul unei “pomeni electorale”.

Termenul “Cooperativizarea digitalizării” a fost considerat de unul dintre arhitectii modificării legii, Ioan Onisei, membru CNA, drept malitios, el considerând că asa numita cooperativizare a distributiei digitale contine un aspectul pozitiv legat de democratizarea distributiei. Citeşte tot articolul

Televiziunile - bani mai mulţi din publicitate şi amenzi duble
D.P.
GANDUL

Ordonanţa de modificare a Legii audiovizualului va creşte veniturile din publicitate ale televiziunilor, dar dublează amenzile pe care CNA le poate da radiodifuzorilor. Răsvan Popescu, preşedintele Consiliului, a prezentat ieri Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului. Guvernul a aprobat ordonanţa în şedinţa de marţi, principala noutate adusă de proiect fiind corelarea legislaţiei româneşti cu cea europeană în privinţa digitalizării. Ordonanţa de Urgenţă va trebui aprobată printr-o Lege, dată de Parlament. Citeşte tot articolul

Noi reglementări în Audiovizual
www.tvr.ro

Guvernul a adoptat o Ordonanţă de Urgenţă privind modificarea Legii Audiovizualului.

Conform noilor reglementări, vor creşte veniturile din publicitate obţinute de televiziuni, dar şi valoarea amenzilor pe care CNA poate să le dea radiodifuzorilor. Citeşte tot articolul

Mihaela Radulescu a facut electoratul « imbecil » si « cretin »
ROMANIA LIBERA

Mihaela Radulescu va primi o scrisoare de atentionare de la CNA din cauza afirmatiilor pe care le-a facut in cadrul emisiunii sale, « Duminica in familie », din 16 noiembrie.

Prezentatoarea a spus atunci : « Nu as vrea sa fiu om politic in perioada asta. Nu as vrea sa zambesc tuturor imbecililor, tuturor cretinilor, tuturor idiotilor care imi pun cele mai naspa intrebari », scrie ziare.com.

CNA a mai decis in sedinta de marti sa atentioneze B1 TV pentru emisiunea « Alege Nasul », din 24 noiembrie, in care George Becali l-a facut pe Marian Vanghelie, « tigan obraznic ». Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

www.ziare.com - Mihaela Radulescu a suparat CNA cand a facut electoratul « imbecil » si « cretin »

Derapaj : Marius Marinescu, campanie electorală cu pahare aruncate în direct
Petrisor Obae
Pagina de Media

Moderatoarele emisiunii 6 !Vine presa, de la B1 TV nu au reuşit să-l ţină în frâu pe invitatul emisiunii, candidatul PC Marius Marinescu. După o dispută verbală cu Anca Constantinescu (autoarea expresiei Ciocu’ Mic), senatorul poreclit Bideu i-a aruncat paharul cu apă în faţă contracandidatei.

Două lucruri sunt surprinzătoare aici :

Incapacitatea moderatoarelor (să nu-i spun altfel) de a potoli disputa verbală violentă. După momentul culminant, Marius Marinescu şi-a reluat liniştit discursul, de parcă nu s-ar fi întâmplat nimic. Citeşte tot articolul

Legile nu se « asfalteaza » !
Ileana Lucaciu
ROMANIA LIBERA/TIMPUL LIBER

Sa speram ca dupa alegeri televiziunile, majoritatea lor, vor reveni la o cat de cata normalitate si vor lasa politichia in planul doi al ocuparii spatiului de emisie. Desigur, sunt necesare emisiunile electorale, numai ca ele au fost tare superficiale pentru ca sistemul de vot uninominal, asa cum este el, nu l-a priceput mai nimeni, si tot dupa cautarea de divertismente a butonat cetateanul. Televiziunea publica a reusit un record de audienta cu « O data-n viata », pentru ca s-a privit cu bucurie la adevaratii artisti, si nu la politicieni. Citeşte tot articolul

Bayern – Steaua, un meci de 170-180.000 de euro
Pagina de Media

Meciul de aseară dintre Bayern Munchen şi Steaua a adus Pro TV încasări din publicitate care se ridică la 170-180.000 de euro. Estimarea paginademedia.ro este făcută după numărul de puncte de audienţă (GRP-uri) atrase de reclame. Mai pe scurt spus, în funcţie de numărul telespectatorilor care au văzut spoturile inserate aseară.

Partida a fost urmărită de peste 1,5 milioane de telespectatori din mediul urban. În intervalul de difuzare a partidei, Pro TV a avut un rating de 13,8, ceea ce înseamnă că, în medie, 1.575.000 de români din mediul urban s-au uitat la meci în fiecare minut. Citeşte tot articolul

Spirtoasele ieftine se bat în spoturi publicitare
Iulia Bunea
ADEVARUL

Mai întâi a fost Unirea. I-au urmat Cava D’Oro, Iancu şi Kamarad. Deşi rafturile magazinelor sunt ticsite cu băuturi alcoolice ieftine, puţine ajung să se promoveze.

Dacă până anul trecut, un singur brand din acest segment se remarca în media, anul acesta au mai apărut trei mărci. În comunicarea acestor branduri se poate remarca un lucru comun : toate fac „glumiţe” de birt.

Şi este normal având în vedere targetul celor patru branduri : bărbaţi cu venituri mici şi vârste între 20 şi 60 de ani. Sunt oameni care vin seara de la uzină sau de pe şantier, cărora le place să bea „o cinzeacă”. Citeşte tot articolul

Nota ZERO la purtare pentru « tot felul de lacomi de publicitate »
Rodica Palade
REVISTA 22

Se acorda lui Adrian Paunescu, senator si poet

Realitatea TV, 18 noiembrie, a.c., Transmisie in direct de la Petrila, in ziua inmormantarii minerilor pieriti in urma exploziilor. Adrian Paunescu la o masuta asezata in strada, pe o trecere de pietoni. Fundal cu trafic si blocuri mizere, ceausiste. A.P. tine o mana la tampla. Aflam ca el, A.P., a scris o poezie in 1986, despre un accident de la Vulcan, cand presa comunista n-a dat nicio stire. Are un miner alaturi. Reporterul Realitatea TV intreaba daca minerul poate spune « mai multe cuvinte ». A.P. decide ca minerul trebuie sa cante mai bine un « cantec al suferintei », un cantec pe care minerul l-a compus pe versurile lui... A.P. Citeşte tot articolul

Obiceiurile româneşti de nuntă au ajuns la HBO
Cătălin Cocoş
ADEVARUL

„O mare parte din succesul nostru a ţinut de faptul că am găsit oamenii pe care îi căutam (...) Noi am căutat poveşti şi oameni interesanţi şi care să aibă ceva de spus. În mod sigur realitatea a fost mai presus decât mă aşteptam”, a declarat Tudor Giurgiu, citat de Mediafax.

„Nunţi, muzici şi casete video”, un film despre universul nunţii la români, privit prin obiectivul camerei sau al aparatului de fotografiat, a fost lansat luni de regizorul Tudor Giurgiu şi de Carmen Harabagiu, Country Manager HBO România. Citeşte tot articolul

Grevă masivă la televiziunea publică franceză
COTIDIANUL

Aproximativ 3.000 de salariaţi şi-au manifestat îngrijorarea faţă de viitorul France Télévisions.

Proiectul guvernamental de reformă a serviciului audiovizual public din Franţa a scos marţi pe străzile din Hexagon aproape jumătate dintre angajaţii France Télévisions. France 2 şi-a trimis 45% dintre salariaţi la proteste, în timp ce France 3 a contat pe 48% dintre aceştia, relatează “Le Figaro”. Citeşte tot articolul

Bulgaria identifică 43 de agenţi foşti comunişti în cadrul televiziunii naţionale, din 1989
COTIDIANUL

Comisia bulgară pentru deschiderea arhivelor serviciilor secrete comuniste a anunţat miercuri că a identificat 43 de oficiali din cadrul televiziunii naţionale de la sfârşitul erei comuniste, care au colaborat cu aceste servicii, relatează AFP, citată de Mediafax.

Comisia, care verifică trecutul a 484 de oficiali, nu a dat publicităţii decât 37 de nume, printre care patru ale unor directori generali şi jurnalişti eminenţi. Numele altor şase agenţi şi colaboratori nu vor fi publicate deoarece aceştia continuă să lucreze pentru serviciile speciale actuale, a precizat comisia. Citeşte tot articolul