Revista Presei CNA, 26 Noiembrie 2008

26.11.2008


envoyer l'article par mail title=

Guvernul a modificat, prin Ordonanţă de Urgenţă, Legea Audiovizualului
reporter Andrada Dumitrescu/editor Marilena Stancu
NewsIn

Guvernul a modificat marţi Legea Audiovizualului în sensul admiterii de noi tipuri de publicitate - plasarea de produse, publicitatea pe ecran partajat, publicitatea virtuală - care vor oferi posturilor TV surse suplimentare de venituri, informează un comunicat remis de Executiv.

Guvernul a adoptat marţi, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, modificarea Legii Audiovizualului 504/2002.

Actul normativ creează cadrul general pentru introducerea serviciilor digitale de radiodifuziune şi televiziune. De asemenea, aduce reglementări privind relaxarea regimului publicităţii, prin admiterea unor noi procedee – plasarea de produse, publicitatea pe ecran partajat, publicitatea virtuală. Citeşte tot articolul

GUVERN-DIGITAL-NORME / Guvernul a adoptat normele pentru acordarea licentelor audiovizuale digitale
MEDIA EXPRES

Guvernul a adoptat la 25 noiembrie o ordonantă de urgentă prin care se aprobă normele pentru acordarea licentelor audiovizuale digitale, de către CNA, si cu conferirea unui rol important în luarea deciziilor operatorilor deja existenti pe piată care detin licente audiovizuale pentru televiziune terestră.

Ordonanta modifică de fapt, in extenso, Legea audiovizualului nr. 504 / 2002, la capitolele privind autoritatea de reglementare din domeniu (CNA), publicitatea, protectia minorilor, concentrarea în audiovizual, regula must-carry si la capitolul sanctiuni prin mărirea amenzilor. Citeşte tot articolul

Guvernul a aprobat modificarea legii audiovizualului
de Alina Neagu
HotNews.ro

Guvernul a adoptat marti, printr-o Ordonanta de Urgenta, modificarea Legii Audiovizualului nr. 504/2002. Proiectul a fost initiat de Ministerul Culturii si Cultelor si a fost obiectul unor dezbateri ample cu factorii interesati, se arata intr-un comunicat al Executivului, remis HotNews.ro.

Actul normativ creeaza cadrul general pentru introducerea serviciilor digitale de radiodifuziune si televiziune. De asemenea, aduce reglementari privind relaxarea regimului publicitatii, prin admiterea unor noi procedee – plasarea de produse, publicitatea pe ecran partajat, publicitatea virtuala. Citeşte tot articolul

COMUNICAT ARCA
www.audiovizual.ro

ARCA salută adoptarea de către Guvernul României a ordonanţei de urgenţă de modificare a legii audiovizualului care are ca obiectiv principal transpunerea prevederilor noii “Directive a serviciilor media audiovizuale”.

Comisia Europeană a caracterizat noutăţile aduse de această directivă ca marcând “începutul unei noi ere pentru media audiovizuală europeană”. Astfel, prin această ordonanţă de urgenţă, România beneficiază acum de avantajul de a fi printre primele ţări europene care pun la dispoziţia radiodifuzorilor şi a publicului căile de acces în acestă nouă eră a audiovizualului european. Citeşte tot articolul

Antena 3 somata de CNA pentru limbajul injurios folosit de Mircea Badea
Marti, 25 Noiembrie 2008, ora 14:31
www.ziare.com

Postul de televiziune Antena 3 a fost somat de Consiliul National al Audiovizualului (CNA) pentru mai multe editii ale emisiunii « In gura presei », in care moderatorul Mircea Badea a folosit un limbaj injurios.

Sanctiunea propusa de presedintele CNA, Rasvan Popescu, a fost adoptata cu sapte voturi, dupa ce propunerile de amendare cu 2.500 de lei si de atentionare initiate de Ioan Onisei, respectiv de Christian Mititelu nu au intrunit numarul necesar de voturi, informeaza Agerpres. Membrii CNA au decis sa il invite pe directorul general al postului Antena 3, Sorin Oancea, in vederea unor discutii pe tema emisiunii « In gura presei », la propunerea lui Constantin Dutu. Citeşte tot articolul

CNA somează Antena 3 pentru emisiunea lui Mircea Badea : « De ce a zis doi ţigani şi nu doi nemţi ? »
Antena3.ro

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis să someze public Antena 3, marţi, pentru emisiunea « În gura presei », pe motiv că Mircea Badea, moderatorul, a folosit un « limbaj injurios ». CNA a trimis o scrisoare de avertizare şi postului Antena 1, pentru că a difuzat în reluare respectiva emisiune.

CNA a luat la puricat ediţiile din perioada 14 - 17 octombrie, precum şi pe cea din 19 octombrie, faţă de care s-au înregistrat mai multe reclamaţii, potrivit Consiliului. Deciziile au fost luate în urma unui dialog « spumos » între membrii Consiliului, argumentele luate în discuţie fiind parcă desprinse din schiţele lui Caragiale. Citeşte tot articolul

Mircea Badea, uşor sancţionat şi îndelung comentat de CNA
de Diana POPESCU
GANDUL

Consiliul a somat public Antena 3 şi a avertizat Antena 1 pentru emisiunea În gura presei

Amendarea postului şi transmiterea unei scrisori de ameninţare au căzut la vot

Mircea Badea „În gura“ membrilor CNA

CNA a somat public Antena 3 pentru emisiunea În gura presei, în care s-a folosit un „limbaj injurios”. Prin ricoşeu, pe adresa Antenei 1 a fost expediată o scrisoare de avertizare, fiindcă a difuzat emisiunea în reluare, încălcând legislaţia privind protecţia minorilor. În ediţia din 19 noiembrie a emisiunii, Badea a definit campania electorală drept „prosteală naţională” şi „şmenozeală”. Citeşte tot articolul

CNA moare de grija lui Mircea Badea
JURNALUL NATIONAL

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, marţi, să someze public Antena 3, pentru emisiunea « În gura presei », a lui Mircea Badea, şi să transmită o scrisoare de avertizare postului Antena 1, care a difuzat în reluare aceeaşi emisiune, potrivit Mediafax.

CNA a analizat, în şedinţa de marţi, ediţiile din perioada 14 - 17 octombrie şi cea din 19 octombrie ale emisiunii « În gura presei », la care s-au înregistrat mai multe reclamaţii, potrivit Consiliului.

Dupã mai multe discuţii pe marginea emisiunii, membrii CNA au decis, cu şapte voturi pentru şi unul împotrivã (Cristina Trepcea), sã someze public postul Antena 3, pentru încãlcarea art. 42, alin. 4 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit cãruia « (4) Realizatorii emisiunilor au obligaţia sã nu permitã invitaţilor sã foloseascã un limbaj injurios sau sã instige la violenţã împotriva altor persoane ». Citeşte tot articolul

Scrisoarea Agenţiei de Monitorizare a Presei trimisă către CNA
www.catavencu.ro

Scrisoarea Agenţiei de Monitorizare a Presei trimisă către CNA

17 noiembrie 2008

Către : Consiliul Naţional al Audiovizualului Subiect : O nouă eroare a CNA – Suspendarea spotului publicaţiei Academia Caţavencu

ActiveWatch – Agenţia de Monitorizare a Presei, în calitatea sa de organizaţie care apără dreptul la libertatea de exprimare, atrage atenţia Consiliului Naţional al Audiovizualului asupra faptului că decizia pe care a luat-o în cazul spotului publicaţiei Academia Caţavencu prejudiciază dreptul la libertatea de exprimare şi, implicit, dreptul la libertatea de informare a cetăţeanului. Citeşte tot articolul

CNA atentioneaza B1TV, Antena3 si OTV
Luni, 24 Noiembrie 2008, ora 14:10
www.ziare.com

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis luni oprirea spotului candidatului PD-L Tudor Serban pentru ca depaseste durata legala de publicitate, de 30 de secunde.

B1TV a difuzat pe 20 noiembrie, in spatiul publicitar din timpul emisiunii « Alege Nasul », un spot electoral al candidatului PD-L Tudor Serban cu durata de 88 secunde, informeaza Agerpres. De asemenea, in aceeasi emisiune, intr-un alt spatiu publicitar, s-a difuzat un spot electoral al candidatului PD-L Mircea Raicu, fara a fi delimitat prin coperte corespunzatoare de restul spoturilor comerciale. Citeşte tot articolul

OTV atenţionat pentru emisiune în care Becali a numit-o « pitică » pe Oana
Niculescu Mizil
www.ziare.ro

Postul OTV a primit o scrisoare de atenţionare de la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru emisiunea de promovare electorală « Dan Diaconescu Direct » din 20 noiembrie, în care George Becali a numit-o « pitică » şi « piticanie » pe Oana Niculescu Mizil, informează MEDIAFAX. La emisiunea de promovare electorală « Dan Diaconescu Direct », din 20 noiembrie, în intervalul orar 21.08 - 22.47, au participat candidaţii PNG-CD la alegerile parlamentare : George Becali, Mariana Ceanu, Cătălin Smărăndescu, Ioan Dichiseanu. Citeşte tot articolul

Realitatea TV, varf de audienta cu Basescu
A.T.
BUSINESS STANDARD

Aproximativ 332.000 de telespectatori din mediul urban au urmarit luni seara, in medie, in fiecare minut, declaratiile facute de presedintele Traian Basescu in cadrul unei editii speciale la Realitatea TV. Declaratiile presedintelui au adus, intre orele 21.30 si 23.15, un rating de 2,9% si o cota de piata de 7,1%. Minutul de aur al postului de stiri a fost la ora 22.59, cand aproximativ 505.000 de persoane urmareau postul TV (rating de 4,4% si cota de piata de 13,4%). Citeşte tot articolul

« E cu mortăciuni ? »
Cezar PAUL-BĂDESCU
DILEMA VECHE

Cum se anunţă un accident, aceasta este prima întrebare care se aude în redacţiile de ştiri ale televiziunilor. Un accident cu mortăciuni este unul cu victime omeneşti. Dacă nu e cu mortăciuni, povestea nu mai are nici un haz şi lumea se dezumflă. De curînd, unei reportere care transmitea înfrigurată de la faţa locului i-a şi scăpat porumbelul pe gură : „Din nefericire, nu sînt victime omeneşti“. O asemenea gafă a fost dată, desigur, la Cronica cîrcotaşilor : deşi lumea de la ştirile TV gîndeşte aşa, lucrul acesta nu trebuie spus. Momentele unice de satisfacţie la aflarea veştii că a mai murit cineva trebuie să rămînă între pereţii redacţiilor, ca orice moment de intimitate. Citeşte tot articolul

Adrian Sârbu vrea un reality show din Senat
Mihaela Radu
25 Noiembrie 2008
COTIDIANUL

Lui Florin Călinescu îi e mult mai drag guru-ul trustului PRO, Adrian Sârbu, decât PNL şi al său conducător, Călin Popescu Tăriceanu. Sumele cu şase cifre pe care le încasa pe vremea când făcea “Chestiunea zilei” la PRO TV i-au permis în acea vreme să nu devină “zglobiul serii” la evenimentele organizate de marile companii şi să nu accepte umilul rol de prezentator de show-uri. “Mi-aduc aminte cu Sârbu, când a venit un trust de răcoritoare şi i-a zis « Domn’e, ni-l dai în seara asta la un show de ăsta pe la Marriott ? », Sârbu nelăsându-mă niciodată să mă duc la chestii din astea să fiu zglobiul serii pe acolo. « Ce trebuie să facă ? » « Să spună două vorbe. » « Florin, două vorbe. Diseară la Popa Pola vii şi spui două vorbe. Citeşte tot articolul

Vanghelie şi Becali, la un pas de bătaie
Dan Duca
25 Noiembrie 2008
COTIDIANUL

Enervat la culme pe afirmaţiile din emisiunea ,,Naşul’’ de pe B1 TV ale lui Gigi Becali, primarul Marian Vanghelie s-a năpustit spre sediul televiziunii, dornic să intre în studio. A fost calmat cu greu de moderator.

Scandal în toată regula luni seară la postul B1 TV, în culisele emisiunii ,,Naşul’’. Asta după ce primarul sectorului 5, Marian Vanghelie, a apărut val-vârtej în spatele platoului, dornic să intre cu orice preţ în emisiune alături de moderatorul Radu Moraru şi de invitatul acestuia, Gigi Becali, cel care-l scosese se pare din sărite. Citeşte tot articolul

Trampele
ACADEMIA CATAVENCU

★ Eu ţin cu criza asta econo¬mică doar ca să moară de ciudă marile show-uri de televiziune, care sug sîngele oamenilor disperaţi pentru a-l înveli în poleială. Sper, de pildă, ca această criză economică să o lase pe Mama Natură în afara sistemului, iar show-urile Dansez pentru tine să fie din ce în ce mai mici, peste vreo doi ani ajungîndu-se la nive¬lul unei hore în faţa sediului PRO TV, cu Busu pe post de acordeo¬nist.

★ Marijuana, vedeta accidentală a muzicii hip-hop, a apărut la Măruţă, săvîrşind un interviu de pomină al cărui film se găseşte pe YouTube.

Evident, a fost postat acolo pentru că Marijuana părea ori extrem de beată, ori, mai rău, sub influenţa unor substanţe mai eficiente chiar decît alcoolul. Citeşte tot articolul

Cronica TV : A-nceput să plouă cu ninge
Acest articol a aparut si in Academia Caţavencu

Mulţumescu-ţi ţie, Doamne !“ cred că şi-au zis în gînd toţi editorii de ştiri vineri, văzînd stratul gros de zăpadă depus cu generozitate peste nordul ţă¬rii. Vineri s-au difuzat la TV atît de multe mate¬riale filmate cu iarnă, zăpadă, viscol etc., încît pînă seara mi s-a depus un strat de promoroacă pe măsuţa de sub televizor. Cred că toată lumea a dat fuga la magazia cu clişeele pentru anotimpul rece ! Citeşte tot articolul

PROTEST-ACTIVEWATCH-AMP / Agenţia de Monitorizare a Presei si Apador-Ch protestează împotriva încălcării libertăţii de exprimare în cazul ziaristei Feri Predescu
MEDIA EXPRES

ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei şi APADOR-CH protestează împotriva recentei sentinţe care o obligă pe ziarista Feri Predescu la plata unor daune morale în cuantum de 50.000 de RON, precum şi la plata cheltuielilor de judecată în valoare de aproximativ 7 200 de RON (în total aproximativ 20 000 de euro) şi la publicarea de scuze într-un cotidian central şi unul local.

« Obligarea jurnalistei la plata unei sume exorbitante este o sancţiune vădit disproporţionată şi are ca efect direct restrângerea până la anulare a libertăţii de exprimare, se arată în comunicatul difuzat de protestatari. Oricine ar dori să iniţieze o dezbatere cu privire la chestiuni de interes public, în special presa, este intimidat şi descurajat prin astfel de măsuri dispuse de instanţă. » Citeşte tot articolul

81% din telespectatorii The Money Channel au studii superioare
de Ana Draghici
BUSINESS STANDARD

Telespectatorii The Money Channel se diferentiaza de restul populatiei prin gradul de educatie, 81% dintre acestia au studii superioare, fata de 16% media inregistrata in general in randul populatiei urbane, arata rezultatele valului trei al studiului GfK, realizat semestrial de postul de televiziune pentru a afla profilul celor care urmaresc postul. Cel mai important lucru este ca fiecare val GfK confirma atentia acordata de public nostru proiectului la care lucram zi de zi si ca ne mentinem in trendul pe care il asteapta. E un target care se adapteaza foarte rapid la piata si la schimbarile din mediul economic. Acum se inregistreaza de exemplu o scadere a celor care investeau in actiuni. Citeşte tot articolul

Campanie de imagine de la Prima TV
R.I.
BUSINESS STANDARD

Prima TV lanseaza pe 26 noiembrie campania de imagine cu sloganul “We Love to Entertain You”, implementata la nivel intern dupa un concept adoptat inca din 2003 de ProSiebenSat1, grup ce detine postul romanesc. Practic, prin aceasta actiune, Prima TV se aliniaza grupului ProSiebenSat1, care a castigat mai multe premii internationale cu aceasta campanie. Potrivit reprezentantilor postului, campania sustine ratiunea Prima TV de a oferi divertisment de cea mai buna calitate si recunoasterea postului ca numarul unu in divertismentul inteligent. Citeşte tot articolul

Tarifele, un bumerang în mâna operatorilor de cablu TV
Autor : Vali Birzoi
CAPITAL

Autorităţile, care întârzie să reglementeze infrastructura de cablu, pe de o parte, şi marjele mici de profit, pe de alta, au prins operatorii într-un cerc vicios care le afectează calitatea serviciilor.

Una dintre primele cerinţe pentru cineva care se specializează în marketing este să răspundă corect la întrebarea „cum e mai bine, să vinzi cu un leu la 1.000 de clienţi sau cu zece lei la o sută de clienţi ?“ Jucătorii de pe piaţa românească de cablu TV (CaTV) par perfect puşi de acord că prima variantă e întotdeauna preferabilă. Radu Petric, preşedintele Asociaţiei de Comunicaţii prin Cablu (ACC) argumentează : „Cu toate că ajungi la acelaşi rezultat, e mai bine să ai o bază mai mare de clienţi, chiar şi numai pentru motivul că suporţi mai uşor dacă îţi pleacă un client atunci când ai mai mulţi“. Citeşte tot articolul

Filmele de aur ale românilor
Autor : Petre Barbu
ADEVARUL

În ultimii şapte ani, 410 pelicule româneşti au fost difuzate de 3.135 de ori la televiziuni. Între anii 2001 – 2003, televiziunile descopereau o „comoară” : filmele autohtone produse înainte de 1989. Astăzi, marile posturi ocolesc aceste producţii.

„Garcea şi Oltenii“ deţine recordul de audienţă TV al filmelor autohtone Foto : media pro pictures „Pionierul” care a descoperit filmul românesc pe tv a fost Florin Călinescu, pe atunci şeful televiziunii Tele 7abc. În acelaşi timp, canalul TVR 2, sub conducerea Sandei Vişan, începuse să difuzeze săptămânal producţiile româneşti.

Succesul celor două posturi i-a determinat pe „greii” pieţei tv de atunci – Pro TV, Antena 1 şi Prima TV – „să dea năvală” peste Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), instituţia care administrează filmele aflate în patrimoniul naţional, şi să cumpere la pachet pelicule româneşti. Citeşte tot articolul

SERBIA-DIGI TV / Digi TV îsi dezvăluie tinta de abonaţi pentru Serbia
BELGRAD (Serbia), Bucureşti (MEDIA EXPRES)

Platforma de distributie TV Digi TV se asteaptă să termine acest an cu 100.000 de abonati în Serbia, potrivit lui Marcel Popa, general manager Digi Sat SRB, prezent la o întâlnire de afaceri pe tema comunicatiilor la Blegrad, citat de broadbandtvnews.com.

Popa a adăugat însă că în prezent se constată o încetinire generală a dezvoltării serviciilor DTH în Serbia. Citeşte tot articolul

Cu ochii pe Berlin
CHRISTIAN MITITELU
EVENIMENTUL ZILEI

Comisia Europeană anunţă astăzi un program de relansare economică, fără garanţia că propunerile vor fi sprijinite de toate ţările membre, în primul rând de Germania.

Propunerile, care vor trebui să fie apoi ratificate la summitul UE din 11-12 decembrie, cuprind sporirea ajutoarelor către regiunile defavorizate şi posibilitatea acordării unor subvenţii (industria auto, construcţiile etc).

În principiu, Comisia ar dori ca cele 27 de ţări membre să aloce 1% din PIB unui efort concertat de relansare economică a UE. Ele sunt invitate să demareze programe proprii în funcţie de condiţiile bugetare. Entuziasmul variază însă. Guvernul de la Berlin, de la care se aşteaptă cel mai mult, având în vedere forţa economică a Germaniei şi paşii parcurşi în direcţia reducerii deficitului bugetar (cu preţul unor sacrificii salariale), are deja un plan în derulare şi nu se grăbeşte să suplimenteze cheltuielile. Citeşte tot articolul