Revista Presei CNA, 24 Noiembrie 2008

24.11.2008


envoyer l'article par mail title=

Semn distinctiv
C.G.P.
ZIUA

Institutul pentru Politici Publice solicita Consiliului National al Audiovizualului sa adopte o decizie prin care emisiunile electorale contra cost sa fie marcate cu un semn distinctiv pentru ca telespectatorii sa poata evalua corect prestatia candidatilor si obiectivitatea moderatorilor. Citeşte tot articolul

Cioara noastră, tropicală
Autor : Grigore Cartianu
ADEVARUL

Consiliul Naţional al Audiovizualului a reuşit să facă praf campania electorală televizată. Încercând reglementări cât mai permisive, CNA a împins televiziunile de ştiri spre o decredibilizare accentuată, ba chiar şi spre o violare brutală a deontologiei gazetăreşti.

Despre ce este vorba ? Zi de zi, seară de seară, îi vedeţi pe politicieni defilând pe ecranele televizoarelor, unii mai decenţi, alţii mai caraghioşi, cei mai mulţi - penibili de-a binelea. Dacă emisiunea este electorală – şi majoritatea emisiunilor cu politicieni chiar sunt electorale ! -, atunci puteţi fi siguri de un lucru : iubiţii candidaţi au trecut mai întâi pe la casierie. De data asta nu ca să ia, ci ca să dea. Citeşte tot articolul

Kanal D, locul trei în topul televiziunilor
Autor : Redactia CAPITAL

Kanal D s-a situat, vineri, pe locul trei in topul audientelor, cu un rating de 1.0 % si o cota de piata de 6.3% pe targetul comercial constituit din populatia cu varsta cuprinsa intre 18-49 de ani, din mediul urban.

Datorita programelor precum “Nora pentru mama”, difuzata in intervalul orar 10.00-12.30, care a inregistrat o cota de piata de 12,8% si un rating de 1.2%, “La sueta cu Bahmu”, serialului “Iubire de argint” si filmului artistic “Puicuta cu Cocosel”, Kanal D s-a situat pe locul al treilea in preferintele telespectatorilor. Citeşte tot articolul

Realitatea TV, pe locul patru la audienţă
COTIDIANUL

112.000 de români din mediul urban, de peste 18 ani, au urmărit în medie pe minut Realitatea TV, în perioada 1-22 noiembrie, potrivit datelor furnizate de GfK România.

Postul de ştiri a ocupat locul patru în clasamentul audienţelor, lăsând în urmă Kanal D (104.000), Prima TV (103.000), TVR 1 (85.000), Antena 3 (70.000), OTV (58.000) şi Naţional TV (56.000). În aceeaşi perioadă şi pe acelaşi segment de public, PRO TV a condus topul, cu 323.000 de telespectatori, urmat de Antena 1 (228.000) şi Acasă TV (132.000). Citeşte tot articolul

“În gura presei” a înghiţit audienţa talk-show-urilor de joi seară
JURNALUL NATIONAL

Emisiunea “În gura presei”, realizată de Mircea Badea, a fost lider de piaţă pe intervalul 23:15-00:00.

Punctul de maximă audienţă a fost atins între 23:15-23:30, când aproape 260.000 de oameni îl priveau pe Mircea Badea. De altfel, Antena 3 a fost lider de piaţă şi pe intervalul 22:30-22:45, în timpul emisiunii “Sinteza Zilei”. Citeşte tot articolul

Diversiunea Dragomir
www.ziare.ro

Aflat in plina campanie electorala, seful ligii anunta ca UPC va prelua din retur postul GSP TV, de la RCS&RDS, dar ambii operatori de cablu neaga orice negociere pe acest subiect Presedintele LPF a declarat ca, din retur, UPC va prelua de la RCS&RDS si Antena 1 postul GSP TV, cel care transmite meciurile de fotbal din Liga I. « Din retur, meciurile vor fi vazute de tot poporul. S-a ajuns la o intelegere cu cei de la UPC », a precizat Dumitru Dragomir joi seara, la Antena 3.

Totusi, cele doua parti implicate au negat nu numai intelegerea anuntata de Dragomir, ci si orice negociere pe aceasta tema. Se pare ca la mijloc nu este decat o strategie electorala a lui Dragomir, care vizeaza capital politic prin inter¬mediul fotbalului televizat, urmand ca dupa alegeri sa sustina ca intelegerea a cazut din diferite motive. Citeşte tot articolul

Dragomir : „Din retur, Liga I va fi şi la UPC !“
Mihai Voinea
EVENIMENTUL ZILEI

Compania de cablu neagă însă o eventuală înţelegere cu operatorul RCS&RDS în privinţa preluării meciurilor de fotbal.

Suferinţa microbiştilor care nu pot vedea meciurile din Liga I la televizor este pe cale să ia sfârşit, a anunţat ieri, cu mare pompă, Dumitru Dragomir. Preşedintele LPF susţine că RCS&RDS, compania care deţine drepturile de televizare a campionatului intern împreună cu Antena 1, ar fi căzut de acord cu cei de la UPC, care vor include postul GSP TV în grila de programe începând din primăvară. Citeşte tot articolul

Articol cu acelasi subiect

GARDIANUL - Dragomir confirma ca UPC s-a inteles cu RCS&RDS pentru Liga I

Rodica Culcer a pierdut procesul privind suspendarea concursului pentru postul de director de stiri
A.M.
GARDIANUL

Rodica Culcer a pierdut, ieri, definitiv, procesul în care cere suspendarea concursului de ocupare a postului de sef al Directiei Emisiuni Informative si Sport din TVR. Curtea de Apel Bucuresti a respins ca nefondat recursul formulat de Rodica Culcer împotriva deciziei Tribunalului Bucuresti de a nu suspenda concursul de ocupare a postului repartizat acesteia. Pe de alta parte, magistratii Curtii de Apel Bucuresti vor lua o decizie definitiva, pe 20 martie 2009, în procesul în care Rodica Culcer contesta decizia televiziunii publice de modificare a contractului sau de munca, dupa ce tribunalul a respins, pe 5 iunie, actiunea. Citeşte tot articolul

Beneficiile crizei
Daniel Vighi
COTIDIANUL

Există în media o văicăreală unanimă în ceea ce priveşte criza. Moderatorii şi ştiriştii privesc apocaliptic din dosul televizoarelor, al undelor hertziene, al foilor tipărite şi ne aduc dovezi că nu e de glumă.

Nu e de glumă, dar nici nu e atât de rău. La urma urmelor, criza instituie ora regândirii. A punerii sub semnul întrebării. Criza chiar aşa ceva este atunci când nu i se pune căluş ca în dictaturi : prilejul regândirii. E limpede că s-au acumulat mari probleme ale ordinii mondiale ascunse care au ieşit acum la suprafaţă. În fapt, odată cu băncile, cu sistemul financiar sau cu economia, intră în criză idei, soluţii sau principii socotite infailibile. Citeşte tot articolul

Achizitiile pe piata TV, privite cu prudentã in 2009
Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Specialistii de pe piata media din Romania nu prevad schimbari majore in ansamblul industriei de televiziune in 2009, eventualele achizitii, tranzactii sau lansari fiind deocamdata tratate cu mai multa atentie, regandite si, eventual, puse in stand-by, din cauza crizei financiare anuntate sa se intensifice anul viitor.

Costi Mocanu, director executiv al PRO TV, a declarat pentru Business Standard ca situatia de acum este “ceea ce la Procesul Etapei se numea Momentul Adevarului”. “Cred ca in lumea lui “cash is king”, unii vor fi dispusi sa vanda mai ieftin decat ar fi facut-o in conditii normale. Numarul de playeri va ramane acelasi, e greu de crezut ca intr-o piata deloc exuberanta vor avea loc noi lansari, dar sunt foarte probabile consolidari, treceri ale unor televiziuni de nisa in operatiuni mari, ale playerilor consacrati”, spune el. Citeşte tot articolul

Deşteaptă-te, nenică !
Radu Paraschivescu
EVENIMENTUL ZILEI

Somaţia a ieşit din gura lui Ion Dichiseanu şi a parafat mutarea Imnului naţional în registrul bulevardier.

Actorul a apărut în studioul OTV joi seara, alături de Mariana Ceanu, Cătălin Zmărăndescu şi preşedintele Partidului Noua Generaţie, evitat fie-i numele. Comandoul de candidaţi şi-a propus să smulgă România din letargie şi să-i mai dea o şansă. Cum ? Evident, convingând-o să voteze un fante veşted, o realizatoare de emisiuni (O)TV aflată în permanent exerciţiu de gudurare ierarhică, un paranoic primitiv şi un bătăuş cu acte. Citeşte tot articolul

Libertatea presei, pe înţelesul tuturor
de Tudor Octavian
JURNALUL NATIONAL

În mai multe ziare şi reviste, n-aş scrie şi n-aş semna şi de-ar fi să mor de foame. Asta înseamnă libertatea presei, să scrii în publicaţiile unde te simţi acasă, între ai tăi. În nici o ţară democratică, jurnaliştii nu scriu ce vor şi unde vor. Libertatea presei e certitudinea dreptului la opţiune. Problema e dacă ai de unde alege.

În unele ţări, altfel democratizate, presa şi televiziunile merg aliniate la guvern din tot felul de motive : tra¬di¬ţionale, economice, politice. Nu există un singur model de democraţie. Şi, apoi, de ce să te legi la cap dacă nu te doare ? Cenzură e şi atunci când impui un tip de democraţie, care nu se potriveşte cu psihologia locului. Binele impus cu forţa e tot un rău, iar binele tuturor poate fi nenorocirea fiecăruia în parte. Citeşte tot articolul

STUDIU : Reclamele tv îi îngraşă pe copii
JURNALUL NATIONAL

Reclamele de la tv duc la obezitatea infantilă, este concluzia unui nou studiu realizat de cercetători de la Biroul Naţional de Cercetări Economice din SUA.

Aceştia au recomandat interzicerea tuturor reclamelor la produse care conţin prea multă grăsime, sare sau zahăr în timpul programelor destinate copiilor. Deşi aici sunt incluse firmele producătoare de mâncare fast-food, au existat şi alte companii care deja s-au supus voluntar. Nestle şi Danone au semnat un pact prin care vor adopta o schemă pentru stabilirea unor norme nutriţionale pentru produsele destinate copiilor. Citeşte tot articolul

Piata de publicitate din Spania, slabe sanse de redresare in 2009
de Adrian Vasilache
HotNews.ro

Este putin probabil ca piata de publicitate din Spania sa-si revina in 2009, a declarat vineri Giuseppe Tringali, directorul executiv al canalului de televiziune spaniol Telecinco, citat de Reuters. Veniturile din publicitatea TV ar putea scadea cu circa 11-12% in 2008 fata de venituri de peste trei miliarde euro (3,76 miliarde dolari) in 2007, ca urmare a scaderii economice din Spania. Citeşte tot articolul