Revista Presei CNA, 25 august 2008

25.08.2008


envoyer l'article par mail title=

Piaţa TV, în cifre de afaceri
Iulian Comănescu
23 august 2008
EVENIMENTUL ZILEI

Iulian Comanescu : « Realitatea TV a avut pierderi mari în 2007, dar a vândut foarte bine punctul de rating ».

Imperiul Pro zbârnâie, dar şi familia Voiculescu obţine un succes meritoriu. Nişele TV încep să meargă : acestea sunt trei dintre concluziile care se desprind din bilanţurile radiodifuzorilor, aşa cum au fost sumarizate de „Adevărul“.

Posturile CME/Adrian Sârbu se detaşează ca lider al pieţei, cu o cifră de afaceri aproape dublă faţă de cea realizată de companiile familiei Voiculescu (aproximativ 157 de milioane de euro, faţă de 82). În ultimă instanţă, cifrele de afaceri amintite provin aproape în totalitate din venituri din publicitate, dar situaţia CME se datorează avantajului pe care îl conferă poziţia de lider atunci când e vorba de preţul unui punct de rating. Citeşte tot articolul

Probleme de strategie : Campanie atipică la primele alegeri atipice
Bogdan Apostolescu
GARDIANUL

Votul uninominal, daca va scapa de contestatari, va crea dificultati la alegerile din toamna partidelor politice si mass-media. Atât liderii politici, cât si reprezentantii mijloacelor media vor trebui sa-si structureze strategiile astfel incât ele sa aduca succes electoral si rating... Analistii sunt de parere ca televiziunile generaliste nu vor fi interesate de campania din toamna. Potrivit acestora, televiziunile de nisa se vor axa mai mult pe acest tip de dezbateri. Mai mult, conform strategiilor partidelor politice, candidatii din colegiile cu sanse vor fi dublati, inclusiv in cadrul emisiunilor televizate, de politicienii-locomotiva pentru a le maximiza sasele celor care doresc sa ajunga parlamentari. Citeşte tot articolul

Realitatea TV, pe locul 4
COTIDIANUL
24 Aug 2008

Realitatea TV s-a clasat pe locul 4 în topul audienţelor în perioada 1-23 august, cu 89.000 de telespectatori din mediul urban cu vârste de peste 25 de ani în fiecare minut, potrivit datelor furnizate de GfK România. Postul de ştiri a surclasat Acasă TV, care a înregistrat o audienţă medie de 82.000 de telespectatori pe minut pe segmentul de vârstă menţionat, OTV - 79.000, Prima TV - 59.000, Antena 3 - 50.000, Kanal D - 45.000 şi TVR 2 - 38.000. Citeşte tot articolul

Pro si Intact, peste 65% din piata TV
Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Trusturile Media Pro si Intact, primii doi jucatori de pe piata locala de TV insumeaza o cota de piata de business de circa doua treimi din totalul pietei de televiziune din Romania, in conditiile unei piete evaluate, pentru 2007, de GroupM, la 363,6 mil. euro (1,2 mld. lei).

Conform cifrelor de afaceri pe 2007 publicate de companiile de media la Ministerul Finantelor, corelate cu estimarea pietei TV, de 363,6 milioane de euro, trustul Media Pro a avut, in 2007, o cota de piata pe TV de 43%, iar Intact, de 22,59%. Clasamentul pe companii plaseaza pe primele trei locuri societatile Pro TV, TV Antena 1 si SBS Broadcasting Media. Citeşte tot articolul

Murdoch iese din TV in Europa de Est
Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Magnatul Rupert Murdoch, care detine in Romania pachetul majoritar in postul de televiziune B1 TV, vrea sa renunte la toate posturile TV detinute in Europa de Est, urmand sa vanda bTV, cel mai mare post privat de televiziune din Bulgaria, controlat prin News Corp, pana la finele anului, a declarat presedintele Consiliului Bulgar pentru Media Electronica, Maria Stefanova, citat de Mediafax.

Conform sursei citate, consiliul a fost informat in privinta vanzarii bTV de catre directorul general al televiziunii, Albert Parsons, si directorul executiv Viki Politova, transmite site-ul bulgar Novinite. Murdoch vinde, potrivit Mariei Stefanova, toate posturile de televiziune detinute in estul Europei, respectiv doua canale TV din Letonia, unul in Serbia si altul in Polonia. Citeşte tot articolul

Caravana ciclista Putin din fiecare si multa miscare a trecut linia de sosire
de R.M.
HotNews.ro
16:47 Actualitate | Mediu
Sâmbătă, 23 august 2008

Politicieni, sportivi, ministri si vedete TV s-au alaturat caravanei cicliste « Putin din fiecare si multa miscare », care a traversat Romania de la Baia Mare la Bucuresti, intr-o campanie menita sa popularizeze un stil de viata sanatos.

Caravana a plecat pe 17 august din Baia Mare pentru a strabate tara, timp de sase zile, insumand o distanta de 600 de kilometri pana la Bucuresti, unde a ajuns vineri.

Caravana este doar una dintre componentele campaniei „Putin din fiecare si multa miscare”, derulata de International Advertising Association (IAA Romania) si Consiliul National al Audiovizualului (CNA) impreuna cu europarlamentarul liberal Magor Csibi Imre, vicepresedintele Comisiei pentru mediu, sanatate publica si siguranta alimentara in Parlamentul European. Citeşte tot articolul

Premiul Soros - şapte mii de dolari
EVENIMENTUL ZILEI
23 august 2008

DOCUMENTARE TV. Şapte documentare, ale unor televiziuni locale, au fost selectate în competiţia „Mediul în media“, organizată de Fundaţia Soros România, al cărei premiu în valoare de 7.000 de dolari va fi acordat, pe 31 august, la Târgu-Mureş, la SIMFEST-Festivalul Televiziunilor Locale şi al Producătorilor Independenţi. Citeşte tot articolul

Distraţi-vă !
Radu Paraschivescu
EVENIMENTUL ZILEI

Campionii rezistă pe retină, pe manşeta ziarului şi pe ecranul televizorului, cu surâsuri hollywoodiene şi medalii la gât.

E normal să se întâmple aşa. Memoria privitorului stochează selectiv, păstrează vârfurile şi elimină poveştile de plan secund. La fel vor sta lucrurile şi după cele şaisprezece zile de Jocuri Olimpice de la Beijing, transmise cu admirabile strădanii de TVR 1 şi 2, plus Eurosport. Până la următoarea competiţie din calendar, lumea va îngâna numele la modă : Michael Phelps, Usain Bolt, Stephanie Rice, Elena Isinbaeva, Nastia Liukin, Yang Wei etc. Cârtitorii vor face figură separată, evident. Citeşte tot articolul

TVR – obiectiv strategic
Ilarion Ţiu
JURNALUL NAŢIONAL
24/08/2008

EXCLUSIV, DIN ARHIVA CNSAS

În anii comunismului, Televiziunea Română era considerată principala « armă » de propagandă a regimului. Activitatea personalului instituţiei era atent monitorizată atît pe plan intern, cît şi în timpul deplasărilor în străinătate. Orice « deviere » de la linia oficială era considerată un « act de sabotaj ».Periodic, Securitatea formula note generale de urmărire a TVR, în care se specificau motivele pentru care acest « obiectiv » trebuia atent monitorizat, precum şi metodele « specifice » utilizate în « munca informativă ». Prezentăm în continuare o notă din luna martie 1986, emisă de « centru » către securiştii care efectuau urmărirea personalului televiziunii. Citeşte tot articolul

« Citeşte şi dă mai departe », la TVR 1
JURNALUL NAŢIONAL
23/08/2008

Criticul literar Marius Chivu va prezenta, din septembrie, emisiunea « Citeşte şi dă mai departe », la TVR1, programul fiind realizat pe un format asemănător cu « Lumea citeşte », al cărei realizator şi prezentator era Ioan T. Morar. « Emisiunea va fi difuzată din septembrie, în fiecare luni, de la ora 18:00, şi va avea o durată de 50 de minute », a declarat pentru Mediafax Dana Deac, directorul departament TVR 1. Aceasta a precizat că emisiunea « Citeşte şi dă mai departe » este produsă de o firmă a Corinei Rădulescu, cea care a produs şi programul « Lumea citeşte ». Buget. În ceea ce priveşte bugetul emisiunii care va intra în grila de toamnă a TVR 1, Dana Deac a spus că fiecare ediţie a programului ajunge la circa 2.000 de euro. Citeşte tot articolul

Vara asta se poartă roz-ponei
Elena Vlădăreanu
ROMANIA LIBERA
23 August 2008

Dupa scandalul ICR New York, tangaProject a sustinut la Green Hours un performance intitulat « Eu reprezint Romania ».

Celebrul de pe acum john Gabrian Marinescu a avut onoarea sa deschida spectacolul-instalatie « Eu reprezint Romania », sustinut de tangaProject joi seara, in gradina Green Hours. Cei – putini – care inca nu au auzit de John Gabrian Marinescu pot sa caute niste, sa le spunem, scurtmetraje postate de acesta pe youtube. Citeşte tot articolul

Televiziunea ca realitate
Alexandru Matei
ROMANIA LIBERA
23 August 2008

Realitatea este o halucinatie colectiva, afirma omul de stiinta pozitivist Howard Bloom. Halucinatiile respective au avut mereu surse. In principiu, a fost vorba despre personalitati magnetice, de la Thales din Milet la Adolf Hitler, de la Napoleon la Stalin. Puterea de iradiere a indivizilor exceptionali a fost mereu o forta pe care respectivele genii energetice o gestionau in propriul beneficiu. In istoria Romaniei, chipul lui Ceausescu devenise, in anii ‘80, imaginea cea mai difuzata si, deci, cea mai cunoscuta. Citeşte tot articolul

Ziarul TV
de Ovidiu Nahoi
ADEVARUL

Să iei ziarul şi să transformi subiectele în ştiri tv nu e o pildă de cinste Lauda de sine nu miroase-a bine. Dar nici să te laşi călcat în picioare de dragul modestiei nu-i cine ştie ce afacere. La asta ne-am gândit atunci când am decis să atragem atenţia cititorilor noştri asupra unui fenomen, să-i zicem, interesant.

Multe staţii tv, dar cu precădere, parcă, televiziunile de ştiri, şi-au făcut un (prost) obicei din a prelua subiecte din ziarele apărute în ziua respectivă şi de a le prezenta ca pe realizări sau descoperiri proprii. Citeşte tot articolul

Blazarea TV
de Petre Barbu
ADEVARUL
2008-08-23

Profiturile posturilor sunt neruşinat de mari faţă de calitatea jalnică a programelor difuzate

Avem pe cablu atâtea posturi de televiziune câte farmacii şi sucursale de bănci sunt în cartier. Multe. În anii din urmă, au mai căzut bănci. O farmacie s-a închis, dar în locul ei au apărut două. Piaţa televiziunilor comerciale n-a fost zguduită de falimente spectaculoase (Tele 7abc s-a stins discret). Nimeni nu moare în televiziune.

Dimpotrivă, afacerile operatorilor tv cresc în fiecare an. Bilanţurile contabile, oficializate recent de Ministerul Finanţelor, arată profituri nete fabuloase în anul 2007 pentru PRO TV (44,3 milioane de euro) şi Antenele familiei Voiculescu (24 milioane de euro). Citeşte tot articolul

Titus Munteanu, seniorul din televiziune
de Mihaela Dima
ADEVARUL
2008-08-23

Într-un interviu pentru „Adevărul« , realizatorul vorbeşte despre emisiunea „O dată-n viaţă », proiect care îi poartă semnătura Realizatorul tv este neobosit. Continuă să colaboreze cu TVR-ul, dar nu neglijează nici viaţa de familie.

Titus Munteanu a realizat de-a lungul anilor cele mai cunoscute emisiuni de divertisment, iar audienţele pe care emisiunile lui le-au înregistrat dovedesc că formatele româneşti sunt încă foarte iubite de public. Adevărul : Cum faceţi să fiţi mereu în vârful audienţelor ? Citeşte tot articolul

Festivalul Mamaia dezamăgeşte din nou
de Andreea Lupu
ADEVARUL
Extrase
2008-08-23

Rating mic

Festivalul Mamaia 2008, transmis de Televiziunea Română, a atras în medie 175.000 de telespectatori pe minut, în mediul urban (1,5% rating). Asta în timp ce serialul de pe Pro TV, « Arestat la domiciliu », difuzat pe acelaşi tronson orar, a avut o audienţă aproape dublă : 321.000 de telespectatori în mediul urban. Chiar şi « Poveştirile de noapte » de pe Acasă TV au înregistrat un rating cu 50.000 de privitori mai mult. Citeşte tot articolul